Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

MarkD

Quote from: bmateijsen on February 14, 2015, 13:58:37
Ik ken er nog wel 1... Trinnov Amethyst met een eindversterker... De Room-EQ combi met streaming van Trinnov is waanzinnig...

Ook fraai ja!
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

eric_audio

#2301
Quote from: MarkD on February 14, 2015, 14:15:44
Ook fraai ja!

Niet "gewoon" fraai. Bijzonder fraai. Ik heb de Amethyst een keer gehoord met goede eindversterker en speakers, en het resultaat was ronduit verbluffend.

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

MarkD

Excusez-moi! Bijzonder fraai dan! ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Charlemagne

Nog maar eens een zeer lovende recensie in het februari nummer van The Absolute Sound over de Devialet 200/400. In de review wordt de nodige aandacht gegeven aan het verschil tussen de 200 en de 400:

http://en.devialet.com/assets/blog/TAS-250-Devialet-200-400.pdf

QuoteThe Devialet 200/400 is, by a wide margin, the most advanced, flexible, and technically sophisticated audio product I've reviewed. It may look like a lifestyle product, but underneath the 200/400 is a serious piece of audiophile hardware. It's a compelling package that just happens to sound great, too.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

eric_audio

Ik vind deze recensie ook met kop en schouders uitsteken boven het gros van wat er over Devialet geschreven wordt. Bij TAS weten ze echt waar ze het over hebben.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Charlemagne

Devialet heeft ter gelegenheid van de highend show van München nieuwe firmware ontwikkeld. Ik heb die op mijn amp gezet en ik ben enthousiast over het effect. De klank heeft een duidelijke upgrade ondergaan, met meer detail in het hoog en meer ruimtelijkheid en focus. Het lijkt er op dat alles wat losser is en sneller is gaan klinken. De weergave van stemmen is er ook op vooruit gegaan.

Meer over de nieuwe firmware en alle nieuwe technische ontwikkelingen lees je in de white Paper:

https://fr.devialet.com/docs/whitepaperfirmwarev8.pdf
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Kerkhoffd

Goed om te lezen Charlemagne. Devialet blijft mijn bovenmatige interesse hebben voor een upgrade in mijn versterking.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Charlemagne

#2307
In de bovengenoemde white Paper kun je ook lezen over de nieuwe 'SAM Lab'. Dat is een apparaat waarin de techniek van de SAM (Speaker Active Matching) is geminiaturaliseerd. Dat maakt het mogelijk om SAM metingen te doen buiten het SAM lab in Parijs. Op locatie bijvoorbeeld. Ik was in München waar ik een van de technici hierover sprak.

Veel speakers hebben al een SAM profiel. Het SAM lab maakt het mogelijk gemakkelijk meer metingen te doen. Zo overweegt Devialet events te organiseren, waar je minder populaire of oudere en niet meer verkrijgbare luidsprekers kunt laten SAM'en. Die events zouden bijvoorbeeld kunnen plaatsvinden via landelijke importeurs of bij premium resellers.

In München sprak ik forumgenoten van het Devialet chatforum. Zij allen zijn onverdeeld enthousiast over het effect van SAM op de weergave. Mijn speakers, de Dynaudio Sapphires zijn niet meer te koop en deze nieuwe ontwikkeling brengt een SAM profiel hopelijk een beetje dichterbij in de toekomst.

Misschien kan onze premium reseller BB&G een tipje van de sluier oplichten hierover?

Hier een plaatje dat ik heb geschoten van het SAM lab:



Edit: plaatje toegevoegd.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Staaled

Quote from: Charlemagne on May 24, 2015, 12:26:39
In de bovengenoemde white Paper kun je ook lezen over de nieuwe 'SAM Lab'. Dat is een apparaat waarin de techniek van de SAM (Speaker Active Matching) is geminiaturaliseerd. Dat maakt het mogelijk om SAM metingen te doen buiten het SAM lab in Parijs. Op locatie bijvoorbeeld. Ik was in München waar ik een van de technici hierover sprak.

Veel speakers hebben al een SAM profiel. Het SAM lab maakt het mogelijk gemakkelijk meer metingen te doen. Zo overweegt Devialet events te organiseren, waar je minder populaire of oudere en niet meer verkrijgbare luidsprekers kunt laten SAM'en. Die events zouden bijvoorbeeld kunnen plaatsvinden via landelijke importeurs of bij premium resellers.

In München sprak ik forumgenoten van het Devialet chatforum. Zij allen zijn onverdeeld enthousiast over het effect van SAM op de weergave. Mijn speakers, de Dynaudio Sapphires zijn niet meer te koop en deze nieuwe ontwikkeling brengt een SAM profiel hopelijk een beetje dichterbij in de toekomst.

Misschien kan onze premium reseller BB&G een tipje van de sluier oplichten hierover?

Hier een plaatje dat ik heb geschoten van het SAM lab:



Edit: plaatje toegevoegd.
Op locatie zal dan wel anechoic ( dode kamer) moeten zijn anders meet je de combi speaker/ruimte.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Charlemagne

#2309
In München heb ik gevraagd aan de Devialet technicus naar de omstandigheden in het SAM lab in Parijs. Ze gebruiken daar geen 'dode kamer' zoals ook ik verwachtte. De meting wordt gedaan door een combi van een meetmicrofoon op een gestandaardiseerde afstand en een laserstraal heb ik begrepen. Als je heel goed kijkt op het plaatje hierboven zie je in de display ook iets van 'laser' staan. De hele procedure van de meting van een LS kan gedaan worden in 10 minuten met de nieuwe SAMlab. Wel door de eigen technici van Devialet.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

Quote from: Charlemagne on May 24, 2015, 12:26:39

Misschien kan onze premium reseller BB&G een tipje van de sluier oplichten hierover?


Ik weet eigenlijk net zoveel als je hier al hebt geplaatst ;).

superfidelity

Quote from: garmtz on November 25, 2012, 21:32:58
Nee, maar dat is ook precies de twijfel met dit product (anders waren we nu al dealer). Ik vind dat werkelijk bijna alles klopt aan het ding, zeker ook de prijs. Echter, in een vergelijk vond ik toch dat het op hifi-aspecten helemaal top was ('Hij klinkt mooi'), maar ik mis een laatste stukje bezieling in het geluid. Dat is voor ons altijd de reservering geweest. Misschien is het echter wel teveel gevraagd voor een product dat verder gewoon op al de juiste knoppen drukt?

Wel, ik kom zéér zelden op forums maar wil hier toch even op reageren. Wat Garmt hier zegt getuigd van een veel grotere kennis op hifi vlak dan het oppervlakkige geluid wat digitale technieken weten te brengen. Met oppervlakkig bedoel ik dus inderdaad muzikale aspecten als emotie, échtheid, natuurlijkheid die bereikt worden met name door een het natuurlijk microdetail gevormd door 2de harmonischen. In 2000 was Lyngdorf dé rijzende ster in hifi land. Digitale techniek was toen al zo perfect dat er nooit wat beter zou komen vertelde men ons. Maar inmiddels vind men de klank van de oude lyngdorf emotieloos en "droog". Hetzelfde verging het de NAD M2 en later ook de Hypex en ICE modules die in vele dure ontwerpen gebruikt werden. Nu zijn er Ncore, Devialet en nog enkele andere grote spelers in de nieuwe digitale technieken actief. En wederom noemt men deze als het "beste" wat er te koop is. Marketing is sterk, zeker in de audiowereld.

Maar wie van jullie heeft THUIS en in gecontroleerde en ZEER GOED gekende omstandigheden de Devialet produkten als eens vergeleken met een hifi set volgens klassiek recept. Neem bijvoorbeeld een goede buizenversterker (EAR, VAC, Papworth bijvoorbeeld) en een paar Gamut luidsprekers. Vergelijk daar de nieuwkomers mee en je zal merken na enkele uren of dagen dat er een groot verschil is in microdynamiek. De mega-processing van vandaag smeert gewoon de microdynamiek uit waardoor je de emotie mist. Ik heb de Phantom nu een week in gebruik gehad. De eerste indruk is echt waauw. Ongelooflijke macrodynamiek, frequentiebereik, zuiverheid en transparantie. MAAR dit maar tot op een zeker niveau van microdetail. Ik mis vooral échtheid in de klank. Dat is niet te beschrijven of af te lezen uit getallen of specs. Ook niet waar te nemen in de winkel of de beurs maar het is wel het verschil tussen zeer goede high-end zoals Devialet en de échte kunst zoals ik het noem.

Niettegenstaande vind ik dat het merk een plaats verdient want voor dit geld koop je al 95% van wat je zoekt. Echter dat trapje hoger geloof ik (nog) niet dat kan bereikt worden met de nieuwe technologieën.
Een en ander heb ik ook ervaren met de nieuwe oversampling, upsampling en DSD formaten. Deze klinken zachter, ronder, smoother als het ware maar smeren daarmee ook weer een stuk van het analoge microdynamisch karakter weg. Het resultaat was dat ik van vele DAC's die ik gehad heb waarbij je deze nieuwe digitale technieken kon uitschakelen deze ook gewoon uitgeschakeld heb en daarna klonken de DAC's beter, punt. Ik heb het over een AMR DP777 en een Esoteric D05 en D07 bijvoorbeeld. Maar ook de EAR Dacute waarbij TdP enkel gebruik maakt van de DAC conversie en niet de upsampling gebruikt , ook daar klinkt deze DAC in één woord geweldig.

Ik geef maar aan jongens dat digitale technieken je voor weinig geld dichtbij de waarheid brengen maar ik ben er even sterk van overtuigd dat ze niet in staat zijn je de waarheid te presenteren zoals de beste klassieke technologie dat nu toe kan. Ik baseer me hierbij niet op ervaringen die ik opgedaan heb op beursen, bij vrienden of in winkels. Ik heb al deze toestellen (honderden) zelf bij mij thuis in een zeer bekende omgeving beluisterd. Het heeft me veel geld gekost maar ook een ervaring opgeleverd die maakt dat ik hier durf te spreken gebaseerd op feiten in plaats van verhalen.

Nogmaals, geen slecht woord over Devialet. Alleen : laat u niet leiden door de enorme marketing machine erachter, noch overbluffen door de geweldige dynamiek van deze systemen (want daarin blinken ze uit en dat is wat de meeste mensen zo aanspreekt).
Wees uzelf en laat uw oren kiezen. Probeer eens naar de muziek te luisteren met de ogen dicht in een stille omgeving. Wat geeft je kippevel en wat een waauw gevoel. Kies voor het eerste...

twani

Gezien dit je derde post is op dit forum, ben ik benieuwd welke achterliggende persoonlijke beweegreden hierachter zit........


Ik snap best wat je schrijft, maar als je in een van je eerste postings zo'n omvangrijk epistel - gericht op een merk specifiek ook nog eens - neerplempt, zul je daar vast een bedoeling mee hebben toch?

Lion of Judah

Quote from: twani on November 30, 2015, 07:09:10
Gezien dit je derde post is op dit forum, ben ik benieuwd welke achterliggende persoonlijke beweegreden hierachter zit........


Ik snap best wat je schrijft, maar als je in een van je eerste postings zo'n omvangrijk epistel - gericht op een merk specifiek ook nog eens - neerplempt, zul je daar vast een bedoeling mee hebben toch?

Pas vanaf welk aantal posten "mag" dat dan wel zonder dat er meteen gevraagd wordt naar een persoonlijke beweegreden?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Fred Mulder

Bedankt voor je post superfidelity, goed verhaal en herkenbaar. Bij de introductie van de nieuwe Devialet modellen was ik (mede dankzij marketing/hype) nieuwsgierig. Bij het demo luisteren waren de hifi krachttermen van toepassing, ik was onder de indruk maar het pakte me echter niet (kon het moeilijk duiden).

Hopelijk vind je vaker even tijd om je ervaringen/inzichten te delen.

twani

#2316
Quote from: Lion of Judah on November 30, 2015, 07:51:57
Pas vanaf welk aantal posten "mag" dat dan wel zonder dat er meteen gevraagd wordt naar een persoonlijke beweegreden?

Staat er ergens dat het niet mag? Lezen man!   

Hij reageert notabene op een bericht van járen terug....

Het is een opvallende post, meer niet. 


Mág je dat ook niet meer constateren tegenwoordig?

garmtz

Marketing is sterk, maar ook de perceptie van producten... Mijn mening was uit 2012, toen klonk de D-Premier behoorlijk anders dan bijv. een 250 nu.

Maar... Er worden zoveel zaken door elkaar gehaald hier... De Devialet is niet 'digitaler' dan welke 'normale' DAC dan ook! Feitelijk is een Devialet 120/200/250 niets meer dan een uitstekende DAC met hierachter een ANALOGE klasse A versterker voor voltage gain en een ANALOGE klasse D versterker voor de 'current'.

De Lyngdorf is een power dac, die inderdaad PCM naar PWM omzet en dus 100% digitaal is, net als de NAD modellen.

Hypex modules kunnen uitstekend klinken mits goed geïmplementeerd. ICE ook. NCore zeker.

Lion of Judah

Quote from: twani on November 30, 2015, 08:47:41
Staat er ergens dat het niet mag? Lezen man!
Nee, dat zet ik ook niet, vandaar "mag" i.p.v mag. Ik heb heel goed gelezen.

Quote from: twani on November 30, 2015, 08:47:41
Hij reageert notabene op een bericht van járen terug....
Als je pas net lid bent dan kan ik me daar, om praktische redenen, iets bij voorstellen.

Quote from: twani on November 30, 2015, 08:47:41
Mág je dat ook niet meer constateren tegenwoordig?
Jij mag alles constateren maar dat is nou net niet wat ik schrijf ;)
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

twani

Quote from: Lion of Judah on November 30, 2015, 10:20:02
Nee, dat zet ik ook niet, vandaar "mag" i.p.v mag. Ik heb heel goed gelezen.
Als je pas net lid bent dan kan ik me daar, om praktische redenen, iets bij voorstellen.
Jij mag alles constateren maar dat is nou net niet wat ik schrijf ;)

Kortom het was een zinloze aanvulling. 

Mijn nieuwsgierigheid naar "het waarom" van de post blijft bestaan, alhoewel ik er zónder verdere explicatie geen minuut korter door ga slapen realiseer ik me zojuist.... :D

chansig

Quote from: twani on November 30, 2015, 14:19:38
Kortom het was een zinloze aanvulling. 

Je hebt het nu toch over je eigenste post ?

:tounge2: :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on November 30, 2015, 14:21:44
Je hebt het nu toch over je eigenste post ?

:tounge2: :D

Gr Hans
Naar believen te interpreteren Hans :D

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Martin!!!

Wat een foeilelijke kleur zeg, zonde voor zo'n mooi product!
mainly British stuff

chansig

Dit is inderdaad wel heel erg...Maar goed ook hier zullen klanten voor zijn.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.