Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

twani

Quote from: weust on May 16, 2014, 18:31:28
Heb het idee dat de enige bij wie het een teer punt is, Twani is.
En die heeft niet eens en nooit gehad ook, een Devialet in welke vorm dan ook.
Mag ik je erop attenderen dat het Robje24b was die, als Dévialet bezitter", het onderwerp "afschrijving" aansneed.

Kennelijk tóch een gevoelig onderwerp onder de D-premier eigenaren, terecht en begrijpelijk.




Jumping Jack

Quote from: tompj on May 16, 2014, 18:56:42
Dit soort van zaken rondom de Devialet zou ook wel eens de reden kunnen zijn dat sommigen zo'n apparaat niet hebben. Voor mij, hoe geweldig het apparaat ook klinkt, is alle gedoe, disfunctioneren, upgrade dwang en slechte communicatie in ieder geval de reden om er niet aan te beginnen. Niets ten nadele van de ongetwijfeld fraaie geluidskwaliteit.

Het lijkt wel Naim  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Charlemagne

Ik zie net dat Devialet op de Hi-End te München flink uitpakt. Ze hebben 6 demoruimtes in gebruik.

QuoteDevialet    Audio Components GmbH   A4 1.OG F108, A4 1.OG F109, A4 1.OG F113, A4 1.OG F114, A4 1.OG F115, A4 1.OG F116      

Als ik kijk waar er naar Magico geluisterd kan worden, dan krijg ik dit:
QuoteMagico    Audio Components GmbH   A4 1.OG F108, A4 1.OG F109, A4 1.OG F113, A4 1.OG F114, A4 1.OG F115, A4 1.OG F116      
:D

Bron: http://www.highendsociety.de/index.php/brands.html
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Quote from: twani on May 16, 2014, 20:43:41
Mag ik je erop attenderen dat het Robje24b was die, als Dévialet bezitter", het onderwerp "afschrijving" aansneed.

Kennelijk tóch een gevoelig onderwerp onder de D-premier eigenaren, terecht en begrijpelijk.

En ik reageer op jouw post.

En bij deze ben ik wel weer klaar met dit topic.
Voor de zoveelste keer.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

garmtz


Quote from: Charlemagne on May 17, 2014, 00:29:56
Ik zie net dat Devialet op de Hi-End te München flink uitpakt. Ze hebben 6 demoruimtes in gebruik.

Als ik kijk waar er naar Magico geluisterd kan worden, dan krijg ik dit: :D

Bron: http://www.highendsociety.de/index.php/brands.html
De kamers geven de verschillende kamers van de importeur aan. In 2 ervan stond Devialet.

Deleted Member 2

Quote from: weust on May 17, 2014, 00:48:05
En ik reageer op jouw post.

En bij deze ben ik wel weer klaar met dit topic.
Voor de zoveelste keer.

Kop op en trek het je niet aan. Net als in andere topics zit er weleens wat ruis op de lijn ;D

vik

Ik ben ook nog wezen luisteren op de High End. Er stond een dubbele mono configuratie met B&W en naar mijn beleving klonk dit beter als vorig jaar.  Ze zijn op de goede weg door continue het product te verbeteren,  maar ik vind het nog steeds iets wat kil klinken en ik mis emotie.  Dit was verder wel 1 van de betere set ups op de High End.


Quote from: Charlemagne on May 17, 2014, 00:29:56
Ik zie net dat Devialet op de Hi-End te München flink uitpakt. Ze hebben 6 demoruimtes in gebruik.

Als ik kijk waar er naar Magico geluisterd kan worden, dan krijg ik dit: :D

Bron: http://www.highendsociety.de/index.php/brands.html
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Charlemagne

Inmiddels de firmware er een paar dagen geleden op gezet. Ik hoor verschillen die na een paar dagen zorgvuldig luisteren wel kan benoemen. Ik hoor een fractie meer doortekening in het hoog. De focus is wat verbeterd en de ruimtelijkheid lijkt wat toegenomen. Ook de bas wint wat aan contour. De stap is niet zo groot als bij de upgrade van D-Premier naar de 240, maar wel hoorbaar, vind ik.

Allemaal beluisterd op een niet 'ge-SAM'de' Dynaudio Sapphire speakers. Dat SAMmen zal met deze boxen ook wel niet gebeuren. Ik vrees dat ik de enige ben in de wereld ben met deze combi. Maar daarom niet getreurd. Het klinkt nu al heel goed.

Het is goed te merken dat Devialet zijn producten zo ijverig blijft doorontwikkelen en dat het tot goed klinkende resultaten leidt.

Het hele gedoe met SAM zie ik een beetje als een marketingtruk. Ik ben wel benieuwd naar verdere reviews hierover. Als het aantoonbaar een positief effect heeft, dan kan ik me voorstellen dat bepaalde combi's met ge-SAMde luidsprekers populair gaan worden.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

De nieuwe Devialet Remote app is beschikbaar. Je kunt de amp nu via de Remote app aan- en uitzetten. Handig!
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

garmtz

Quote from: Charlemagne on May 21, 2014, 23:14:19
De nieuwe Devialet Remote app is beschikbaar. Je kunt de amp nu via de Remote app aan- en uitzetten. Handig!

Zeker!

Eth3r3al

#2060
Mag ik in dit topic de vraag stellen of de Devialet 120 goed zou kunnen combineren met de Dali Epicon 2 of 6? Zo ja, combineren deze goed? Zo nee, nederige excuses en zou een mod me naar een goed topic kunnen verwijzen danwel een thread op de juiste plaats kunnen maken van de vraag? :smile:




Mitch--

Quote from: Eth3r3al on May 26, 2014, 16:19:47
Mag ik in dit topic de vraag stellen of de Devialet 120 goed zou kunnen combineren met de Dali Epicon 2 of 6? Zo ja, combineren deze goed? Zo nee, nederige excuses en zou een mod me naar een goed topic kunnen verwijzen danwel een thread op de juiste plaats kunnen maken van de vraag? :smile:

En met Harbeth? Dan vooral de Devialet 120!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Quote from: Eth3r3al on May 26, 2014, 16:19:47
Mag ik in dit topic de vraag stellen of de Devialet 120 goed zou kunnen combineren met de Dali Epicon 2 of 6? Zo ja, combineren deze goed? Zo nee, nederige excuses en zou een mod me naar een goed topic kunnen verwijzen danwel een thread op de juiste plaats kunnen maken van de vraag? :smile:

Volgens mij hebben wij elkaar aan de telefoon gehad... ;)   Heb je de Dali speakers al gekocht, of ben je op speakergebied ook nog aan het oriënteren? Ik vind dat Devialet niet zo snel compleet mismatched, maar ik weet wel een aantal bewezen mooie combinaties.

Eth3r3al

Quote from: garmtz on May 31, 2014, 22:10:04
Volgens mij hebben wij elkaar aan de telefoon gehad... ;)   Heb je de Dali speakers al gekocht, of ben je op speakergebied ook nog aan het oriënteren? Ik vind dat Devialet niet zo snel compleet mismatched, maar ik weet wel een aantal bewezen mooie combinaties.

Ja dat klopt  ;D  Omdat ik nogal gecharmeerd was van de Epicons op een beurs, staan ze hoog op de wishlist. Komend weekend ga ik de Epicon 2 en 6 op een ander systeem beluisteren. Mocht ik de Dali's aanschaffen dan zou ik ze daarna graag op een Devialet horen.

garmtz


Quote from: Eth3r3al on June  5, 2014, 20:51:09
Ja dat klopt  ;D  Omdat ik nogal gecharmeerd was van de Epicons op een beurs, staan ze hoog op de wishlist. Komend weekend ga ik de Epicon 2 en 6 op een ander systeem beluisteren. Mocht ik de Dali's aanschaffen dan zou ik ze daarna graag op een Devialet horen.

Duidelijk... En je overweegt geen alternatieven?

YamahaRXV

Zaterdag a.s. samen met Eddye zijn Devialet 200 hier eens testen op de Adam Pencil MK3.
Eens kijken wat dat gaat opleveren, ben erg benieuwd.... ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Heb net gisteren nog SN2/NDX vergeleken met 200... :)

Jumping Jack

Na A volgt B Garmt...  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on June  6, 2014, 08:36:12
Na A volgt B Garmt...  ;)

Zo is dat, dus Garmt vertel ons eens graag wat meer van je bevindingen  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on June  6, 2014, 08:41:19
Zo is dat, dus Garmt vertel ons eens graag wat meer van je bevindingen  8)

Gaan jullie de MM ook vergelijken met de streaming faciliteiten van de devialet?

Daar ben ik razend benieuwd naar.

Gr
Henk

Eddye

Quote from: Onder013 on June  6, 2014, 10:27:11
Gaan jullie de MM ook vergelijken met de streaming faciliteiten van de devialet?

Daar ben ik razend benieuwd naar.

Gr
Henk
Vooralsnog is er geen vastomlijnd plan. Eigenlijk willen zowel Jan als ik de Devialet op zijn Adam's horen, om te luisteren of dat een leuke combinatie is. Gewoon nieuwsgierigheid van beide. Ik weet niet of Jan softwarematig iets wil aanpassen op zijn MM.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Charlemagne

#2071
Een nieuw en onafhankelijk Engelstalig forum speciaal gewijd aan Devialet is opgestart.

http://devialetchat.com/index.php

Onze TS 'deleted member' is er actief! Het forum is goed ingedeeld om alle aspecten van de amp goed tot hun recht te laten komen. Onder 'review' ontdekte ik een bespreking van de upgrade van de Devialet D-Premier naar de 250 in het blad Absolute Sounds:

http://www.absolutesounds.com/pdf/main/press/DV250_HIFIplus_June2014.pdf

De reviewer spreekt over een evolutionaire ontwikkeling. Hij heeft ze niet Side-to-Side beluisterd, zoals ik wel heb gedaan op de Wilson's, anders was ie vast wat enthousiaster.


Edit: PDF-link hersteld.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

JANJWJMC

Quote from: Charlemagne on June  6, 2014, 11:15:22
Een nieuw en onafhankelijk Engelstalig forum speciaal gewijd aan Devialet is opgestart.

http://devialetchat.com/index.php

Onze TS 'deleted member' is er actief! Het forum is goed ingedeeld om alle aspecten van de amp goed tot hun recht te laten komen. Onder 'review' ontdekte ik een bespreking van de upgrade van de Devialet D-Premier naar de 250 in het blad Absolute Sounds:

http://www.absolutesounds.com/pdf/main/p...ne2014.pdf

De reviewer spreekt over een evolutionaire ontwikkeling. Hij heeft ze niet Side-to-Side beluisterd, zoals ik wel heb gedaan op de Wilson's, anders was ie vast wat enthousiaster.

Pdf link werkt niet
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

YamahaRXV

Quote from: Onder013 on June  6, 2014, 10:27:11
Gaan jullie de MM ook vergelijken met de streaming faciliteiten van de devialet?

Daar ben ik razend benieuwd naar.

Gr
Henk

Henk, zoals Eddy al aangaf is de reden van het testen van de Devialet hier met name gebaseerd op een stukje nieuwsgierigheid naar de "match" tussen Devialet en Adam Audio Pencil MK3 ;)
Daarbij voor mij ook nog eens interessant om de Devialet als eerste van een te testen/vergelijken trio "de aftrap" te laten doen. Later zullen op een andere lokatie de Adam,'s aangestuurd gaan worden met resp. de Moon 600i en de Pass Labs Int. 150 (zoals je weet  8))

Mijn MM in de huidige "trim" zal via USB out aan de interne DAC van Eddy zijn Devialet gelinkt worden  ;)
Ben erg benieuwd naar hetgeen te horen zal worden gegeven  :coffee:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■