Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

Jumping Jack

Dan moet je wel eerst lid worden van hun "community".  ::)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

bva

#1551
Quote from: hertebek on August 27, 2013, 20:26:08
Heb nog weinig kunnen vinden over de prestaties van de Wadia. Ben wel benieuwd naar een vergelijking tussen de Devialet en de Wadia...

Er staat een test in het blad Audio van juli dit jaar:
http://www.wadia.com/ContentsFiles/AUDIO%20-%2007.2013%20-Test%20Wadia%20Intuition.pdf

Met 123 punten staat hij net boven de Naim Supernait (FB) met 120 punten en net onder de Accuphase E-450 (FB) met 125 punten.
Bovenaan staat de T+A PA 3000 HV, met 135 punten, welke in verschillende bladen een uitstekende review heeft gehad.
Zoals altijd dit soort testen kritisch bekijken.
Altijd een nieuw component minimaal een week thuis testen!

Deleted member

Quote from: Kerkhoffd on August 28, 2013, 20:25:37
Voor wie het zich kan permitteren: op hifi.nl wordt het testmodel van de redactie (Devialet 240) geveild. Er kan geboden worden vanaf 2.500 Euro.

Even opgezocht en grappige actie, ik zou me haast inschrijven op de community om mee te gaan bieden met dat startbod van 2500!  :) Het is trouwens een D-Premier die ze veilen, geen 240.

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

bmateijsen

Quote from: Antoine on August 28, 2013, 23:24:12
Even opgezocht en grappige actie, ik zou me haast inschrijven op de community om mee te gaan bieden met dat startbod van 2500!  :) Het is trouwens een D-Premier die ze veilen, geen 240.

Dat kunnen we ook wel op het HTforum doen hoor ;D.

peter_bruin

No reserve veiling dan, neem ik aan  ;D

Charlemagne

#1556
Voor de Franstaligen onder ons een lovende recensie van de Devialet 170 in het aug/sept-nummer van het Franse blad haute fidélité:

http://en.devialet.com/assets/Press/HauteFidelite-AoutSept13-Devialet.pdf

Ze brengen een staande ovatie. Ze vinden de 170 beter klinken dan de D-Premier die ze twee jaar geleden ook hebben getest.

(edit: typo)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Dirk

Quote from: Charlemagne on September  1, 2013, 17:02:57
Voor de Franstaligen onder ons een lovende recensie van de Devialet 170 in het aug/sept-nummer van het Franse blad haute fidélité:

http://en.devialet.com/assets/Press/HauteFidelite-AoutSept13-Devialet.pdf

Ze brengen een staande ovatie. Ze vinden de 170 beter klinken dan de D-Premier die ze twee jaar geleden ook hebben getest.

(edit: typo)
zonder enige afbreuk te doen aan het product an sich, maar ik had ook niets anders verwacht van een Frans blad mbt een nieuw product van eigen bodem.
en met de Engelstalige titel op de cover maken ze Devialet extra gelukkig, want zo krijgt het artikel évidemment nog wat meer internationaal gehoor  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

tompj

Zo te zien (in de gauwigheid) hebben ze de D-premier er niet naast gehad. Vergelijken met een test van twee jaar terug is dan wel erg knap hoor....
Maar evengoed waarschijnlijk weer een heel mooi machientje. Zou ik heel graag eens horen i.c.m. Magico.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz

De 170 is niet beter op alle punten dan de D-Premier. Ben wel benieuwd of de 240 die truuk wel kent...

Lazybird

Ik heb afgelopen zaterdag de 170 op de Magico S1 gehoord. Het klonk goed, alles klopte ik miste iets ik kan er alleen niet de vinger opleggen wat.
De meest logische verklaring is dat we net daarvoor Magico Q3 hadden gehoord en die is  :inlove:
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

garmtz


Quote from: Lazybird on September  3, 2013, 08:41:18
Ik heb afgelopen zaterdag de 170 op de Magico S1 gehoord. Het klonk goed, alles klopte ik miste iets ik kan er alleen niet de vinger opleggen wat.
De meest logische verklaring is dat we net daarvoor Magico Q3 hadden gehoord en die is  :inlove:

Bezieling? Leven? Warmte? Dat mis ik persoonlijk altijd bij Magico.

Lazybird

Betrokkenheid, warmte inderdaad.
Ik hoop binnenkort de Devialet op B&W te horen ben erg benieuwd naar de combo.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

eric_audio


Quote from: garmtz on September  3, 2013, 08:48:46
Bezieling? Leven? Warmte? Dat mis ik persoonlijk altijd bij Magico.

Dat had ik heel sterk bij de V2 en V3. Maar toen ik de Q5 hoorde (ok, op een volledige Soulution set), was die betrokkenheid er wel, en niet een klein beetje! Ik vond dat echt een wereld van verschil met de voorgaande serie.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Lazybird

@ Eric_audio, Q3 + Soulution was audio heaven  :inlove:
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

dazzdax

Audio Heaven bestaat niet, enkel Audio Hell.

Chris

Deleted member

Ik waan me regelmatig in Audio Heaven maar wellicht heb ik 't mis!  ;) :D

garmtz


Deleted member

Thanks Garmt! (ik kende de review al wel maar leuk dat je even deelt  :thumbs-up:)

Charlemagne

Quote from: Antoine on September  7, 2013, 12:28:42
Ik waan me regelmatig in Audio Heaven maar wellicht heb ik 't mis!  ;) :D

Hier nog iemand die daar last van heeft. En dan heb ik geeneens Von Schweikerts. Sinds een paar weken ben ik stilletjes aan het genieten, sinds mijn Streacom HTPC is opgeleverd draait alles als een zonnetje. Ik heb weinig moppers meer over de Devialet.

De Streacom draait in mijn geval onder Windows8, is geconfigureerd voor alleen streamingtaken (JRiver, Spotify en XBMC) en verder gestript van alle overbodige ballast. Hij start razendsnel op vanaf een SSD en is fanless en superstil. Je hoort echt niets als je hem aanzet. Er gaat een bescheiden ledje branden als bewijs dat ie aanstaat. Verder zie en hoor je niets. Met een zuinige processor gebruikt ie idle 20 Watt en tijdens het streamen van muziek nauwelijks meer. De data staan bij mij op een QNAP-NAS.



Met mijn vorige setup (W7 laptop met veel software erop) had ik nog regelmatig last van hiccups en andere narigheid. Met de dedicated W8 HTPC geen enkele last meer van hiccups, zelfs bij urenlang streamen met highres tot 24/192 aan toe. Heerlijk! Een mooie match met de Devialet, ik kan hem jullie aanbevelen.

De mijne is gebouwd door het handige zoontje van een zeer goede vriend van mij, als vakantieklus. Maar hij is ook commercieel te krijgen.

Ik heb een versie zonder ripmogelijkheid. Dat blijf ik lekker op mijn laptop doen. Bedienen doe ik hem met de diverse app's. Als het nodig is kan ik met Splashtop naar mijn bureaublad. Of als het erg ingewikkeld wordt, dan doet mijn Pio dienst als 50 inch monitor. Een review van hifi.nl vind je hieronder.


https://s3.amazonaws.com/hifi.nl/Music-Emotion/Streaming4Home_ME1-13.pdf
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Deleted member

Mooie oplossing inderdaad Karel!  :thumbs-up:

JANJWJMC

Quote from: Charlemagne on September  7, 2013, 14:11:12
Hier nog iemand die daar last van heeft. En dan heb ik geeneens Von Schweikerts. Sinds een paar weken ben ik stilletjes aan het genieten, sinds mijn Streacom HTPC is opgeleverd draait alles als een zonnetje. Ik heb weinig moppers meer over de Devialet.

De Streacom draait in mijn geval onder Windows8, is geconfigureerd voor alleen streamingtaken (JRiver, Spotify en XBMC) en verder gestript van alle overbodige ballast. Hij start razendsnel op vanaf een SSD en is fanless en superstil. Je hoort echt niets als je hem aanzet. Er gaat een bescheiden ledje branden als bewijs dat ie aanstaat. Verder zie en hoor je niets. Met een zuinige processor gebruikt ie idle 20 Watt en tijdens het streamen van muziek nauwelijks meer. De data staan bij mij op een QNAP-NAS.



Met mijn vorige setup (W7 laptop met veel software erop) had ik nog regelmatig last van hiccups en andere narigheid. Met de dedicated W8 HTPC geen enkele last meer van hiccups, zelfs bij urenlang streamen met highres tot 24/192 aan toe. Heerlijk! Een mooie match met de Devialet, ik kan hem jullie aanbevelen.

De mijne is gebouwd door het handige zoontje van een zeer goede vriend van mij, als vakantieklus. Maar hij is ook commercieel te krijgen.

Ik heb een versie zonder ripmogelijkheid. Dat blijf ik lekker op mijn laptop doen. Bedienen doe ik hem met de diverse app's. Als het nodig is kan ik met Splashtop naar mijn bureaublad. Of als het erg ingewikkeld wordt, dan doet mijn Pio dienst als 50 inch monitor. Een review van hifi.nl vind je hieronder.


https://s3.amazonaws.com/hifi.nl/Music-Emotion/Streaming4Home_ME1-13.pdf


Hier mijn Streacom oplossing http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=133642.0
Hoe he je het audio gedeelte verzorgt heb je er een dac aanhangen?
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Charlemagne

Quote from: JANJWJMC on September  9, 2013, 10:51:11
Hier mijn Streacom oplossing http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=133642.0
Hoe he je het audio gedeelte verzorgt heb je er een dac aanhangen?

Mijn Devialet heeft een ingebouwde DAC van highend niveau. Ik speel via de Airstreamer van de amp. De versterker werkt daarbij als een virtuele geluidskaart die de data via wasapi en wifi aangeleverd krijgt. Daarvoor speelt er op de achtergrond een progje van Devialet op de HTPC dat Windows wijst maakt dat er een externe geluidskaart is en de digitale data bitperfect via wifi uitstuurt naar de clientstreamer en de DAC van de amp. Ik verzeker je: het klinkt hemels.   :wub:

Ik tegenstelling tot jou gebruik ik de HTPC niet om te rippen. Wel doe ik er ook videostreaming mee via XBMC. Mijn moederboard op de HTPC heeft hdmi uit. Mijn Pioneerscherm doet dan dienst als beeldmonitor. Ook het streamen van Spotify vanaf de Streacom naar de Airstreamer gaat prima en klinkt stukken beter dan via mijn Sonos (met RCA S/PDIF naar de Devialet DAC).
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

eddy135

Quote from: Charlemagne on September  9, 2013, 12:39:18
...Ik speel via de Airstreamer van de amp. De versterker werkt daarbij als een virtuele geluidskaart die de data via wasapi en wifi aangeleverd krijgt. Daarvoor speelt er op de achtergrond een progje van Devialet op de HTPC dat Windows wijst maakt dat er een externe geluidskaart is en de digitale data bitperfect via wifi uitstuurt naar de clientstreamer en de DAC van de amp...

Wel een hoop variabelen.. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN