Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

Kerkhoffd

#2750
USB schijnt erg goed te zijn bij Devialet. Zelf nooit kunnen proberen omdat de Linn geen USB uit heeft. Aurender lijkt me ook prachtig of jouw oplossing Jan. Vooralsnog geen budget voor grote updates. Wie weet over een tijdje weer. Wel benieuwd naar de 200 Pro / 400 vergelijking.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Pjotr27

Net een mail, of ik wil upgraden... als ik hem nu aanmeld heb ik hem 15 oktober terug..
Nou dat gaan we dus niet doen...
Zit ik een maand zonder muziek  :(
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kerkhoffd

Eerst ook maar eens luisteren wat de upgrade brengt. Upgrade naar D400 is flink wat duurder. Dan heb ik ook weer een extra netsnoer en een digitale kabel nodig, maar is ook nog steeds een van de opties als ik wil upgraden.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

LABO

Quote from: Pjotr27 on September 16, 2016, 14:58:52
Net een mail, of ik wil upgraden... als ik hem nu aanmeld heb ik hem 15 oktober terug..
Nou dat gaan we dus niet doen...
Zit ik een maand zonder muziek  :(

Dit is voor mij een no go want naast mijn muziekbronnen hangt bij mij ook de TV hier aan.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

bmateijsen

Quote from: Kerkhoffd on September 15, 2016, 10:07:53
Wel benieuwd naar de 200 Pro / 400 vergelijking.

Ik ook, maar tot heden nog geen bevestiging wanneer we die mogen verwachten...

Kerkhoffd

Geen probleem. Ik heb geen haast ;-)
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Pjotr27

En vanavond maar eens luisteren naar de AudioQuest Diamond USB kabel...

Ben benieuwd wat het (extra) brengt!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Deleted User

Ik heb van die kabel absoluut GEEN spijt.. :worship:

frank2

Ik heb de kabel hier gehad, vond het geen beste kabel, in mijn set, aanmerkelijk teveel hoog, kaal.
Dus gewoon testen hoe die bevalt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kerkhoffd

Benieuwd naar je ervaringen Pjotr. Ook al zijn die inderdaad persoonlijk en set afhankelijk.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Pjotr27

Quote from: Kerkhoffd on September 21, 2016, 22:18:35
Benieuwd naar je ervaringen Pjotr. Ook al zijn die inderdaad persoonlijk en set afhankelijk.


Eerst maar eens inspelen... later meer
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

eric_audio

Quote from: Kerkhoffd on September 15, 2016, 10:07:53
USB schijnt erg goed te zijn bij Devialet. Zelf nooitkunnen proberen omdat de Linn geen USB uit heeft. Aurender lijkt me ook prachtig of jouw oplossing Jan. Vooralsnog geen budget voor grote updates. Wie weet over een tijdje weer. Wel benieuwd naar de 200 Pro / 400 vergelijking.

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Kerkhoffd

Quote from: YamahaRXV on September 13, 2016, 23:42:57
8.1.3 en 10.0.2 vind ik klankmatig de minst uitgewogen en natuurlijk klinkende versies. Bij beide versies hoor ik t.o.v. 7.1.3 en 9.0.1 duidelijk iets artificieels terug in de weergave, alsof er te veel de nadruk is gelegd op het ''boosten'' van bepaalde frequentie gebieden.

Versie 7.1.3 blijf ik persoonlijk één van de meest lekker klinkende versies vinden; een mooi uitgewogen beeld waarbij alles zeer natuurgetrouw klinkt.
Het hoog keurig netjes binnen de grenzen, en de mid weergave tonaal rijkelijk en gloedvol klinkend.
Versie 9.0.1 is en blijft in mijn set up vooralsnog de favoriet; laat een wat meer ''audiofiele'' weergave horen als 7.1.3 met als grootste kenmerken o.a. een bredere en diepere soundstage, accurater en strakker klinkend in het laag, en een wat groter bereik in het hoog zonder daarbij sporen van scherpte of onnatuurlijkheid te laten horen.

Ik ga met je mee Jan. Na de afgelopen weken weer eens de hele trits aan firmware versies langs gelopen te zijn ook naar alle tevredenheid gesetteld voor versie 9.0.1. FW 7 is net iets te soft naar mijn smaak op mijn set.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Pjotr27

Quote from: Kerkhoffd on September 21, 2016, 22:18:35
Benieuwd naar je ervaringen Pjotr. Ook al zijn die inderdaad persoonlijk en set afhankelijk.

Voorlopig moet ik Frank2 ongelijk geven, de Audioquest Diamond heeft zeker niet teveel hoog en ik zou hem ook niet als kaal willen omschrijven. Wat meteen opvalt is de ontzettende gelaagdheid zowel in de breedte als in de diepte. Instrumenten krijgen een vast omlijnde plaats in een heel ruimtelijk geheel. Net of je een zaal binnenloopt. Opvallend is dat met een Jitterbug ertussen het iets warmer wordt. Ik heb nu geluisterd met firmware 7, morgenavond eens versie 9 proberen..
Voorlopig ben ik er heel blij mee. Air is leuk maar teveel dropouts, en als er in huis iemand Facebook kijkt stopt mijn muziek met AIR...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kerkhoffd

Herkenbaar Pjotr. Zowel je ervaring met de Diamond als met Air. Verrassend om te horen dat de jitterbug het door jou omschreven effect heeft.

Benieuwd ook wat jouw persoonlijke ervaring met FW9 is. Zelf heb ik lang getwijfeld tussen 7 en 9. Beiden hebben hun voor- en nadelen in mijn set en met mijn akoestiek. Ga je de jitterbug er uiteindelijk tussen laten zitten?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Pjotr27

Quote from: Kerkhoffd on September 24, 2016, 07:37:54
Herkenbaar Pjotr. Zowel je ervaring met de Diamond als met Air. Verrassend om te horen dat de jitterbug het door jou omschreven effect heeft.

Benieuwd ook wat jouw persoonlijke ervaring met FW9 is. Zelf heb ik lang getwijfeld tussen 7 en 9. Beiden hebben hun voor- en nadelen in mijn set en met mijn akoestiek. Ga je de jitterbug er uiteindelijk tussen laten zitten?

Ik heb twee Jitterbug`s, ik ga vanavond ook eens proberen wat twee doen, een tussen de AQ Diamond en de Macbook en de andere ernaast.. Aan dezelfde kant zodat ze dezelfde USB bus gebruiken. Firmware 9 staat er intussen weer op. Met een extra SD card is het een minuut of 5,6 en je kunt weer luisteren. Ben benieuwd... Eerste indruk vanmorgen vond ik firmware 9 duidelijk 'harder' van toon. Maar toen had de Devialet wel een kwartier uitgestaan..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

YamahaRXV

#2766
Quote from: Kerkhoffd on September 24, 2016, 00:07:37
Ik ga met je mee Jan. Na de afgelopen weken weer eens de hele trits aan firmware versies langs gelopen te zijn ook naar alle tevredenheid gesetteld voor versie 9.0.1. FW 7 is net iets te soft naar mijn smaak op mijn set.

Interessant en tevens leuk om te lezen dat in jouw set de door mij ervaren verschillen tussen de FW versies ook exact zo naar voren komen Daan  :thumbs-up:   FW versie 7.1.3 is ook naar mijn mening iets te soft en te lief; het heeft zelfs soms wat kenmerken van een buizen-achtige sound m.i.

Afgelopen week trouwens ook een voorstel van Devialet Upgrade (van een zekere Judith) gekregen waarbij er een voorstel werd gedaan om mijn LE 200 te upgraden naar een 220 Pro met een korting van € 1500. De periode dat ik mijn LE 200 kwijt zou zijn werd geschat op drie weken.
Eerlijk gezegd weet ik nog niet zo goed wat ik er mee aan moet omdat de set de laatste tijd zo ontzettend lekker klinkt dat ik echt ieder moment dat ik de tijd heb om er even goed voor te zitten telkens weer met het nodige genot en zelfs verbazing zit te luisteren en mij beseft dat dit geheel de sound is waar ik lange tijd naar op zoek ben geweest.
Eigenlijk weiger ik het te geloven, maar het lijkt er toch echt op dat er iets in de keten beter is gaan presteren... Is het de HDPlex 100W lineaire voeding voor de C.A.T. server, is het de PPA PCIe - USB V2 card in de C.A.T. server die na een te lange tijd van klankmatige ''ups en downs'' nu zo perfect functioneert en klinkt, of is het de Acoustic Revive USB 1.0 PLS kabel die eindelijk ''ingespeeld'' is ??  :angel:

Feit is wel dat ik hier niet eerder zo'n duidelijk accent op een groot aantal door mij gewenste klankmatige aspecten heb gehoord als nu.
Wat opvalt is dat het zo ontzettend makkelijk, vloeiend, en vooral organisch klinkt. Het is vooral de aanwezige ''tastbaarheid'' doordat melodielijnen, timing, en timbre gevoelsmatig beduidend meer benadrukt lijken te worden als voorheen.
Door deze aanwezige uiterste tevredenheid heb ik haast een angst gekregen om nog maar iets te durven veranderen in de set, zo ook dus v.w.b. een toch wel prijzige upgrade waarvan ik beslist (nog) niet weet of dit wel de verbetering gaat brengen waar ik evt. nog op zit te wachten....
Daarnaast heb ik door zeer veel drukte op mijn werk en daarnaast nog intensief sporten nauwelijks meer tijd om echt vaak te luisteren, dus denk dat ik het voorlopig maar even zo laat  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Leuk te lezen Jan. Ik verwacht eenzelfde aanbod. Even een balletje opgeworpen bij Devialet een week of wat geleden en na tonen van de factuur uit december 2015 kreeg ik ook meteen de toezegging dat ik die korting tegemoet kon zien. Dat e-mailtje moet ik overigens nog ontvangen.

Maar ook hier overheerst grote tevredenheid als het gaat om muziekweergave. Misschien doet FW9 het ook wel beter bij luidsprekers die niet heel erg makkelijk zijn aan te sturen. De D200 moet bij zowel jou als mij flink zijn best doen. Toen ik de D400 hier thuis hoorde was daar dus nog echt wel een verbetering waar te nemen in rust en gemak van weergave.

En alles kan natuurlijk altijd beter, maar tegen welke prijs wil je dat vroeg ik me toen ook af. Een extra investering in een tweede D200, weer een netsnoer en weer een extra digitale coax en voor je het weet weer een stapje beter in de bron. Alles bij mekaar toch weer een lieve som die ik op dit moment niet zo makkelijk kan en wil missen.

Beslissen over de upgrade naar D220 Pro doe ik dan ook echt alleen na de D200, D220 Pro en D400 naast elkaar gehoord te hebben. Liefst hier thuis.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Charlemagne

#2768
Op deze website een interessant item over het SAMlab en hoe de metingen worden gedaan. Als je even naar beneden scrolt wordt er een vimeo-filmpje getoond met uitvoerige uitleg over de meting. Die gebeurt niet met een microfoon maar met een laser. Er worden ook metingen gedaan en getoond en er wordt uitleg gegeven over de extensie van het bereik van de basweergave en de bescherming die is ingebouwd in het SAM systeem, om de basspeakers niet over te belasten bij de vergroting van het bereik.

http://www.digitalaudioreview.net/2016/09/waiting-for-the-bass-to-drop-with-devialets-samlab/

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Pjotr27

Quote from: Pjotr27 on September 24, 2016, 14:39:17
Ik heb twee Jitterbug`s, ik ga vanavond ook eens proberen wat twee doen, een tussen de AQ Diamond en de Macbook en de andere ernaast.. Aan dezelfde kant zodat ze dezelfde USB bus gebruiken. Firmware 9 staat er intussen weer op. Met een extra SD card is het een minuut of 5,6 en je kunt weer luisteren. Ben benieuwd... Eerste indruk vanmorgen vond ik firmware 9 duidelijk 'harder' van toon. Maar toen had de Devialet wel een kwartier uitgestaan..

Na een paar dagen met versie 9 te hebben gespeeld ga ik toch weer terug naar 7.... Die vind ik natuurlijker klinken, is ook duidelijk softer van structuur. Jitterbug doet het wel erg mooi, geeft net nog iets meer doorzicht, vooral bij live opnames... Nog even teruggegaan naar een bypack usb kabel. Dat wil je niet lang aanhoren, wat een verschik met de AudioQuest Diamond! Kortom heel tevreden en ik ga dus ook niet updaten... Het geluid van een Devialet zou voor mij weleens de verkeerde kant op kunnen gaan (firmware versies zijn steeds minder muzikaler in mijn set!).
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

YamahaRXV

Quote from: Pjotr27 on September 28, 2016, 11:09:02
Kortom heel tevreden en ik ga dus ook niet updaten... Het geluid van een Devialet zou voor mij weleens de verkeerde kant op kunnen gaan (firmware versies zijn steeds minder muzikaler in mijn set!).

En daar gaat het tenslotte toch om ?  :thumbs-up:
Goed is goed, en zeer zeker als je per definitie niet zeker weet of een update ook daadwerkelijk een upgrade in SQ betreft... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Charlemagne

Het mooie aan het merk is dat je verschillende firmware versies kunt uitproberen. En dat je oudere versies ook weer kunt terugzetten als je daar behoefte aan hebt. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bmateijsen

Gisteren kwam dan ook eindelijk de Devialet 220 bij ons binnen! Vandaag uitvoerig vergeleken met de Devialet 200. Wow.. ik ben onder de indruk. De set staat opgesteld met SHL5+ van Harbeth op dit moment en als je wilt komen luisteren, ben je van harte welkom!

Expert Pro 1000 is ook beschikbaar vs Expert 800, staat op dit moment niet opgesteld ivm Linn Klimax DSM demo's met Katalyst, maar is wel te demonstreren natuurlijk!

Kerkhoffd

Erg benieuwd naar de verschillen die jullie horen. Met welke firmware draaide de D200 toen jullie vergeleken met de D220? Zou leuk zijn om te lezen hoe jullie de verbetering in geluidskwaliteit omschrijven tussen D200 en D220.

Zou zelf graag t.z.t. vergelijken tussen de D200 met D220 en de D400. Beiden zijn voor mij mogelijk vanaf een D200 een interessante upgrade.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

bmateijsen

Quote from: Kerkhoffd on October  7, 2016, 19:49:54
Erg benieuwd naar de verschillen die jullie horen. Met welke firmware draaide de D200 toen jullie vergeleken met de D220? Zou leuk zijn om te lezen hoe jullie de verbetering in geluidskwaliteit omschrijven tussen D200 en D220.

Zou zelf graag t.z.t. vergelijken tussen de D200 met D220 en de D400. Beiden zijn voor mij mogelijk vanaf een D200 een interessante upgrade.

Ik stuur vandaag even de mails met de mogelijkheid voor demo :). D200, D400 en D220 zijn allemaal in 1 keer te vergelijken.
Omdat Devialet AIR goed draait met de laatste firmware, draaien we op dit moment ook echt del laatste. En die vind ik ook echt verdomd goed t.o.v. 7.1.4.