Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Deleted member

Quote from: garmtz on October  7, 2013, 09:54:17
Is niet van belang, aangezien ik de Devialet nooit zo zou verkopen. Ik wilde er alleen mee aangeven wat de potentie is van de DAC met een andere bron dan S/PDIF.

Fair enough.  :) (Overigens denk ik dat je met S/PDIF bedoelde: AIR)

Deleted member

Wie van de andere Devialet eigenaren heeft er ook stilletjes een CA plate aangeschaft en van de week ontvangen? Of was 't iemand buiten 't forum?  :)

garmtz


Quote from: Antoine on October  7, 2013, 10:18:03
Fair enough.  :) (Overigens denk ik dat je met S/PDIF bedoelde: AIR)

Klopt... Mea culpa...

ddejonge

Quote from: Antoine on October  8, 2013, 23:29:55
Wie van de andere Devialet eigenaren heeft er ook stilletjes een CA plate aangeschaft en van de week ontvangen? Of was 't iemand buiten 't forum?  :)
Beetje van beiden... :bigsmile: Ik heb 2 CA D2's besteld voor mijn moeder. Zij heeft de 240 staan met een MSB loopwerk en Sophia 3's.

Het effect van de D2's op de Devialet is minder dan om mijn buizen pre, maar nog steeds duidelijk hoorbaar. Vloeiender, meer detaillering en rust. En mijn ma houdt zich overigens niet bezig met believer/non believer  O0

Tot zover de zijsprong naar de D2's...
Stereo:- HTPC + Roon - Mytek Brooklyn+ DAC/Pre- NuForce R9V3SE - Nordost Valkyrja
           - Wilson Audio Sophia I

HT      :- OPPO 93 - TAG McLaren AV32R bp192 - JVC DLA-X5900 - 3x JOB 150
           - Wilson Audio CUB II surround
           - Wilson Audio Watch center

Stroom:- Aparte audiogroep - Electra Glide Ultra Kahn II kabels - HiFi tuning zekeringen

AbZ

Wel een paar leuke setjes daar.

Deleted member

Quote from: ddejonge on October  9, 2013, 10:18:15
Beetje van beiden... :bigsmile: Ik heb 2 CA D2's besteld voor mijn moeder. Zij heeft de 240 staan met een MSB loopwerk en Sophia 3's.

Het effect van de D2's op de Devialet is minder dan om mijn buizen pre, maar nog steeds duidelijk hoorbaar. Vloeiender, meer detaillering en rust. En mijn ma houdt zich overigens niet bezig met believer/non believer  O0

Tot zover de zijsprong naar de D2's...

Rogier was heel discreet hoor en ik dacht CA Plate/Devialet dat moet vast iemand van dit forum zijn dus vandaar m'n vissende vraag!  :)

Leuk om te lezen in elk geval, zowel jij als je moeder hebben mooie sets staan! En ik was inderdaad benieuwd hoe degene die de plate onder de Devialet gebruikte die zou ervaren. Zelf heb ik 'm ook een tijdje liggen nu maar ik ben me nog een goed "beeld aan 't vormen". Het verschil lijkt niet mega dus e.e.a. lijkt, ook gezien jouw uitspraak, echt afhankelijk van waar je 'm onder plaatst (ik had ook niet anders verwacht natuurlijk).

Believer/non-believer discussies zijn per saldo zonde van je tijd, het gaat tenslotte om je eigen ervaring dus ik geef je moeder groot gelijk!!  ;)

ddejonge

Quote from: Antoine on October  9, 2013, 15:58:16
En ik was inderdaad benieuwd hoe degene die de plate onder de Devialet gebruikte die zou ervaren. Zelf heb ik 'm ook een tijdje liggen nu maar ik ben me nog een goed "beeld aan 't vormen".
Het verschil lijkt niet mega dus e.e.a. lijkt, ook gezien jouw uitspraak, echt afhankelijk van waar je 'm onder plaatst (ik had ook niet anders verwacht natuurlijk).
Ik ga binnenkort de D2 onder de Devialet verplaatsen naar de PS Audio P5 Power Plant. Het effect van de D2 zou dan (volgens de kenners) prominenter moeten zijn, we gaan het ontdekken  ;D
Stereo:- HTPC + Roon - Mytek Brooklyn+ DAC/Pre- NuForce R9V3SE - Nordost Valkyrja
           - Wilson Audio Sophia I

HT      :- OPPO 93 - TAG McLaren AV32R bp192 - JVC DLA-X5900 - 3x JOB 150
           - Wilson Audio CUB II surround
           - Wilson Audio Watch center

Stroom:- Aparte audiogroep - Electra Glide Ultra Kahn II kabels - HiFi tuning zekeringen

garmtz

De Devialet 110 is in het Duitse blad Stereo getest. Wie een exemplaar wil --> PM met je email adres.

BJF

....of koop het blad gewoon  ;)

NAD M10 V2
Elac FS247

Eddye

Quote from: BJF on October 10, 2013, 13:33:49
....of koop het blad gewoon  ;)


Dan heb jij het verkeerde blad gekocht......
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

BJF

Inderdaad, gevalletje slecht lezen, excuses :omg:

Maar: mocht je dus geïnteresseerd zijn in een test van de Devialet 170: die staat in de stereoplay.... En die kun je (ook) gewoon kopen.
NAD M10 V2
Elac FS247

Eddye

Quote from: BJF on October 10, 2013, 13:40:00
Inderdaad, gevalletje slecht lezen, excuses :omg:

Maar: mocht je dus geïnteresseerd zijn in een test van de Devialet 170: die staat in de stereoplay.... En die kun je (ook) gewoon kopen.
Kan gebeuren, he :)

Overigen staan op de Devialet site ook enkele tests van diverse bladen: http://en.devialet.com/blog-en-us/
Ik neem aan dat dat regelmatig wordt uigebreid.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted member

Quote from: ddejonge on October 10, 2013, 10:07:16
Ik ga binnenkort de D2 onder de Devialet verplaatsen naar de PS Audio P5 Power Plant. Het effect van de D2 zou dan (volgens de kenners) prominenter moeten zijn, we gaan het ontdekken  ;D

Daar zit met de filosofie achter de plate ook zeker wel wat in denk ik ook. Voor mij ook zeker een idee, ik ga nog even puzzelen waar ik staks m'n P3 ga plaatsen maar dat wordt in elk geval in of (als dat met de warmteontwikkeling niet goed gaat) achter 't meubel. M'n plate had ik al wat kleiner besteld dus die zou in elk geval in 't meubel moeten passen.  :)

Ben benieuwd naar jouw/jullie ervaringen!  :thumbs-up:

Mordante

Begrijp ik jullie nu correct? Zijn er echt mensen die €699 voor een tegeltje (Crusade Audio CA Plate) hebben betaalt?

eddy135

Quote from: Mordante on October 11, 2013, 20:13:30
Begrijp ik jullie nu correct? Zijn er echt mensen die €699 voor een tegeltje (Crusade Audio CA Plate) hebben betaalt?

Ja, maar je schijnt een leuke korting te krijgen als je er 10 afneemt, heb ik ergens gelezen... ;)  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted member

#1690
Quote from: Mordante on October 11, 2013, 20:13:30
Begrijp ik jullie nu correct? Zijn er echt mensen die €699 voor een tegeltje (Crusade Audio CA Plate) hebben betaalt?

Offtopic hier. Er is een topic specifiek over de Crusade Audio Plates: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136330.0

699 is trouwens voor de op een na goedkoopste, we hebben de Diamond-2.  :D

Mordante

Quote from: Antoine on October 11, 2013, 20:18:10
Offtopic hier. Er is een topic specifiek over de Crusade Audio Plates: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136330.0

699 is trouwens de goedkoopste, we hebben de Diamond-2.  :D

LOL ik zal daar gaan kijken. Welk een dwaas laat zich zo bedotten?

Deleted member


Jumping Jack

Quote from: Mordante on October 11, 2013, 20:13:30
Begrijp ik jullie nu correct? Zijn er echt mensen die €699 voor een tegeltje (Crusade Audio CA Plate) hebben betaalt?

+1 (maar dan betaald)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Quote from: Mordante on October 11, 2013, 20:13:30
Begrijp ik jullie nu correct? Zijn er echt mensen die €699 voor een tegeltje (Crusade Audio CA Plate) hebben betaalt?
Ze kunnen dan zelfs tussen "mat" en "hoogglans" kiezen

tompj

Quote from: garmtz on October 10, 2013, 13:26:02
De Devialet 110 is in het Duitse blad Stereo getest. Wie een exemplaar wil --> PM met je email adres.
Wow, een gratis Devialet!  ;D
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz


peter-s

De brom waar ik het op de vorige pagina over had is een echte ouderwetse 50 Hz brom. De brom begint zodra ik op de 'play' toets heb geklikt (op Remote op de iPad). Als ik op 'stop' druk is de brom weer weg. Met rustige muziek valt het op; een beetje rock overstemt de brom zodat het niet meer opvalt.
Ik heb de MacMini bedraad aangesloten op mijn LAN, net zo als de NAS en beide staan op zolder terwijl de DP in de huiskamer staat.
Ik zal de suggesties die zijn genoemd eens uitproberen. Bedankt voor de hulp.

Charlemagne

Quote from: Antoine on October  4, 2013, 14:49:55
Zojuist heb ik een nieuwe versie van de AIR software (2.1.1 beta 4) en firmware (6.0.10) ontvangen van Thierry om te testen. Hopelijk is hiermee de af en toe optredende uitval van WiFi opgelost. Dit weekend ga ik testen.

De aanbeveling van Thierry is hoopvol!  ;D :pompom:

@Antoine: ik ben even benieuwd naar de beta-testing van de nieuwe firmware en software. Nog uitvallen van de wifi-verbinding geconstateerd? En of er zicht op is wanneer de betaversie wordt vrijgegeven als ie goed werkt. Sinds jouw posting heb ik het een keer of drie mogen ervaren dat de Devialet zijn verbinding verloor. 2 keer met Spotify luisteren en een keer met JRiver. Maar het gaat nu weer dagen goed.

Ben verder razend benieuwd naar je Powerplant avontuur. Gisteren bij de voortgezette shootout van de Sonos mod's bij forumgenoot "bones" gemerkt dat het een dramatisch effect heeft op zijn fraaie buizenset. En ook op de gemodde Sonos. Ik denk dat ik maar vast ga sparen....
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Hey Karel, de nieuwe firmware lijkt 't issue te hebben opgelost. Sinds die bij mij draait heb ik geen uitvallende WiFi meer gehad. Goede reminder trouwens voor mij want ik heb Devialet nog niks laten weten. Zometeen maar even doen. Wanneer ze e.e.a. vrij willen/gaan geven weet ik niet.

De P3 Power Plant verwacht ik vandaag binnen te krijgen via UPS. M'n ervaringen zal ik delen in m'n showcase topic. Ben benieuwd! De nieuwe P3/P5/P10 serie is nog beter dan de Power Plant Premier en de voorgaande serie is zowel de mening van de fabrikant, vakpers als de eigenaren. :)