Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

twani

 :pompom:
Quote from: Charlemagne on July 25, 2013, 12:45:38
Word jij hiervoor wel betaald?  :D
En niet zo weinig ook ;)

rovinggecko

Quote from: Charlemagne on July 25, 2013, 11:37:02
De enige streamer die ik ken en die aardig plug-and-play is, dat is Sonos. Daar hebben ze aardig begrepen wat gebruiksvriendelijk is. Alleen klinkt hij niet op het niveau van een Devialet. Als je hem laat modden komt hij overigens akelig dichtbij heb ik hier in een shootout kunnen constateren, maar dat is weer een ander verhaal.
Meridian Digital Media System (Sooloos) is zeer gebruikers vriendelijk en goede kwaliteit, helemaal op een Meridian set...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Charlemagne

Quote from: garmtz on July 19, 2013, 17:26:59
Goed, ik heb de Devialet 110 (via Air 6.0 over Ethernet, Wifi uitgeschakeld in het apparaat) vergeleken met een exact even dure set van Naim (nieuwe Nait XS en ND5XS) en grofweg zijn dit mijn conclusies:
<knip>

Quote from: garmtz on July 25, 2013, 16:07:02
Wel eens gedacht wat een Wifi-antenne in zo'n apparaat doet? En wat er gebeurt als je die uitschakelt? Tot zover het verklaarbare verhaal... Waarom Ethernet ook beter klinkt als de Wifi antenne aan blijft staan, is mij ook een raadsel, maar het is wel degelijk zo.Niet groot, maar toch... Ik heb er echt geen belang bij om dit soort zaken te beweren, want ik weet dat ik als gek door mensen zal worden versleten die zelf weigeren hun oren te geloven, maar liever dogma's aanhalen.

@garmtz: de ene keer beweer je dat de Devialet beter klinkt als de wifi is uitgeschakeld en de andere keer dat ie beslist beter klinkt als ie is ingeschakeld. Beetje verwarrend, vind je zelf niet? Hoe zit het nou echt? ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Dirk

'k snap de verwarring, maar ik interpreteer de tekst van Garmt als volgt ; via ethernet(kabel) klinkt het beter, zowel bij in- als bij uitgeschakelde wifi(antenne)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

#1454
Quote from: Dynky on July 26, 2013, 07:20:13
'k snap de verwarring, maar ik interpreteer de tekst van Garmt als volgt ; via ethernet(kabel) klinkt het beter, zowel bij in- als bij uitgeschakelde wifi(antenne)

Klopt...  Heb het nog 10x teruggelezen, maar ik begrijp jouw verwarring eigenlijk niet ChM..,

garmtz

Quote from: Charlemagne on July 26, 2013, 01:48:02
@garmtz: de ene keer beweer je dat de Devialet beter klinkt als de wifi is uitgeschakeld en de andere keer dat ie beslist beter klinkt als ie is ingeschakeld. Beetje verwarrend, vind je zelf niet? Hoe zit het nou echt? ChM

Ik beweer dus maar 1 ding: Ethernet klinkt beter, of je nou de Wifi antenne in- of uitschakelt. Gebruik van de Ethernet met uitgeschakelde WIFI klinkt echter NOG beter dan met de WIFI ingeschakeld.

Veel duidelijker kan ik het niet zeggen...

Charlemagne

#1456
Quote from: garmtz on July 26, 2013, 08:27:37
Ik beweer dus maar 1 ding: Ethernet klinkt beter, of je nou de Wifi antenne in- of uitschakelt. Gebruik van de Ethernet met uitgeschakelde WIFI klinkt echter NOG beter dan met de WIFI ingeschakeld.

Veel duidelijker kan ik het niet zeggen...
Kijk nu ben je duidelijk! Ik interpreteerde de twee postings als zijnde tegenstrijdig. Ik had al wel begrepen dat het via de ethernetkabel beter klinkt. Bjorn had dat trouwens ook al geschreven. Het punt van de WIFI daarbij aan of uit vond ik verwarrend, dat is alles. Dank voor de toelichting en de cursus BEGRIJPEND lezen ;) ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

garmtz

Geen punt! Graag gedaan.

Charlemagne

Quote from: Antoine on July 25, 2013, 16:16:53
Geen probleem Karel. Ik heb even de manual van je router bekeken en je hebt de mogelijkheid om een 20MHz kanaal, Wireless N-only (als je geen devices hebt die B/G nodig hebben), WPA2 Personal te configureren, zo zou ik 't doen. Kanaal 11 lijkt bij jou ook leger dus wellicht die ook nog proberen. Verder lijken er geen settings om e.e.a. te tweaken beschikbaar.

@Antoine: precies gedaan zoals jij me hebt aangeraden. In mijn Cisco Modem/Router Wireless N-only aangezet en geswitcht naar kanaal 11. En het resultaat is zeer bevredigend. Ik luister sinds gisteravond consequent alleen maar naar highres, tot 24/192 aan toe en het draait als een zonnetje. In kanaal 1 gaf dat eerst nog een hiccup sporadisch. Na het switchen naar kanaal 11 is het probleem helemaal opgelost.

Het klinkt hier nu helemaal hemels  :inlove: (en dat zonder ethernet en met de wifi aan  ;) ) Voor jou, Antoine, Chapeau!  :worship: Wordt het nu toch niet eens tijd voor die fles champagne?  ;) Charlemagne

Hier nog een screenshot van de Monkeymote iPad app, waarmee ik Foobar op de laptop bedien:

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Goed om te lezen Karel, graag gedaan natuurlijk en drink die champagne maar lekker zelf op tijdens een lekker muziekje of een ander feestje!  ;) :thumbs-up:

Deleted member

Nog wat terugkoppeling van een Duitser die contact heeft gehad met Devialet en heeft doorgevraagd op de verschillen, USB, WiFi en ethernet en uPnP. Uiteraard puur ter info, iedereen mag zijn eigen conclusies trekken, vinden wat 'ie er van wil vinden.  ;)


Quote
Concerning connection via WiFi, USB and ethernet I got an answer to my mail yesterday from Devialet right away. Summing up I would give the gist of it like that:

When dealing with WiFi, it is a deal with networks. They advise their customers to build their installation around Apple products because they simply work. That's what the guy of Devialet has done at home as well and he said he doesn't have any problem anymore. He can stream 24/192 without a glitch. All their customers who have gone that route are streaming without a problem. They - unfortunately - do not know what type of set-up people have that are still reporting issues. The drops they were facing with AIR 2.0 have been totally eliminated with version 2.1. They say, that their streamer is BY FAR the best solution sonically on the market. Talking about multiple A/B test between AIR and different wired or wireless solutions all beaten by them hands down. The only remaining point they have is that sometimes, after a long period of play (1, 2 or 3h) the link between the Devialet and computer might break. They are working on the issue. Nothing major as they wrote.

With the new models, they have added 2 new inputs (USB & Ethernet) on top of the AIR input. This adds to the flexibility. As they say further: Obviously a wired connection tends to be less subject to drops etc... On the other hand, they still believe that the best cable is no cable. The guy from Devialet wrote, that if one has a Mac Mini next to the Devialet 110/170/240, he should think about going through USB. They say it is very qualitative and one won't have to worry about creating network. It is still possible to lock the Devialet to a network and enjoy the possibility to control it remotely with your iPhone. It is also possible to go through an hybrid solution half Ethernet/half WiFi. Or full Ethernet etc....

What they wanted to tell is, that there is no really one better solution; they are ALL good. Users need to choose the one that suits their usage the best. This is why they don't make statements. They have developed equally beautiful solutions and users just need to pick the one they like best.

After some requests they confirmed again, that the 3 solutions are equally qualitative. They simply involve different usage type. If one connects his Mac via USB to the Devialet (provided that you use a short and genuine 2.0 cable) it will ´knock him off his socks´! His personal favorite still is AIR. Simply because for him the best cable is no cable and that he likes the convenience of not being tied to an equipment by a wire. They usually transmit the audio file from a HDD to the computer via USB and there's no issue. He doesn´t know why this should be any different when connecting the computer and the Devialet with USB. Again, provided using a genuine 2.0 less than 2m cable.

And I may give this information to you: Devialet is planing to publish shortly an information note in their knowledge database on the advantages and disadvantages of a DLNA / UPnP solution compared to their streamer AIR. In short, that they are not optimized to transmit large audio-streams and users are usually confronted with latency issues or general playback-quality problems.

garmtz


garmtz

#1462
Net weer wat vergelijkingen gedaan: 110 vs 170 en USB vs Ethernet (Air).

110 vs 170

Tja, de 170 is echt een behoorlijke stap beter dan de 110... Vooral het wat 'plakken' van het beeld en de (daaruit resulterende) mindere focus en definitie in het midden van het geluidsbeeld is met de 170 weg. Sterker nog, het beeld is behoorlijk 3D... De 170 heeft meer rust, meer definitie, een dieper en strakker laag en raakt een stuk minder snel in de stress bij hogere volumes. Impressive!

USB vs Air (via Ethernet)

Vergelijking was een Mac Mini (laatste generatie) met Pure Music (1.89g) in Memory Play en een AudioQuest Carbon interconnect naar de 170 vs Air via Ethernet. Met Air is er meer rust, meer definitie, minder 'gruis', een dieper beeld en meer muzikaliteit (betere timing). Verschil is zeker niet enorm en wellicht ook wel voor de USB variant te verbeteren door nog sterker tweaken van de Mac Mini.

Charlemagne

Interessant en veelbelovend. Degenen die een oogje op de 170 hebben moeten maar gauw de Air-streamer voor 1 € erbij kopen, de boel met ethernetkabel aansluiten en ook hier de wifi uitzetten? Of is dat bij de 170 misschien niet nodig?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

garmtz

Quote from: Charlemagne on July 27, 2013, 15:41:24
Interessant en veelbelovend. Degenen die een oogje op de 170 hebben moeten maar gauw de Air-streamer voor 1 € erbij kopen, de boel met ethernetkabel aansluiten en ook hier de wifi uitzetten? Of is dat bij de 170 misschien niet nodig?

Bij beide modellen maakt dat evenveel uit. Bij de 170 wellicht nog wel meer, omdat dit model nog meer laat horen dan de 110.

Charlemagne

Ik zou het reuze interessant vinden als jullie ook bij de 170 de test zouden doen van streamen met de Air-streamer via de wifi resp. via de ethernetkabel. En of jullie ook daar verschillen horen. Voor toekomstige 170 bezitters vind je zo uit welk gebruik van de Air-streamer het beste is. En voor D-premier bezitters of het zin heeft de upgrade te doen naar de ethernetaansluiting.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

garmtz

Zullen we doen! Ik bericht donderdag op zijn vroegst!

Charlemagne

Ik neem aan dat jullie nu ook een Devialet 110/170/240 show gaan houden? ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

garmtz

Quote from: Charlemagne on July 27, 2013, 17:41:43
Ik neem aan dat jullie nu ook een Devialet 110/170/240 show gaan houden? ChM

We hebben nog geen 240...

Streamz

Quote from: Antoine on July 26, 2013, 18:31:52
Nog wat terugkoppeling van een Duitser die contact heeft gehad met Devialet en heeft doorgevraagd op de verschillen, USB, WiFi en ethernet en uPnP. Uiteraard puur ter info, iedereen mag zijn eigen conclusies trekken, vinden wat 'ie er van wil vinden.  ;)

Zal ik het dan maar hardop zeggen? Wat een kulverhaal. Typisch marketingblabla van een startup die de stap naar een serieuze onderneming aan het maken zijn.
Jammer.
Heb me niet verdiept in de financiering van Devialet, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de investeerders inmiddels een beter verkoopresultaat aan het eisen zijn.


bva

Quote from: garmtz on July 27, 2013, 14:15:17
Net weer wat vergelijkingen gedaan: 110 vs 170 en USB vs Ethernet (Air).

110 vs 170

Tja, de 170 is echt een behoorlijke stap beter dan de 110... Vooral het wat 'plakken' van het beeld en de (daaruit resulterende) mindere focus en definitie in het midden van het geluidsbeeld is met de 170 weg. Sterker nog, het beeld is behoorlijk 3D... De 170 heeft meer rust, meer definitie, een dieper en strakker laag en raakt een stuk minder snel in de stress bij hogere volumes. Impressive!


Het lijkt mij interessant om de 170 via de instellingen te beperken tot maximaal 110 Watt en dan te kijken of hij qua geluid indentiek is aan de 110. Volgens de fabrikant zou dit zo moeten zijn!

eric_audio

Quote from: bva on July 27, 2013, 22:17:28
Het lijkt mij interessant om de 170 via de instellingen te beperken tot maximaal 110 Watt en dan te kijken of hij qua geluid indentiek is aan de 110. Volgens de fabrikant zou dit zo moeten zijn!


Kan, maar ik denk dat een zwaardere voeding bij de 170 dan toch nog verschil zal geven...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Deleted member

Quote from: Streamz on July 27, 2013, 18:36:31
Zal ik het dan maar hardop zeggen? Wat een kulverhaal. Typisch marketingblabla van een startup die de stap naar een serieuze onderneming aan het maken zijn.
Jammer.
Heb me niet verdiept in de financiering van Devialet, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de investeerders inmiddels een beter verkoopresultaat aan het eisen zijn.

Natuurlijk is 't "marketingblabla"!  ;D

Charlemagne

Quote from: Streamz on July 27, 2013, 18:36:31
Zal ik het dan maar hardop zeggen? Wat een kulverhaal. Typisch marketingblabla van een startup die de stap naar een serieuze onderneming aan het maken zijn.
Jammer.
Heb me niet verdiept in de financiering van Devialet, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de investeerders inmiddels een beter verkoopresultaat aan het eisen zijn.

Ben het je eens dat het een marketingverhaal is. De tijd en de tests en reviews zullen wel uitwijzen wat de beste manier van streaming is. Ik maak me daar niet zo druk over. Het is in elk geval een apparaat waar je op streaminggebied veel kanten mee op kunt, behalve UPnP. Dit omdat de streamingmodule op het moment een clientstreamer is die afhankelijk blijft van de streamingsoftware buiten het apparaat. Het is overigens best denkbaar dat ze in de toekomst een module ontwikkelen waarmee UPnP-streaming wel mogelijk wordt. Kwestie van module verwisselen en het is voor elkaar, waarom niet?

Ik weet niet of je tweede bewering hout snijdt. Devialet is het best verkopende highend merk op het ogenblik. Hun nieuwe modellen zijn een stuk betaalbaarder en lijken nu al een zeer positieve ontvangst te krijgen. Dus ik denk dat die nieuwe modellen goed gaan verkopen. Ze verkopen zichzelf door wereldwijd goede reviews, het revolutionaire versterkerconcept met de all-in-One oplossing van geïntegreerde versterker, top-DAC en streamer. En niet te vergeten een zeer aparte vormgeving met een hoge WAF. En als zelfs BB&G enthousiast begint te worden zit het wel snor!  ;) Dat merk heeft inderdaad geen marketingblabla nodig. Dat van die ongeduldige investeerders lijkt me een hersenspinsel van je. Ik weet niet waar je dat op baseert. Devialet heeft recent voor vele miljoenen geld opgehaald om hun nieuwe modellen te kunnen ontwikkelen. Het kostte de jonge firma niet eens veel moeite investeerders te vinden kreeg ik de indruk, gezien de reputatie die ze in korte tijd hebben opgebouwd.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Streamz

Hersenspinsel? Kan. Maar niemand pompt miljoenen in een bedrijf zonder rendement te willen zien. Investeren in deze tijd in een audio startup is niet geheel zonder risico's (understatement), Als ik zoveel zou investeren zou ik wel degelijk de druk er maximaal opzetten. Niet alleen drukken op rendement, maar ook op snel rendement.

Best verkopend high end merk? Heb je daar een bron van trouwens? Of zegt Devialet dat zelf?

En als je nu ziet dat ze langzaam maar zeker hun principes aan het loslaten zijn in ruil voor een groter marktbereik ("wireless is beter! Of nee, maakt niet uit!" en "De nieuwe 110/170/240 zijn beter dan de D-Premier, of nee, toch niet, maar misschien wel, wij geven iig geen antwoord want we moeten al onze klanten tevreden houden"), dan maak ik een simpel 1+1 sommetje.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen Devialet. Het verdient respect dat er mensen zijn die iets nieuws starten. En als het dan nog eens een mooi nieuw product oplevert, is het helemaal goed. Maar ik neem niet klakkeloos aan wat ze zeggen. En ook al is bovenstaand stukje text niet uit de eerste hand, als iemand dit soort uitspraken van Devialet uit een mail vist, heb ik daar een mening over.