Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Kingpin

Kan het zijn omdat de login ONBEVEILIGD is (https)?

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

#2626
Quote from: Kingpin on July 25, 2016, 15:09:56
Kan het zijn omdat de login ONBEVEILIGD is (https)?



Durf het eerlijk gezegd niet te zeggen, maar het lijkt mij sterk.
Zojuist met IE gecheckt en die geeft niets weer betreffende een onbeveiligde site, Google Chrome wel...

Er is al inmiddels al contact geweest tussen Devialet en forumlid KraaijCheck over het geconstateerde, dus ben benieuwd welke verklaring zij hier voor hebben  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

#2627
Quote from: YamahaRXV on July 25, 2016, 18:12:35
Durf het eerlijk gezegd niet te zeggen, maar het lijkt mij sterk.
Zojuist met IE gecheckt en die geeft niets weer betreffende een onbeveiligde site, Google Chrome wel...

Er is al inmiddels al contact geweest tussen Devialet en forumlid KraaijCheck over het geconstateerde, dus ben benieuwd welke verklaring zij hier voor hebben  :angel:
Screenshot heb ik vanmiddag gemaakt, betreft Firefox browser.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Quote from: Kerkhoffd on July 24, 2016, 17:49:18
Hier draait firmware 10 al en in mijn setup klinkt deze beter dan versie 9. Laag wat beter onder controle en transparant in het hoog zonder dat dit ten koste gaat van de muzikaliteit en het middengebied.

Draait hier ook vanaf vanmorgen, maar vooralsnog kan ik niet zeggen dat ik het beter vind klinken als versie 9.0.1 , integendeel zelfs....
Ik hoor hier ook meer transparantie in het hoog, maar ik mis t.o.v. versie 9.0.1 wel degelijk ''body'' en klankkleur in het mid en midlaag gebied en dat staat mij niet aan.

Versie 7.1.3 en 9.0.1 zijn voor mij nog steeds de best klinkende firmware versies waarbij ik een lichte voorkeur heb voor 9.0.1 omdat deze nagenoeg het wat meer ronde en muzikale karakter laat horen van versie 7.1.3 met als voordeel een grotere en bredere soundstage waarin alles qua plaatsing net wat beter voor mekaar is  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Pjotr27

Net een mail binnen voor de upgrade naar een EXPERT PRO. Beetje raar, zowel een Devialet 120 als een 200 wordt een 220pro.. Dat moet fout zijn lijkt mij. Upgradeprijs 3490 euro....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kerkhoffd

#2630
Nope, lijkt toch echt het upgrade pad van Devialet zijn. Daar gaan ze een hoop D200 klanten mee tegen de haren instrijken lijkt me. Zelfde geldt voor de D-Premier klanten die nog niet hebben geupgrade naar D250 en zij die dit al wel deden of een D250 kochten. Ook daar geen prijsdifferentiatie.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

#2631
Quote from: Pjotr27 on July 25, 2016, 20:56:13
Net een mail binnen voor de upgrade naar een EXPERT PRO. Beetje raar, zowel een Devialet 120 als een 200 wordt een 220pro.. Dat moet fout zijn lijkt mij. Upgradeprijs 3490 euro....

Inderdaad een vreemd en onlogisch gegeven. De stap van een 120 naar een 220 Pro is qua vermogen al een flinke en tel daarbij ook nog eens op dat er aan een 120 nog meer ge-upgrade moet worden qua hoeveelheid aanwezige (dig) aansluitingen om deze gelijk te maken aan de huidige 200.
In dat kader vind ik dat de huidige Devialet 120 eigenaren die gaan upgraden het meeste ''bang for the bucks'' krijgen en dat komt op mij als 200 eigenaar toch wel als onlogisch, en zeker onredelijk over....

Overigens wil ik eerst wel eens zelf meemaken of het upgrade bedrag van € 3490 wel in verhouding staat tot de daadwerkelijke hoorbare (? verbeteringen, want ik vind het eerlijk gezegd ''knap'' geld  >:(

Maar eerst eis ik een perfect werkend AIR systeem voor Windows !!  :devil:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#2632
Quote from: YamahaRXV on July 25, 2016, 21:19:33
Inderdaad een vreemd en onlogisch gegeven. De stap van een 120 naar een 220 Pro is qua vermogen al een flinke en tel daarbij ook nog eens op dat er aan een 120 nog meer ge-upgrade moet worden qua hoeveelheid aanwezige (dig) aansluitingen om deze gelijk te maken aan de huidige 200.
In dat kader vind ik dat de huidige Devialet 120 eigenaren die gaan upgraden het meeste ''bang for the bucks'' krijgen en dat komt op mij als 200 eigenaar toch wel als onlogisch, en zeker onredelijk over....

Overigens wil ik eerst wel eens zelf meemaken of het upgrade bedrag van € 3490 wel in verhouding staat tot de daadwerkelijke hoorbare (? verbeteringen, want ik vind het eerlijk gezegd ''knap'' geld  >:(

Maar eerst eis ik een perfect werkend AIR systeem voor Windows !!  :devil:

Ik heb werkelijk respect voor het concept an sich en hetgeen Devialet heeft bereikt in korte tijd, maar blijf het ook wel een merk met uitdagingen vinden.

Ook de vroege D Premier eigenaren hadden op eenzelfde wijze een bittere pil te slikken.....

Om met de fa. Hornbach te spreken: er is altijd wel iets te doen :).

(En dat is lang niet negatief bedoeld)

Kerkhoffd

Wie weet kun je voor bijna hetzelfde geld een D400 maken. Die wil ik dan wel eens horen naast een D220 Pro. Benieuwd welke beter klinkt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

#2634
Quote from: twani on July 25, 2016, 21:33:31
Ik heb werkelijk respect voor het concept an sich en hetgeen Devialet heeft bereikt in korte tijd, maar blijf het ook wel een merk met uitdagingen vinden.

Ook de vroege D Premier eigenaren hadden op eenzelfde wijze een bittere pil te slikken.....

Om met de fa. Hornbach te spreken: er is altijd wel iets te doen :).

(En dat is lang niet negatief bedoeld)

Mijn respect voor het merk Devialet is vanaf het moment dat ik switchte van versterker met de dag toegenomen en dat heeft voornamelijk te maken met de klankmatige prestaties die dit compacte glimmende apparaat i.c.m. de Kharma 3.2 CE,s iedere dag weer onveranderd en met grote overtuiging ten gehore weet te geven en welke perfect aansluiten op mijn voorkeuren en smaak.
Uitdagingen in de vorm van bepaalde puntjes van kritiek zijn er toch ook wel en ik vind dat je ondanks grote aanwezige tevredenheid toch zeker wel een kritisch oog moet houden voor zaken die beter of anders kunnen en veel personen hebben daar toch grote moeite mee omdat ze te veel ''fanboy'' geworden zijn en zichzelf blind houden voor verbeterpunten van hun zo geliefde merk.

Volledige perfectie is i.m.o. een utopie, dus bij geen enkel merk uitgezonderd zijn er wel zaken die beter kunnen en Devialet vormt daar dus ook geen uitzondering op met bijv. de onbetrouwbare werking van AIR en de uiterst lakse, maar tevens arrogante manier waarop Devialet anticipeert op dit probleem waar zelfs al langere tijd een petitie voor gehouden wordt door vele wereldwijd zwaar gefrustreerde Devialet eigenaren.
Als je dan geen gehoor geeft aan teleurgestelde klanten en deze vervolgens wel overlaad met vele opdringerige mails over hoe goed een Devialet Phantom wel niet is dan snap je het als fabrikant niet helemaal denk ik dan.... :nowink:

Dus ja, er is zeker nog wel wat te doen  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Doubleoz

Nieuwe expert pro serie staat ook vermeld op site van Devialet inclusief upgrade prijzen:

http://en.devialet.com/expertpro/#upgrade-en-us/
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

YamahaRXV

Mooie woorden van Quentin Sannié als reactie op o.a. de lopende Devialet AIR petitie  8)
Nu afwachten of de beloften waargemaakt kunnen worden...



bron: devialetchat.com

Dear friends,

Thank you so much for taking time to write, send your messages and petition. As you can imagine, it is not pleasant to read but I can certainly hear your frustration as well as a desire for a better communication with you. 

Our goal is to make each and everyone of you happy. You are incredibly important to us. Without your support, we wouldn't have been able to constantly improve our products and create the Expert line and Phantom.  We owe it to you and we know it.
Rest assured that Expert is a main focus for us. This is where all our revolutionary technologies come from. This is where we come from. And this is also our future.
Part of it is Devialet Air, which we agree is a key technology. As you know, quite a sophisticated one. But I know you expect the best from us, and you should.

Over the past few months, our engineers have been working long hours on building AIR3, for both Mac and Windows. Even though we haven't been communicating about it, a lot of issues you are mentioning have been solved in the upcoming beta release, including but not only:
* Realtime audio playback graphical analysis tools development (Mac / Win)
* Audio format management code rework (Mac / Win)
* Streaming algorithm bug fixes and multi platform adaptative tunings (Mac / Win)
* Hog mode / exclusive mode support (Mac)
* Kernel driver bug fixes for ROON support (Mac)
* Virtual audio device hot plug & unplug enhancement (Mac)
* Kernel driver audio data buffering model code rework (Mac / Win)
* Direct mode development : straightforward and bit perfect audio data transfer from kernel to user space (Mac / Win)
* Installer rework (Win)
* Mobile remote application optimisation and bug fixes (iOS & Android) (in progress)


  So now AIR3Beta is coming. This is how I propose we work together:

• Wednesday, July 27th, we will open a "Devialet AIR3 beta program" which you will be free to join. AIR3beta is now at an advanced stage (I personally use it at home, and feel a big improvement). But it is still Beta software, and every setup / wireless environment is unique. We would appreciate if you could help us get better by testing and providing us your valuable feedback. We will post the link to the beta program here early next week. Feel free to share.
• We will create and manage an online page where you will find all the latest about our work on Expert. And also where you can share your experience with other Expert owners. Sharing is caring. 

As a general matter, I will make sure our teams get better at understanding your needs and communicating on a regular basis with you. Bringing you audiophile happiness is the reason we are all going to work with a big smile on our face every morning. 

Quentin Sannié, CEO,

and all your friends at Devialet
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Cyreg

Wauw.... :wacko:, ik zou gek worden van al die hardware upgrades en software updates, die dan ook nog 'ns steeds weer anders gaan klinken, als ik het goed begrijp?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Charlemagne

#2638
Quote from: Cyreg on July 26, 2016, 11:28:54
Wauw.... :wacko:, ik zou gek worden van al die hardware upgrades en software updates, die dan ook nog 'ns steeds weer anders gaan klinken, als ik het goed begrijp?

Je bent als Devialet eigenaar niet verplicht te updaten, zowel softwarematig als hardwarematig niet.

De softwarematige update kost niets en die kun je zelf doen en ook weer ongedaan maken, als de wijzigigingen je niet bevallen. Het enige wat je hoeft te doen is de oude firmware terug zetten op de SD-kaart van de amp. Die oude firmware kun je zelf bewaren op een HD of elders downloaden.

De hardwarematige update zul je vooraf kritisch moeten beluisteren en daarvoor beoordelen of die zijn geld waard is. Bij de update van D-Premier naar D-250 heb ik dat zo gedaan en een shootout gehouden tussen de twee en was ik geheel overtuigd dat die update zijn geld waard was. Ik ben op dat punt absoluut niet teleurgesteld. Ik vind dat een heel overzichtelijk traject.

Bij andere merken amps of all-in-ones valt er meestal niets te updaten en moet je gewoon een nieuwe kopen als de oude is verbeterd. Daar zou ik nu gek van worden. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Pjotr27

Quote from: YamahaRXV on July 25, 2016, 19:48:11
Draait hier ook vanaf vanmorgen, maar vooralsnog kan ik niet zeggen dat ik het beter vind klinken als versie 9.0.1 , integendeel zelfs....
Ik hoor hier ook meer transparantie in het hoog, maar ik mis t.o.v. versie 9.0.1 wel degelijk ''body'' en klankkleur in het mid en midlaag gebied en dat staat mij niet aan.

Versie 7.1.3 en 9.0.1 zijn voor mij nog steeds de best klinkende firmware versies waarbij ik een lichte voorkeur heb voor 9.0.1 omdat deze nagenoeg het wat meer ronde en muzikale karakter laat horen van versie 7.1.3 met als voordeel een grotere en bredere soundstage waarin alles qua plaatsing net wat beter voor mekaar is  ;)

Ook hier versie 10 even geprobeerd (1 dag), ik vind het laag duidelijk minder mooi als versie 9, het geeft mij teveel "druk"... Versie 9 klinkt bij mij thuis wat "lichter" en minder kolossaal. Gelukkig kan je snel heen en weer met een paar geheugenkaartjes.

Ben wel heel benieuwd naar Air 3, de huidige beta doet het hier echt dramatisch, veel dropouts. De laatste versie 2 speelt wel heel goed (Macbook Pro met Roon).

Andere vraag: hoe kan je preout gebruiken en de luidsprekers afschakelen? Als ik pre out configureer  in de configurator blijven de luidsprekers gewoon spelen. Ik gebruik het puur voor hoofdtelefoon, dus wil het eigenlijk wel uit kunnen zetten. Is er een optie luidsprekers uit?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

YamahaRXV

Quote from: Charlemagne on July 26, 2016, 11:54:08
Je bent als Devialet eigenaar niet verplicht te updaten, zowel softwarematig als hardwarematig niet.

De softwarematige update kost niets en die kun je zelf doen en ook weer ongedaan maken, als de wijzigigingen je niet bevallen. Het enige wat je hoeft te doen is de oude firmware terug zetten op de SD-kaart van de amp. Die oude firmware kun je zelf bewaren op een HD of elders downloaden.

De hardwarematige update zul je vooraf kritisch moeten beluisteren en daarvoor beoordelen of die zijn geld waard is. Bij de update van D-Premier naar D-250 heb ik dat zo gedaan en een shootout gehouden tussen de twee en was ik geheel overtuigd dat die update zijn geld waard was. Ik ben op dat punt absoluut niet teleurgesteld. Ik vind dat een heel overzichtelijk traject.

Bij andere merken amps of all-in-ones valt er meestal niets te updaten en moet je gewoon een nieuwe kopen als de oude is verbeterd. Daar zou ik nu gek van worden. ChM

+1

Zo denk ik er ook grotendeels over  ;)
Ik hoor wel meer personen roepen dat firmware updates van fabrikanten die komen en klankverschillen laten horen t.o.v. oudere versies niet zouden mogen/kunnen en is m.i. een ontzettend ''gedateerde'' redeneringswijze.
Zo heb ik zojuist weer in slechts 5 minuten tijd firmware versie 10.0.2 verwijderd en vervolgens weer versie 9.0.1 geïnstalleerd omdat ik die persoonlijk de beter klinkende vind in mijn set.

Het mooie hiervan is dat het dus gewoon allemaal kosteloos en probleemloos kan en het ''customize'' gehalte daardoor ontzettend hoog is met de Devialet. Onrust ken ik niet hierdoor, integendeel zelfs want het geeft mij de mogelijkheden die ik wil en welke ik heb moeten ontberen bij de merken versterkers die ik hiervoor had  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: Pjotr27 on July 26, 2016, 12:52:04
Andere vraag: hoe kan je preout gebruiken en de luidsprekers afschakelen? Als ik pre out configureer  in de configurator blijven de luidsprekers gewoon spelen. Ik gebruik het puur voor hoofdtelefoon, dus wil het eigenlijk wel uit kunnen zetten. Is er een optie luidsprekers uit?

Heb er zelf nog niet mee geëxperimenteerd maar het moet volgens mij mogelijk en niet al te lastig in te stellen zijn.
Heb je de settings van de speakers al veranderd ? Je kan deze aan/uitschakelen door in de configurator op de speakeraanduidingen te klikken (zodat de rood/zwarte indicaties verdwijnen) of de speaker settings openen en dan ''pre-out on'' selecteren.
Verder kan je ook de pre out settings aanpassen en daar je voorkeurkeuze bepalen (full range signaal, mono/stereo, etc.)



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Quote from: YamahaRXV on July 26, 2016, 12:56:07
Ik hoor wel meer personen roepen dat firmware updates van fabrikanten die komen en klankverschillen laten horen t.o.v. oudere versies niet zouden mogen/kunnen en is m.i. een ontzettend ''gedateerde'' redeneringswijze.
Zo heb ik zojuist weer in slechts 5 minuten tijd firmware versie 10.0.2 verwijderd en vervolgens weer versie 9.0.1 geïnstalleerd omdat ik die persoonlijk de beter klinkende vind in mijn set.
Op zich is het niet 'gedateerd' om zo te denken, het geeft wel aan dat er 'iets' met de originele sound gebeurd in de dsp settings.
Als klant zou ik dat nooit willen hebben, tenminste niet in de bron. Je koopt een apparaat omdat het goed klinkt zoals je 'm hebt gekocht en dan gaat de fabrikant nadertijd even lekker de 'sound' zitten wijzigen ... in mijn ogen not done, zou er gek van worden.

Als fabrikant zou ik altijd een flat response reserveren (zoals bv T+A doet) waardoor de sound intact blijft zoals je het apparaat hebt gekocht, en 1 of meerdere vrije keuzes in filter settings kunt aanspreken waardoor je de sound verandert of de gewenste curve kunt aanspreken welke het beste bevalt in jouw situatie.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Quote from: Kingpin on July 26, 2016, 13:26:54
Op zich is het niet 'gedateerd' om zo te denken, het geeft wel aan dat er 'iets' met de originele sound gebeurd in de dsp settings.
Als klant zou ik dat nooit willen hebben, tenminste niet in de bron. Je koopt een apparaat omdat het goed klinkt zoals je 'm hebt gekocht en dan gaat de fabrikant nadertijd even lekker de 'sound' zitten wijzigen ... in mijn ogen not done, zou er gek van worden.

Als fabrikant zou ik altijd een flat response reserveren (zoals bv T+A doet) waardoor de sound intact blijft zoals je het apparaat hebt gekocht, en 1 of meerdere vrije keuzes in filter settings kunt aanspreken waardoor je de sound verandert of de gewenste curve kunt aanspreken welke het beste bevalt in jouw situatie.

Ik zie het toch anders, niemand verplicht of dwingt jou om een andere firmware versie te installeren als dat die geïnstalleerd was op het moment dat je een Devialet tijdens een luistersessie hebt beluisterd en evt. besluit om er één aan te schaffen als het tijdens de luistersessie bij een dealer of beter nog thuis klankmatig goed bevallen is.
Het is niet zoals bij Windows 8.1 gebruikers die tot vervelens toe ''gedwongen'' worden om Windows 10 te installeren  ;)
Voor de rest sluit ik mij volledig aan bij de onderstaande gequote post van Charlemagne  :)


Quote from: Charlemagne on July 26, 2016, 11:54:08
Je bent als Devialet eigenaar niet verplicht te updaten, zowel softwarematig als hardwarematig niet.

De softwarematige update kost niets en die kun je zelf doen en ook weer ongedaan maken, als de wijzigigingen je niet bevallen. Het enige wat je hoeft te doen is de oude firmware terug zetten op de SD-kaart van de amp. Die oude firmware kun je zelf bewaren op een HD of elders downloaden.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Pjotr27

Quote from: YamahaRXV on July 26, 2016, 13:25:34
Heb er zelf nog niet mee geëxperimenteerd maar het moet volgens mij mogelijk en niet al te lastig in te stellen zijn.
Heb je de settings van de speakers al veranderd ? Je kan deze aan/uitschakelen door in de configurator op de speakeraanduidingen te klikken (zodat de rood/zwarte indicaties verdwijnen) of de speaker settings openen en dan ''pre-out on'' selecteren.
Verder kan je ook de pre out settings aanpassen en daar je voorkeurkeuze bepalen (full range signaal, mono/stereo, etc.)



Ik ga dat eens proberen, ik had wel de connectors ingesteld maar nog niet bij de speaker instellingen gekeken..
Thanks!

By the way, ik ga zeker niet upgraden. Het klinkt gewoon prima, speelt ook prima via de Macbook en dan is 3490 euro heel veel geld... Die 20watt heb ik niet echt nodig, en de streamer moet ik nog zien of die echt meerwaarde gaat bieden. En andere dac of amp inside? Ach, je kunt altijd wel bezig blijven...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kerkhoffd

Ik wil het wel graag horen. Ben benieuwd naar de demo van BB&G. Maar met deze upgrade prijzen wordt het interessant om de D400 te vergelijken met de D220 als je al een D200 hebt. Zal qua prijs niet zo gek meer uit elkaar liggen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kingpin

Quote from: YamahaRXV on July 26, 2016, 13:44:11
Ik zie het toch anders, niemand verplicht of dwingt jou om een andere firmware versie te installeren als dat die geïnstalleerd was op het moment dat je een Devialet tijdens een luistersessie hebt beluisterd en evt. besluit om er één aan te schaffen als het tijdens de luistersessie bij een dealer of beter nog thuis klankmatig goed bevallen is.
Meningen verschillen hierover. Het kan maar zo zijn dat naast de verandering van klankmatige eigenschappen ook andere zaken als bv optimalisatie van het apparaat, welke niets met de sound te maken heeft, opgelost zijn in dezelfde firmware update.
Dan mis je dus kennelijk wel een essentieel deel van de update.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

eric_audio

Quote from: Pjotr27 on July 25, 2016, 20:56:13
Net een mail binnen voor de upgrade naar een EXPERT PRO. Beetje raar, zowel een Devialet 120 als een 200 wordt een 220pro.. Dat moet fout zijn lijkt mij. Upgradeprijs 3490 euro....

Erg vreemd ja. Ten opzichte van Devialet 200 eigenaren is het bijna diefstal. Natuurlijk is niemand verplicht om een upgrade te doen, en Devialet is vrij om hun prijsstelling te doen zoals ze willen, maar toch....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Charlemagne

Quote from: eric_audio on July 26, 2016, 20:01:59
Erg vreemd ja. Ten opzichte van Devialet 200 eigenaren is het bijna diefstal. Natuurlijk is niemand verplicht om een upgrade te doen, en Devialet is vrij om hun prijsstelling te doen zoals ze willen, maar toch....
Beide krijgen bij de update dezelfde nieuwe componenten ingebouwd en het is even veel werk en dus even duur. Dat is toch niet zo raar?

De vraag is of veel 120 eigenaren zo'n upgrade willen voor die prijs. Je koopt eerst een budget Devialet en dan is 3500 € erbovenop serieus geld lijkt me.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Kerkhoffd

Vanavond de companion van mijn broer op bezoek gehad en daar samen met die van mij een D400 van gemaakt. Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de extra rust en autoriteit die een D400 in mijn setup geeft. Leuke ervaring. Dat gehoord hebbende moet de  D220 Pro van goede huize komen wil dat dezelfde geluidskwaliteitwinst geven als de stap naar een D400. Ga de prijzen van een tweedehands D200 maar eens in de gaten houden. Zakken nu snel naar rond de €4.000 en dat is maar een 'klein' beetje meer dan wat de upgrade kost.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio