Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

garmtz

Toch blijf ik benieuwd of een UPnP oplossing voor de Devialet niet NOG beter kan gaan klinken dan de huidige oplossing. Het gebruik als externe geluidskaart doet mij denken aan de verschillen die je kunt horen tussen verschillende softwareoplossingen bij gebruik van een USB DAC, waar ik altijd een beetje paranoid van word, want welke is 'de beste'?

Met een zeer goede externe S/PDIF bron kom je nog steeds iets verder geluidstechnisch dan met de AIR streamer. Makes you think...

Niet dat het met AIR rot klinkt... :)

twani

#1651
Quote from: Antoine on October  6, 2013, 00:14:51
Een kleine energiezuinige, mooi designed single box met voor-/eind versterker, DAC, phono pre-amp, en directe interfacing met een PC/Mac waar vanaf je alles dat je op die PC kan afspelen kunt horen op de Devialet. Dit alles zonder ook maar één enkele draad van binnen, intern in de Devialet is alles digitaal en verliesvrij aan elkaar geknoopt via een krachtige DSP.

Roomcorrection komt er aan en wie weet wat voor functionaliteit nog meer. Geen kabels vereist behalve luidsprekerkabels en een powercable want WiFi is een optie en is WiFi in jouw buurt lastig dan sluit je gewoon een ethernet kabeltje aan of als je netwerken eng vindt een USB kabel.

Daarnaast zijn er nog digitale en analoge inputs om andere apparaten aan te sluiten. Een  HT passthrough functionaliteit, digitale of analoge uitgang en een mono/stereo subwoofer pre-out met digitaal crossover. Dit alles configureerbaar via een webbrowser en speciale configs maakt Devialet op verzoek. Mooie remote of bediening via Apple/Android apps. Digitaal on-the-fly regelen van balance, bass & treble. Bi-amping, multi-zone, of daisy chaining tot acht 240's voor geavanceerde surround setups of 't actief aansturen van luidsprekers is ook mogelijk...wat wil je nog meer in een "stereo versterker"?  ;D ;D
Het is een mooie machine, dat klopt, en ga ik niet voor de 5e keer roepen. Maar zolang Devialet eigenaren nog continue hun PC of laptop moeten aanslingeren om de boel "draaiende" te houden zeg ik dat je aan alles wat erop zit, behalve de versterking, niets hebt.  Allemaal dubbelop en kennelijk niet goed genoeg om autonoom de boel spelende te houden. Een PC of laptop doet alles wat de Devialet doet.

Dát was mijn bewering, en niet om het merk af te fakkelen zoals je suggereert. Ik heb mijn waardering ervoor meermaals geventileerd.

Charlemagne

#1652
Quote from: garmtz on October  6, 2013, 10:54:30
Toch blijf ik benieuwd of een UPnP oplossing voor de Devialet niet NOG beter kan gaan klinken dan de huidige oplossing. Het gebruik als externe geluidskaart doet mij denken aan de verschillen die je kunt horen tussen verschillende softwareoplossingen bij gebruik van een USB DAC, waar ik altijd een beetje paranoid van word, want welke is 'de beste'?

Met een zeer goede externe S/PDIF bron kom je nog steeds iets verder geluidstechnisch dan met de AIR streamer. Makes you think...

Niet dat het met AIR rot klinkt... :)

Interessante discussie. Voorlopig is de streamer een clientstreamer, die afhankelijk blijft van een externe PC of laptop. Ik denk dat de huidige module niet geschikt is voor UPnP. Als je dat laatste zou willen implementeren dan zou Devialet een nieuwe streamer module moeten ontwikkelen, die past op de plek van de oude module. Moet kunnen.

Overigens ben je ook in deze setup afhankelijk van op zijn minst een NAS met TwonkyMedia o.i.d. erop. Die NAS moet dan ook 'aangeslingerd' worden. Twani zijn 'probleem' is daarmee nog niet opgelost! ;)

Voordeel van de huidige setup, met de functie als externe geluidskaart, dat deze softwarematig nog doorontwikkeld kan worden. Devialet heeft daar een handje van. En tegenwoordig doen ze gelukkig aan beta-testing. :)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Volledig eens met Charlemagne. Ik vind dat Twani een vreemde kijk op de zaak geeft of 't op z'n minst vreemd opschrijft. Computer (PC/Mac) + Devialet heb je nodig, een smartphone of tablet voor de bediening en je bent klaar. En of ik nou een 24x7 NAS'je draai zoals de meeste ze kennen of 24x7 een klein zuinig PC'tje die dienst doet als NAS (met RAID), libraryserver (maar ook Sickbeard/Couch Potatoe downloadserver, mailserver etc. etc.) maakt mij niet uit. Sterker nog dit is met een JRiver ook robuuster en vooral oneindig veelzijdiger dan bijv. de Twonky implementatie zoals ik die ken van m'n QNAP NASje en niet te vergeten performt het ook nog eens een stuk beter. (Bestanden kunnen kopieren over 't netwerk met zo'n 100MB/s daar heb je al een flinke "klassieke" NAS voor nodig. ;))

Aangaande de kwaliteit van AIR. Thierry legde wel zeer de nadruk op de kwaliteitsverbetering van de laatste firmware/AIR software (zie quote vorige bladzijde). Nu kan dit een marketingkreet zijn of gewoon waarheid en berust op 't feit dat ook daar op doorontwikkeld wordt. Tot nu toe heb ik in elk geval geen issues opgemerkt met de nieuwe software.

En nou had ik ergens in een vage bron gelezen dat ook uPnP/DLNA naar de Devialets zou komen maar of dit echt waar is (of een interpretatiefout van de schrijver) zal de tijd moeten gaan bewijzen. ;)

garmtz

De tijd zal uitwijzen of mijn vermoeden juist is dat UPnP nog een stap verder gaat dan AIR...

En Twonkymedia gebruik ik (en overigens ook onze klanten) overigens al lang niet meer... :)

Deleted member

Quote from: garmtz on October  6, 2013, 14:00:29
De tijd zal uitwijzen of mijn vermoeden juist is dat UPnP nog een stap verder gaat dan AIR...

En Twonkymedia gebruik ik (en overigens ook onze klanten) overigens al lang niet meer... :)

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor trouwens. Met de huidige 'architectuur' met de virtuele geluidskaart zouden afspeelprogramma's invloed kunnen hebben op de afspeelkwaliteit zoals je op de Mac ziet. Speciaal getunede PC's worden gebouwd etc. etc. waar je met UPnP al die variabelen uitsluit. M.i. moet je in deze ook wel geloven in die verschillen. De makers van een JRiver roepen bijvoorbeeld bit-perfect is bit-perfect en een JPLAY o.i.d. kan niets toevoegen. By popular demand hebben ze wel zoiets als memory playback ingebouwd maar ook daarvan zeggen ze dat 't onmogelijk verschillen in geluidskwaliteit kan geven. Zelf heb ik in elk geval geen verschil gehoord tussen JRiver en Foobar dus dat experiment was voor mij snel klaar.

Wellicht dat ik zelf wel de upgrade ga doen naar de 240 zodat ik geen WiFi meer hoef te gebruiken maar naar ethernet kan. Dit ook omdat jullie aangeven dat 't beter klinkt. Ik wacht nog op directe vergelijkingen 'uit de markt' tussen de 170 en 240 plus de D-Premier en 240 voor ik daar een knoop doorhak.

En excuus als 't geen Twonky meer is, ik volg dat deel van de markt niet meer zo!  ;)

Deleted member

Hier trouwens nog een mooie streamer zonder bemoeienis van een PC!!  :D


Charlemagne


Deze moet ook al 'aangeslIngerd' worden. Da's ook niks voor twani!  :tongue2:   ;)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Hahaha nou je het zegt, letterlijk aanslingeren inderdaad!!  :D :D

AbZ

#1659
Quote from: Antoine on October  6, 2013, 14:09:17
Hier trouwens nog een mooie streamer zonder bemoeienis van een PC!!  :D
Quote from: Charlemagne on October  6, 2013, 14:31:17
Deze moet ook al 'aangeslIngerd' worden. Da's ook niks voor twani!  :tongue2:   ;)
Jullie moeten wel een vreselijke hekel hebben aan muziekinstrumenten?  ::)
Die Devialet kan immers ook wel een toongenerator imiteren...

