Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

YamahaRXV

#2650
Quote from: Charlemagne on July 26, 2016, 20:36:01
Beide krijgen bij de update dezelfde nieuwe componenten ingebouwd en het is even veel werk en dus even duur. Dat is toch niet zo raar?

De vraag is of veel 120 eigenaren zo'n upgrade willen voor die prijs. Je koopt eerst een budget Devialet en dan is 3500 € erbovenop serieus geld lijkt me.

Hmm, ik denk er eerlijk gezegd toch wat anders over.... :angel:

Simpel rekensommetje en situatie voorbeeld:

Een Devialet 120 kost € 4990, tel daarbij € 3490 op voor de upgrade die de 120 tot een 220 maakt en de totale geïnvesteerde kosten komen op € 8480
De Devialet 120 eigenaar krijgt met de upgrade maar liefst 100 watt per kanaal er bij + een phono versterker + ook nog eens meer (dig.) aansluitingen die in de 120 dus minder aanwezig zijn als bij de 200. 

Een Devialet 200 kost € 6990, tel daarbij € 3490 op voor de upgrade die de 200 tot een 220 maakt en het totaal kostenplaatje komt op € 10480
De Devialet 200 eigenaar krijgt met de upgrade slechts 20 watt per kanaal er bij en heeft ook niet het voordeel van meer (dig.) aansluitingen en een phono versterker er bij zoals de 120 eigenaar die er dus wel bij heeft na de upgrade.

Als we uitgaan van een verkoopprijs van ca. € 8250 (?) voor de nieuwe 220 (volgens de geruchten) dan heeft de Devialet 120 eigenaar dus by far de beste deal qua kosten, maar zeer zeker ook qua vermogen toename.
Afschrijvingskosten per model spelen met deze regeling nu ook veel minder een rol want beide versies zijn straks ineens gelijkwaardig in specs en waarde.

In dat kader vind ik dus dat de klanten die eerder niet voor de ''budget'' Devialet 120 hebben gekozen, maar voor de duurdere 200 in feite nu ''gestraft'' worden door Devialet en dat is op z,n zachtst gezegd niet erg handig denk ik...

Dit is overigens niet alleen mijn standpunt hierin, maar ook van vele andere 200 eigenaren zoals ik inmiddels wel heb kunnen lezen  ;)



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: Kerkhoffd on July 26, 2016, 21:15:49
Vanavond de companion van mijn broer op bezoek gehad en daar samen met die van mij een D400 van gemaakt. Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de extra rust en autoriteit die een D400 in mijn setup geeft. Leuke ervaring. Dat gehoord hebbende moet de  D220 Pro van goede huize komen wil dat dezelfde geluidskwaliteitwinst geven als de stap naar een D400. Ga de prijzen van een tweedehands D200 maar eens in de gaten houden. Zakken nu snel naar rond de €4.000 en dat is maar een 'klein' beetje meer dan wat de upgrade kost.

Interessant om te lezen Daan, en mooi dat je de mogelijkheid had om dit zo mooi te kunnen testen  :thumbs-up:
Persoonlijk denk ik ook niet dat het voordeel van de upgrade van een 200 naar een 220 gelijkwaardig zal zijn t.o.v. een 400 setting, maar het is nog te vroeg om daar goed over te kunnen oordelen aangezien we nog niet weten wat de klankmatige impact van de upgrade zal zijn.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Quote from: Charlemagne on July 26, 2016, 20:36:01
Beide krijgen bij de update dezelfde nieuwe componenten ingebouwd en het is even veel werk en dus even duur. Dat is toch niet zo raar?
De vraag is of veel 120 eigenaren zo'n upgrade willen voor die prijs. Je koopt eerst een budget Devialet en dan is 3500 € erbovenop serieus geld lijkt me.

Dit is niet puur rationeel Karel. Denk dat het m.n. een gevoel is dat wordt veroorzaakt door het effect van deze keuze op de waarde van een D200 en wat de verschillende klantengroepen eigenlijk voor het bedrag terug krijgen. De tweedehands waarde van een D200 is hierbij voor een groot deel gereduceerd tot een tweedehands D120, want met dezelfde upgrade kosten krijg je voor minder geld precies hetzelfde nieuwe apparaat en weer 5 jaar garantie terug. Nu is het wel fijn dat Devialet je de keuze geeft om de upgrade al dan niet uit te voeren, maar dezelfde prijs vragen voor de upgrade van D120 naar D220 als voor D200 klanten zal zeker bij meer D200 klanten een verongelijkt gevoel geven. Die krijgen tenslotte voor datzelfde bedrag maar 20 watt meer en de de D120 klanten gaan er 100 watt en een phono versterker op vooruit.

De rationele redenering gaat ook niet op als je naar de D250 of D-Premier kijkt in vergelijking tot de D200. Deze krijgen immers voor hetzelfde uniforme upgrade bedrag - naast dezelfde componenten - ook nog een andere bodemplaat zonder dat daar een meerprijs voor wordt gerekend.

Lijkt er zoals ik het zie dus toch een beetje op dat de D200 upgraders meer dan evenredig bijdragen en in verhouding het minste winst boeken voor hetzelfde geld.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kerkhoffd

#2653
Quote from: YamahaRXV on July 26, 2016, 21:30:32
Interessant om te lezen Daan, en mooi dat je de mogelijkheid had om dit zo mooi te kunnen testen  :thumbs-up:
Persoonlijk denk ik ook niet dat het voordeel van de upgrade van een 200 naar een 220 gelijkwaardig zal zijn t.o.v. een 400 setting, maar het is nog te vroeg om daar goed over te kunnen oordelen aangezien we nog niet weten wat de klankmatige impact van de upgrade zal zijn.

Dank je Jan. Was inderdaad heel erg leuk. Ga ook zeker bij BB&G luisteren als de nieuwe D220 er staat. Bjorn opperde een tijdje terug dat hij een event wilde organiseren om de D200 en D220 Pro naast elkaar te kunnen vergelijken. Toen hebben we al besproken dat - gezien de verwachte upgrade prijs - de vergelijking tussen D220 Pro en D400 ook interessant zou zijn. Ook toen verwachtten we al dat een tweedehands D200 qua prijs in de buurt ging komen van de upgrade prijs en dat lijkt redelijk bewaarheid te worden. We gaan het horen.

Ook nog even van de Unitiserve van mijn broer gebruikt in plaats van mijn NAS via het netwerk en ik begin te begrijpen waarom jij zo enthousiast bent over het direct naast je set hebben van de musicserver. Nog zoveel te verbeteren in mijn setup. Dus ook de tweak hobby is nog lang niet over.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Charlemagne

#2654
Devialet Air 3.0 voor Windows beta is beschikbaar:

https://help.devialet.com/hc/en-us/articles/209983045-Love-is-in-the-Air-AIR-3-beta-testing-

Ook de Apple versie kan via deze link worden gedownload.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

YamahaRXV

Quote from: Kerkhoffd on July 26, 2016, 21:41:32
Dank je Jan. Was inderdaad heel erg leuk. Ga ook zeker bij BB&G luisteren als de nieuwe D220 er staat. Bjorn opperde een tijdje terug dat hij een event wilde organiseren om de D200 en D220 Pro naast elkaar te kunnen vergelijken. Toen hebben we al besproken dat - gezien de verwachte upgrade prijs - de vergelijking tussen D220 Pro en D400 ook interessant zou zijn. Ook toen verwachtten we al dat een tweedehands D200 qua prijs in de buurt ging komen van de upgrade prijs en dat lijkt redelijk bewaarheid te worden. We gaan het horen.

Ook nog even van de Unitiserve van mijn broer gebruikt in plaats van mijn NAS via het netwerk en ik begin te begrijpen waarom jij zo enthousiast bent over het direct naast je set hebben van de musicserver. Nog zoveel te verbeteren in mijn setup. Dus ook de tweak hobby is nog lang niet over.

Lijkt mij ook erg interessant zo,n vergelijkingsevent, maar dan zou ik bij voorkeur daar graag een 200, een 400, en een 220 Pro willen horen om zo te horen waar de exacte verschillen naar voren komen  ;)

Het klopt dat ik zeker nog enthousiast ben over mijn samengestelde en opgebouwde C.A.T. server die ik eigenlijk puur gebruik als Roon server en dat bevalt nog zeer goed kan ik zeggen. Nadat ik div. keren toch wel erg teleurgesteld was betreffende de werking van AIR i.c.m. Win 10 heb ik bewust gekozen voor het USB ''pad'' en dat werkt en klinkt erg lekker  :thumbs-up:

Omdat ik AIR klankmatig gezien toch zeker als positief heb ervaren ga ik wel nog de beta AIR versie 3.0 voor Windows testen i.c.m. mijn C.A.T. server + Roon want ik ben toch wel erg nieuwsgierig wat Devialet er nu van heeft weten te maken...
Als het weer op een teleurstelling uitloopt ga ik binnenkort nog eens met de Mutec MC-3 + USB tussen de usb uitgang van C.A.T. server en de usb ingang van de 200 experimenteren  8)
 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: Charlemagne on July 27, 2016, 11:10:22
Devialet Air 3.0 voor Windows beta is beschikbaar:

https://help.devialet.com/hc/en-us/articles/209983045-Love-is-in-the-Air-AIR-3-beta-testing-

Dat is mooi, thanks :thumbs-up:
Zal er één dezer dagen mee gaan testen en mijn komende ervaringen hier wel plaatsen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

bmateijsen

Quote from: YamahaRXV on July 27, 2016, 11:41:12
Lijkt mij ook erg interessant zo,n vergelijkingsevent, maar dan zou ik bij voorkeur daar graag een 200, een 400, en een 220 Pro willen horen om zo te horen waar de exacte verschillen naar voren komen  ;)

Geen probleem ;)

QuoteHet klopt dat ik zeker nog enthousiast ben over mijn samengestelde en opgebouwde C.A.T. server die ik eigenlijk puur gebruik als Roon server en dat bevalt nog zeer goed kan ik zeggen. Nadat ik div. keren toch wel erg teleurgesteld was betreffende de werking van AIR i.c.m. Win 10 heb ik bewust gekozen voor het USB ''pad'' en dat werkt en klinkt erg lekker  :thumbs-up:

Daar ben ik ook nog steeds benieuwd naar!

Quote
Omdat ik AIR klankmatig gezien toch zeker als positief heb ervaren ga ik wel nog de beta AIR versie 3.0 voor Windows testen i.c.m. mijn C.A.T. server + Roon want ik ben toch wel erg nieuwsgierig wat Devialet er nu van heeft weten te maken...
Als het weer op een teleurstelling uitloopt ga ik binnenkort nog eens met de Mutec MC-3 + USB tussen de usb uitgang van C.A.T. server en de usb ingang van de 200 experimenteren  8)

YamahaRXV

#2658
En Devialet AIR 3.0 beta voor Win 10 speelt.... :music:

Vooralsnog via wifi omdat ik er bekabeld (ethernet) geen sound uit kreeg, maar dit zou zomaar eens te maken kunnen hebben met brakke Telegartner connectoren aan de Belden cat.7 kabel die al een paar keer overgezet zijn en eerder al wat kuren vertoonden. Gelijk maar even nieuwe besteld bij Reichelt zodat ik later weer bedraad met de Belden cat.7 kabel kan testen, wat toch wel mijn persoonlijke voorkeur heeft.

Wat qua werking tot zover al opvalt is dat alles veel stabieler lijkt te werken; alle gemaakte settings blijven keurig netjes staan, ook als ik mijn C.A.T. server meerdere malen opnieuw laat opstarten en de Devialet aan - en uitschakel.
''Fingers crossed'' zullen we maar zeggen en verder evalueren de komende tijd.

Dan klankmatig zover via wifi: hmm, veelbelovend kan ik wel zeggen en naar mijn sterke gevoel anders, en zeker beter klinkend als de vorige versie AIR.

Mijn settings zijn vooralsnog:

C.A.T. server met externe HDPlex lineaire voeding voor o.a. SSD, ATX/mainboard, PPA PCIe - USB (uiteraard niet in gebruik met AIR) en voorzien van Roon Labs server + Fidelizer Audio Pro + JPLAY + Devialet AIR 3.0 beta software > ethernet via Belden cat.7 naar Netgear switch > ethernet via Belden cat.7 naar Netgear R7000 Nighthawk router > wifi connectie met de Devialet 200

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#2659
In navolging van mijn eerdere post met daarin o.a. al wat voorzichtige indrukken weergegeven betreffende het functioneren én het klankmatige van Devialet AIR 3.0 beta versie kan ik nu na een flink aantal intensieve luisteruren melden dat mijn al langere tijd heersende frustratie jegens Devialet AIR nu toch wel voorzichtig plaats heeft gemaakt voor een stukje toenemende bewondering voor hetgeen Devialet nu klankmatig voor mekaar heeft weten te krijgen met de nieuwe (beta) versie van AIR 3.0 want het klinkt goed, erg goed zelfs...

Vanaf vanmorgen 08.30 u tot ca. 02.30 u vannacht hebben de C.A.T. server en de Devialet non-stop staan te draaien en daarbij geen enkele storing of hapering vertoond, dus dat is iets wat sowieso positief te noemen is en ik met de vorige versies AIR nog niet eerder voor mekaar heb kunnen krijgen.

Eerder gaf ik al aan dat er naar mijn beleving verschillen te horen waren tussen de eerdere AIR versies en deze beta versie en daar kan ik nu geheel zeker over zijn.
De vorige AIR versies 2.1.2 en 2.1.3 vond ik klankmatig gezien niet slecht, maar toch vond ik er op één of andere manier wat teveel ''artificiële'' kantjes aan zitten waardoor ik de weergave als enigszins romig/gekleurd en minder natuurlijk klinkend ervoer. Tevens vond ik de separatie en plaatsing van vocalen en instrumenten niet bijster goed te noemen en op al deze genoemde facetten was de C.A.T server via usb toch echt wel superieur aan AIR.

Met AIR 3.0 beta ervaar ik nu na de nodige luisteruren een wezenlijk ander beeld waarbij de eerder genoemde minder positieve punten niet meer aan de orde zijn en er een aantal dingen nu zo positief naar voren komen dat ik mij er eigenlijk nog over zit te verbazen...
Wat nu opvalt is een weergave waarbij de soundstage mogelijk iets minder breed is als met de vorige versies, maar waar zoveel meer bij naar voren komt als het gaat om ''tastbaarheid'' van stemmen, separatie en pinpoint plaatsing van vocalen en instrumenten, detaillering, en vooral ook timing en ritme.

Al met al dus zeker indrukwekkend te noemen, en voor mij in zoverre mate overtuigend dat ik voorlopig met AIR blijf spelen en het usb pad even laat voor wat het is.
Als het softwarematige functioneren van AIR 3.0 zich op langere termijn ook nog kan bewijzen dan denk ik dat de frustraties betreffende de vorige AIR versies snel vergeten zijn.

Als de nieuwe Telegartner connectoren binnen zijn ga ik AIR via ethernet testen om te luisteren waar - en welke verschillen nog naar voren komen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Pjotr27

Gebruik je AIR 3.0 samen met firmware versie 10? Die combi is echt subliem.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

bmateijsen

#2661
De Devialet Expert Pro 1000 is net gearriveerd... Zie het andere topic voor uitpak foto's  8)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=158438.msg2951866#new

Doubleoz

#2662
Nice! Maar welk ander topic?:)

Nevermind, zag de post al op Facebook maar krijg dit bericht niet meer verwijdert haha
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

bmateijsen


YamahaRXV

Quote from: Pjotr27 on July 29, 2016, 03:53:51
Gebruik je AIR 3.0 samen met firmware versie 10? Die combi is echt subliem.

Nee, met firmware versie 9.0.1  ;)
Aangezien versie 10.0.2 klankmatig niet helemaal mijn ding was heb ik die combi nog niet getest.
Het kan meevallen natuurlijk, maar mijn verwachting is dat het allemaal wat té gaat worden qua transparantie e.d. want AIR versie 3.0 beta via wifi laat in mijn beleving alles met ongekende precisie en zuiverheid ten gehore geven.

De Telegartner connectoren zijn bizar snel verstuurd door Reichelt en zitten inmiddels aan de Belden cat.7 dus ik speel nu via de ethernet optie.
Daarbij is te horen dat er toch wel goed hoorbaar verschil waarneembaar is tussen beiden; AIR via wifi speelt vooral erg ''schoon'' en geeft een mooi transparant en gestoken beeld ten gehore waarbij stemmen wat meer up front en pin-point geplaatst naar voren komen als bij ethernet.
Beide opties vertonen tot op heden nog geen functioneringsproblemen en voor de keuze van één van beide opties komt er vooral klankmatige smaak en voorkeur bij kijken.
Personen die wat meer van een rondere en warme sound houden zullen naar mijn mening snel de voorkeur voor ethernet hebben, en de personen die alle audiofiele facetten transparant en met uiterste precisie gepresenteerd willen horen kiezen voor wifi  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

bmateijsen

Devialet Expert Pro 1000 vs Devialet Expert 800, luidsprekers Wilson Benesch ACT One Evolution, bekabeling Crystal Cable.

Martin!!!

Wanneer is de demo avond Bjorn?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

bmateijsen

Quote from: Martin!!! on August  5, 2016, 19:01:09
Wanneer is de demo avond Bjorn?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Die hebben we nog niet bepaald.... het is op dit moment ook vakantieseizoen ;)

Rusher

Wie kan mij aanmoedigen dit topic door te lezen door drie typische Devialet pré's te noemen? Waarom zou ik voor dit merk kiezen?

Rusher

... en is een D-premier nog de moeite waard na alle volgende modellen en updates?

Doubleoz

Ik ben (nog?) geen Devialet eigenaar dus kan je vraag niet inhoudelijk beantwoorden. Maar mijn advies en waarschijnlijk van meerdere mensen hier is om een afspraak te plannen bij een dealer en gewoon te gaan luisteren. Waarschijnlijk krijg je dan een beter beeld dan ieder antwoord dat hier nu wordt geplaatst.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Kerkhoffd

Quote from: Rusher on August  8, 2016, 13:03:13
... en is een D-premier nog de moeite waard na alle volgende modellen en updates?

Als je geïnteresseerd zou zijn in een D250 Pro misschien juist wel. De D-Premier is te upgraden naar de meest recente versie. Ben je meteen up-to-date. Niemand heeft deze versie echter nog gehoord volgens mij, dus of het voor jou de juiste stap is, kan ik niet voor je bepalen.

Het advies van Doubleoz is eigenlijk het enige juiste.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rusher

Ik ben te summier geweest in mijn vraag aan jullie. Excuus!

Ik bedoel met pré's de meerwaarden van een Devialet ten opzichte van een ander merk, los van sound. Sound kan één van de pre's zijn...

Kerkhoffd

#2673
Mijn redenen waren vrij simpel. Devialet is een versterker met een ingebouwde uitstekende DAC en phonoversterker. Dus weinig extra kabels, losse apparaten meer. De streamer vind ik onvoldoende stabiel, anders was het wat mij betreft de ideale all-in-one. Je moet van het uiterlijk houden, maar bij mij mag ie vol in het zicht staan in de woonkamer.

De upgrades zijn heel prettig. Software upgrades zijn gratis. Hardware betaald. Met de configurateur kun je firmware en instellingen helemaal naar eigen smaak instellen en met een tweede Devialet kun je dual mono gaan.

Maar mijn belangrijkste argument was toch gewoon geluidskwaliteit. Uiterst lage ruisvloer. Combinatie van klasse A en D. Dus luisteren is wat mij betreft zeer aan te raden. Meer dan een bijkomend pré.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rusher

Pros:
- Uitstekende DAC
- Weinig kabels
- All in one
- Mooi
- Gratis software updates
- Individuele configuratie
- Dual mono optie
- Geluidskwaliteit

Cons:
- Instabiele streamer
- Zeer dure hardware updates