Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 25 Guests are viewing this topic.

Deleted member

Zojuist m'n resultaten teruggekoppeld naar Devialet en ik kreeg al snel de reactie dat de nieuwe versies snel publiekelijk worden gereleased.  :)

QuoteThank you very much for your feedback. I am glad you could experience the same improvements as we do. I used this version a shows several times now, streaming the whole day at any kind of bit rate, and I haven't experienced any issue related to AIR. We will release it officially very soon.

Eddye

 :pompom:
Goed nieuws voor de AIR gebruikers, lijkt me
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted member

#1702
Absoluut! :) Op zich viel er mee te leven maar ja, 't wegvallen van WiFi hoort natuurlijk niet te gebeuren dus ik ben blij dat 't lijkt opgelost.

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Eddye

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me nog steeds niet echt heb verdiept in de AIR mogelijkheden van de Devialet. Ik heb mijn Mac mini via USB aangesloten en dat bevalt eigenlijk heel erg goed. Binnenkort ga ik wel wat tijd opofferen aan de vergelijking tussen AIR en USB.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted member

@Eddye, ik ben benieuwd naar je ervaringen uit 't vergelijk USB en AIR (WiFi) en eventueel via ethernet als je die een keertje op doet. Naast dat 't leuk is om daar over te lezen leeft bij mij nog altijd de vraag moet/zal ik gaan upgraden of niet namelijk.  :)

Eddye

Quote from: Antoine on October 16, 2013, 17:03:19
@Eddye, ik ben benieuwd naar je ervaringen uit 't vergelijk USB en AIR (WiFi) en eventueel via ethernet als je die een keertje op doet. Naast dat 't leuk is om daar over te lezen leeft bij mij nog altijd de vraag moet/zal ik gaan upgraden of niet namelijk.  :)
Ik zal het je laten weten. Overigens lijkt het me een behoorlijk dilemma, te besluiten wel of niet te upgraden. Staat de HDMI ontwikkeling helemaal stil? Je hebt bij de totale ombouw wel weer volledige garantie, maar wel weer een sloot geld. Moeilijk.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Charlemagne

Quote from: Antoine on October 16, 2013, 17:03:19
@Eddye, ik ben benieuwd naar je ervaringen uit 't vergelijk USB en AIR (WiFi) en eventueel via ethernet als je die een keertje op doet. Naast dat 't leuk is om daar over te lezen leeft bij mij nog altijd de vraag moet/zal ik gaan upgraden of niet namelijk.  :)

Ik ben eveneens benieuwd. Vooral naar de weergave via de ethernetkabel / versus via wifi. Ik begrijp dat dan ook het AIR-protocol wordt gebruikt.

Voor mij moet het hoorbaar beter zijn via de netwerkkabel evt. USB wil ik upgraden. Want voor die upgradeprijs heb ik in ieder geval een Powerplant en die is op zich al een mooie upgrade toch. Van Antoine begrijp ik dat de wifi nu goed werkt na de firmware-update die er aan komt, dus dat probleem lijkt nu definitief getackled. Als er geen hoorbare verbetering met usb of ethernet t.o.v. Wifi ga ik echt niet upgraden. Ik ga mijn knopen tellen...
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bmateijsen

Het is hoorbaar. Kan als je dat wil al demonstreren op de Devialet 170. ;)

Groet,

Bjorn


Quote from: Charlemagne on October 17, 2013, 01:08:11
Ik ben eveneens benieuwd. Vooral naar de weergave via de ethernetkabel / versus via wifi. Ik begrijp dat dan ook het AIR-protocol wordt gebruikt.

Voor mij moet het hoorbaar beter zijn via de netwerkkabel evt. USB wil ik upgraden. Want voor die upgradeprijs heb ik in ieder geval een Powerplant en die is op zich al een mooie upgrade toch. Van Antoine begrijp ik dat de wifi nu goed werkt na de firmware-update die er aan komt, dus dat probleem lijkt nu definitief getackled. Als er geen hoorbare verbetering met usb of ethernet t.o.v. Wifi ga ik echt niet upgraden. Ik ga mijn knopen tellen...

robje24b

#1709
Ook al is het hoorbaar, ik heb voor mijzelf besloten dat ik niet ga upgraden. Als de AIR probleemloos werkt na de update dan vind ik de Devialet D-premier een prachtig apparaat met voldoende gebruiksgemak om nog vele jaren erg veel plezier van te hebben. Mijn oren worden met de jaren ook alleen maar slechter dus die minimale verschillen die voor sommigen vast hoorbaar zijn zijn mij de kosten niet meer waard. Bovendien besef ik me de laatste tijd steeds meer (na vele wisselingen van apparatuur en upgrades) dat ik niet per definitie door upgrades meer ga genieten van mijn muziek (enkele keren heb ik zelfs het tegenovergestelde effect bereikt).

Charlemagne

  ^^   @robje24: verstandige woorden. Uiteindelijk gaat het er om of je lekker van muziek kunt genieten.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Quote from: Eddye on October 16, 2013, 17:29:25
Ik zal het je laten weten. Overigens lijkt het me een behoorlijk dilemma, te besluiten wel of niet te upgraden. Staat de HDMI ontwikkeling helemaal stil? Je hebt bij de totale ombouw wel weer volledige garantie, maar wel weer een sloot geld. Moeilijk.

HDMI gebruik ik zelf niet. Waarschijnlijk gaat voor mij enerzijds doorslaggevend zijn de extra functionaliteit die op 't nieuwe platform beschikbaar komt maar niet meer op 't D-Premier platform (bijv. RoomCorrection of andere zaken die alleen op de nieuwe DSP's beschikbaar kunnen worden gemaakt). Anderzijds wacht ik de ervaringen van bestaande eigenaren af die de upgrade hebben laten uitvoeren. Momenteel zijn er twee updates aangekondigd maar deze zijn nog niet beschikbaar. Wat voor mij echter ook drijvend kan zijn is 't afstappen van WiFi als dat toch minder blijkt te klinken. Tijd zat, voorlopig is er nog niks significant beter gezien de reacties/ervaringen die ik hier en daar lees over de 240.

Deleted member

#1712
Slecht nieuws, vandaag m'n testen afgerond met de nieuwe beta 6.0.10 firmware en AIR 2.1.1 beta 4 maar wat ik ook heb geprobeerd (op de afspeelmachine of in m'n WiFi netwerk incl. terugschakelen naar oudere firmware van de Asus RT-N66U) 192/24 bestanden spelen in mijn set niet meer zonder enorme vervorming af. Alle andere formaten/bit rates spelen perfect en 't issue met de uitvallende WiFi module in de D-Premier is ook opgelost. edit: terugschakelen naar 6.0.9/AIR 2.1 verhelpt 't issue met 192/24 bestanden weer direct.

Devialet gaf voor 't weekend aan dat ze nog niet tegen dit issue zijn aangelopen maar ze gaan verder testen. Hopelijk kunnen ze e.e.a. reproduceren en lossen ze ook dit issue nog op dan is AIR voor mij weer helemaal zoals 't moet zijn maar dan met de extra functionaliteit. :)

twani

Quote from: robje24b on October 17, 2013, 12:28:50
Ook al is het hoorbaar, ik heb voor mijzelf besloten dat ik niet ga upgraden. Als de AIR probleemloos werkt na de update dan vind ik de Devialet D-premier een prachtig apparaat met voldoende gebruiksgemak om nog vele jaren erg veel plezier van te hebben. Mijn oren worden met de jaren ook alleen maar slechter dus die minimale verschillen die voor sommigen vast hoorbaar zijn zijn mij de kosten niet meer waard. Bovendien besef ik me de laatste tijd steeds meer (na vele wisselingen van apparatuur en upgrades) dat ik niet per definitie door upgrades meer ga genieten van mijn muziek (enkele keren heb ik zelfs het tegenovergestelde effect bereikt).
:thumbs-up: ;)

frank2

#1714
Afgezien van enkele software problemen mis ik dit topic 1 zeer belangrijk issue. Iedereen schrijft hier dat de Devialet zo goed is.  Toch na wat langer lezen van diverse reviews e.d. vraag ik mij werkelijk af of de mensen die een Devialet hebben gekocht ook andere systemen hebben beluisterd.

Voor 12000 of 7000 euro kun je immers ook andere hele goede systemen kopen. Zijn die vergeleken of koopt iedereen "blindelings" een Devialet?

Als voorbeeld: een Plinius 103 klasse A EV met een goede VV en je bent zeker niet meer kwijt dan een "240".
( puur als voorbeeld, niet omdat ik deze heb) Een andere klasse A versterker als audioflight zou ook kunnen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

#1715
Frank, dit is een dedicated Devialet topic. Men wil juíst híer niet de zoveelste "Plinius plug" tegenkomen.

Enne... Ik heb er geen verstand van, heb er ook geen, maar ik denk dat bijna iedereen die hier af en toe komt wel weet dat de Devialet niet een gewone klasse A versterker is.

Kortom, ik snap helemaal niets van jouw post en dat is verder niet rot bedoeld.... :coffee:

garmtz

Ik vind het een valide vraag eerlijk gezegd... Jammer van die geijkte vergelijkingen, maar soit... :)  Mijn persoonlijke mening is dat de Devialets zeer competent zijn in hun prijsklasse, maar dat ze niet alles in hun prijsklasse 'wegspelen'. Het is en blijft een sound die je moet liggen en ik kan vergelijkbare sets samenstellen met andere kwaliteiten die niet 'minder' zijn. Dus de wereld klopt weer... ;)   Denk dat er verder verschillende Devialet klanten zijn: de een zal echt puur op het geluid kopen, een ander zal als een blok vallen voor het uiterlijk, weer een ander voor de complete feature-set... En een gezonde mix van deze aspecten.

Het blijven wonderbaarlijk universele en complete apparaten. Is verder geen speld tussen te krijgen. Of het klankmatig je 'ding' is, moet vervolgens ieder voor zich bepalen. Ik vind dat ze op bepaalde vlakken absoluut 'class leading' zijn in ieder geval. Maar dus niet op alle vlakken... What's new? :)

AbZ

#1717
Quote from: garmtz on October 20, 2013, 20:22:04What's new? :)
Rien du tout  :)
Het is gewoon 1 optie uit vele.  Denk het all-in-one+pc concept voor velen de doorslag geeft.

twani

Quote from: garmtz on October 20, 2013, 20:22:04
Ik vind het een valide vraag eerlijk gezegd... Jammer van die geijkte vergelijkingen, maar soit... :)  Mijn persoonlijke mening is dat de Devialets zeer competent zijn in hun prijsklasse, maar dat ze niet alles in hun prijsklasse 'wegspelen'. Het is en blijft een sound die je moet liggen en ik kan vergelijkbare sets samenstellen met andere kwaliteiten die niet 'minder' zijn. Dus de wereld klopt weer... ;)   Denk dat er verder verschillende Devialet klanten zijn: de een zal echt puur op het geluid kopen, een ander zal als een blok vallen voor het uiterlijk, weer een ander voor de complete feature-set... En een gezonde mix van deze aspecten.

Het blijven wonderbaarlijk universele en complete apparaten. Is verder geen speld tussen te krijgen. Of het klankmatig je 'ding' is, moet vervolgens ieder voor zich bepalen. Ik vind dat ze op bepaalde vlakken absoluut 'class leading' zijn in ieder geval. Maar dus niet op alle vlakken... What's new? :)
Ik vind het voor de driehonderdste keer een Plinius versterker pluggen niets met een "valide vraag" te maken hebben. Het is gewoon bloedirritant.

AbZ

Quote from: twani on October 20, 2013, 20:33:46
Ik vind het voor de driehonderdste keer een Plinius versterker pluggen niets met een "valide vraag" te maken hebben. Het is gewoon bloedirritant.
terwijl wij daarentegen altijd aardig blijven  :coffee:

garmtz

Quote from: twani on October 20, 2013, 20:33:46
Ik vind het voor de driehonderdste keer een Plinius versterker pluggen niets met een "valide vraag" te maken hebben. Het is gewoon bloedirritant.

Irritant en onnodig is het zeker, maar de vraag ervóór was valide.

RonK.

Ik wil dan ook even irritant en off topic zijn  :angel:

Garmtz, ik had je een PB gestuurd, heb je die gezien ??

garmtz

Quote from: RonK. on October 20, 2013, 20:54:20
Ik wil dan ook even irritant en off topic zijn  :angel:

Garmtz, ik had je een PB gestuurd, heb je die gezien ??

Net beantwoord... ;)

RonK.

Dan maar weer terug naar Devialet ....  ;D

dank

twani

Quote from: garmtz on October 20, 2013, 20:37:39
Irritant en onnodig is het zeker, maar de vraag ervóór was valide.
De vraag was inderdaad prima, alhoewel die je die op heel veel andere plekken op het forum makkelijker "wegzet"..