Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Linx

#1900
 :withstupid:

AbZ

Quote from: Eddye on December 11, 2013, 21:30:04Het is ook geen all-in-one.
Er zit ook geen fax in  >:(

Quote from: Linx on December 11, 2013, 20:29:54
Zou wel benieuwd zijn hoe deze zich zou houden tov versterks als de Calyx CTI, Bel Canto C7R of Wired for Sound STI -> allemaal Classe D met filtering
Ja vergelijking met Belcanto lijkt me interessant.

YamahaRXV

Quote from: Eddye on December 11, 2013, 21:30:04
Ik heb de site van Devialet door zitten bladeren, maar de term all-in-one komt ik niet tegen. Het is ook geen all-in-one. Misschien heb je het ergens anders gelezen?

Daarom ook ''all in one'' aangegeven (zie de aanhalingstekens  ;))  De site van Devialet rept ook niet over een all in one concept alleen creëert men op zo,n manier toch wel enigzins de interpretatie dat het een all in one concept lijkt te zijn.  Doet absoluut verder niets af aan de klankmatige kwaliteiten van het component wat overigens zeer mooie reviews van eigenaren en audio bladen/sites weet te behalen.
Wat mij persoonlijk bezig houdt is de vraag wat die streaming module nou echt voor toegevoegde waarde heeft in verhouding tot de beperkte mogelijkheden ?
En dan doel ik meer op de kern van het verhaal in onderstaande tekst:

''I just purchased the Devialet 110 on the very last day of September, to get the free AIR (streamer) option. To be honest I have absolutely no use for this built in streamer, as I much prefer to use the USB port and a PC running JRiver. Furthermore the "streamer" of Devialet is a very poor implementation which is more like Apple's Airplay streaming and not really true streaming via a uPnP/DLNA server, where you choose the songs to play from the device itself (like Linn and Naim).''
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Charlemagne

Je moet het meer zo zien dat de Air-streamer werkt als virtuele geluidskaart voor een htpc. Kan inderdaad via USB, maar klinkt dan minder dan wanneer je via de ethernetkabel streamt. Verder vind ik inderdaad dat we de discussie niet voor de zoveelste keer moeten voeren in dit topic.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Linx

#1904
 :withstupid:

YamahaRXV

Quote from: Linx on December 11, 2013, 23:00:54
Dat is natuurlijk onzin, de HTPC draait de mediaspeler en de Devialet duidelijk niet dus dit heeft niets met een geluidskaart te maken. Je kan het beter zien als een omslachtig alternatief voor USB/SPDIF/Toslink, waarbij ik me toch niet aan de indruk kan ontrekken dat dit marketing gedreven is i.e. de illusie geven dat de Devialet streaming functionality heeft, wat ie dus niet heeft.

Juist, dat bedoelde ik min of meer...

Anyway, het is mij nu wel redelijk duidelijk v.w.b. de streaming module van Devialet  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Linx

#1906
 :withstupid:

Charlemagne

Bij Beter Beeld en Geluid hebben ze het uitgetest. De USB ingang van de Devialet (werkt zoals het hoort met asynchrone protocollen) klinkt minder dan wanneer je via ethernet streamt naar de client-streamer, zoals Devialet die noemt.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Linx

#1908
 :withstupid:

Linx

#1909
 :withstupid:

Fred Mulder

#1910
Quote from: Charlemagne on December 11, 2013, 20:29:27
Streamen rechtstreeks vanaf een NAS gaat met de Devialet niet lukken. Je hebt altijd een streamingprogramma nodig op een htpc of laptop of MacMini o.i.d. Dus iTunes, Foobar, JRiver etc. Bedienen doe je dan met een iPad of andere tablet. Via de netwerkkabel verbonden met de Devialet klinkt dat het beste. De USB doet het volgens Bjorn minder goed.

Ik wilde hiermee zeker geen oude koeien uit de sloot halen (@I_Gardian), maar naast deze opties begreep ik dat ook rechtstreeks vanuit NAS kan worden gestreamed, míts de een 'muziek speel App' heeft. De recentere modellen schijnen hierover te beschikken. dacht Synology..?? Nogmaals, weet het niet zeker. Áls dit kan zou dit een optie voor me zijn. Wil nu geen nieuwe/onnodige discussie starten:-)

Eddye

Quote from: YamahaRXV on December 11, 2013, 22:37:06
Daarom ook ''all in one'' aangegeven (zie de aanhalingstekens  ;))  De site van Devialet rept ook niet over een all in one concept alleen creëert men op zo,n manier toch wel enigzins de interpretatie dat het een all in one concept lijkt te zijn.  Doet absoluut verder niets af aan de klankmatige kwaliteiten van het component wat overigens zeer mooie reviews van eigenaren en audio bladen/sites weet te behalen.
Wat mij persoonlijk bezig houdt is de vraag wat die streaming module nou echt voor toegevoegde waarde heeft in verhouding tot de beperkte mogelijkheden ?
En dan doel ik meer op de kern van het verhaal in onderstaande tekst:

''I just purchased the Devialet 110 on the very last day of September, to get the free AIR (streamer) option. To be honest I have absolutely no use for this built in streamer, as I much prefer to use the USB port and a PC running JRiver. Furthermore the "streamer" of Devialet is a very poor implementation which is more like Apple's Airplay streaming and not really true streaming via a uPnP/DLNA server, where you choose the songs to play from the device itself (like Linn and Naim).''
De meeste mensen hier willen niet nog een keer dezelfde discussie voeren, en ik eigenlijk ook niet. Over je geciteerde paragraaf wil ik wel zeggen dat ik mijn 170 op dezelfde manier gebruik als de persoon die jij citeerd. Toch zie ik de meerwaarde van de AIR streamer. Het geeft gewoon extra flexibiliteit. Als ik alleen iTunes zou gebruiken zonder Audirvana zou ik direct overstappen van USB naar Ethernet. Het verschil daartussen is echt duidelijk hoorbaar. Ik denk dat de persoon zich beter had moeten inlezen of laten informeren wat de Devialet streaming functionaliteit inhoud. Devialet heeft nooit UPNP/DLNA protocollen gebruikt voor streaming, en ook nergens de indruk gewekt dat ze dat wel gebruik(t)en. Om daarover te klagen is analoog aan het missen van de door AbZ gevraagde Fax functionaliteit. ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

AbZ

#1912
Quote from: Linx on December 11, 2013, 23:36:23
Er is volgens mij verder ook geen andere Dac die gebruikt maakt van een streaming of utp signaal, maar dit kan natuurlijk te maken hebben met de kosten van deze oplossing.
Van tcp naar d/a, is toch precies wat zgn streamers doen?  Een nederige Sqzbox kan het ook.
Ik gok dat een Devialet met andere firmware (en grotere databuffer?) dat ook gewoon zou kunnen.

twani

Quote from: AbZ on December 12, 2013, 09:22:45
Van tcp naar d/a, is toch precies wat zgn streamers doen?  Een nederige Sqzbox kan het ook.
Ik gok dat een Devialet met andere firmware (en grotere databuffer?) dat ook gewoon zou kunnen.
Foei, jij "Ouwe Zuigerd" :tounge2:

AbZ

Quote from: twani on December 12, 2013, 15:05:20
Foei, jij "Ouwe Zuigerd" :tounge2:
;D    Ga jij maar lekker je Mac molestificeren  :police:
Wist je dat zo'n Mac ook kon streamen, maar dan zonder streamer?

twani

Quote from: AbZ on December 12, 2013, 15:51:12
;D    Ga jij maar lekker je Mac molestificeren  :police:
Wist je dat zo'n Mac ook kon streamen, maar dan zonder streamer?
Ik weet nog bijna niks van zo'n MAC maar streamen dat ie (zonder haperen) doet joh ;)

Linx

#1916
 :withstupid:

twani

#1917
Goedkoop bij W&W! 

Devialet 110!!! €4250 mét Wifi. :pompom:



Op die manier komt het Devialet wel snel bij hun doelstelling om iedereen "aan de Devialet te helpen"

JANJWJMC

Quote from: twani on January  9, 2014, 12:07:24
Goedkoop bij W&W! 

Devialet 110!!! €4250 mét Wifi. :pompom:



Op die manier komt het Devialet wel snel bij hun doelstelling om iedereen "aan de Devialet te helpen"

Nice hoezo deze 750 euro korting?
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

bva

Quote from: JANJWJMC on January  9, 2014, 16:34:27
Nice hoezo deze 750 euro korting?
W&W audio is geen dealer van Devialet.
Waarschijnlijk is het een inruil exemplaar.

bva

Quote from: Charlemagne on December  8, 2013, 14:45:16
Review: Devialet D-Premier vergeleken met de Devialet 240 spelend op Wilson Audio Sophia III.

Omdat de Fransen vast een lange kerstvakantie hebben waarin ze wijn drinken en dineren en er in dat land dus geen fluit gebeurt, heb ik besloten de upgrade te laten doen in week twee van het nieuwe jaar. Ik kan niet wachten.....   :wub:

Charlemagne

En heb je de upgrade laten doen?
Zo ja wat is dan het resultaat?

Charlemagne

Quote from: bva on January 25, 2014, 22:04:53
En heb je de upgrade laten doen?
Zo ja wat is dan het resultaat?
Afgelopen donderdag heb ik hem weggebracht om op te worden gestuurd naar Frankrijk. Intussen heb ik een zonnige vakantie op La Palma, een van de Canarische Eilanden. Ik ben hem een kleine drie weken kwijt. Intussen moet ik me thuis behelpen met de Lyngdorf 2200. Da's toch een hele stap terug na de Devialet kan je vast vertellen. Half febr. hoop ik de geüpgrade Devialet terug te hebben. Ik zal mijn ervaringen posten. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Invader

Dag Charlemagne, heb je inmiddels jouw omgetoverde D-Premier ontvangen? En wat zijn jouw indrukken?
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Charlemagne

Quote from: Invader on February 12, 2014, 10:40:03
Dag Charlemagne, heb je inmiddels jouw omgetoverde D-Premier ontvangen? En wat zijn jouw indrukken?

Upgrade van D-Premier naar 240

De Devialet D-Premier is inmiddels inderdaad omgetoverd tot een 240. Hij was precies twee weken weg. Sinds vrijdag jl heb ik hem terug. Alles keurig opgepoetst en geseald en voorzien van nieuwe handschoenen. Als bonus zat er een Poloshirt bij met het Devialet logo erop. Ik had niet eerder tijd om iets te posten; mijn huis staat een beetje op zijn kop vanwege de winterschilder. Tussendoor en 's avonds laat heb ik gelukkig wel tijd om te luisteren.

De upgrade geeft meer focus en ruimtelijkheid, een schoner hoog, met meer snelheid en precisie. Violen hebben echt het prachtige timbre zoals ik dat maandelijks live in het Concertgebouw mag ervaren. Ook de bassen worden met meer focus neergezet. En dat deed de Premier ook al niet slecht, maar de 240 een graadje beter. Het is alsof ik op alle fronten echt een klasse hoger luister. Er is meer rust in de weergave. Ik hoor een stage en een diepte in het geluid, zoals ik die thuis niet eerder heb gehoord, maar wel goed ken uit het Concertgebouw. De verschillen die tijdens de hierboven beschreven test bij Beter Beeld & Geluid, met de D1 en de 240 side-to-side, al had geconstateerd worden ook in mijn setup helemaal waargemaakt.

Streamen gaat nu, met de ethernet-aansluiting, al dagenlang helemaal foutloos; geen hapering gehoord, ook niet met highres in de hoogste resolutie. Terwijl mijn wifi-setup aan alle eisen voldeed die Devialet er bij de D1 aan stelde (accespoint in de buurt van de amp met een krachtige wifi met -32 dB ontvangst in de amp) had ik bij de Premier nog regelmatig hiccups , vooral bij highres). Ik denk dat het goed is dat Devialet het wifi pad verlaat. Ik heb het in de setup ook uitgezet op aanraden van BB&G. Zij hebben uitgetest dat dat ook nog winst gaf. Je bent dan van hoogfrekwente troep in je amp af.

Ik geniet ook erg van het streamen met Qobuz vanaf de desktop app op mijn htpc; ik hoor met Qobuz geen verschil in vergelijking wanneer ik stream vanaf mijn NAS met JRiver. Ik had me de moeite om al mijn cd's te rippen kunnen besparen. De meeste vind ik moeiteloos terug bij Qobuz. Ook mijn gemodde Sonos klinkt beter dan tevoren, is mijn indruk. Geldt voor alle aangesloten bronnen.

Je merkt: ik ben helemaal enthousiast en ik raad de upgrade zondermeer aan. Het kost wat, maar het is zijn geld meer dan waard vind ik. Ik zeg: 'doen'! ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Invader

Charlemagne: zeer bedankt voor deze uitgebreide toelichting! Ik overweeg de upgrade ook al een tijdje en met deze informatie moet ik daar maar eens vaart achter gaan zetten. De toegenomen geluidskwaliteit i.c.m. de uitstekende service, vernieuwde garantie en de toekomstige mogelijkheden rondom DSP maken de prijs wat mij betreft het wel waard.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack