Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Deleted member

#1325
Zojuist MonkeyMote 4 foobar2000 HD gekocht (iPad versie €2,69) en Foobar2000 geïnstalleerd op de NAS PC.

De configuratie van Foobar2000 is zeer simpel. WASAPI module en MonkeyMote toegevoegd. Directory met de muziek ingesteld, onnodige Foobar2000 componenten uitgezet en klaar. Nu testen met muziek!  :)

edit: voor degenen die meer willen weten en zelf ook vast willen kijken:

http://thewelltemperedcomputer.com/SW/Players/Foobar.htm
http://www.foobar2000.org/
http://www.monkeymote.com/

edit2: Cool, support voor lyrics in Monkeymote!!  :thumbs-up:

Jumping Jack

Laat maar weten wanneer de karaoke-avond doorgaat!  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted member

Haha, niet...je wil mij echt niet horen zingen en ik jou mogelijk/waarschijnlijk (?) ook niet!  ;D ;)

Deleted member

http://www.hifinews.co.uk/default.asp

Quote...the latest issue of Hi-Fi News & Record Review, on sale from the 19th July 2013 and featuring the world's first in-depth review of the new Devialet 170 ADH amplifier.

Deleted member

Ik las net dat er gisteren ook een nieuwe firmware is klaar gezet: v6.0.8. Onduidelijk is wat er is gewijzigd, gezien de inhoud van de ZIP niet zo veel.

frank2

#1330
Quote from: Antoine on July 10, 2013, 00:34:54
http://www.hifinews.co.uk/default.asp

review is NOG NIET te downloaden via spotnet

Ik wil deze review wel lezen, niet omdat ik en andere versterker wil, maar om eens te lezen wat anderen ervan vinden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted member

Nu al te downloaden bedoel je? Ik kan niets vinden op Spotnet.

frank2

#1332
Quote from: Antoine on July 10, 2013, 09:11:39
Nu al te downloaden bedoel je? Ik kan niets vinden op Spotnet.

sorry foutje van mij, het voorlaatste nr is te downloaden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted member

Weer twee nieuwe eigenaren op dit forum!  :) I_Guardian_I van harte gefeliciteerd met de D-Premier en Guido42 met de D-170!  :pompom:

Invader

Nice, gefeliciteerd inderdaad!
One day, everyone will own...... :D
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

Haha, inderdaad. Ik tel nu 7 man en een 8e onderweg.  ;)

I_Guardian_I

Gaat de goede kant op zo, Antoine!

Bedankt nog trouwens voor het hartelijk ontvangen van een mede-eigenaar van de D-Premier.
Hier word ik toch wat vriendelijker ontvangen dan thuis haha  :P (hoe zou dat nou komen...)
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

Deleted member

Haha, ik heb er overigens geen belang bij hoor maar vind 't wel leuk!

Aangaande 't hartelijker ontvangen worden hier dan thuis, misschien gewoon eens laten zien dat je een prachtapparaat hebt gekocht door wat voorbeelden te laten zien van mensen die 150kg aan voor- en eindversterkers hebben staan die de halve kamer opslokken qua volume. Met de WAF zit 't natuurlijk helemaal goed bij Devialet. De grote uitgave daarentegen, tsjaa, dat wordt toegeven op haar volgende aanschaf van een tas of schoenen of wat dan ook dat zij graag wil hebben!  ;) ;D

I_Guardian_I

@Antoine,
Dat was de reden dat ik uiteindelijk toch de aanschaf mocht doen van d'r haha!
Ze vond het eerst een spiegel(positief compliment denk ik?  :P ), dat is inmiddels wel bijgedraaid.. Vrouwen..!

Weekendje samen weg in augustus is alweer gepland ;)
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

Deleted member

Gelukkig had ze geen associaties met de badkamer weegschaal maar met een spiegel!  ;) :D

Veel plezier alvast in augustus en tot die tijd natuurlijk met de D-Premier!  :pompom:

Charlemagne

Quote from: Antoine on July 12, 2013, 14:36:44
Weer twee nieuwe eigenaren op dit forum!  :) I_Guardian_I van harte gefeliciteerd met de D-Premier en Guido42 met de D-170!  :pompom:

@nieuwe eigenaren: proficiat met de aanschaf! Geniet ervan. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Van de hand van de gloednieuwe 170 eigenaar  "Guido42" hoop ik op een uitgebreide review. Die hebben we hier - en elders ook - nog niet gezien. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Guido42

Heren,
Die uitgebreide review komt er zeker aan. Ik loop wat te worstelen met kabels. Van de week komt de dealer langs om wat te experimenteren met verschillende kabels. Vooralsnog kan ik melden dat ik over een prachtig, "schitterend" kastje beschik dat met een een enorme power mijn boxen aanstuurt. Mijn cdspeler (marantz sacd 15s1) is opeens een klasbak geworden. Geluid is te omschrijven als "schoon", zeer gedetailleerd, muzikaal, dynamisch. Wat ik nog mis zit hem in een "directheid" die ik bij het voorspelen bij de dealer wel bespeurde, maar thuis nog mis. Ik heb gemerkt dat de devialet zeer gevoelig is stroom. Ik had de stekker ondersteboven in het stopcontact en daarna omgedraaid: echt een wereld van verschil! Normaal ben ik niet zo van die theorieen,  maar het klonk echt een dimensie beter toen ik de stekker omdraaide. Daarom ga ik nu op zoek naar de juiste kabel, omdat ik denk dat daar nog winst is te behalen.
De streamer heb ik nog niet aan de praat. Ik ben een ongelofelijke digibeet. Daarvoor komt de importeur langs. Hij is goed met windows. Een soort ontwikkelingshulp voor iemand die zijn beste tijd had in de 20e eeuw :headbanging:
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

Charlemagne

@Guido42: misschien krijg je die 'directheid' ook met je streamer. Die maakt bij mij echt wel een verschil t.o.v. de aangesloten CD-speler. Acoustiek speelt ook een rol van belang.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

frank2

#1343
Een goede stroomkabel: furutech alpha 3 met Iego stekkers. Met furutech stekkers wordt alles slap, beetje futloos. (testen met beide stekkers wordt aanbevolen, te leen bij peacock audio, portokosten moet je zelf betalen)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

peter_bruin

Quote from: Guido42 on July 13, 2013, 16:02:18
Die uitgebreide review komt er zeker aan.

Heb je bij aanschaf nog vergeleken met andere Devialets? Kun je daar iets over zeggen?

JANJWJMC

Quote from: frank2 on July 13, 2013, 17:50:09
Een goede stroomkabel: furutech alpha 3 met Iego stekkers. Met furutech stekkers wordt alles slap, beetje futloos. (testen met beide stekkers wordt aanbevolen, te leen bij peacock audio, portokosten moet je zelf betalen)

Die Furutech alpha 3 vind ik ziekelijk duur.
Maar wat voegt tie toe ten opzichte van een belden?
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

frank2

#1346
Quote from: JANJWJMC on July 13, 2013, 18:45:17
Die Furutech alpha 3 vind ik ziekelijk duur.
Maar wat voegt tie toe ten opzichte van een belden?

Hij is inderdaad duur, maar wat voegt hij toe? niets, hij is veel neutraler, preciezer, opener, eigenlijk is het gewoon een aanmerkelijk betere kabel, waardoor je geluid een stuk mooier/beter van wordt. Dit is natuurlijk afhankelijk van de set opbouw, daarom schreef ik ook, leen ze eens en beoordeel zelf. Maar dat kun je beter doen als je zeker weet dat je het geld ervoor wilt uitgeven, de meesten die ik ken houden de kabel namelijk omdat hij zo goed is.

Of anders gezegd: een dropveter tegen een goede interlink van een bekend merk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Guido42

Quote from: peter_bruin on July 13, 2013, 18:12:13
Heb je bij aanschaf nog vergeleken met andere Devialets? Kun je daar iets over zeggen?

Nee, want die waren op dat moment niet voorhanden. Ik hoorde van de dealer dat de 170 mooier klinkt dan de dpremier, maar net iets minder dynamisch is cq wat power mist. Dat ligt natuurlijk aan het vermogen.
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

twani

Quote from: Guido42 on July 13, 2013, 21:51:33
Nee, want die waren op dat moment niet voorhanden. Ik hoorde van de dealer dat de 170 mooier klinkt dan de dpremier, maar net iets minder dynamisch is cq wat power mist. Dat ligt natuurlijk aan het vermogen.
Dan gaat het er maar net om wat je dan zelf mooier vindt toch?  Ik zie deze omschrijving nu niet bepaald als een degradatie van de Dpremier. Sterker nog, er klinkt iets van door als is de Dpremier nog steeds "the thing". 

Van meet af aan al was ik niet zo onder de indruk van de bewering dat de 170 zó maar even beter zou spelen als de Dprmier.  Dat lijkt me namelijk helemaal niet zo simpel voor een apparaat dat alleen maar giga goeie testen en reviews heeft meegemaakt. Daar ga je niet zo maar even overheen, zeker niet voor de helft van de prijs hoe weinig dat er ook mee te maken zou moeten hebben.

garmtz