Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LABO

Een D200 zal naar ik verwacht ruim voldoende power hebben voor jouw speakers, maar het kan uiteraard altijd beter. Dit blijft dan een kwestie of dat je daar dan de investering voor over hebt. Het is een makkelijk vervoerbaar apparaat dus ik zou hem in ieder geval op je eigen speakers gaan uitproberen voordat je tot aanschaf overgaat. 
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

hifi-annemie

Ik ben er onlangs achter gekomen dat muziek vanaf mijn harde schijf, afgespeeld met Audio Nirvana software op mijn Macbook pro , via Devailet AIR , zeker zo goed klinkt als bekabeld via ABS EBU met mijn Auralic Aries Femto. Ik overweeg zelfs om de Auralic te verkopen.
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben, of zijn er tips om de  geluidsweergave met de Auralic te verbeteren? Als kabel gebruik ik een Apogee Wyde Eye.

bmateijsen

Quote from: hifi-ralph on June 18, 2018, 10:27:45
Ik ben er onlangs achter gekomen dat muziek vanaf mijn harde schijf, afgespeeld met Audio Nirvana software op mijn Macbook pro , via Devailet AIR , zeker zo goed klinkt als bekabeld via ABS EBU met mijn Auralic Aries Femto. Ik overweeg zelfs om de Auralic te verkopen.
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben, of zijn er tips om de  geluidsweergave met de Auralic te verbeteren? Als kabel gebruik ik een Apogee Wyde Eye.

Tot heden heb ik vrijwel altijd voorkeur voor AIR.

Charlemagne

Quote from: bmateijsen on June 18, 2018, 11:55:52
Tot heden heb ik vrijwel altijd voorkeur voor AIR.

Hier van hetzelfde; zeker in combi met Roon.

Devialet heeft recent nieuwe firmware uitgebracht, waarover iedereen heel tevreden is: Firmware 12.3.0 met DOS 2.2.2.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Kerkhoffd

Laatste software alleen te gebruiken met de PRO Devialets toch?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

bmateijsen

Quote from: Kerkhoffd on June 18, 2018, 13:48:28
Laatste software alleen te gebruiken met de PRO Devialets toch?

De software waar Charlemagne naar verwijst is inderdaad alleen voor Expert Pro.

hifi-annemie

Ik heb nu de proefversie van Audio Nirvana gebruikt, werkt op zich prima, alleen wordt mijn laptop er erg traag van. Vind de bediening en software van Auralic met de iPad toch wat handiger. zijn  er nog goede alternatieven om mijn muziek via AIR af te spelen?

Charlemagne

Quote from: hifi-ralph on June 18, 2018, 14:54:49
Ik heb nu de proefversie van Audio Nirvana gebruikt, werkt op zich prima, alleen wordt mijn laptop er erg traag van. Vind de bediening en software van Auralic met de iPad toch wat handiger. zijn  er nog goede alternatieven om mijn muziek via AIR af te spelen?

Roon, lijkt mij. Een SSD in je laptop helpt wel om het soepel te laten draaien.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Pjotr27

En voor de liefhebbers, weer 2 nieuwe Expert Pro (140 en 210) en opnieuw een update programma voor oude Expert's
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

eduard

Auw
What's inside a $3,000 Bluetooth Speaker?'

https://youtu.be/Ni9ccFfnOJg

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Staaled

Veiligheidsbril iemand ? ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Zodiac

Ik heb een D400. De slave D200 daarvan loopt eind van het jaar uit zijn garantieperiode van 5 jaar. De master D200 is veel nieuwer en heeft nog 3,5 jaar garantie.
De slave moet naar Devialet omdat er een rammeltje in zit (iets afgebroken inwendig, vraag me niet hoe...). Bij Devialet repareren ze dat gewoon en bieden aan deze D200 gelijk te upgraden naar een 220 Pro. Dat kost geloof ik 3,5K. Da's veel geld.
Het gaat me nu om die upgrade.
Ik zou mijn jonge D200 kunnen verkopen om een deel van de upgrade mee te financieren.
Maar, dan speel ik dus voortaan met een 220 pro ipv met een 400. Met volledige garantie, nieuwe functionaliteit en onderdelen, etc.
Wat vinden jullie: is dat een goede move? 'Strategisch' wellicht wel, ivm de garantie. Qua investering zou t mee kunnen vallen als ik de D200 voor een redelijk bedrag verkoop.
Maar hoe zit dat met geluidkwaliteit, karakter, etc? Een 400 speelt erg fraai. Een 220 pro vast ook. Wat is wijsheid?
Ben benieuwd naar jullie mening.
Dank!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Sopper

Wordt de slave dan een master?
Zo ja, dan een no-brainer lijkt me...
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Zodiac

De huidige slave wordt dan een 220 pro

De afstandbediening heb ik erbij, dus dat gaat goed.

(Als in: doen, bedoel jij toch?)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Sopper

#3014
Quote from: Zodiac on August 18, 2018, 10:11:11
De huidige slave wordt dan een 220 pro

De afstandbediening heb ik erbij, dus dat gaat goed.

(Als in: doen, bedoel jij toch?)

Ja doen, maar eerst achterhalen of de slave wel een master wordt... lijkt mij namelijk niet
Of speel je met 2 masters?
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Zodiac

Dat laatste inderdaad. Ik heb 2 masters.

Dank!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Sopper

Quote from: Zodiac on August 18, 2018, 10:15:05
Dat laatste inderdaad. Ik heb 2 masters.

Dank!

Ah ok.
Ik weet niet of een 220 expert pro (veel) beter is dan de 400
Maar volgens deze recensie is ie wel een stuk beter dan de 200

https://www.hifi.nl/artikel/26053/Review-Devialet-Expert-Pro-220.html
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Kerkhoffd

Hangt met name ook af van wat je luidsprekers vragen van de versterkers. Je hebt neem ik aan destijds vergeleken tussen 200 en 400. De 220 Pro gaat m.i. de 200 ruim voorbij, maar de 400 geeft extra vermogen en halveert de signaalruisverhouding.

Heb destijds zelf de 200 met de 220 Pro en de 400 vergeleken in mijn set en toch gekozen om te upgraden naar 400. Nu de upgrade weer mogelijk is, is de echte stap vooruit natuurlijk naar de 440 Pro.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Zodiac

Ok. Dank ook. Upgraden komt toevallig aan de orde nu de 200 gerepareerd moet worden en zijn garantie afloopt. Anders was ik tevreden geweest met de 400 set up.
Het is dus een toevallig ingegeven 'strategische' overweging ivm garantie e.d. om deze upgrade wel/niet te doen. De 220pro heb ik nog nooit gehoord.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

hifi-annemie

https://spaceforbuy.com/products/golden-speaker-4500-watts
Die Chinezen kopiëren ook alles.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


Sirius666

Quote from: hifi-ralph on August 19, 2018, 10:58:01
https://spaceforbuy.com/products/golden-speaker-4500-watts
Die Chinezen kopiëren ook alles.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Wel humor dat de naam Phantom er (per abuis) in voorkomt.

hifi-annemie

Ik sinds een aantal dagen DPM uitgezet in de configurator, ik heb de indruk dat het daardoor veel beter klinkt, zijn er mensen met soortgelijke ervaring?

bmateijsen

Quote from: hifi-ralph on September 27, 2018, 12:13:11
Ik sinds een aantal dagen DPM uitgezet in de configurator, ik heb de indruk dat het daardoor veel beter klinkt, zijn er mensen met soortgelijke ervaring?

Dan klinkt het inderdaad iets beter... ;).

hifi-annemie

Bedankt voor je reactie Bjorn, maar ik vind zelf het verschil meer dan iets.

Pjotr27

Wat is DPM en waar vindt je dat?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.