Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Eddye

Quote from: robje24b on July 24, 2013, 19:33:23
Ik heb gekeken met Istumbler voor de Mac. Ik zie 15 andere wifi netwerken, twee op hetzelfde kanaal (11), dus dat zou het probleem wellicht kunnen zijn. Weten jullie hoe je handmatig je wifi kanaal aanpast op een mac? Ik zie trouwens in het lijstje ook 2 keer mijn eigen netwerk met dezelfde naam maar verschillende signal en noise waarden.
Inloggen  op je Airport/Timecapsule, tabje Wireless, Knop wireless options (onderaan). 2.4 Ghz Channel en dan kiezen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Charlemagne

Quote from: Eddye on July 24, 2013, 19:36:23
Inloggen  op je Airport/Timecapsule, tabje Wireless, Knop wireless options (onderaan). 2.4 Ghz Channel en dan kiezen.

En niet vergeten in de config van je Devialet het overeenkomstige kanaal op te geven.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

robje24b

dank, ik ga het eens proberen

Eddye

Quote from: robje24b on July 24, 2013, 19:48:27
dank, ik ga het eens proberen
Je Airport/Timecapsule gaat herstarten, dus je bent wel even "uit de lucht".
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted member

Quote from: Charlemagne on July 24, 2013, 19:40:28
En niet vergeten in de config van je Devialet het overeenkomstige kanaal op te geven.

Dat is alleen nodig als je de ad hoc modus gebruikt dus met een computer rechtstreeks met de Devialet praat i.p.v. een WiFi router of accesspoint.

robje24b

dus ik kan de adhoc modus gewoon op 'off' laten staan?

Deleted member

Quote from: robje24b on July 24, 2013, 19:33:23
Ik heb gekeken met Istumbler voor de Mac. Ik zie 15 andere wifi netwerken, twee op hetzelfde kanaal (11), dus dat zou het probleem wellicht kunnen zijn. Weten jullie hoe je handmatig je wifi kanaal aanpast op een mac? Ik zie trouwens in het lijstje ook 2 keer mijn eigen netwerk met dezelfde naam maar verschillende signal en noise waarden.

WiFi is a bitch.  ;) Zoek met iStumbler inderdaad het meest vrije kanaal (1, 6 of 11) met of de minste actieve SSID's of beter nog de minst sterke SSID's. Eigenlijk zou je ook willen meten hoe druk de kanalen zijn maar dat kan helaas niet betrouwbaar zonder aanvullende meetapparatuur.

Als je je eigen SSID twee keer ziet dan heb je twee accesspoints actief, misschien ook je Internet router naast de router/AP dicht bij de Devialet. Als je er maar een nodig hebt de andere uitzetten of op een ander kanaal zetten.

Deleted member

Quote from: robje24b on July 24, 2013, 19:53:55
dus ik kan de adhoc modus gewoon op 'off' laten staan?

Ja

Deleted member

Nog iets, een 20Mhz kanaal is stabieler dan een 40Mhz kanaal zoals Charlemange toont in zijn screenshot (er even vanuit gaande dat zijn netwerk 'XS4allWiFi' heet. Een 20Mhz kanaal is bijv. in dat plaatje 'Uselab' rechts op kanaal 12.

Deleted member

Quote from: Charlemagne on July 24, 2013, 19:15:06
<knip>

Bij mij na de upgrade geen dropouts, bij een wifi-signaalsterkte van -35 à 40 dB. Wel doet het zich af en toe het probleem voor dat de Airverbinding spontaan wegvalt. Na herstarten van de Airsoftware en/of de Devialet is het probleem opgelost. Antoine heeft het, dacht ik, ook al eens genoemd.

<knip>

Het spontaan wegvallen is bekend bij Devialet. Ik heb 't maandag gemeld en kreeg teruggekoppeld dat ze daarover in contact zijn met de fabrikant op zoek naar een oplossing.

Charlemagne

#1410
@ Antoine: thanx, ik vermoedde het al. Is me met de oude firmware overigens nooit gebeurd, dus wat dat met die fabrikant van doen heeft, is me een raadsel. Lijkt me meer een software/firmware probleem.

Edit: zit me trouwens af te vragen of dat incidentele wegvallen zich alleen bij wifi-verbindingen voordoet, en of dat ook bij netwerk aangesloten Devialets gebeurt?

Any thougths about Foobar? Charlemagne
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

robje24b

#1411
Zien jullie hier nog iets te verbeteren? Dit is dan een 24bit/192 khz file, maar ik heb ook nog regelmatig uitval bij 24bit/44 khz (regelmatig is minimaal 1 keer per nummer). Onze tablets en telefoons zitten op het 5Ghz netwerk.
En wat kan ik het beste invoeren bij preferred format?

garmtz

#1412
GEEN ENKELE uitval bij gebruik van Ethernet... Superstabiel... En..... Het klinkt beter!  :clapping:

robje24b

#1413
Daar heb ik niet zoveel aan op dit moment aangezien ik zelf geen ethernet aansluiting kan maken op mijn d-premier? Of kan jij het wel? Dan mag je langskomen... ;)

weust

Garmt is ethernet kabel geil. Iets anders krijg je er niet in bij hem.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

garmtz

Quote from: robje24b on July 24, 2013, 22:25:47
Daar heb ik niet zoveel aan op dit moment aangezien ik zelf geen ethernet aansluiting kan maken op mijn d-premier? Of kan jij het wel? Dan mag je langskomen... ;)

Dat weet ik uiteraard... Dus alle respect voor je problemen en wens je er het beste mee. Is soms erg moeilijk te troubleshooten.

garmtz

Quote from: weust on July 24, 2013, 22:26:39
Garmt is ethernet kabel geil. Iets anders krijg je er niet in bij hem.

Onzinnige en overbodige opmerking...

Deleted member

Quote from: robje24b on July 24, 2013, 21:51:32
Zien jullie hier nog iets te verbeteren? Dit is dan een 24bit/192 khz file, maar ik heb ook nog regelmatig uitval bij 24bit/44 khz (regelmatig is minimaal 1 keer per nummer). Onze tablets en telefoons zitten op het 5Ghz netwerk.
En wat kan ik het beste invoeren bij preferred format?

Je WiFi ziet er goed uit, niemand in je kanaal met andere WiFi accesspoints dus eigenlijk perfect, bij mij is 't een stuk drukker met meer dan 40 AP's in de buurt. Wat je echter niet uitsluit zonder aanvullende meetapparatuur is DECT telefoons en andere 2.4gHz vervuilers. Als je echter van 11 naar 6 bent gegaan nu dan zou je zeggen dat je dat ook uitsluit.

Hoe "klinkt" de uitval, zijn 't langere pauzes zoals met de eerste 6.0.6 firmware of zijn 't nu kortere hikjes of pops/clicks zoals een stofje op een platenspeler?

Ik neem aan dat je zeker weet dat 6.0.8 of .9 actief is nu op de Devialet (kun je checken door 't fase knopje op de AB vast te houden tot je in 't info menu komt). Ook heb je neem ik aan de bit-perfect optie aangezet voor iTunes? Dan maakt 't namelijk niet uit welk 'preferred format' je instelt.

De muziek staat op de laptop waarop ook AIR2.1 draait? Troubleshooten is lastig op afstand en voor jou zelf ook als je weinig kennis hebt van netwerken. Wat ik nu eerst zou doen is testen met een andere PC/Mac, een schone verse installatie zonder andere software actief. Die PC/laptop bedraad aansluiten op 't WiFi accesspoint en opnieuw testen. Check dan ook of je toch niet per ongeluk WiFi gebruikt door die interface uit te schakelen. Ook zou ik even checken of de firmware op je AP (Time Capsule?) up to date is en of de netwerkinstellingen van je laptop/PC goed staan. Als 't issue blijft vervolgens je kabels checken door of een snelheidstest te doen of preventief vervangen als je niet weet welke snelheden je hoort te halen.

Deleted member

Quote from: Charlemagne on July 24, 2013, 20:07:31
@ Antoine: thanx, ik vermoedde het al. Is me met de oude firmware overigens nooit gebeurd, dus wat dat met die fabrikant van doen heeft, is me een raadsel. Lijkt me meer een software/firmware probleem.

Edit: zit me trouwens af te vragen of dat incidentele wegvallen zich alleen bij wifi-verbindingen voordoet, en of dat ook bij netwerk aangesloten Devialets gebeurt?

Any thougths about Foobar? Charlemagne

Het opschakelen van de fabrikant klinkt voor mij zeer logisch en niet anders als het inschakelen van extra kennis en hulp.

Geen idee wat jouw Foobar issues veroorzaakt. Het is duidelijk dat de data richting de Devialet corrupt raakt/de datastroom wegvalt op zo'n moment. Wanneer je niet op pauze en play drukt herstelt de muziek zichzelf dan weer vanzelf of is dat 't enige dat je kunt doen om de boel te herstellen?

Deleted member

#1419
-

Charlemagne

Quote from: Antoine on July 24, 2013, 23:08:47
<knip>
Geen idee wat jouw Foobar issues veroorzaakt. Het is duidelijk dat de data richting de Devialet corrupt raakt/de datastroom wegvalt op zo'n moment. Wanneer je niet op pauze en play drukt herstelt de muziek zichzelf dan weer vanzelf of is dat 't enige dat je kunt doen om de boel te herstellen?

Het herstelt niet vanzelf.  Het klinkt als een digitale datastream die niet wordt herkend. Ik had het vroeger ook met mijn Lyngdorf DAC die ik een wel eens een digitale datastream aanbood die hij niet kon decoderen; bijvoorbeeld de Dolby surround digitale datastream vanaf mijn UPC-media box bij een HD-zender. Dan begon die Lyngdorf precies zo te knetteren.

Het herstelt niet vanzelf, maar pauzeren en weer verder spelen herstelt de weergave. Ik moet nog uitvinden of het komt doordat andere streamersoftware gelijktijdig openstaan (in casu iTunes en Spotify), overigens zonder op dat moment weer te geven. Het probleem doet zich alleen bij Foobar voor en niet bij de andere streamerprogs.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

#1421
Hmmm, dat heb ik zelf nooit gehad maar ik heb Foobar maar een dag gebruikt (ben weer terug naar JRiver). Geen idee hoe 't komt, wellicht dat een ander programma toegang krijgt tot de soundcard en dan de samplerate/bitdepth aanpast o.i.d. Ik had een soortgelijk issue als ik met Spotify op play drukte nadat ik eerst JRiver had gebruikt.

WASAPI staat aan in AIR2.1? En in Foobar geen actieve DSP's en device op WASAPI Event ingesteld, data output format op 24 bit?

Zo ja, dan mogelijk toch een netwerkissue op dat moment waar Foobar/AIR/D-Premier zich niet meer automatisch van herstelt. Ik heb 't met JRiver één keer gehad dat ik flinke vervorming hoorde waarschijnlijk door een netwerkhik maar dat herstelde zich binnen 1,5 seconde weer. Als 't vaak gebeurt wellicht even testen met JRiver (trial versie 1 maand geldig) die ook met WASAPI speelt of nog even met de buffersettings binnen Foobar spelen en natuurlijk alles dat geluid kan maken op je PC even preventief uitzetten/stoppen/processen killen.

Deleted member

Je kan in Windows via Taakbeheer Foobar nog even op prioriteit 'hoog' instellen en de latency van je laptop/PC laten onderzoeken met Latencymon. Latency zou <1000us moeten blijven. Zie: http://www.resplendence.com/latencymon

Charlemagne

#1423
Quote from: Antoine on July 24, 2013, 23:37:36
Je kan in Windows via Taakbeheer Foobar nog even op prioriteit 'hoog' instellen en de latency van je laptop/PC laten onderzoeken met Latencymon. Latency zou <1000us moeten blijven. Zie: http://www.resplendence.com/latencymon

@Antoine: bedankt voor de tips.

Wasapi staat aan in Air 2.1. DSP doe ik niet aan in Foobar en de output staat nu op 24 bits en Wasapi Push. Die zal ik op Event zetten en kijken of het zo is opgelost. Verder ga ik nog testen met de andere software uitgeschakeld of het enig verschil maakt.

Ik zal nog laten weten of het heeft geholpen.

Ik ga zeker nog JRiver uittesten, maar daar wacht ik mee tot mijn Streacom htpc klaar is. Die staat nu al te draaien bij de bouwer en moet nog een weekje proefdraaien voor ik hem hier thuis krijg. Start overigens in 10 seconden op vanaf een SSD en onder Windows 8 en maakt 0 dB geluid, maar dat terzijde. Ik laat nog het wel een keer horen als die draait (als een zonnetje hoop ik  ;)  )

@Antoine: gebruik jij XBMC vanaf je NAS-PC en gaat dat goed met de Devialet? Ik overweeg dat op mijn htpc te laten zetten.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Quote from: robje24b on July 24, 2013, 21:51:32
Zien jullie hier nog iets te verbeteren? Dit is dan een 24bit/192 khz file, maar ik heb ook nog regelmatig uitval bij 24bit/44 khz (regelmatig is minimaal 1 keer per nummer). Onze tablets en telefoons zitten op het 5Ghz netwerk. 
En wat kan ik het beste invoeren bij preferred format?

Heb je ook hiccups als je streamt met 16/44.1 bestanden? Highres is veeleisender ten aanzien van je draadloze netwerk. Als je de output eens instelt op bovengenoemd formaat dan kun je uitproberen of het lukt zonder hiccups te streamen met 16/44.1. Als dat lukt zonder problemen dan weet je in elk geval dat het ligt aan de highres-streaming. Ben je weer een stapje verder. 

Quote from: robje24b on July 24, 2013, 22:25:47
Daar heb ik niet zoveel aan op dit moment aangezien ik zelf geen ethernet aansluiting kan maken op mijn d-premier? Of kan jij het wel? Dan mag je langskomen... ;)

Garmtz kan hem niet aanbrengen die ethernet ingang; Devialet wel bij de toekomstige upgrade. Ik begin er ernstig over te denken. Ik wacht met spanning op de reviews waarin wordt getest hoe de wifi-verbinding presteert ten opzichte van de ethernetaansluiting en of de claim van Garmtz en Bjorn wordt bevestigt, dat ethernet aangesloten en wifi disabled beter klinkt. Ik ken beide heren zo goed dat ik erg geneigd ben ze te geloven.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■