Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

Charlemagne

Quote from: weust on April 30, 2014, 20:43:53
Ik weet niet waarom, maar ik las release notes ipv firmware upgrade tutorial...

Hebben we allebei niet opgelet! Hihi...

Goed te lezen dat je positief bent over de firmware upgrade.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Op hifiwigwam zag ik een posting over de vraag of je de D-Premier ook kunt updaten met de nieuwe firmware; iemand heeft daarover met Devialet gecorrespondeerd:

Quote
Originally Posted by Unclemonty 
Any benefits for D Premier with the new firmware, does anyone know?

Quote
I asked that question of Devialet and got this "You can for sure update the firmware on your D-Premier to the 7.0.0 version. The improvements for a D-Premier will be around the correction of a few stability issues in relation with AIR, some graphic improvements on the display and an additional 10W of power (now 250W instead off 240) etc...Obviously the major improvement steps are linked to the new platform featured in the new models. In any case, it is worth doing the firmware upgrade on a D-Premier. Have you considered upgrading your D-Premier to a Devialet 240?"

The answer to the final question is, of course, yes.

Bron: http://www.hifiwigwam.com/showthread.php?52634-Devialet-D-Premier/page89
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

garmtz

Interessant nieuws...

De Wilson Benesch Square Five is na een zeer lovende recensie in Haute Fidelité door Devialet uitverkoren een maand in 'Maison Devialet' centraal te staan tezamen met de Devialet 170. Wat ons betreft ook in heel veel opzichten een prachtige combinatie! Lees het bericht en volg de link naar het review in het toonaangevende Franse blad.

http://wilsonbenesch.blogspot.nl/2014/05/square-five-op-demonstratie-in-maison.html

twani

#2028
Quote from: garmtz on May 13, 2014, 23:19:14
Interessant nieuws...

De Wilson Benesch Square Five is na een zeer lovende recensie in Haute Fidelité door Devialet uitverkoren een maand in 'Maison Devialet' centraal te staan tezamen met de Devialet 170. Wat ons betreft ook in heel veel opzichten een prachtige combinatie! Lees het bericht en volg de link naar het review in het toonaangevende Franse blad.

http://wilsonbenesch.blogspot.nl/2014/05/square-five-op-demonstratie-in-maison.html

Óók in het laatste nummer van "STEREO" stond de lichtste 110 z'n mannetje in een soort van "triotest" met een McIntosh en een dikke Unison....

Speakers "van dienst" waren hier een Tannoy Turnberry SE en een Naim Ovator 400.

Het ging erom de verschillende versterkerconcepten "naast elkaar" te vergelijken.

Het werd niet zo "hard gesteld" maar tussen de regels door lezend kon je de Devialet er als winnaar uitpikken...

robje24b

#2029
Begrijp ik nu goed uit de nieuwe website dat de devialet 250 niet meer los verkocht gaat worden en slechts nog de 120 en 200, 400 en 800? Ik heb mijn upgrade van de d-premier geregeld maar als ook dit model binnenkort obsoleet gaat zijn vraag ik me af of ik niet beter 2x een devialet 200 kan gaan kopen.

Charlemagne

Ook bij hifiwigwam heerst er verwarring op dit punt, zie ik. Misschien wordt een en ander spoedig duidelijk bij de presentatie op de beurs in München. Nu zou je denken dat twee 200's de 250 gaat vervangen. In prijs liggen ze op hetzelfde niveau. Ik lees ook kritiek over de nieuw website dat die wat al te snel in elkaar is gezet. Een beetje met de Franse slag, zullen we maar denken. Het kan ook zijn dat ze de 240/250 gewoon zijn vergeten.

Ik lees dat de firmware 7.1 nu te downloaden is. Ik ga het dit weekend maar eens proberen denk ik.

Ik heb overigens geen spijt van mijn upgrade, maar dat schreef ik al.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Na eerder al de 7.0 beta te hebben geïnstalleerd, heb ik vanavond geüpgraded naar 7.1.
Kort een nummer gedraaid en hoor daar geen verschil in, maar dat had ik ook niet meer verwacht.

De website was al niet heel geweldig natuurlijk. Kon blijven instellen dat ik het in het Engels wil, en kon ook blijven inloggen ook al stond de instelling dat de gegevens onthouden moeten worden.
Idd, met de Franse slag :)

Voor de rest alleen maar meer tevreden geworden met mijn 170 die nu een 200 is geworden.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Charlemagne

Er is ook een nieuwe versie van de Air software uit. Er zijn verbeteringen op diverse punten, lees ik. Wel eerst de oude netjes deïnstalleren.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Aantal interessante verbeteringen idd.
Dit weekend maar eens mee bezig gaan.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Quote from: Charlemagne on May 15, 2014, 23:41:58
Wel eerst de oude netjes deïnstalleren.

Dat hoeft dus niet meer :) dat is 1 van de verbeteringen in AIR (voor Windows).

Voor de rest is het verwarring alom. Waar is de 250? Hoe zit het met de USB die ook als output zou kunnen dienen?
Ik heb het idee dat ze die Beta beter niet hadden kunnen vrijgeven.

Gisteren wel even met en zonder SAM zitten luisteren, maar ik ben te verkouden om er iets over te zeggen. Ik ben in ieder geval tevreden met de upgrade naar versie 7, maar het is wel rommelig gegaan.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

robje24b

#2035
Ik lees dit op hifiwigwam

'I'm a dealer and was told the 250 will still be available for people to buy, but not marketed. The reason being that most people would just buy a 400 for the same price. But there may be the occasion someone might just want two 250's incase they decide to use one of them in a separate system and need the extra remote and streamer function that wouldn't be included in the 400 package. Of course buying two full 250's would cost more then the 400 package so it makes sense.'

Ik vind dit toch weer bizarre communicatie van devialet. In emails zetten ze druk op upgraden van je d-premier omdat dit rond de zomer ten einde loopt, maar als dit product hierna niet meer gemarket wordt dan heeft het toch duidelijk gevolgen voor de tweedehands waarde. De vraag is of het de investering dan waard is. Met 2x een 200 ben je in mijn ogen dan veel beter af, hoewel ik nog niet gehoord heb of het ook beter klinkt dan een 250. Iemand hier al ervaring mee?
Vraag is natuurlijk ook of ik mijn d-premier ooit nog voor een redelijk bedrag van de hand zou kunnen doen, de mogelijkheid om te upgraden naar een nog maar half bestaand product is natuurlijk ook niet zo interessant voor potentiele kopers.

Charlemagne

Het concept van SAM begin ik nu een beetje te snappen. Voor elke speaker apart moet door Devialet een DSP-correctie-curve worden ontwikkeld die je - als die klaar is - in de configurator kunt selecteren als je SAM activeert.

De keuze is nu beperkt tot enkele speakers. Devialet noemt nu zelf:

QuoteHere are the first speakers SAM READY

Kef LS50
Sonus Faber Venere 2.5
B&W 802D
B&W 805D
Atohm GT1
Magico S1
Wilson Audio Sophia 3
If you own one of these models, just update your configuration

Daarom houdt Devialet onder de geregistreerde eigenaren een stemronde over welke speakers geSAM'd moeten worden. Op de website vind ik daarover de volgende info:

QuoteRULES

In order to determine which speakers will benefit from the exclusive SAM technology, Devialet organizes a worldwide voting campaign: choose the first speakers to take advantage of the Devialet expertise.

The number of votes a model receives determines in which order it will pass in the Devialet laboratories/in the hands of Devialet's engineers.

Furthermore, to figure on the list of the future SAM compatible speakers, a speaker has to receive at least 50 votes. In order to vote and to be kept informed of the results of the campaign, each participant has to register himself with his e-mail address.

Bron: http://en.devialet.com/technology/devialet-sam-en-us

Dat houdt in dat het SAM concept beperkt blijft tot selecte eigenaren van bepaalde populaire speakers. Ik hoop in de toekomst op een Trinnov-achtige correctiemogelijkheid met een meting thuis in de eigen akoestiek met gekalibreerde mic's. Daar verwacht ik veel meer van.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Maar SAM is geen akoestische aanpassing van de ruimte.
Dus dat gaat helemaal niet op.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Charlemagne

Precies! Daarom is de inzetbaarheid zeer beperkt. Van de andere kant: de DSP module is zeer krachtig. Dus is het te hopen dat Devialet ooit Room Correction gaat ontwikkelen. Dan heb je echt wat aan SAM.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Ik zie SAM echt helemaal los van enige ruimtelijk akoestiek.
Puur verbetering van het signaal dat uit de driver komt, om deze zo gelijk mogelijk te krijgen aan het bron signaal (Zoals ik het iig dan weer begrijp).

Er is al eens tussen neus een lippen aangegeven dat room correction binnen de mogelijkheden ligt, maar ben kwijt of ze er nou ook al actief mee bezig waren/zijn.

Blijven iig leuke bezigheden :-)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

twani

Quote from: robje24b on May 16, 2014, 09:33:17
Ik vind dit toch weer bizarre communicatie van devialet. In emails zetten ze druk op upgraden van je d-premier omdat dit rond de zomer ten einde loopt, maar als dit product hierna niet meer gemarket wordt dan heeft het toch duidelijk gevolgen voor de tweedehands waarde. De vraag is of het de investering dan waard is. Met 2x een 200 ben je in mijn ogen dan veel beter af, hoewel ik nog niet gehoord heb of het ook beter klinkt dan een 250. Iemand hier al ervaring mee?
Vraag is natuurlijk ook of ik mijn d-premier ooit nog voor een redelijk bedrag van de hand zou kunnen doen, de mogelijkheid om te upgraden naar een nog maar half bestaand product is natuurlijk ook niet zo interessant voor potentiele kopers.

Afschrijving is sowieso een teer punt bij de Early Adaptors van het merk, ik zou dat stukje ook gewoon maar "laten" als D-premier eigenaar .  Vind dat de huidige Line Up juist wel weer een bijzonder goede "value for money" biedt.

Vooral aan de restwaarde van een 120 kan de komende jaren weinig "stuk of dood" ;)

eddy135

#2041
Hopelijk bedoel je early adopters.... :tounge:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted Member 2


weust

Heb het idee dat de enige bij wie het een teer punt is, Twani is.
En die heeft niet eens en nooit gehad ook, een Devialet in welke vorm dan ook.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

tompj

#2044
Quote from: weust on May 16, 2014, 18:31:28
Heb het idee dat de enige bij wie het een teer punt is, Twani is.
En die heeft niet eens en nooit gehad ook, een Devialet in welke vorm dan ook.
Dit soort van zaken rondom de Devialet zou ook wel eens de reden kunnen zijn dat sommigen zo'n apparaat niet hebben. Voor mij, hoe geweldig het apparaat ook klinkt, is alle gedoe, disfunctioneren, upgrade dwang en slechte communicatie in ieder geval de reden om er niet aan te beginnen. Niets ten nadele van de ongetwijfeld fraaie geluidskwaliteit.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

weust

Quote from: tompj on May 16, 2014, 18:56:42
Dit soort van zaken rondom de Devialet zou ook wel eens de reden kunnen zijn dat sommigen zo'n apparaat niet hebben. Voor mij, hoe geweldig het apparaat ook klinkt, is alle gedoe, dosfunctioneren, upgrade dwang en slechte communicatie in ieder geval de reden om er niet aan te beginnen. Niets ten nadele van de ongetwijfeld fraaie geluidskwaliteit.

Alle gedoe? Welk gedoe? Welke disfunctioneren?
Die "upgrade dwang" heet marketing en blijft een keuze.
Slechte communicatie nog nooit last van gehad. Zelfs 's avonds laat nog een antwoord op een vraag.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

tompj

#2046
Quote from: weust on May 16, 2014, 19:00:45
Alle gedoe? Welk gedoe? Welke disfunctioneren?
Die "upgrade dwang" heet marketing en blijft een keuze.
Slechte communicatie nog nooit last van gehad. Zelfs 's avonds laat nog een antwoord op een vraag.
Dan heb ik alle berichten daarover, ook van Devialet eigenaren die géén moeite hebben om kritisch te zijn over hun geliefde product, zeker verkeerd begrepen.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

weust

Ik spreek alleen over mijn ervaringen. En daardoor kan ik niet kritisch zijn.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Ik heb ook geen problemen ondervonden, vanaf dag 1 heel erg tevreden met de Devialet. Ik kan me best voorstellen dat mensen het erg moeilijk vinden om het correct te configureren, maar ik vind dat juist ideaal aan het apparaat. Het is nu eenmaal iets meer werk als alleen kabeltjes inprikken, maar daar krijg je ongekend veel flexibiliteit voor terug. Ik heb nu 2 updates gehad en bij elke update was er verbetering.
De communicatie vanuit Devialet kan wat mij betreft wel wat handiger, maar men is uiterst behulpzaam als je iets aan ze vraagt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Charlemagne

+1 wat betreft de communicatie met Devialet. Ik was alleen kritisch over de Airstreamer toen die na een update minder goed werkte met dat WiFi-gedoe. Sinds de upgrade naar de 240 ben ik een al tevredenheid. En zorgen over waardevermindering heb ik niet, want ik doe hem toch niet meer weg.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■