Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 23 Guests are viewing this topic.

Charlemagne

Quote from: YamahaRXV on May  8, 2016, 12:07:21
@Charlemagne: Welke OS versie gebruik je trouwens ?

Windows 8.1 in combinatie met AIR ethernet. En dat laat ik vooral ook zo. Ik ga nooit upgraden als ik het risico loop er slechter van te worden. Verder JRiver (en JRemote op de iPad) en Qobuz.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

YamahaRXV

Quote from: Charlemagne on May  8, 2016, 12:58:15
Windows 8.1 in combinatie met AIR ethernet. En dat laat ik vooral ook zo. Ik ga nooit upgraden als ik het risico loop er slechter van te worden. Verder JRiver (en JRemote op de iPad) en Qobuz.

Aha, dat verklaart al het nodige aangezien nagenoeg de meeste problemen met AIR Win 10 gerelateerd zijn  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Pjotr27

Weet iemand of een externe cd/ dvd  drive met USB aansluiting (zoals een LG DP132) werkt op een Devialet?
Op de beurs in Munchen gebruikte iemand zo`n ding op een Grandinote streamer en het klonk verrassend goed..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

bmateijsen

Quote from: Pjotr27 on May 11, 2016, 13:40:44
Weet iemand of een externe cd/ dvd  drive met USB aansluiting (zoals een LG DP132) werkt op een Devialet?
Op de beurs in Munchen gebruikte iemand zo`n ding op een Grandinote streamer en het klonk verrassend goed..


Ik schat dat er weinig mensen zullen zijn die hem specifiek in hun systeem hebben. Maar wat geeft deze speler uit op zijn USB?

Groet,

Bjorn

Pjotr27

Quote from: bmateijsen on May 11, 2016, 20:25:28
Ik schat dat er weinig mensen zullen zijn die hem specifiek in hun systeem hebben. Maar wat geeft deze speler uit op zijn USB?

Groet,

Bjorn

Geen idee, ik denk gewoon muziekbestanden als je een cd afspeelt. Het gaat mij erom of zoiets zou werken, even snel een cd beluisteren zonder dat je hem eerst moet rippen naar je NAS.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

bmateijsen

Quote from: Pjotr27 on May 12, 2016, 12:07:40
Geen idee, ik denk gewoon muziekbestanden als je een cd afspeelt. Het gaat mij erom of zoiets zou werken, even snel een cd beluisteren zonder dat je hem eerst moet rippen naar je NAS.


Als dat je idee is, dan zou ik gewoon spotify free nemen ;)

Pjotr27

Quote from: bmateijsen on May 12, 2016, 14:56:33
Als dat je idee is, dan zou ik gewoon spotify free nemen ;)

Als jij bij mij op bezoek komt met een nieuwe Sts cd kan ik die niet meteen luisteren. En spotify heers niet. Hoe los je dat dan simpel op?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

bmateijsen

Quote from: Pjotr27 on May 12, 2016, 17:41:16
Als jij bij mij op bezoek komt met een nieuwe Sts cd kan ik die niet meteen luisteren. En spotify heers niet. Hoe los je dat dan simpel op?

Het kost maximaal 7 minuten om die te rippen.. ;). Daarna is deze direct afspeelbaar op een Devialet via AIR.

Charlemagne

Devialet heeft een nieuwe AIR-versie uitgebracht als beta: de AIR 3.0; voorlopig alleen geschikt voor het Apple OS. De Windows versie laat nog op zich wachten.

De eerste ervaringen zijn zeer bemoedigend. Het lijkt erop dat ze het probleem met de whitenoise en dropouts die er bij eerdere versies waren eindelijk hebben getackeld. Sommigen beweren zelfs dat het beter klinkt dan de oudere AIR versies. En het is compatible met Roon, mits je bepaalde settings goed zet.

Meer info hierover vind je op devialetchat forum. Daar is ook een link te vinden waar je de betaversie kunt downloaden.

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

YamahaRXV

Quote from: Charlemagne on May 14, 2016, 11:02:14
Devialet heeft een nieuwe AIR-versie uitgebracht als beta: de AIR 3.0; voorlopig alleen geschikt voor het Apple OS. De Windows versie laat nog op zich wachten.

De eerste ervaringen zijn zeer bemoedigend. Het lijkt erop dat ze het probleem met de whitenoise en dropouts die er bij eerdere versies waren eindelijk hebben getackeld. Sommigen beweren zelfs dat het beter klinkt dan de oudere AIR versies. En het is compatible met Roon, mits je bepaalde settings goed zet.

Meer info hierover vind je op devialetchat forum. Daar is ook een link te vinden waar je de betaversie kunt downloaden.

Had er al e.e.a. over gelezen op devialetchat.com  ;)
Jammer dat er nog geen beta versie is voor Windows, zeer zeker omdat daar i.m.o. toch wel de meeste problemen bij naar voren zijn gekomen.
Moet overigens wel zeggen dat ik slechts één keer een klein probleempje heb ervaren in al de dagen dat ik nu weer via AIR speel, maar verder speelt en klinkt het erg goed  :thumbs-up:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

ptotheb

#2485
.

YamahaRXV

Quote from: ptotheb on May 17, 2016, 21:05:24
.

??  Gestelde vraag m.b.t. klankmatige verschillen tussen de 250 en 400 weer verwijderd ? :wacko:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Terwijl het best een boeiende vraag is...
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

Quote from: Kerkhoffd on May 18, 2016, 18:38:36
Terwijl het best een boeiende vraag is...

Absoluut !
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Pjotr27

Bij de introductie van de 110 en 170 was de streamer optie tijdelijk gratis. Daarna zou hij 1000 euro kosten.
Is hij bij de huidige modellen gewoon inbegrepen? Dus een 120 voor net geen 5000 of een 200 voor 7000?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kerkhoffd

Ja. De Air kaart zit er tegenwoordig standaard in.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Pjotr27

Quote from: Kerkhoffd on May 20, 2016, 13:27:07
Ja. De Air kaart zit er tegenwoordig standaard in.

Dank je!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

YamahaRXV

Quote from: Kerkhoffd on May 20, 2016, 13:27:07
Ja. De Air kaart zit er tegenwoordig standaard in.

Ben erg benieuwd wanneer Devialet met de beta AIR 3.0 versie voor Windows 10 gaat komen...
Ik lees toch best wel recentelijke positieve bevindingen over de beta versie voor Mac waarbij het naast het beter functioneren vooral ook nog eens beter klinkt als met versie 2.1.3  Zou het dan toch nog helemaal goed gaan komen ? ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Ook benieuwd naar de de nieuwe producten die Devialet - naar verluidt - in september gaat lanceren. Er doen verhalen de ronde over een ingebouwde UPnP streamer, mogelijk de introductie van een D200/D400 plus versie. Wie weet dat de ontwikkelingen uit de Od'A hebben geleid tot een upgrade. We gaan het zien. Wie weet is het de upgrade waard als het de geluidskwaliteit nog verder verbetert.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Pjotr27

Quote from: Kerkhoffd on May 20, 2016, 20:52:45
Ook benieuwd naar de de nieuwe producten die Devialet - naar verluidt - in september gaat lanceren. Er doen verhalen de ronde over een ingebouwde UPnP streamer, mogelijk de introductie van een D200/D400 plus versie. Wie weet dat de ontwikkelingen uit de Od'A hebben geleid tot een upgrade. We gaan het zien. Wie weet is het de upgrade waard als het de geluidskwaliteit nog verder verbetert.

Pff, zat net te overwegen maandag een Devialet 200 te bestellen.
Maar een ingebouwde UPnP streamer zou ik graag willen.... Dat maakt het nog makkelijker...
Grote vraag is of dit te updaten is of niet. Anders kan ik beter nog een paar maanden wachten.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kerkhoffd

Probleempje is dat het nog totaal niet duidelijk is wat er wanneer geïntroduceerd gaat worden. De prijs van de Devialets gaan volgens de roddels dan ook omhoog. Er is sprake van upgrade mogelijkheid en een upgrade zou bovendien naar men zegt zo rond de €1000 gaan kosten. Met de korting die er nu is lijkt het geen slecht plan om gewoon je plan door te zetten.

Voor mij zijn het vooralsnog allemaal roddels totdat de officiële aankondiging een feit is. Niemand weet wat waar is. Alleen de dealers, maar die hebben een non disclosure agreement moeten tekenen. Ik lees regelmatig de discussies op Devialet Chat. Daar komt deze info ook vandaan. Benieuwd of in september inderdaad groot nieuws wordt aangekondigd door Devialet.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

Quote from: Pjotr27 on May 20, 2016, 21:44:22
Pff, zat net te overwegen maandag een Devialet 200 te bestellen.
Maar een ingebouwde UPnP streamer zou ik graag willen.... Dat maakt het nog makkelijker...
Grote vraag is of dit te updaten is of niet. Anders kan ik beter nog een paar maanden wachten.

Tja, lastig om nu een keuze te maken met in het achterhoofd de wetenschap te hebben dat er e.e.a. aan mogelijke veranderingen aan zit te komen.
Devialet is niet altijd even accuraat en transparant met het doorvoeren van wijzigingen en updates, maar de mogelijkheden om later te kunnen upgraden zijn altijd wel goed aanwezig naar mijn mening.
Toch denk ik dat je met de aankoop van een Devialet 200 nu zeer zeker geen verkeerde keuze maakt. Ik heb hier inmiddels al het nodige in huis gehad aan versterkers en ''all in one'' componenten zoals bijv. de Naim SuperUniti, maar tot op de dag van vandaag biedt de Devialet 200 mij naast de erg goede SQ nog steeds het meeste plezier door de haast ongekende mogelijkheden die het apparaat biedt.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Pjotr27

Quote from: YamahaRXV on May 21, 2016, 11:03:02
Tja, lastig om nu een keuze te maken met in het achterhoofd de wetenschap te hebben dat er e.e.a. aan mogelijke veranderingen aan zit te komen.
Devialet is niet altijd even accuraat en transparant met het doorvoeren van wijzigingen en updates, maar de mogelijkheden om later te kunnen upgraden zijn altijd wel goed aanwezig naar mijn mening.
Toch denk ik dat je met de aankoop van een Devialet 200 nu zeer zeker geen verkeerde keuze maakt. Ik heb hier inmiddels al het nodige in huis gehad aan versterkers en ''all in one'' componenten zoals bijv. de Naim SuperUniti, maar tot op de dag van vandaag biedt de Devialet 200 mij naast de erg goede SQ nog steeds het meeste plezier door de haast ongekende mogelijkheden die het apparaat biedt.

Ja dat is mijn gedachte ook een beetje. Het voldoet in ieder geval aan mijn wensen en het is eenvoudig mee te nemen naar het Verre Oosten. Met mijn Macbook en Qnap nas kan ik prima streamen, het is alleen nog even kijken welke software ik wil gaan gebruiken (JRiver of Roon).
Naim heeft op mijn lijstje gestaan maar het gewicht is zeker bij de duurdere all in one apparaten meer dan 10 kg en dat maakt meenemen in vliegtuig kostbaarder en lastiger.
Moon Ace is een mooie all in one oplossing maar ik schat die toch wel een stukje minder in qua performance.
Devialet heeft bovendien het voordeel gewild te zijn op de tweedehandsmarkt.

Jij woont toch vlakbij mij in de buurt (ik woon in Leerdam)?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Dirkie

Quote from: Kerkhoffd on May 20, 2016, 21:59:11
Met de korting die er nu is lijkt het geen slecht plan om gewoon je plan door te zetten.
Welke korting geven ze nu ?

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.