Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

Kerkhoffd

Ja, de Devialet lijkt inderdaad vrij gevoelig voor de stroomtoevoer en het effect van een goed matchende netsnoer is verrassend groot. De Furutech combinatie heb ik niet eerder gehoord. De Furutech FI15 past netjes onder de behuizing van de Devialet 200?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

#2401
Quote from: Kerkhoffd on December 27, 2015, 20:47:21
Ja, de Devialet lijkt inderdaad vrij gevoelig voor de stroomtoevoer en het effect van een goed matchende netsnoer is verrassend groot. De Furutech combinatie heb ik niet eerder gehoord. De Furutech FI15 past netjes onder de behuizing van de Devialet 200?

Is een fijne combinatie kan ik je melden; erg ruimtelijk en gedetailleerd, maar daarbij gewoon nog lekker ''gul'' en tonaal rijkelijk klinkend  :thumbs-up:

FI-15 past perfect.... een plaatje bij het praatje  8)




@Daan  Heb je firmware versie 9.0.1 al op je Dev staan en beluisterd ?  Ik heb deze er vanavond opgezet en heb na even aandachtig geluisterd te hebben toch wel het gevoel dat er klankmatig wat subtiele verschillen hoorbaar zijn...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

@Jan: firmware 9.0.1 al wel geïnstalleerd, maar met inspelende kabels kan ik nog geen goed oordeel vellen over de verschillen. Lees wel goede referenties overigens. Wat zijn jouw ervaringen?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

Quote from: Kerkhoffd on December 27, 2015, 22:13:51
@Jan: firmware 9.0.1 al wel geïnstalleerd, maar met inspelende kabels kan ik nog geen goed oordeel vellen over de verschillen. Lees wel goede referenties overigens. Wat zijn jouw ervaringen?

Heb sterk de indruk dat het wat smoother en warmer klinkt en wat voller in het middentonen gebied. (eigenlijk wel overeenkomstig wat je op devialetchat.com leest  ;))
Eerlijk gezegd weet ik niet of ik het wel beter vind klinken nu...  Morgen nog maar eens op een wat hoger volume luisteren om te kijken of ik mijn mening misschien nog moet aanpassen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

KraaijCheck


Quote from: YamahaRXV on December 27, 2015, 21:16:25
Is een fijne combinatie kan ik je melden; erg ruimtelijk en gedetailleerd, maar daarbij gewoon nog lekker ''gul'' en tonaal rijkelijk klinkend  :thumbs-up:

FI-15 past perfect.... een plaatje bij het praatje  8)




@Daan  Heb je firmware versie 9.0.1 al op je Dev staan en beluisterd ?  Ik heb deze er vanavond opgezet en heb na even aandachtig geluisterd te hebben toch wel het gevoel dat er klankmatig wat subtiele verschillen hoorbaar zijn...

Heb 9.0.1 er een paar dagen op gehad. Mezelf daarna ertoe laten verleiden toch weer eens terug te gaan naar 7.1.3 waarmee ikverliefd werd op de devialet. Die laatste is dan toch wel erg goed! Jammer dat je dan geen gebruik kan maken van de nieuwe features maar het gaat toch om de muzikaliteit en die is met 7.1.3 het grootst voor mij (op dit moment [emoji6])

Ik heb nog het standaard netsnoer erop zitten. Maakt het netsnoer ook een groot verschil als je geen dedicated audiogroep hebt en geen aparte audio stekkerblok?

KraaijCheck


Quote from: YamahaRXV on December 27, 2015, 21:16:25
Is een fijne combinatie kan ik je melden; erg ruimtelijk en gedetailleerd, maar daarbij gewoon nog lekker ''gul'' en tonaal rijkelijk klinkend  :thumbs-up:

FI-15 past perfect.... een plaatje bij het praatje  8)




@Daan  Heb je firmware versie 9.0.1 al op je Dev staan en beluisterd ?  Ik heb deze er vanavond opgezet en heb na even aandachtig geluisterd te hebben toch wel het gevoel dat er klankmatig wat subtiele verschillen hoorbaar zijn...

Waar kun je deze netsnoer kopen?

YamahaRXV

#2406
Quote from: KraaijCheck on December 28, 2015, 11:22:19
Waar kun je deze netsnoer kopen?

Ik haal al mijn Furutech gerelateerde items bij Antoine Pouwels van Peacock Audio.
Antoine levert een goede en eerlijke service en je kan bij interesse voor deze kabel deze ook op proef thuis krijgen.
Als je meer info wil laat het mij dan even weten via pm  ;)

Quote from: KraaijCheck on December 28, 2015, 11:18:29
Ik heb nog het standaard netsnoer erop zitten. Maakt het netsnoer ook een groot verschil als je geen dedicated audiogroep hebt en geen aparte audio stekkerblok?

Gewoon zelf gaan vergelijken en luisteren wat jij het beste vindt klinken in jouw set  ;)


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Rudi64

Quote from: YamahaRXV on December 28, 2015, 11:43:09
Ik haal al mijn Furutech gerelateerde items bij Antoine Pouwels van Peacock Audio.
Antoine levert een goede en eerlijke service en je kan bij interesse voor deze kabel deze ook op proef thuis krijgen.
Als je meer info wil laat het mij dan even weten via pm  ;)

Gewoon zelf gaan vergelijken en luisteren wat jij het beste vindt klinken in jouw set  ;)

Ah ja..Antoine Pouwels.. :thumbs-up:
Ik heb vroeger ook menig kabel daar gekocht, eerlijke man en prima service! Zelfs inruil is mogelijk.
Hij heeft regelmatig ook ex demo's ter beschikbaar aan mooie prijzen,ook de moeite om naar te vragen.

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Martin!!!

Wel vervelend dat zo'n systeemupdate de geluidskwaliteit zo (nadelig) kan beïnvloeden. 

Houdt mij nog even af van Devialet
mainly British stuff

YamahaRXV

#2409
Quote from: Martin!!! on December 28, 2015, 13:08:56
Wel vervelend dat zo'n systeemupdate de geluidskwaliteit zo (nadelig) kan beïnvloeden. 

Houdt mij nog even af van Devialet

Ik denk dat het erger lijkt als dat het daadwerkelijk is...

Tussen de laatste uitgekomen firmware versies zitten zeker geen grote klankmatige verschillen kan ik je melden, het zijn meer nuance verschillen die de één wel zal waarnemen en de ander mogelijk minder of geheel niet, en waar in het eerste voorbeeld ook nog eens persoonlijke voorkeuren een rol kunnen spelen.
De primaire klanksignatuur zoals die door Devialet was beoogd en bewerkstelligd blijft gewoon aanwezig.
Zelf ben ik juist blij met de mogelijkheden qua firmware versies omdat de persoonlijke klankmatige voorkeuren haast grenzeloos zijn te ''customizen''  ;)
Nagenoeg alles kan door firmware verbeterd worden en dat is m.i. beter als een merk wat je bij upgrade plannen haast gaat verplichten om weer extra dure voedingen aan te moeten aanschaffen  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

KraaijCheck


Quote from: Martin!!! on December 28, 2015, 13:08:56
Wel vervelend dat zo'n systeemupdate de geluidskwaliteit zo (nadelig) kan beïnvloeden. 

Houdt mij nog even af van Devialet

Nee zo groot zijn de verschillen niet. Maar subtiele aanpassingen zirgen er wel voor dat je voorkeur krijgt voor het een of ander.

YamahaRXV

Quote from: KraaijCheck on December 28, 2015, 16:14:02
Nee zo groot zijn de verschillen niet. Maar subtiele aanpassingen zirgen er wel voor dat je voorkeur krijgt voor het een of ander.

Precies !  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

KraaijCheck


Quote from: YamahaRXV on December 27, 2015, 21:16:25
Is een fijne combinatie kan ik je melden; erg ruimtelijk en gedetailleerd, maar daarbij gewoon nog lekker ''gul'' en tonaal rijkelijk klinkend  :thumbs-up:

FI-15 past perfect.... een plaatje bij het praatje  8)




Zie ik hier trouwens Vovox speakerkabels?

YamahaRXV

Quote from: KraaijCheck on December 28, 2015, 17:25:29
Zie ik hier trouwens Vovox speakerkabels?

Nee, zijn Siltech Explorer 180 L speakerkabels.

Heb de Vovox Textura (van Michel K.) hier wel pasgeleden in huis gehad en uitgebreid vergeleken met de Siltech,s.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

KraaijCheck


Quote from: YamahaRXV on December 28, 2015, 18:01:46
Nee, zijn Siltech Explorer 180 L speakerkabels.

Heb de Vovox Textura (van Michel K.) hier wel pasgeleden in huis gehad en uitgebreid vergeleken met de Siltech,s.

Ah! Wat vond je ervan? Ik heb wel de vovox textura.

KraaijCheck


Quote from: YamahaRXV on December 28, 2015, 11:43:09
Ik haal al mijn Furutech gerelateerde items bij Antoine Pouwels van Peacock Audio.
Antoine levert een goede en eerlijke service en je kan bij interesse voor deze kabel deze ook op proef thuis krijgen.
Als je meer info wil laat het mij dan even weten via pm  ;)

Gewoon zelf gaan vergelijken en luisteren wat jij het beste vindt klinken in jouw set  ;)

Welke kabel heb je aan die conmectoren zitten? De Furutech FI 15 zijn alleen de connectoren.

YamahaRXV

Quote from: KraaijCheck on December 28, 2015, 18:07:37
Ah! Wat vond je ervan? Ik heb wel de vovox textura.

In mijn set vond ik de Siltech Explorer 180 L de betere. De Vovox laat wat minder glans horen en knijpt het hoog ook een beetje naar mijn gevoel...
Klinkt ook wat droger en minder ''gul'' en rijkelijk in klankkleur. 
Maar zoals gezegd, dat is met de Kharma,s in mijn set. Ik heb de Vovox Textura wel vaak erg mooi horen klinken wanneer deze gebruikt werd i.c.m. andere speakers.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: KraaijCheck on December 28, 2015, 19:32:01
Welke kabel heb je aan die conmectoren zitten? De Furutech FI 15 zijn alleen de connectoren.

Furutech FP-3TS20  ;)

Quote from: YamahaRXV on December 27, 2015, 19:58:55
Vandaag nog een tijdje aan het experimenteren en aan het luisteren geweest; de Furutech FP-3TS20 met een schuko IeGo 8055 en een IEC Furutech FI15 (gold) doet het ook erg mooi aan de Devialet  :music: :inlove:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

KraaijCheck


YamahaRXV

Quote from: KraaijCheck on December 28, 2015, 11:18:29
Heb 9.0.1 er een paar dagen op gehad. Mezelf daarna ertoe laten verleiden toch weer eens terug te gaan naar 7.1.3 waarmee ikverliefd werd op de devialet. Die laatste is dan toch wel erg goed! Jammer dat je dan geen gebruik kan maken van de nieuwe features maar het gaat toch om de muzikaliteit en die is met 7.1.3 het grootst voor mij (op dit moment [emoji6])

Heb gisterenavond puur als test ook de 7.1.3 software geïnstalleerd en ik moet eerlijk zeggen dat ik de 200 met deze versie ook zeer lekker vind klinken  :music: :thumbs-up:
Eigenlijk wel het beste denk ik... Wat mij vooral opval is dat de soundstage groter is en dat het nog wat meer organisch en ''muzikaal'' klinkt.
Ik mis niet echt primaire features moet ik zeggen, het enige wat mij opviel was dat de laatste versie van SAM i.c.m. een aantal speakers niet compatible is met 7.1.3

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Kun je zien of SAM voor de Audio Physic Virgo 25 Plus wel beschikbaar blijft bij 7.1.3, Jan? Voel er ook wel wat voor om de oudere firmware versies uit te proberen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

#2421
Quote from: Kerkhoffd on January  6, 2016, 16:46:07
Kun je zien of SAM voor de Audio Physic Virgo 25 Plus wel beschikbaar blijft bij 7.1.3, Jan? Voel er ook wel wat voor om de oudere firmware versies uit te proberen.

Daan, voor zover ik kan zien moet je de AP Virgo 25 Plus gewoon kunnen SAM-en met versie 7.1.3  ;)
Er staat geen oranje vermelding bij van versie 8, dus moet lukken m.i.

Heb je de betreffende versie (7.1.3) van devialetchat.com gehaald ?

Ben zeer benieuwd naar je komende bevindingen.

Omdat de geïnstalleerde AIR driver eigenlijk voor Windows 8.1 is ontwikkeld en (nog) niet voor Windows 10 heb ik zo af en toe random conflict problemen en speel nu via de usb ingang van de 200 wat toch ook wel zeer goed klinkt moet ik zeggen.
Op één of andere manier lijkt de USB optie gewoon beter te klinken met versie 7.1.3  :unsure:
Ik ga nu even verder op het usb pad door een Uptone REGEN USB en een betere usb kabel in te gaan zetten. Blijf mij echt verbazen over de hoeveelheid mogelijkheden waarbij gewoon zoveel klankmatige potentie ontdekt wordt  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Kan niet wachten tot alles bij mij helemaal op klank is. Wel erg veel gewisseld de afgelopen maand en sinds een week ook nieuwe netsnoeren en coax kabel. Kost hier even tijd voordat ik iets zinnigs kan zeggen over verschillen tussen versies. Moet nog een firmware 7.1.3 van net net plukken. Had inderdaad gelezen dat dat via DevialetChat ging lukken. Zal zo eens gaan grasduinen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

KraaijCheck

 :embarassed:
Quote from: Kerkhoffd on January  6, 2016, 20:04:09
Kan niet wachten tot alles bij mij helemaal op klank is. Wel erg veel gewisseld de afgelopen maand en sinds een week ook nieuwe netsnoeren en coax kabel. Kost hier even tijd voordat ik iets zinnigs kan zeggen over verschillen tussen versies. Moet nog een firmware 7.1.3 van net net plukken. Had inderdaad gelezen dat dat via DevialetChat ging lukken. Zal zo eens gaan grasduinen.

Hier kun je 7.1.3 vinden: http://devialetchat.com/showthread.php?tid=1140&pid=23839#pid23839

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio