Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: Pjotr27 on September 27, 2018, 18:41:13
Wat is DPM en waar vindt je dat?

Dynamic Power management - Dat zit in de algemene instellingen

BJF

Even een opmerking die niks met de inhoud van dit topic te maken heeft: het valt mij steeds weer op, dit topic is gestart door 'Deleted member'. Op de een of andere manier staat dat toch een beetje raar. Ik weet niet of ik de enige ben, maar kan dat ook anders?
NAD M10 V2
Elac FS247

Pjotr27

Quote from: bmateijsen on September 28, 2018, 10:22:44
Dynamic Power management - Dat zit in de algemene instellingen

Gevonden, dank! Ga het volgende week even uittesten hier in Indonesia.
Ben benieuwd, speel met mijn Devialet 200 nu weer met firmware 7.1.3, die vind ik toch wel erg lekker klinken..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Quote from: BJF on September 28, 2018, 10:33:04
Even een opmerking die niks met de inhoud van dit topic te maken heeft: het valt mij steeds weer op, dit topic is gestart door 'Deleted member'. Op de een of andere manier staat dat toch een beetje raar. Ik weet niet of ik de enige ben, maar kan dat ook anders?

Ja ik ben het daar wel mee eens, maar het gaat hier om iemand die gestopt is met het forum.
Blijkbaar wordt de naam dan veranderd in 'Deleted member'.  Er zullen er dus aardig wat zijn.. volgens mij was de starter ooit Antoine.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Quote from: Pjotr27 on September 28, 2018, 11:13:39
Ja ik ben het daar wel mee eens, maar het gaat hier om iemand die gestopt is met het forum.
Blijkbaar wordt de naam dan veranderd in 'Deleted member'.  Er zullen er dus aardig wat zijn.. volgens mij was de starter ooit Antoine.

Dat klopt.  T is misschien raar maar stoort natuurlijk verder niet....

VlisChris

Helaas is A zijn account volstrekt en volledig weggehaald :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

Quote from: VlisChris on September 30, 2018, 16:32:40
Helaas is A zijn account volstrekt en volledig weggehaald :-\
Meer dan 20000 leden over.

Boeien.

VlisChris

Als mensen weg willen gaan ze weg.
Dat ze dat doen, en met eventuele bijgaande bombarie heb ik hooguit kortstondig problemen.
Dat is dan ook niet waar mijn schoen wringt.

Voor de rest niet relevant voor dit topic, dus back ontopic wat mij betreft.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

hifi-annemie

Quote from: Pjotr27 on September 28, 2018, 11:11:38
Gevonden, dank! Ga het volgende week even uittesten hier in Indonesia.
Ben benieuwd, speel met mijn Devialet 200 nu weer met firmware 7.1.3, die vind ik toch wel erg lekker klinken..
Ik zou het echt eens proberen, bij is mij het echt een flinke verbetering.

Kerkhoffd

Bericht van Devialet aan Expert eigenaren:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

We are grateful to count you as one of our clients and part of the Devialet family. As such, we are pleased  to inform you about the latest developments planned for our existing product lines - Expert Pro and Phantom, now known as Phantom Premier, which range from 1200 to 4500 Watts.

Since the creation of Devialet, our mission has been to bring sound in its purest form to as many listeners as possible. Last week, we introduced Phantom Reactor which is the latest milestone in our pursuit of this goal. Phantom Reactor condenses multiple Devialet technologies into an incredibly compact design that still manages to deliver unreasonable sound, from 600 to 900 Watts.

Phantom Reactor only exists because of the innovations born from the development of Expert Pro and Phantom Premier. In many ways, you made this possible: you were among the first to trust us and your invaluable feedback continues to inform what we do next.

This continuous evolution required a new software platform, so we developed DOS 2 (Devialet Operating System 2). It offers an open, simple and stable experience, allowing users to enjoy exceptional sound quality with the greatest comfort. The brand new "Devialet" application, launched alongside Phantom Reactor, has been built on the DOS 2 architecture. Our ultimate aim is to harmonize the user experience across all our product lines.

On Expert Pro with Core Infinity, certification of Roon RAAT (Roon Advanced Audio Transport) begins this week, enhancing the listening experience on what is already the world's most advanced music player. In 2019, we will make Expert Pro compatible with the new Devialet app, replacing the current Expert Remote app.

On Phantom Premier, transition to our new software platform is scheduled for the second half of 2019. You will have the option to replace Spark with the Devialet app and enjoy all the benefits of the new OS.

We also aim to bring you new streaming protocols through free software updates, which will join Airplay, Spotify Connect and UPnP that were introduced this year across all our products.

Thank you for your continued support and looking forward to delivering these exciting enhancements.

The Devialet Team
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Zodiac

#3035
Quote from: bmateijsen on September 28, 2018, 10:22:44
Dynamic Power management - Dat zit in de algemene instellingen

Zit gewoon bij de 'tone' instellingen zag ik (na treble, bass en balance, etc). Met de controller te regelen, dus ipv met de configurator.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

hifi-annemie

Klopt, maar volgens mij zet hij hem dan iedere keer weer aan bij het inschakelen.

Zodiac

Quote from: hifi-ralph on November  7, 2018, 10:57:43
Klopt, maar volgens mij zet hij hem dan iedere keer weer aan bij het inschakelen.
Je hebt gelijk! Wel leuk om snel de effecten te kunnen beoordelen.
(Ik hoor weinig verschil eerlijk gezegd)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

hifi-annemie


Ik heb een vraag over bijgaande instellingen:
Hoe kan ik het  beste het volume regelen met de gebruikte apparaten?
Wat is het verschil tussen devialet AIR en Devialet ETH?
Gaat het signaal bij AIR echt volledig via wifi?
Ik heb namelijk in de DEVI config  wifi uitgeschakeld en ik kan wel muziek spelen via AIR.

Charlemagne

#3039
AIR is een protocol van Devialet om muziek te streamen, lossless, asynchroon en highres, indien gewenst. Dat kan zowel via de WiFi als via de ethernetkabel. In dat laatste geval heet dat My Devialet-ETH. In de configuratie van de Devialet kun je de WiFi uitzetten en toch via AIR streamen, maar dan uitsluitend via de ethernetkabel.

In mijn Roon App staat de volume-instelling op 'volume apparaat' (en niet op 'fixed') op die manier kun je het volume regelen met AB van de Devialet, maar ook via Roon.

Hier nog een screenshot van mijn Roon app om het te verduidelijken. Klik op de screenshot foto om hem te vergroten en duidelijker weer te geven.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

hifi-annemie

Bedankt voor je duidelijke antwoord.

pacific

Ik heb een vraag ik speel nu met een Gryphon Tabu versterker op Goldenear Triton 2+ en Audiogd SA2 DAC en een rpi streamer. Daarnaast analoog een Jolida JD9se phono pre met Kenwood KD990 platenspeler met AT33ptgII element zou een nwe Devialet 140 pro of 2e hands 220 een upgrade zijn in deze? Zit er verschil in de phono ingang v d 140pro en de 220?

Sent from my COL-L29 using Tapatalk


bmateijsen

Er zit geen verschil tussen de phono ingang van de 140 en 220.

Groet,

Bjorn

pacific

#3043
Zondag een 1 jaar oude 130Pro ophalen. Ben erg benieuwd wat het doet in mijn set.

Sent from my COL-L29 using Tapatalk

pacific

De Devialet 130 Pro is een blijvertje wordt volgend jaar naar Devialet gestuurd voor de CI upgrade. Nu eerst lekker genieten.

Sent from my COL-L29 using Tapatalk


norman

Ben toch stiekem ook wel nieuwsgierig aan het worden naar Devialet.
Mocht iemand deze ooit op PMC IB2i speakers willen uitproberen, hou ik me aanbevolen :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Charlemagne

Vandaag mijn Qobuz abonnement een upgrade gegeven naar "Studio", dat is een nieuwe variant, waarbij je wel highres kunt streamen, maar niet highres bestanden met korting kunt downloaden, zoals bij "Sublime+". Ik heb uitgedokterd dat je bij "Studio" even duur uit bent als ik een jaarabonnement afsluit als voorheen bij een maandelijkse betaling van de 44.1 kbit versie. Nu kan ik bij geselecteerde albums lekker naar highres luisteren. De slimme "Focus"-filter in Roon kun je instellen op highres, in diverse kwaliteiten, zodat je verzekerd bent dat je inderdaad naar highres luistert.

Ben nu lekker met Roon naar mijn Airstreamer aan het luisteren.

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

#3047
Kreeg vandaag een Franstalige mailing van Devialet. De Expert Pro heeft nu een Roon Ready certificaat gekregen. Je moet nieuwe firmware op de amp zetten om het te activeren.

TÉLÉCHARGEZ DOS2.2.4-13.1.3 -> dat kan via de website van Devialet; op de configuratie pagina.

Met de nieuwe firmware werkt de Expert Pro nu ook met het RAAT-protocol van Roon. Op het Devialetchat forum is men zeer enthousiast over de verbeterde klank. Ben benieuwd of ik het enthousiasme kan delen. Ga het morgen uitproberen. Dit is iets waar we lang op hebben gewacht. Nu met de Qobuz integratie en highres streaming wordt het helemaal genieten.

In de signaalverwerking wordt nu RAAT ook aangeduid. En ook op hoeveel procent SAM werkt. Opmerkelijk! Je Roon Core schijn je ook te moeten updaten.

Klik op het plaatje hieronder om het groter te krijgen:
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bmateijsen


KraaijCheck

#3049
Is er iemand die een Devialet al direct vergeleken heeft met een Linn Selekt? Zit eraan te denken dit eens te gaan doen.