Nu ff serieus, punt van twani (of zoals ik het zie) is natuurlijk niet dat er iets mis is met computers maar dat eentje al genoeg kan zijn.  Met streamer en tablet/phone en NAS/server heb je er drie.  Dat is niet erg maar ook niet echt nodig  :yin-yang:

Deleted member


peter-s

Ik heb een probleem met brom waarbij ik wat hulp kan gebruiken.
Als ik een CD afspeel via de CD speler dan is er niets aan de hand.
Als ik de Air ingang kies ook niet, totdat ik iets ga afspelen, dan begint de brom.
Ik gebruik een Mac Mini met USB disk waar de muziek op staat; ik stream via wifi naar de DP. De bediening doe ik met Remote op een iPad.
Ik weet niet echt waar ik moet beginnen met het zoeken naar de oorzaak van de brom. Heeft iemand een idee?

Eddye

Quote from: peter-s on October  6, 2013, 18:53:44
Ik heb een probleem met brom waarbij ik wat hulp kan gebruiken.
Als ik een CD afspeel via de CD speler dan is er niets aan de hand.
Als ik de Air ingang kies ook niet, totdat ik iets ga afspelen, dan begint de brom.
Ik gebruik een Mac Mini met USB disk waar de muziek op staat; ik stream via wifi naar de DP. De bediening doe ik met Remote op een iPad.
Ik weet niet echt waar ik moet beginnen met het zoeken naar de oorzaak van de brom. Heeft iemand een idee?
Je kan de airmodule uitsluiten door b.v. een andere PC/Mac daarop aan te sluiten. Daarnaast kan je de macmini anders aansluiten (via toslink of bij een 110/170/240 via USB) Kijk of het probleem dan mee verhuist. Als de brom meeverhuist zit het in de Mac mini.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted member

#1663
Quote from: peter-s on October  6, 2013, 18:53:44
Ik heb een probleem met brom waarbij ik wat hulp kan gebruiken.
Als ik een CD afspeel via de CD speler dan is er niets aan de hand.
Als ik de Air ingang kies ook niet, totdat ik iets ga afspelen, dan begint de brom.
Ik gebruik een Mac Mini met USB disk waar de muziek op staat; ik stream via wifi naar de DP. De bediening doe ik met Remote op een iPad.
Ik weet niet echt waar ik moet beginnen met het zoeken naar de oorzaak van de brom. Heeft iemand een idee?

Hoi Peter, bedoel je dat je een brom hoort tijdens het afspelen van muziek via AIR (WiFi)? Of hoor je een brom op 't moment dat de CD speler speelt en je de AIR input hebt geselecteerd? Indien het eerste: zeer vreemd aangezien 'brom' meer past bij analoge signalen. Storing in een digitaal signaal uit zich eerder in pops en clicks of harde "digitale ruis" waarin het oorspronkelijk signaal niet te herkennen is. Kun je de 'brom' beschrijven, hoe klinkt die bedoel ik?

Kerkhoffd

Quote from: garmtz on October  6, 2013, 14:00:29
En Twonkymedia gebruik ik (en overigens ook onze klanten) overigens al lang niet meer... :)

Wat gebruiken jullie dan bij, zeg een Linn Majik DS als NAS software?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

garmtz

Quote from: Kerkhoffd on October  6, 2013, 19:12:05
Wat gebruiken jullie dan bij, zeg een Linn Majik DS als NAS software?

Minimserver...

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

AbZ

Quote from: Kerkhoffd on October  6, 2013, 20:55:48
FF googlen
Moet je wel internet hebben...                    :lookaround:  of waren deze twee postings allebei niet informatief?

twani

Quote from: AbZ on October  6, 2013, 16:10:00
Jullie moeten wel een vreselijke hekel hebben aan muziekinstrumenten?  ::)
Die Devialet kan immers ook wel een toongenerator imiteren...

Nu ff serieus, punt van twani (of zoals ik het zie) is natuurlijk niet dat er iets mis is met computers maar dat eentje al genoeg kan zijn.  Met streamer en tablet/phone en NAS/server heb je er drie.  Dat is niet erg maar ook niet echt nodig  :yin-yang:
Juust ;). Ik bedoel dus dat het streamergedeelte één schakel teveel is, vooral ook omdat uit alles blijkt dat men slechts op dát gebied bij Devialet nog niet heel zeker van zijn zaak is....

De amp an sich is al zo revolutionair dat men deze functie rustig links had kunnen laten liggen, zónder daarmee aan aantrekkingskracht in te boeten. Maw, ze hebben het zichzelf te moeilijk gemaakt.  Genoeg hierover lijkt me, zo'n issue is het nu ook weer niet.

Deleted member

Welk issue?  :D Toen ik de Devialet kocht zat er nog geen streamingmodule in die is "gratis" nageleverd maar ik wil niet meer zonder en vind die streamingfunctionaliteit juist ontzettend aantrekkelijk!! Heb m'n NorthStar CD loopwerk niet lang na de ontvangst van de module verkocht en daar geen seconde spijt van gehad.

Mischien wil Garmt nog vertellen wat de "zeer goede externe S/PDIF bron" was die je nodig hebt om vergelijkbare kwaliteit te halen in vergelijk met de huidige softwareversie van AIR.  :)

Sowieso, moet je dingen niet doen omdat ze moeilijk zijn? Typische loser en "zesjes cultuur praat". Verleg je grenzen eens dan kom je nog eens ergens.  :D

AbZ

Quote from: Antoine on October  6, 2013, 23:59:22Mischien wil Garmt nog vertellen wat de "zeer goede externe S/PDIF bron" was die je nodig hebt om vergelijkbare kwaliteit te halen in vergelijk met de huidige softwareversie van AIR.  :)
Nu heeft dat S/PDIF protocol of de uitgebreide pro versie ervan (AES3) meestal ook een hoofdrol gespeeld in de opnamen waar we naar luisteren, dus we zullen het er mee moeten doen.

Quote from: Antoine on October  6, 2013, 23:59:22Sowieso, moet je dingen niet doen omdat ze moeilijk zijn? Typische loser en "zesjes cultuur praat". Verleg je grenzen eens dan kom je nog eens ergens.  :D
Devialet en jij hebben dezelfde mindset?  You wish...  Lijkt meer op een (on)gevalletje geslaagde marketing.  Anyway we hebben niet allemaal jouw niveau van opleiding.  Het is hier internet weet je nog.

Deleted member

Quote from: AbZ on October  7, 2013, 00:23:17
Nu heeft dat S/PDIF protocol of de uitgebreide pro versie ervan (AES3) meestal ook een hoofdrol gespeeld in de opnamen waar we naar luisteren, dus we zullen het er mee moeten doen.

Geen excuus om 't niet beter te doen lijkt me. Beter dan origineel wordt 't sowieso niet dus idd. we moeten 't er mee doen maar we hoeven 't niet slechter te maken cq. als we het stukje waar we wel invloed op hebben goed doen doen we minder afbreuk aan 't origineel uit de bron. It's very simple.

Quote from: AbZ on October  7, 2013, 00:23:17
Devialet en jij hebben dezelfde mindset?  You wish...  Lijkt meer op een (on)gevalletje geslaagde marketing.  Anyway we hebben niet allemaal jouw niveau van opleiding.  Het is hier internet weet je nog.

Eerst is 't mindset en vervolgens opleiding. OK, next!  ;D ;D

AbZ

Quote from: Antoine on October  7, 2013, 00:27:20OK, next!  ;D ;D
Dat waren al minstens 2 cirkelredeneringen in 1 posting, vind ik mooi zat :D  Welterusten!

Deleted member


garmtz


Quote from: Antoine on October  6, 2013, 23:59:22
Mischien wil Garmt nog vertellen wat de "zeer goede externe S/PDIF bron" was die je nodig hebt om vergelijkbare kwaliteit te halen in vergelijk met de huidige softwareversie van AIR.  :)

Is niet van belang, aangezien ik de Devialet nooit zo zou verkopen. Ik wilde er alleen mee aangeven wat de potentie is van de DAC met een andere bron dan S/PDIF.