Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

Eddye

Quote from: twani on October 21, 2013, 12:31:40
Tja, waarom zou je dát doen dan? :blink:
Simpel. Hoef je niet meer op te staan om een plaat om te draaien.....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

AbZ

#1751
Quote from: Eddye on October 21, 2013, 12:57:27
Simpel. Hoef je niet meer op te staan om een plaat om te draaien.....
Gemak/zitvlees/obesitas dient de mens?

Begrijp niet wat er zo lastig is aan soms ff opstaan.
Moet je toch ook altijd doen om de afstandsbediening weer eens te zoeken   :crazy:
:lookaround:  maar dat zal weer aan mij liggen.

Charlemagne

Quote from: Eddye on October 21, 2013, 12:57:27
Simpel. Hoef je niet meer op te staan om een plaat om te draaien.....

En ik vrees dat je, met de juiste uitrusting in highres opgenomen, het verschil ook niet meer hoort. Zo heb je inderdaad 'je doel verslagen' ;)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Eddye

Quote from: AbZ on October 21, 2013, 13:01:33
Gemak/zitvlees/obesitas dient de mens?

Begrijp niet wat er zo lastig is aan soms ff opstaan.
Moet je toch ook altijd doen om de afstandsbediening weer eens te zoeken   :crazy:
:lookaround:  maar dat zal weer aan mij liggen.

Tja, datzelfde zit toch ook in jou CD opmerking.

Quote from: Onder013 on October 21, 2013, 12:04:36
1/2 zo handig qua speelduur. Qua charme ligt dat voor iedereen weer anders.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

AbZ

Quote from: Charlemagne on October 21, 2013, 13:02:44
En ik vrees dat je, met de juiste uitrusting in highres opgenomen, het verschil ook niet meer hoort. Zo heb je inderdaad 'je doel verslagen' ;)
Nou gaan we hier toch niet opeens met rationele argumenten komen?  :police:
Dan kan je namelijk wel inpakken met een heleboel andere dingen...

AbZ

#1755
Quote from: Eddye on October 21, 2013, 13:05:09
Tja, datzelfde zit toch ook in jou CD opmerking.
Misschien wel.  Weet niet zeker wat je daaruit haalt.  Ik vind 3 a 4 computers idd veel gedoe en een hoge box count voor 1 functie.  Opmerking over een +/-1 uurtje luisteren heeft meer te maken met mentale rust en muzikale interesse.  Daarvoor vind ik zappen niet zo nodig.  Anders pak ik wel de laptop.

Eddye

Quote from: AbZ on October 21, 2013, 13:10:01
Misschien wel.  Weet niet zeker wat je daaruit haalt.  Ik vind 3 a 4 computers idd veel gedoe en een hoge box count voor 1 functie.  Opmerking over een +/-1 uurtje luisteren heeft meer te maken met mentale rust en muzikale interesse.  Daarvoor vind ik zappen niet zo nodig.  Anders pak ik wel de laptop.
Dat las ik er een beetje uit. Als jij mentale rust bedoelt is dat prima.
3 a 4 computers is wel overdreven. Als ik m'n muziek bestanden op mijn Mini zet heb ik welgeteld 1 computer nodig om te streamen.

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

AbZ

Quote from: Eddye on October 21, 2013, 13:14:37
Dat las ik er een beetje uit. Als jij mentale rust bedoelt is dat prima.
3 a 4 computers is wel overdreven. Als ik m'n muziek bestanden op mijn Mini zet heb ik welgeteld 1 computer nodig om te streamen.
Ik tel NAS, streamers/Deviadingen en iPadden/Phonen ook als computers.
Als het puur pc of laptop naar dac is, dan scheelt dat idd nogal.  Vind ik ook handig.

Eddye

#1758
Quote from: AbZ on October 21, 2013, 13:17:31
Ik tel NAS, streamers/Deviadingen en iPadden/Phonen ook als computers.
Als het puur pc of laptop naar dac is, dan scheelt dat idd nogal.  Vind ik ook handig.
NAS, tablet en smartphone kan ik inkomen, maar de Devialet onder een PC rekenen gaat wat ver. De gemiddelde wasmachine heeft ook meerdere processoren tegenwoordig. Is dat dan meteen een PC volgens jou? Zullen we dan de eventuele router, managed switches e.d. ook meerekenen?

Het is gewoon een keuze om je muziekbestanden ergens anders te bewaren (voor mij backup en de zekerheid van een RAID 5 config), maar het hoeft niet. Bedienen kan ik via de iPad/iPhone, maar het hoeft niet, mijn Mini zit nml gewoon op de TV aangesloten. Ik kan alles af met alleen de Mac Mini, maar het hoeft niet.

Maar goed, deze discussie wordt hier al voor de 15keer gevoerd volgens mij.... Ben er wel klaar mee, ik ga een poosje in de meeleesmode.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

AbZ

Quote from: Eddye on October 21, 2013, 13:27:45
NAS, tablet en smartphone kan ik inkomen, maar de Devialet onder een PC rekenen gaat wat ver. De gemiddelde wasmachine heeft ook meerdere processoren tegenwoordig. Is dat dan meteen een PC volgens jou? Zullen we dan de eventuele router, managed switches e.d. ook meerekenen?
Mijn telling was in vergelijking met een cd speler:  aka spinner maar niet voor de was.  De ordinateurfunctie van Devialet heet juist een sterk punt te zijn.  Router is idd ook weer zoiets.  Niet erg maar ook niet eenvoudiger.  Je hebt gelijk dat deze discussie niet bijster nieuw meer is.

Deleted member

Quote from: frank2 on October 21, 2013, 10:08:39
Het gaat mij er totaal niet om om Devialet in een kwaad daglicht te stellen, maar meer dat het zeer serieus geld is, en dat je voor dergelijke bedragen ook andere apparatuur kunt kopen. Door dit topic kreeg ik een beetje het idee dat de Devialet het summum is. Gelukkig heeft Garmtz dat weerlegt. Dat je na een zorgvuldige afweging tussen meerdere apparaten en bij meerdere winkels dit merk kiest is prima, maar ik kreeg een beetje het idee dat velen door dit topic alleen naar Devialet gaan luisteren en dan kopen. Dat zou jammer zijn want er zijn zoveel merken.

Hey Frank, niks mis mee om dit ter discussie te stellen. En uiteraard vind je veel eigenaren in dit topic die allen enthousiast zijn dus dan is de toon overwegend pro-Devialet. Zelf heb ik 'm blind gekocht (slechts één keer gezien en kort gehoord in een grote hal dus alles behalve optimaal) maar ik ben wel de uitzondering in 't geheel. Er zijn wereldwijd ontzettend veel reviews geschreven en die zijn onderling zeer consistent, een rode draad is er in elk geval uit op te pikken en ook herkenbaar als je 'm in je eigen set hebt staan.

Ik kan me goed vinden in Garmt zijn verhaal. De Devialet's zijn m.i. briljant in wat ze doen én compleet, energiezuinig, innovatief, ... etc. maar de klank is uiteraard niet voor iedereen. Zelf heb ik dat ook meermaals aangegeven in dit topic. Het zijn in de basis zeer eerlijke en transparante versterkers die zeer weinig kleuring toevoegen. Eerder in 't topic schreef ik al onderstaande. Als de klank je bevalt denk ik dat je weinig beters kunt vinden voor 't geld. Zelf luisteren dus, de match in de set is ondanks dat ze technisch gezien goed matchen met een breed palet aan luidsprekers ontzettend belangrijk.

Verder kan ik uren over de Devialets praten maar 't meeste is eigenlijk al weg gezegd in dit topic. ;)

Quote from: Antoine on August  4, 2013, 14:06:01
@Bas, ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt. M.i. is 't een absolute kunst (voor fabrikanten van apparatuur/luidsprekers) om muzikaliteit te verenigen met behoud van volledige transparantie/neutraliteit etc. De lijn tussen beiden is een dunne en de match met de overige onderdelen van de set daarom ook zeer belangrijk.

Ik vind echter dat Devialet een grote prestatie heeft geleverd op dit vlak door vrijwel absoluut neutraal te zijn en schoon en helder. En dan schoon niet als klinisch, en helder niet als kil maar schoon en helder als in alle rijkdommen in een opname (inclusief de kleinste details) weer te geven zonder daar de spotlight op te zetten of dat forward/'in your face' weer te geven. Kortom 't is m.i. een versterker die uit de weg gaat, een "draadje" dat versterkt" en meer niet. Maar nogmaals de versterker is wel eerlijk dus hij zal geen tekortkomingen op andere plekken in de set maskeren. Dit echter wel gekoppeld aan enige vergevingsgezindheid en dus goed samen kunnen werken met een breed palet aan luidsprekers, door 't ontbreken van de eerdere negatieve eigenschappen die soms geassocieerd worden met 'schoon en helder'.  :)

evilniek

Ik vind het eigenlijk wel een major oversight dat je perse een PC/MAC nodig hebt om een beetje muziek te kunnen luisteren. Verslaat het idee van een mooie kompakte machine wel een beetje.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Deleted member

Quote from: Charlemagne on October 21, 2013, 11:53:59
De Devialet heeft veel aan boord, maar geen streamingsoftware en data-opslag, dat klopt. Streamen doe je vanaf een pc, laptop of htpc. Daarbij kunnen de data op de htpc zelf staan, zoals Antoine heeft, of op een aparte NAS, zoals ik heb. Een MacMini zou ook kunnen.
<knip>

M'n HTPC gebruik ik niet voor muziek. Wel heb ik boven een zuinig 'headless' PC'tje staan die 24/7 aan staat. Dus als ik muziek wil luisteren zet ik de Devialet aan pak m'n iPad en druk op play.  :)


Quote from: Eddye on October 21, 2013, 13:27:45
NAS, tablet en smartphone kan ik inkomen, maar de Devialet onder een PC rekenen gaat wat ver. De gemiddelde wasmachine heeft ook meerdere processoren tegenwoordig. Is dat dan meteen een PC volgens jou? Zullen we dan de eventuele router, managed switches e.d. ook meerekenen?

Het is gewoon een keuze om je muziekbestanden ergens anders te bewaren (voor mij backup en de zekerheid van een RAID 5 config), maar het hoeft niet. Bedienen kan ik via de iPad/iPhone, maar het hoeft niet, mijn Mini zit nml gewoon op de TV aangesloten. Ik kan alles af met alleen de Mac Mini, maar het hoeft niet.

Maar goed, deze discussie wordt hier al voor de 15keer gevoerd volgens mij.... Ben er wel klaar mee, ik ga een poosje in de meeleesmode.

^^

Zelf schreef ik onderstaande al eerder (om zelf nog even technisch inhoudelijk ook te reageren op 't gezuig hier ;)):

QuoteComputer (PC/Mac) + Devialet heb je nodig, een smartphone of tablet voor de bediening en je bent klaar. En of ik nou een 24x7 NAS'je draai zoals de meeste ze kennen of 24x7 een klein zuinig PC'tje die dienst doet als NAS (met RAID), libraryserver (maar ook Sickbeard/Couch Potatoe downloadserver, mailserver etc. etc.) maakt mij niet uit. Sterker nog dit is met een JRiver ook robuuster en vooral oneindig veelzijdiger dan bijv. de Twonky implementatie zoals ik die ken van m'n QNAP NASje en niet te vergeten performt het ook nog eens een stuk beter. (Bestanden kunnen kopieren over 't netwerk met zo'n 100MB/s daar heb je al een flinke "klassieke" NAS voor nodig. ;))

Deleted member

Quote from: evilniek on October 21, 2013, 14:05:02
Ik vind het eigenlijk wel een major oversight dat je perse een PC/MAC nodig hebt om een beetje muziek te kunnen luisteren. Verslaat het idee van een mooie kompakte machine wel een beetje.

Ik niet, vind 't reuze handig. ;D En anders zet je je muziek op een smartphone of tablet en maak je een ad hoc WiFi verbinding, kun je direct naar de Devialet streamen. Meer heb je dan ook niet nodig...

Deleted member

Quote from: Onder013 on October 21, 2013, 12:29:02
Het is natuurlijk wel een barbaarse daad om van een fraaie vinyl-opname een digitaal aftreksel te maken... ;) ;D

Alsof jij 't verschil gaat horen met de uitstekende A/D converter...

Las nog een anekdote van Paul McGowan van PS Audio laatst, geeft ook te denken...  :)

QuoteStereophile reviewer and analog guru Michael Fremer came by the room at RMAF and, of course, brought an LP to listen to.  What really caught my attention is he brought a collection of CDR's that were recordings from the output of his turntable setup.
We've discussed this issue at length in these posts but I am reminded once again of just how valuable an insight into the nature of analog vs. digital listening to these digital representations of vinyl are.
Of greatest interest to me and the room full of people lucky enough to hear the demonstration, was a single CD with two tracks on it.  On track one the end of Gershwin's Rhapsody in Blue played on one high end table with a linear tracking arm and cartridge, the second track contained the same passage but played on a pivot arm on another table and a different cartridge.  The test was to show that neither track had any noticeable distortion due to the type of arm (some linear tracking advocates claim pivotal arms distort near the end of an album).
Of course no one in the room had any idea which rack was which and Michael asked for a voice vote if anyone could tell a difference in distortion or tracking: none could.  But what was fascinating to me was not that we couldn't hear any distortion, proving his point, but that we all could hear such significant differences in sound quality between tables, arms and cartridges – and all through a CD medium.   The differences between the two tracks, both recorded through identical electronics, were huge.  No one in the room could have missed them and most of us forgot we were listening to a CD.
Remarkable.

AbZ

Quote from: Antoine on October 21, 2013, 14:15:15
Alsof jij 't verschil gaat horen met de uitstekende A/D converter...
LoL, Antoine gaat blind testen  :popcorn:
Devialet heeft niet alleen de beste versterker maar toevallig ook de beste AD en DA aller tijden?
Of maakt het allemaal niet altijd zo veel uit?  Dan zouden we het opeens eens worden...

Deleted member

Quote from: Charlemagne on October 21, 2013, 13:02:44
En ik vrees dat je, met de juiste uitrusting in highres opgenomen, het verschil ook niet meer hoort. Zo heb je inderdaad 'je doel verslagen' ;)

Haha, je was me al voor!  :thumbs-up:

AbZ

Quote from: Antoine on October 21, 2013, 14:22:00
Haha, je was me al voor!  :thumbs-up:
Ja je bent niet de enige die heel selectief soms rationeel denkt.
Als dit een argument is (I would not object!) kan er nog veel meer op de helling...

Deleted member

#1768
RTM

edit: iedereen met goede bedoelingen kan/mag in dit topic, voor/door liefhebbers, terecht met vragen en opmerkingen over Devialet. Galspuwers, bashers e.d. die voor de zoveelste keer dezelfde discussie starten zijn niet welkom.

AbZ

Quote from: Antoine on October 21, 2013, 14:29:16
RTM
Daar verbaas ik me dan toch een beetje over.  Je herhaalt een argument dat al genoemd is, en klaagt over herhaling van het antwoord daarop?  Beats me.  Het is gewoon niet logisch om opeens met andere criteria voor hoorbaarheidsverschillen te komen dan je anders altijd aanlegt.

LittleNinja

Alle betrokken heren: jullie zijn allen kundig genoeg om de communicatie anders aan te pakken. Wees gerust niet bescheiden en toon dat dan ook. Elkaar lekker met rust laten.

Dank hiervoor.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Deleted member

Weet niet of ik of iemand anders deze D-Premier phono stage review (toevoeging op de eerdere review van de D-Premier) eerder had gepost maar bij deze dan hooguit nog een keer! :) Zelf interesseert de phono stage me niet, heb namelijk geen LP's (is van "voor mijn tijd") laat staan een draaitafel. ;)

Uit Stereophile door John Atkinson, juni 2013:
http://www.stereophile.com/content/devialet-d-premier-da-integrated-amplifier-phono-stage

Conclusie:
QuoteThe Devialet D-Premier's phono stage sounds and measures up to the superb standard set by the amplifier's performance with line-level analog and digital signals. As I write these words, the UPS man is on his way to pick up the D-Premier to return it to the distributor. I'm already missing it!—John Atkinson

JANJWJMC

Vraagje bij de 240 Devialet staat dat hij totally upgradable is:
The Devialet without compromise for enthusiasts. Equipped with complete options, over-powerful, configurable as a 500W mono-block and totally upgradable. Exclusive solid aluminium hand-polished frame.

Betekent dit dat de 110 en de 170 geen totally upgrade options hebben?
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

garmtz


Deleted member

Helaas nog geen goed nieuws (voor mij althans). Muziek in 't 192/24 formaat speelt hier nog steeds niet goed af met de nieuwe AIR en firmware versies. Heel erg veel muziek heb ik overigens niet in dit formaat dus op zich is 't geen big issue maar ik zie 't uiteraard wel graag opgelost, zeker omdat 't met de huidige firm- en software wel werkt.

Maandag-/dinsdagavond heb ik Windows 8 Pro 64 bit NL op m'n NAS PC volledig opnieuw geïnstalleerd. Dit keer gelijk op een snelle SSD. Muziek en andere data blijft gewoon op de 3TB RAID 1 set staan met conventionele harddisks. Helaas ook een verse install gaf geen verbetering. Spelen vanuit Foobar 2000: zelfde verhaal. Via een andere machine met Windows 7 64 bit getest, ook geen succes. ???

Vandaag heb ik een nieuwere versie van AIR2.1.1 (RC2) gekregen van Devialet; helaas ook nog geen succes. Heel vreemd, Devialet kan 't niet reproduceren en hebben al aangeboden om iemand vanuit Parijs naar me toe te sturen. Maar even kijken hoe dit verder gaat. Ik weet trouwens niet of dit de release van 2.1.1 vertraagt.