Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

daanvanduif

Haha ik doelde juist op reclame voor beter beeld en geluid. Als ik in de toekomst moet kiezen tussen een partij die je zelf laat uitvogelen of een partij die belangeloos helpt op een forum is voor mij de keus snel gemaakt.
Corazón

RobertBrand

#1976
Wederom een vraag  over de Devialet.

Heb een ethernetkabel getrokken tussen de Devialet en Mac mini. 
Speelde aanvankelijk prima,  maar na nu gaat er iets mis.

Als ik het volume harder zet stopt de muziek. Op het display van de Devialet kleuren de cijfers (DB)rood.
Na het terugdraaien van het volume gaat hij weer spelen. 
De Devialet Air app knalt er soms ook spontaan uit. moest zelf een keer de stroom eraf halen en er weer op zetten.
Paar keer is de Devialet zelf ook compleet uitgevallen,  moet hem dan weer aanzetten.
Als ik heel zachtjes speel gaat het goed.

Dit zelfde gebeurt bij afspelen via USB. 

Ik gebruik ITunes, Mac mini, Apple timecapsule aangesloten met ethernetkabel

Het zal vast een instelling zijn op de Mac.  Kan me herrinneren dat je het volume in ITunes kon uitschakelen?


bmateijsen

Je moet in iTunes het volume altijd maximaal zetten en daar niet mee spelen. Maar bedoel je dat wanneer je het volume verhoogd van de Devialet dat hij dan 'uit springt'? En bij welk volume is dit?

Welke luidsprekers speel je mee? Hoe groot is de ruimte?

Groet,

Bjorn

garmtz

Misschien zelfs kortsluiting op de speakerkabels?

twani

Jeetje zeg, kan daar niet eens een proff. iemand langsgaan? :confused:

Deleted User

Devialet = Devaluatie??

Streamz

Quote from: RobertBrand on February 27, 2014, 22:25:23
Wederom een vraag  over de Devialet.

Heb een ethernetkabel getrokken tussen de Devialet en Mac mini. 
Speelde aanvankelijk prima,  maar na nu gaat er iets mis.

Als ik het volume harder zet stopt de muziek. Op het display van de Devialet kleuren de cijfers (DB)rood.
Na het terugdraaien van het volume gaat hij weer spelen. 
De Devialet Air app knalt er soms ook spontaan uit. moest zelf een keer de stroom eraf halen en er weer op zetten.
Paar keer is de Devialet zelf ook compleet uitgevallen,  moet hem dan weer aanzetten.
Als ik heel zachtjes speel gaat het goed.

Dit zelfde gebeurt bij afspelen via USB. 

Ik gebruik ITunes, Mac mini, Apple timecapsule aangesloten met ethernetkabel

Het zal vast een instelling zijn op de Mac.  Kan me herrinneren dat je het volume in ITunes kon uitschakelen?

Er zijn nu al een paar opmerkingen gemaakt over je dealer. Geen enkele respons van jou. En ook gezien het tijdstip van je postings, heb ik het idee dat je het wel makkelijk vindt om je vragen op dit forum te zetten in plaats van een nachtje te wachten en het aan je dealer te vragen. Zo te zien hou je er ook wel van zelf te lopen prutsen.
Verder bel je met de importeur, wat ook niet het eerste is wat in me opkomt als ik ergens een issue mee zou hebben. Kan me voorstellen dat je dealer daar ook niet blij mee is.

Dus voordat hele hordes op dit forum zonder het gehele verhaal te kennen jouw dealer met pek en veren het land wil uitjagen, het dealerschap wil ontnemen  (WTF! Op basis van 3 posts op een forum??) en publiekelijk aan de schandpaal wil nagelen, zou je wellicht willen vertellen waarom je je dealer niet de kans geeft je apparaat goed op te leveren? Of heb je zelf aangegeven dat het niet nodig was oid?

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

#1983
Quote from: jazzman on February 28, 2014, 20:51:01
Devialet = Devaluatie??
Nee! Dit is echt een gevalletje beroerde communicatie leverancier/klant,  waarbij ik in het midden laat wie hier nu de grootste schuldige is.

Streamz

Quote from: twani on February 21, 2014, 12:07:33
Dit is het 1e wat mij ook te binnen schiet, dealerschap afpakken! :D

Nou....

RobertBrand

Dealer heeft zijn best gedaan (met hulp van derden) om bij mijn eerste Devialet te helpen.
Omdat het een nogal bijzondere storing was is de importeur ingeschakeld.  (ik heb hem dus niet zelf benaderd)
De Devialet is omgeruild bij de importeur.  Goeie service, anders had het 2 dagen langer geduurd met heen en weer zenden etc.

Met het tweede apparaat heb ik inderdaad wat zitten klooien om hem aan de gang te krijgen. 
Wellicht had de dealer dat kunnen doen,  maar ongeduldig dat ik ben, zelf vast begonnen.  Dealer was zeker wel bereid om langs te komen. 

Uiteindelijk is alles goed gekomen, door hulp van het forum en van de dealer per mail.

Laatste probleem is ook opgelost,  Netwerkkabel bleek niet goed gelast (hoe zeg je dat) 
Verklaart overigens niet waarom hij ook uitviel met USB.

Ik heb overigens zelf geen negatieve uitlatingen over de dealer hier neergezet.

Evengoed,  weer bedankt voor het snelle meedenken door de experts.   
Het forum mag volgens mij gebruikt worden om vragen te stellen, toch?

Dirk

Quote from: RobertBrand on February 28, 2014, 23:38:41
Wellicht had de dealer dat kunnen doen,  maar ongeduldig dat ik ben, zelf vast begonnen.  Dealer was zeker wel bereid om langs te komen. 
Uiteindelijk is alles goed gekomen, door hulp van het forum en van de dealer per mail.
of alles nu idd goed is gekomen is nog maar de vraag, want dat is de afgelopen pagina's nog niet gebleken, in tegendeel zelfs.

Quote from: RobertBrand on February 28, 2014, 23:38:41
Ik heb overigens zelf geen negatieve uitlatingen over de dealer hier neergezet.
...   
Het forum mag volgens mij gebruikt worden om vragen te stellen, toch?
het forum is er (oa) om vragen te stellen, da's waar.
maar als je vragen stelt moet je ook respons verwachten, waarop het ook wel leuk is om reactie van de vraagsteller te krijgen, toch?

precies vwb dat laatste bleef het van jouw kant mbt die dealer nogal vaag/stil...en dan gaat zoiets op een forum snel een eigen leven leiden.

ik hoop vooral dat je hieruit geleerd hebt om bij een dergelijke aankoop NIET (eerst) zelf te gaan liggen proberen, want dat kost je in the long run alleen maar frustraties en ontevredenheid met het eindproduct. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted User

#1988
Quote from: jazzman on February 28, 2014, 20:51:01
Devialet = Devaluatie??
Met deze opmerking bedoelde ik eigenlijk, dat dit soort fratsen zoals beschreven in dit topic, het merk absoluut niet ten goede komt.


RobertBrand

"ik hoop vooral dat je hieruit geleerd hebt om bij een dergelijke aankoop NIET (eerst) zelf te gaan liggen proberen, want dat kost je in the long run alleen maar frustraties en ontevredenheid met het eindproduct"

Denk dat de pech was dat het een defect apparaat was.  Maar dat was niet direct duidelijk voor iedereen.
En later een kapotte kabel. 

Voor de rest waren het slechts technische vragen over vooral de MAC.


By the way,  De Devialet speelt fantastisch,  wat een supergeluid geeft dit apparaat.
Kom van 70kg aan Classe Audio apparatuur en deze doos van 7kg speelt gewoon beter


Dirk

Quote from: RobertBrand on March  1, 2014, 20:50:00
Voor de rest waren het slechts technische vragen over vooral de MAC.
vreemd...ik las wat anders in post #1976
is me ook niet altijd duidelijk (mogelijk door je manier van posten?) of probleem x dan wel y nu inmiddels wel of niet 100% opgelost is...en wat dan de precieze oorzaak telkens was.

vooral dat laatste lijkt me wel zinvol voor andere Devialet gebruikers die misschien een keer gelijkaardige problemen ondervinden  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

RobertBrand

#1992
Het is net politiek  :alien:

Probleem A:  defecte cardreader Devialet  (apparaat vervangen door dealer)
              B:   defecte ethernetkabel/stekker   (zelf nieuwe stekker gemonteerd en opgelost)
              C:   Geen verbinding via Air,  lag aan netwerknaam,  er mogen geen spaties en/of vreemde tekens in de
                     netwerknaam zitten.  (naam veranderd zonder spaties)
              D:   Geen geluid via usb was:    in de Mac, instellingen, speaker,  USB toewijzen. (dankzij Bjorn)

AbZ

Mooi dat het allemaal weer schijnt te werken.

Quote from: RobertBrand on March  1, 2014, 20:50:00Kom van 70kg aan Classe Audio apparatuur en deze doos van 7kg speelt gewoon beter
Dat is dan weer minder verrassend.  Classe staat bekend om prima versterkers, overgewicht, en een hoop patserigheid.
De stap naar Devialet is dan gewoon een beetje afslanken.

Dirk

Quote from: RobertBrand on March  1, 2014, 21:20:29
Het is net politiek  :alien:

Probleem A:  defecte cardreader Devialet  (apparaat vervangen door dealer)
              B:   defecte ethernetkabel/stekker   (zelf nieuwe stekker gemonteerd en opgelost)
              C:   Geen geluid via usb was:    in de Mac, instellingen, speaker,  USB toewijzen. (dankzij Bjorn)

ok, fair enough.

Quote
De Devialet Air app knalt er soms ook spontaan uit. moest zelf een keer de stroom eraf halen en er weer op zetten.
Paar keer is de Devialet zelf ook compleet uitgevallen,  moet hem dan weer aanzetten.
Als ik heel zachtjes speel gaat het goed.


Dit zelfde gebeurt bij afspelen via USB. 

Ik gebruik ITunes, Mac mini, Apple timecapsule aangesloten met ethernetkabel

Het zal vast een instelling zijn op de Mac.  Kan me herrinneren dat je het volume in ITunes kon uitschakelen?


en deze vetgedrukte probleempjes?  ook te wijten aan enkel foute instellingen op de MAC?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

vik

Zijn er mensen die op zoek zijn naar een betaalbare  D-Premier? Stuur mij even een pm als er interesse is.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

peter-s

Heeft iemand al eens geëxperimenteerd met de app BitPerfect? (http://bitperfectsound.blogspot.nl)

De app kost 9 Euro, dus weinig risico als het niet werkt of niet helpt.

Bij mij werkt het niet. Het lijkt op een 45 toeren single die op 33 toeren wordt afgedraaid, maar dan nog veel erger. Ik ben benieuwd of ik iets fout doe of dat deze app niet werkt met Devialet.

Ik gebruik de USB uitgang. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

twani

Speelt bij mij naar tevredenheid, is aan de heldere kant maar dat past in mijn set juist uitstekend.

bmateijsen

Ik wilde dit vorige week nog even testen, maar is er niet van gekomen. Staat dus voor later deze week in de agenda.

Quote from: peter-s on March 30, 2014, 22:27:12
Heeft iemand al eens geëxperimenteerd met de app BitPerfect? (http://bitperfectsound.blogspot.nl)

De app kost 9 Euro, dus weinig risico als het niet werkt of niet helpt.

Bij mij werkt het niet. Het lijkt op een 45 toeren single die op 33 toeren wordt afgedraaid, maar dan nog veel erger. Ik ben benieuwd of ik iets fout doe of dat deze app niet werkt met Devialet.

Ik gebruik de USB uitgang. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

dazzdax

Sorry for the late reply. Hoewel ik beperkte ervaring heb met Devialet, heb ik wel een zekere indruk gekregen van de sound.
Ik vind dat via de Devialet muziek hoewel uitermate "clean" ook minder "harmonic richness" heeft en ook minder "texture".
Dit zijn dingen die juist van belang zijn om een "live" gevoel te hebben bij muziek reproductie.

Chris