Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerkhoffd

Quote from: Zodiac on December  8, 2017, 18:34:48
Mag ik vragen waarom je het vermogen zou willen knijpen? De toegevoegde waarde van een d400 is toch het enorme vermogen?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

En de gehalveerde ruisvloer natuurlijk ...
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Zodiac

#2951
Heeft iemand ervaring met Sonus Fabers op een Devialet? Ben erg nieuwsgierig hoe bijv een SF monitor, de cremona of zo, er op presteert. Hoor het graag!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

KraaijCheck

Quote from: Zodiac on December 15, 2017, 08:39:02
Heeft iemand ervaring met Sonus Fabers op een Devialet? Ben erg nieuwsgierig hoe bijv een SF monitor, de cremona of zo, er op presteert. Hoor het graag!

Ik heb een paar jaar de Olympica II gehad op mijn Devialet 200. Fijne combi maar paste niet meer bij mijn wensen en nieuwe woonkamer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

KraaijCheck

#2953
Het staat vast ergens maar kan het zo snel niet vinden. Hoe kan ik een hoofdtelefoon aansluiten op de Devialet? Heb eens ergens gelezen dst dit mogelijk moet zijn als je niet in het bezit bent van een hoofdtelefoon versterker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pjotr27

Quote from: hifi-ralph on December  4, 2017, 12:22:15
Vraagje, ben sinds kort in het bezit van een Devialet 400. Nu heb ik(nog) hoog rendement speakers met 98DB van audio note . Ik heb SAM hiervoor ingeschakeld, maar het uitgangsvermogen blijft op 400 staan. Moet ik dit verlagen naar bv 100 watt? Heeft dit invloed op de geluidskwaliteit?

Al geprobeerd wat er gebeurd als je het vermogen "terugschroeft". Je AudioNote verkocht? Ik zag mooie MBL langskomen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Charlemagne

Quote from: KraaijCheck on December 23, 2017, 09:12:23
Het staat vast ergens maar kan het zo snel niet vinden. Hoe kan ik een hoofdtelefoon aansluiten op de Devialet? Heb eens ergens gelezen dst dit mogelijk moet zijn als je niet in het bezit bent van een hoofdtelefoon versterker.

Zie: https://help.devialet.com/hc/en-us/articles/203402451-How-to-connect-headphones-on-an-Expert-
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■


hifi-annemie

Quote from: Pjotr27 on January 10, 2018, 16:38:58
Al geprobeerd wat er gebeurd als je het vermogen "terugschroeft". Je AudioNote verkocht? Ik zag mooie MBL langskomen...
Ja klopt ik vond het een beetje zonde om dat grote vermogen onbenut te laten.
Klonk overigens niet slecht met de audio notes, maar de MBLs zijn toch een paar stappen vooruit. Vooral het hoog en midhoog is echt mooi. Stemmen klinken heel natuurlijk en aanwezig omdat het rondom straalt zoals het eigenlijk ook hoort.


Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


Dirk

Quote from: hifi-ralph on January 10, 2018, 19:32:11
Ja klopt ik vond het een beetje zonde om dat grote vermogen onbenut te laten.
Klonk overigens niet slecht met de audio notes, maar de MBLs zijn toch een paar stappen vooruit. Vooral het hoog en midhoog is echt mooi. Stemmen klinken heel natuurlijk en aanwezig omdat het rondom straalt zoals het eigenlijk ook hoort.


Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
want...een zanger(es) straalt ook rondom?  :dontgetit:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

#2959
Quote from: Dynky on January 10, 2018, 19:39:12
want...een zanger(es) straalt ook rondom?  :dontgetit:
IRL ja.
Al zit daar wel verschil in per frequentie(bereik).

Maar het is natuurlijk kul, no offense  :),  om de eigen akoestiek daaraan toe te voegen.
Dat het mooi ruimtelijk kan klinken is een andere zaak.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Pjotr27

QuoteJa klopt ik vond het een beetje zonde om dat grote vermogen onbenut te laten.

Ja dat is een afweging, maar ja als het nu met minder vermogen beter klinkt. En hoe vaak speel je met het maximale vermogen?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

hifi-annemie

Nou ik bedoel eigenlijk dat normaal gesproken geluid zich niet in een bepaalde richting verspreid maar in alle richtingen.

hifi-annemie

Quote from: Pjotr27 on January 11, 2018, 09:37:54
Ja dat is een afweging, maar ja als het nu met minder vermogen beter klinkt. En hoe vaak speel je met het maximale vermogen?
Eigenlijk nooit op maximaal vermogen. Maar het  is wel een vooruitgang tov de Audio Notes.

Dirk

Quote from: hifi-ralph on January 11, 2018, 09:39:12
Nou ik bedoel eigenlijk dat normaal gesproken geluid zich niet in een bepaalde richting verspreid maar in alle richtingen.
ja en nee, zoals Staaled terecht opmerkt straalt een bron (zangeres/instrument wat dan ook) nooit gelijkmatig rondom, dus het kunstje dat MBL hier met de uniform rondstralende drivers doet heeft imo weinig relevante raakvlakken met de werkelijkheid zoals je die schetst.
een klassieke speaker straalt btw net zo "rondom" als die zanger(es) of dat instrument het irl doen.

voordeel wat ik wel zie is dat er geen kastreflecties zijn die roet in het eten kunnen gooien, da's imo een veel belangrijker factor die eea positief kan beïnvloeden mbt een natuurlijke weergave, al ben ik daar wel een beetje bevooroordeeld want zelf groot voorstander van open baffle/no baffle design  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Quote from: hifi-ralph on January 11, 2018, 09:39:12
Nou ik bedoel eigenlijk dat normaal gesproken geluid zich niet in een bepaalde richting verspreid maar in alle richtingen.
Dat is sterk afhankelijk van de bron. :)
Veel bronnen bundelen of stralen ongelijkmatig af.
Ik kan zo snel geen afbeelding vinden , maar bijvoorbeeld een viool bundelt voor hogere frequenties sterk haaks op de kast.
Neem je een viool dus van bovenaf op klinkt die al snel schril en ontbreekt het lagere, de body.
Het lagere heeft dan weer een gelijkmatiger gedrag.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

hifi-annemie

Ik beweer ook niet dat  geluid in alle richtingen even sterk verspreid wordt, in ieder geval werkt het bij de MBL's wonderbaarlijk goed, het geluidsbeeld is heel fraai en de plaatsing van instrumenten en zangers is heel goed.
Je moet wel aan de achterzijde tegen de wand wat demping toepassen, en ze moeten niet te dicht bij de zijwanden staan.

hifi-annemie

Vanwege een geïnteresseerde koper heb ik mijn NAT buizenversterkers met Audio Note 5 voorversterker nog eens aangesloten op de MBL luidsprekers. Dat was toch wel effe slikken , 70 buizenwatts tegenover 400 klasse D watts klinken toch echt een stukje beter dan de Devialet. Meer laag, en vooral een veel mooier geluidsbeeld , instrumenten en stemmen klinken veel natuurlijker.


chansig

Het ziet er prachtig en bijzonder uit allemaal, maar wat ben ik blij dat ik mijn spullen (en dan met name de speakers) niet zo hoef neer te zetten.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Alsof het een ramp is ... zo neergezet als nu is het een plaatje om te zien :coffee: En kom maar op met de NATs ...dat ziet er toch stukken beter uit vergeleken met de Devis ;)




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifi-annemie

Quote from: chansig on January 22, 2018, 11:45:49
Het ziet er prachtig en bijzonder uit allemaal, maar wat ben ik blij dat ik mijn spullen (en dan met name de speakers) niet zo hoef neer te zetten.

Gr. Hans
Nou Hans, je mag eens komen luisteren, de plaatsing van de luidsprekers kan inderdaad niet anders maar het resultaat mag er zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


chansig

Quote from: solitaire on January 22, 2018, 11:53:24
Alsof het een ramp is ... zo neergezet als nu is het een plaatje om te zien :coffee:

soli

Het is inderdaad een plaatje. Ik praat vanuit mijn eigen mogelijkheden en daarin zal ik niet verschillen van iemand anders. Dus of het een ramp is.......vast niet.

Quote from: hifi-ralph on January 22, 2018, 11:57:35
Nou Hans, je mag eens komen luisteren, de plaatsing van de luidsprekers kan inderdaad niet anders maar het resultaat mag er zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Zal zeker niet butt klinken..of misschien wel. Jij bent er tevreden mee en dat is waar het omgaat. Dank voor je uitnodiging. Beetje afhankelijk van waar je woont wil ik er best op in gaan.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hifi-annemie

Quote from: chansig on January 22, 2018, 12:04:23
Het is inderdaad een plaatje. Ik praat vanuit mijn eigen mogelijkheden en daarin zal ik niet verschillen van iemand anders. Dus of het een ramp is.......vast niet.


Zal zeker niet butt klinken..of misschien wel. Jij bent er tevreden mee en dat is waar het omgaat. Dank voor je uitnodiging. Beetje afhankelijk van waar je woont wil ik er best op in gaan.

Gr. Hans
Het is zeker geen straf om naar te luisteren, de MBLs zijn volgens mij niet zo gevoelig voor plaatsing vanwege het rondstralen. Ik woon in Limburg, dus als je eens in de buurt bent ben je welkom.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


solitaire

#2972
Volgens mij zijn ze gevoeliger voor akoestiek/plaatsing, omdat ze een groter gedeelte van de akoestiek/ruimte 'zien' ?




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

twani

Quote from: hifi-ralph on January 22, 2018, 11:24:59
Vanwege een geïnteresseerde koper heb ik mijn NAT buizenversterkers met Audio Note 5 voorversterker nog eens aangesloten op de MBL luidsprekers. Dat was toch wel effe slikken , 70 buizenwatts tegenover 400 klasse D watts klinken toch echt een stukje beter dan de Devialet. Meer laag, en vooral een veel mooier geluidsbeeld , instrumenten en stemmen klinken veel natuurlijker.

Mooi!   En klankmatig heel veel beter dan die digitale stroomstootwapens van Devialet :)

eddy135

Quote from: hifi-ralph on January 22, 2018, 11:24:59
Vanwege een geïnteresseerde koper heb ik mijn NAT buizenversterkers met Audio Note 5 voorversterker nog eens aangesloten op de MBL luidsprekers. Dat was toch wel effe slikken , 70 buizenwatts tegenover 400 klasse D watts klinken toch echt een stukje beter dan de Devialet. Meer laag, en vooral een veel mooier geluidsbeeld , instrumenten en stemmen klinken veel natuurlijker.
Meer is zeker niet altijd beter, hehe


Leuke tafel, ook  :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN