Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

AudioWout

Heb goede ervaringen met een Crystal Cable Reference Diamond. Wordt geleverd met een speciale "Devialet" connector zodat de kap gewoon past. Positieve punten zijn rust en een betere flow van de muziek.
Audiovector S3 Avantgarde Arreté-Devialet 200-Olive 04HD-Funk Vector III-Shelter 301-Marantz SR5007-Audiovector K-C signature-Polk FX3i-Panasonic TH42PV45-Panasonic DMP-BD30

garmtz

De Crystal Cable kabels zijn inderdaad subliem met Devialet, ook de luidsprekerkabels.

AudioWout

Daar wordt hard voor gespaard... ;D
Audiovector S3 Avantgarde Arreté-Devialet 200-Olive 04HD-Funk Vector III-Shelter 301-Marantz SR5007-Audiovector K-C signature-Polk FX3i-Panasonic TH42PV45-Panasonic DMP-BD30

Charlemagne

Kreeg zojuist dit bericht binnen van Devialet:

QuoteMadame, Monsieur,

Comme vous le savez peut-être déjà, la sortie du nouveau système d'exploitation Yosemite pour Mac se rapproche.

Nous tenions à vous informer qu'à ce jour, ce système d'exploitation n'est pas compatible avec notre actuelle version de Devialet AIR®.

Si vous souhaitez continuer à utiliser le streamer universel Devialet AIR®, nous vous recommandons d'attendre quelques jours pour mettre à jour votre Mac.

Nous reviendrons très rapidement vers vous avec une solution.

Cordialement,

Roger
Customer Support Manager
http://devialet.com

------

Dear Sir or Madam,

As you may already know, Yosemite, the new operating system for Mac, will be released shortly.

We wanted to inform you that so far, this operating system is not compatible with the current version of Devialet AIR®.

If you want to continue using the Devialet AIR® universal streamer, we recommend that you wait a few days to update your Mac.

We will get back to you with a solution very quickly.

Roger
Customer Support Manager
http://devialet.com
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

I_Guardian_I

Nieuwe versie van AIR, 2.1.3, is nu beschikbaar.

Yosemite is nu ook supported!
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

eric_audio

Quote from: AudioWout on August 30, 2014, 18:11:27
Heb goede ervaringen met een Crystal Cable Reference Diamond.

Ook op een ander forum heb ik positieve berichten gelezen over Chrystal Cable in combinatie met Devialet. Dat betreft dan wel de duurdere Chrystal Cable kabels. En daar ging het met name over luidspreker kabels.

Zijn er andere merken waar Devialet gebruikers goede ervaringen mee hebben?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

YamahaRXV

Quote from: eric_audio on November 17, 2014, 08:25:47
Ook op een ander forum heb ik positieve berichten gelezen over Chrystal Cable in combinatie met Devialet. Dat betreft dan wel de duurdere Chrystal Cable kabels. En daar ging het met name over luidspreker kabels.

Zijn er andere merken waar Devialet gebruikers goede ervaringen mee hebben?

Vovox Textura doet het ook heel goed achter de Devialet. Siltech Explorer 90 L en 180 L ook trouwens  ;) Devialet store/Audiofile heeft inmiddels veel ervaring met het testen van verschillende merken/types speakerkabels i.c.m. Devialet en kan je er ook absoluut meer over vertellen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

bmateijsen

Quote from: eric_audio on November 17, 2014, 08:25:47
Ook op een ander forum heb ik positieve berichten gelezen over Chrystal Cable in combinatie met Devialet. Dat betreft dan wel de duurdere Chrystal Cable kabels. En daar ging het met name over luidspreker kabels.

Zijn er andere merken waar Devialet gebruikers goede ervaringen mee hebben?

Ik vind Vovox en Crystal Cable erg fijn achter Devialet. Beiden zeer goede ervaringen mee.
Cardas Clear Sky kan ook, maar afhankelijk natuurlijk van wat je zelf prettig vind ;)

eric_audio

Vovox, nog nooit van gehoord. Zal eens gaan googlen (niet dat dat iets over het geluid zegt natuurlijk....)

En Bjorn, over Cardas zeg je, dat het afhankelijk is van wat ik prettig vind. Dat voorbehoud maak je niet bij Vovox en Chrystal Cable. Is Cardas minder neutraal? Of was het meer een algemene opmerking die in feite slaat op welke kabel ik ook zou kiezen?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

bmateijsen

Opmerking die slaat op elke kabel ;)

eric_audio

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

garmtz

De Crystal is ultra-neutraal (zonder klinisch!), de Vovox is pittiger, de Cardas wat ronder. Dit zijn echt nuances, maar geen onbelangrijke. De 'beste' bestaat niet. Wel een betere of slechtere match met de gebruikte luidsprekers.

YamahaRXV

Quote from: garmtz on November 17, 2014, 21:11:34
De Crystal is ultra-neutraal (zonder klinisch!), de Vovox is pittiger, de Cardas wat ronder. Dit zijn echt nuances, maar geen onbelangrijke. De 'beste' bestaat niet. Wel een betere of slechtere match met de gebruikte luidsprekers.

Mooi en helder weergegeven  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

eric_audio

Quote from: garmtz on November 17, 2014, 21:11:34
De Crystal is ultra-neutraal (zonder klinisch!), de Vovox is pittiger, de Cardas wat ronder. Dit zijn echt nuances, maar geen onbelangrijke. De 'beste' bestaat niet. Wel een betere of slechtere match met de gebruikte luidsprekers.

Clear and concise, as always  :)

Na zoveel lovende woorden over Chrystal Cable moeten jullie maar dealer worden  ;)

Wat ik overigens een sterk punt vind van Chrystal Cable, is dat ze ongetwijfeld een enorm hoge WAF hebben. Echt complete tegenpolen van de zwarte tuinslangen van MIT die ik in Nederland in mijn set heb....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

bmateijsen

Wij zijn dealer van Crystal Cable.... ;). Moet alleen nog op de website geplaatst worden....

Quote from: eric_audio on November 18, 2014, 04:54:59
Clear and concise, as always  :)

Na zoveel lovende woorden over Chrystal Cable moeten jullie maar dealer worden  ;)

Wat ik overigens een sterk punt vind van Chrystal Cable, is dat ze ongetwijfeld een enorm hoge WAF hebben. Echt complete tegenpolen van de zwarte tuinslangen van MIT die ik in Nederland in mijn set heb....

eric_audio

Quote from: bmateijsen on November 18, 2014, 09:02:35
Wij zijn dealer van Crystal Cable.... ;). Moet alleen nog op de website geplaatst worden....


Heel stilletjes vermoedde ik al zoiets ....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

eric_audio

Quote from: bmateijsen on November 18, 2014, 09:02:35
Wij zijn dealer van Crystal Cable.... ;). Moet alleen nog op de website geplaatst worden....


BTW, gefeliciteerd met deze mooie aanwinst in jullie portfolio, dat qua breedte en diepte steeds interessanter wordt.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

twani

Quote from: eric_audio on November 19, 2014, 10:54:49
BTW, gefeliciteerd met deze mooie aanwinst in jullie portfolio, dat qua breedte en diepte steeds interessanter wordt.

Qua prijsrange vooral in "de diepte" :tounge2:

AudioWout

Heeft iemand hier ervaring met de combinatie Devialet en Audioquest luidsprekerkabels?
Audiovector S3 Avantgarde Arreté-Devialet 200-Olive 04HD-Funk Vector III-Shelter 301-Marantz SR5007-Audiovector K-C signature-Polk FX3i-Panasonic TH42PV45-Panasonic DMP-BD30

YamahaRXV

Quote from: AudioWout on November 21, 2014, 06:52:43
Heeft iemand hier ervaring met de combinatie Devialet en Audioquest luidsprekerkabels?

" Eddye "  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Eddye

Klopt, ik heb Audioquest Rocket 44 kabels tussen mijn D200 en mijn luidsprekers.
Deze hebben vdHul CS122 vervangen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

eric_audio

Quote from: Eddye on November 21, 2014, 08:24:12
Klopt, ik heb Audioquest Rocket 44 kabels tussen mijn D200 en mijn luidsprekers.
Deze hebben vdHul CS122 vervangen.

Interessant. En welke verschillen heb je waargenomen? Misschien kan je ook vertellen waarom je deze kabel gekozen hebt, met welke andere je vergeleken hebt, etc.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Eddye

Quote from: eric_audio on November 21, 2014, 09:10:34
Interessant. En welke verschillen heb je waargenomen? Misschien kan je ook vertellen waarom je deze kabel gekozen hebt, met welke andere je vergeleken hebt, etc.
Ik heb er geen studie van gemaakt. Het verschil tussen de verzilverde vdHul en de koperen AQ is m.i. met name een verfijnder (wat minder scherp) hoog en over het algemeen ander geluidsbeeld. Daarnaast ziet deze er veel fraaier uit en is degelijk in elkaar gezet. Als laatste (en belangrijkste) was deze kabel zo'n beetje het plafond voor wat ik aan een kabel wil uitgeven.

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

garmtz

Heb nog gisteren even de Crystal Cable Piccolo vergeleken met de Vovox Textura en ze kwamen tonaal redelijk overeen, waarbij de CC wellicht IETS evenwichtiger was, maar de Vovox had meer diepte en een groter ruimtelijk beeld. Dit op een paartje Harbeth M30.1.

eric_audio

Quote from: garmtz on November 21, 2014, 11:12:58
Heb nog gisteren even de Crystal Cable Piccolo vergeleken met de Vovox Textura en ze kwamen tonaal redelijk overeen, waarbij de CC wellicht IETS evenwichtiger was, maar de Vovox had meer diepte en een groter ruimtelijk beeld. Dit op een paartje Harbeth M30.1.

Beide nog wat ik zou noemen betaalbare kabels. De replies op een ander forum gaven aan dat men pas bij kabels hoger in de CC hierarchie de match met Devialet echt mooi vond. Maar ja, dan is de kabel net zo duur als de versterker....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini