Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

RobertBrand

wat doe ik fout?

Dacht koop eens wat nieuws :devil:

Conventionele apparatuur was altijd aansluiten en direct genieten.   Nieuwe apparatuur kost kennelijk eerst uren ergernis voordat je kunt genieten.
Begin er een beetje moedeloos van te worden.

Ik heb via configureren bij Devialet een aantal dingen aangepast,  en mijn netwerk gegevens ingevoerd voor air verbinding dp_cfg.txt
Op het moment dat ik het sd kaartje in de Devialet stop komt er direct een Error in het schermpje en een melding SD-card Error mail support@devialet
Heb ik gedaan maar krijg een mail terug van zie help online.  Ben een nieuwe SD kaart gaan kopen, maar ook dat maakt niets uit.

Toen dacht ik dan maar geen Air,   en aansluiten via USB.  Maar ook hier geen muziek.   Misschien dat er in het configuratiemenu dingen geactiveerd moeten worden??? Maar dan verval ik weer in het sd-kaart probleem

Alleen een 15 meter lange ethernetkabel in het modem krijgt er muziek uit.

Help,  hoe krijg ik dat ding fatsoenlijk aan de gang.

bmateijsen

#1926
Laad eerst even de factory config opnieuw...

Dan opnieuw de volledige config doen en vooral het juiste type selecteren, want daar gaat het waarschijnlijk fout.
Verwijder ook alle bestanden op de SD kaart.

Groet,

Bjorn

eddy135

Ligt hier ook niet een taak voor de dealer? ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted User

Heb je je dealer al geraadpleegd dan?

RobertBrand

ja kreeg onderstaande mail.

Hoi Robert je moet het apparaat even aanmelden bij Devialet......Tevens is het belangrijk dat je in het venster  (  My Devialet ) een eigen naam verzint.  Je gaat dus naar site Devialet en naar de Configurator.
Je ziet een mooi stap voor stap voorbeeld voorbij komen als je op Access 6.0 klikt in feite moet dat werken zo.

Na het invoeren van de SD kaart komt er direct een SD-card Error in het scherm van de Devialet.
Daarna geeft hij aan dat ik op de knop aan de voorzijde moet drukken
Dan staat er in het scherm Factory config.

Zal alles deleten en een nieuw account aanmaken bij Devialet.   Maar voorzover ik kan zien staat alles goed.

Moet dat ding niet gewoon spelen als er een USB kabel in zit? (doet hij wel met Ethernetkabel)

bmateijsen

Spelen via USB natuurlijk, maar je moet wel de USB vertellen dat er een versterker aan zit...

RobertBrand

Heb net geheel nieuwe configuratie gemaakt.

Kaartje in de Dev,  en direct error.  Lijkt wel of de SD card reader kapot is.

Inderdaad logisch bepaalde zaken niet werken,  instructie moet tenslotte van het kaartje komen.

Ga hem wel bij de dealer afgooien,  dan mag hij laten zien wat ik fout doe


Deleted User

Wat ik gewoon niet snap is dat een dealer dit niet voor je thuis inregelt. Daar is ook een dealer voor.

RubenV.

Afgelopen week heb ik de Devialet 170 gehoord op een paar Marten Birds (erg mooi afgewerkt, deze luidsprekers) en dat klonk ontzettend mooi  O0
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

#1934
Quote from: RobertBrand on February 15, 2014, 15:03:04
Heb net geheel nieuwe configuratie gemaakt.

Kaartje in de Dev,  en direct error.  Lijkt wel of de SD card reader kapot is.

Inderdaad logisch bepaalde zaken niet werken,  instructie moet tenslotte van het kaartje komen.

Ga hem wel bij de dealer afgooien,  dan mag hij laten zien wat ik fout doe

Je moet de installatie eerst even een eerlijke kans geven (lees iemand laten doen die het kán) voordat je brult dat de Devialet stuk is.

Het komt nu nogal negatief over naar het merk toe terwijl er misschien niets met het apparaat aan de hand is.

En inderdaad, zoals hier al geroepen is, in deze prijsklasse komt een dealer je helpen ipv dat je de doos door de voordeur heen naar binnen gooit bij hem.

Van BB&G bijv. weet ik dat ze een dergelijk apparaat thuis komen installeren en niet eerder vertrekken totdat jíj hélémáál blij en tevreden bent.

Deleted User

Mijn dealer Levert dit soort apparatuur ook perfect af en gaat niet eerder weg totdat alles perfect naar tevredenheid speelt. :clapping:

RobertBrand

Quote from: twani on February 15, 2014, 18:51:54
Je moet de installatie eerst even een eerlijke kans geven (lees iemand laten doen die het kán) voordat je brult dat de Devialet stuk is.

Het komt nu nogal negatief over naar het merk toe terwijl er misschien niets met het apparaat aan de hand is.

En inderdaad, zoals hier al geroepen is, in deze prijsklasse komt een dealer je helpen ipv dat je de doos door de voordeur heen naar binnen gooit bij hem.

Van BB&G bijv. weet ik dat ze een dergelijk apparaat thuis komen installeren en niet eerder vertrekken totdat jíj hélémáál blij en tevreden bent.

Met bij de dealer afgooien bedoel ik uiteraard langsbrengen.  En niet naar binnen gooien.
Ik ben zeker niet negatief over het apparaat,  meer over mijn eigen onkunde. 

Om zaken uit te sluiten heb ik via de dealer van iemand hulp gekregen:

1. er is een nieuwe CFG-file gemaakt die alles moet resetten,  deze heb ik per mail gekregen.
2. er is een configuratiefile gemaakt (ook door deze persoon) ook per mail.

in beide gevallen direct een error in het schermpje op de Devialet.

We hebben hiermee uitgesloten dat ik iets verkeerd doe mbt het maken van de files.
Mijn eigen conclusie is nog steeds dat de card reader stuk is.

Iemand een andere conclusie/mening?

Charlemagne

Bedoel je de cardreader in de Devialet of in je laptop? Dat is me niet duidelijk. Welke type Devialet is het eigenlijk?

Heb je laatste firmware op je amp staan?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

RobertBrand

Het is een 170 met de laatste firmwareversie.  Heb hem gisteren gekocht.

Cardreader van de Deviolet geeft error in het schermpje bovenop het apparaat

Mitch--

Quote from: RobertBrand on February 15, 2014, 23:45:59
Het is een 170 met de laatste firmwareversie.  Heb hem gisteren gekocht.

Cardreader van de Deviolet geeft error in het schermpje bovenop het apparaat

denk dat het tijd word dat je dealer langskomt en het oplost, hij kan constateren of/wat er stuk is, als dat al het geval is,  ipv jouw in je eigen 'onkunde' aan de slag te laten gaan met allerlei configuratie files via de mail, die apparaten zijn duur genoeg dan kan er wel wat service vanaf in mijn ogen
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Charlemagne

#1940
Volgens de manual mag de capaciteit van de SD-kaart de 4 gigaByte niet overtreffen, anders kan de Devialet hem niet lezen. Zou het even checken in ieder geval. De meegeleverde SD kaart zou aan de spec's moeten voldoen. Een eigen kaart wellicht niet. Als je de SD-kaart verwijdert krijg je trouwens vanzelf de default configuratie terug.

Technische vragen horen natuurlijk opgelost door je dealer. De website van Devialet biedt mogelijk ook soulaas en vermeldt vast wel een emailadres waar je met je vragen terecht. In mijn ervaring zijn ze zeer hulpvaardig bij Devialet. De vragen moet je wel in het Engels of Frans stellen.

Ik gok: info@devialet.com Thierry Massoubre, de salesmanager, is meestal vlot en to-the-point met antwoorden.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

RobertBrand

kaartje wat ik nieuw heb gekocht is 4gb. Exact dezelfde die erin zat bij levering (Scandisk)

Dealer komt langs,    Kan nu voorlopig spelen via ethernet,  dus van de muziek kan ik gelukkig al genieten.
Rest komt wel goed.

twani

Quote from: garmtz on November 26, 2012, 09:10:50
Ik denk dat je het onderschat... De importeur geeft hogere aantallen aan en eerlijk gezegd geloof ik hem direct. Ik denk dat je eerder moet denken aan tientallen...

Nou oké, we zijn er uit.  Devialet heeft in héél 2013, overigens naar eigen opgave, 1500 units in 50 landen verkocht.

Dat vind ik een serieus láág aantal........ :nopompom:

eddy135

Laag? Ik vind 't nogal een aantal; zijn toch behoorlijk dure 'units'...   :tounge:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted User

Quote from: twani on February 16, 2014, 21:10:22
Devialet heeft in héél 2013, overigens naar eigen opgave, 1500 units in 50 landen verkocht.


En dat wil waarschijnlijk zeggen verkocht aan DEALERS.... Wil niet zeggen dat ze daadwerkelijk bij een klant = eindgebruiker staan..

Heb vroeger 5 sets B&W 801 afgenomen (Audioscript had dus 5 sets verkocht). Duurde wel effe voordat ze bij mijn klanten stonden..

Tis dus maar net hoe je het bekijkt...

twani

Quote from: jazzman on February 16, 2014, 21:45:34
En dat wil waarschijnlijk zeggen verkocht aan DEALERS.... Wil niet zeggen dat ze daadwerkelijk bij een klant = eindgebruiker staan..

Heb vroeger 5 sets B&W 801 afgenomen (Audioscript had dus 5 sets verkocht). Duurde wel effe voordat ze bij mijn klanten stonden..

Tis dus maar net hoe je het bekijkt...
Als je daar alle demo+onverkochte apparaten vanaf trekt wordt het inderdaad nóg minder.

Valt me niet mee....

RobertBrand

Quote from: Charlemagne on February 15, 2014, 23:36:45
Bedoel je de cardreader in de Devialet of in je laptop? Dat is me niet duidelijk. Welke type Devialet is het eigenlijk?

Heb je laatste firmware op je amp staan?


Morgen een nieuwe Devialet ophalen ;D

Charlemagne

Mooi dat het wordt opgelost. Zou het een maandagmorgen model zijn geweest? De eerste keer dat ik hoor van een defecte Devialet.

We verwachten nu natuurlijk wel een review!
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

tomvbugg

Op zich vind ik dat ook niet veel die verkoop...
Zegt wel iets van hoe groot Devialet maar is. Hoeveel zouden zij zelf als omzet hiervan hebben(verkoopprijs - importeur - dealer) dan hun kosten er nog af. Hmmm verschiet er toch van. :-\

Maro

Quote from: twani on February 16, 2014, 22:37:49
Als je daar alle demo+onverkochte apparaten vanaf trekt wordt het inderdaad nóg minder.

Valt me niet mee....

Hoe staat het met de aantallen Leben world wide?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -