Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

garmtz


eddy135

Quote from: garmtz on September  9, 2013, 17:51:05
Juist niet... ;)
't is maar hoe je het bekijkt...
Ik lees: wasapi, wifi, progje dit, windows,virtuele geluidskaart etc...

Kan allemaal iets mis mee gaan, en de wet van Murphy kennen we allemaal. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Charlemagne

Kwestie van goed configureren en lekker afspelen met JRiver en de JRemote app of anderszins. Nog meer variabelen, het houdt niet op, hihi.

Volgens de wet van Charlemagne gaat er niets mis, maar klinkt het prima!  ;)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

eddy135

Quote from: Charlemagne on September  9, 2013, 19:29:40
Kwestie van goed configureren en lekker afspelen met JRiver en de JRemote app of anderszins. Nog meer variabelen, het houdt niet op, hihi.

Volgens de wet van Charlemagne gaat er niets mis, maar klinkt het prima!  ;)

Haha, da's mooi, houden zo!  :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Invader

Iemand al ervaring met de Devialet 240? En vergelijk met D-Premier?
Heb nog eens rond ge-googled, maar nog geen reviews kunnen vinden...
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

bmateijsen

Quote from: Invader on September 12, 2013, 12:08:34
Iemand al ervaring met de Devialet 240? En vergelijk met D-Premier?
Heb nog eens rond ge-googled, maar nog geen reviews kunnen vinden...

Ik heb geen directe vergelijking kunnen doen, maar wel bij een klant beide mogen beluisteren. ;)

bva

Quote from: bmateijsen on September 12, 2013, 12:30:19
Ik heb geen directe vergelijking kunnen doen, maar wel bij een klant beide mogen beluisteren. ;)
En wat was de indruk?

bmateijsen

Quote from: bva on September 12, 2013, 22:33:02
En wat was de indruk?

De 240 speelt absoluut mooier, heeft meer verfijning, resolutie. Idem de vergelijking 170 vs D-Premier. ;)

twani

Wel gaaf dat Devialet, "D-Premier" eigenaren tóch nog de mogelijkheid biedt om te kunnen upgraden binnen het gamma.

Invader

@Bjorn: dus als ik jou goed begrijp is het 240 > 170 > D-Premier? Dat zou mooi zijn, want dan heb ik namelijk een upgrade te overwegen. Niets fijner dan upgraden!  8)
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

garmtz


garmtz


Quote from: Invader on September 13, 2013, 10:32:36
@Bjorn: dus als ik jou goed begrijp is het 240 > 170 > D-Premier? Dat zou mooi zijn, want dan heb ik namelijk een upgrade te overwegen. Niets fijner dan upgraden!  8)

Als je 'moeilijke' speakers hebt, heeft de D-premier nog steeds meer controle en rust dan de 170...

bmateijsen

Quote from: Invader on September 13, 2013, 10:32:36
@Bjorn: dus als ik jou goed begrijp is het 240 > 170 > D-Premier? Dat zou mooi zijn, want dan heb ik namelijk een upgrade te overwegen. Niets fijner dan upgraden!  8)

Ik vind dat niet... ik vind de D-Premier op bepaalde punten beter dan de 170, vooral in controle, grootsheid., etc.

Groet,

Bjorn

Invader

Ok, dank voor de terugkoppeling. Hopelijk kan ik binnenkort zelf eens het verschil ervaren.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

bva

Enige opmerkingen uit de Stereoplay Devialet 170 test:
Veel technisch informatie welke ook op het intrnet te vinden is:

1. Geroemd wordt zijn helderheid/verfijning bij de weergave.
2. Goede versterkers geven, als de opname het toelaat, in het midden en hoog gebied instrumenten individueel goed weer. In combinatie met de Magico Q3 is dit, voor de Devialet 170,  ook het geval in het laag gebied. Als voorbeeld wordt gegeven dat een contrabas goed gedefinieerd wordt weergegeven.
3. Weergave via de digitale ingangen AES/EBU, S/PDIF en USB kwamen als beste uit de bus.
4. Weergave via de analoge ingang was een zeer klein beetje terughoudender.
5. Phone ingang is zeer goed.
6. Weergave van High res weergave via de USB ingang is iets beter dan Air-streaming.
7. Waardering geluid: analoog:60; Netwerk:60 en USB: 60
8. Resultaat test Devialet D-Premier in Stereoplay 11/2012:  analoog:60; Netwerk:60 en USB: -

garmtz

Ik wil ook wel geïnteresseerden een kopie sturen, maar wordt dan na het weekend.

I_Guardian_I

Heel graag!

Ben ook zeer benieuwd wat jullie vinden van de D240 t.o.v. De D-Premier in een goed vergelijk van elkaar. Enig idee wanneer we dit kunnen verwachten?
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

Mordante

Waarom is de Devialet zo populair op dit forum. Ik ben best wel bij een aantal hifi zaken geweest. Ik heb het ding nog nooit ergens zien staat. Als ik het goed begrijp heeft een Diavalet geen analoge ingangen. Is dit niet heel onhandig?

Eddye

Quote from: Mordante on September 14, 2013, 19:52:03
Waarom is de Devialet zo populair op dit forum. Ik ben best wel bij een aantal hifi zaken geweest. Ik heb het ding nog nooit ergens zien staat. Als ik het goed begrijp heeft een Diavalet geen analoge ingangen. Is dit niet heel onhandig?
Niet alleen hier zijn de Devialet's populair, maar overal is men vol lof over deze apparaten. Ik denk dat je niet bij de goede winkels komt, ik kan er zo 4 opnoemen waar ze Devialet verkopen (niet alleen forumsponsors).

Daarnaast zijn de ingangen configureerbaar. Als je een analoge ingang wil, kan je dat gewoon configureren.

Ik heb b.v. 1 spdif coax aangesloten, en 1 analoog apparaat (TV kastje).
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Mordante

Quote from: Eddye on September 14, 2013, 19:55:49
Niet alleen hier zijn de Devialet's populair, maar overal is men vol lof over deze apparaten. Ik denk dat je niet bij de goede winkels komt, ik kan er zo 4 opnoemen waar ze Devialet verkopen (niet alleen forumsponsors).

Daarnaast zijn de ingangen configureerbaar. Als je een analoge ingang wil, kan je dat gewoon configureren.

Ik heb b.v. 1 spdif coax aangesloten, en 1 analoog apparaat (TV kastje).

CAC audio, A10 audio, Studio ALkmaar, die ballen tent in Den Haag en nog zo een in Hilversum, Sense of Music etc. Ik dacht dat de Diavalet ook de analoge signalen digitaliseert.

Eddye

Quote from: Mordante on September 14, 2013, 20:08:46
CAC audio, A10 audio, Studio ALkmaar, die ballen tent in Den Haag en nog zo een in Hilversum, Sense of Music etc. Ik dacht dat de Diavalet ook de analoge signalen digitaliseert.
Ik zou zeggen, ga bij een van deze 'tenten' een keer luisteren, en bepaal zelf of je het wat vind.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

eric_audio

Quote from: Mordante on September 14, 2013, 20:08:46
Ik dacht dat de Diavalet ook de analoge signalen digitaliseert.

Klopt.

De Devialet wordt trouwens onder andere geleverd door (volgens de website van Devialet):
Chattelin
Hifi Solutions
Hanze Hifi
Rhapsody
Multifoon
Beter Beeld en Geluid
Audio-Life
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Mordante

Quote from: Eddye on September 14, 2013, 20:17:25
Ik zou zeggen, ga bij een van deze 'tenten' een keer luisteren, en bepaal zelf of je het wat vind.

Nee sorry ik ga nooit meer bij Chattelin audio of Rhapsody naar binnen. Ik ben 1 keer in beide zaken geweest en vond de uitbaters van beide zaak zeer onaangename persoonlijkheden.

Quote from: eric_audio on September 14, 2013, 20:19:12
Klopt.

Zelfs als zou ik het geld hebben voor een Diavalet valt deze direct af vanwege dit feit. Ik heb gekeken op de site. De versterker doet aan upsamplen, wat volgens mij geen goed idee is, bovendien heeft een Diavalet weinig analoge ingangen en zet bovendien deze ook nog om in een digitaal signaal.

Eddye

Quote from: Mordante on September 14, 2013, 20:28:02
Nee sorry ik ga nooit meer bij Chattelin audio of Rhapsody naar binnen. Ik ben 1 keer in beide zaken geweest en vond de uitbaters van beide zaak zeer onaangename persoonlijkheden.

Zelfs als zou ik het geld hebben voor een Diavalet valt deze direct af vanwege dit feit. Ik heb gekeken op de site. De versterker doet aan upsamplen, wat volgens mij geen goed idee is, bovendien heeft een Diavalet weinig analoge ingangen en zet bovendien deze ook nog om in een digitaal signaal.
Er zijn genoeg andere winkels. Ik vind het vreemd om een apparaat af te wijzen om iets wat er intern gebeurt, zonder het ooit aan te horen. Het gaat tenslotte om het eindresultaat.

Maar ja, als het niets voor jou is, is het niets voor jou.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

eric_audio

Quote from: Mordante on September 14, 2013, 20:28:02
De versterker doet aan upsamplen, wat volgens mij geen goed idee is, bovendien heeft een Diavalet weinig analoge ingangen en zet bovendien deze ook nog om in een digitaal signaal.

Ik geloof inderdaad dat het niks is voor jou  ;)

Maar dat geeft niks, genoeg andere apparaten...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini