Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Deleted member

Quote from: JANJWJMC on July  5, 2013, 15:43:22
Prachtig apparaat zeker op mn verlanglijst.
Gisteren stonden er 2 op Marktplaats. Snap niet dat mensen zo'n mooi apparaat wegdoen.
Klopt het om de oude Devialet te upgraden naar de 240 dit rond de 3500 euro kost?

De upgradeprijzen worden in de herfst bekend gemaakt. Er zullen waarschijnlijk twee upgrades zijn voor de D-Premier, één waarin alleen de HDMI module wordt vervangen voor het nieuwe DUET board met de USB en ethernet interface plus de nieuwe DSP. De andere upgrade is in feite een compleet nieuwe versterker in de oude behuizing met opnieuw vijf jaar garantie.

Zie ook: http://en.devialet.com/blog-en-us/my-d-premier-forever./

Als je dus de features wilt van de 240 is het helemaal geen slecht idee om een gebruikte D-Premier te kopen. Ze staan te koop vanaf zo'n 7000 euro nu en de 240 kost 12900 euro. Zelfs als de duurste upgrade 3500 euro gaat kosten 'bespaar je' een leuk bedrag. Heb je echter genoeg aan een 170 of zelfs 110 en wil je ethernet dan verandert de uitkomst van dat sommetje natuurlijk.

De verschillen tussen de modellen vind je hier: http://en.devialet.com/which-devialet-for-me/

garmtz

Wij zetten onze D-Premier nog even niet publiekelijk te koop, maar als iemand interesse heeft in ons chromen exemplaar, stuur mij of Bjorn dan gewoon even een PM!

twani

Quote from: Antoine on July  6, 2013, 00:39:46
Theo komt uit de kast en Garmt is de gelukkige zo te zien...  :D
Die naakte vrouwen in mijn eigen topic staan er ook als dekmantel :D

Deleted member

Quote from: twani on July  6, 2013, 08:27:02
Die naakte vrouwen in mijn eigen topic staan er ook als dekmantel :D

Houden zo!!  :P

garmtz

Nog een interessante test gedaan met onze 110: heb de AIR functie helemaal uitgezet en alleen gestreamed via Ethernet. Met het wireless helemaal uitgeschakeld, klinkt de 110 nog beter...

AbZ

Quote from: garmtz on July  6, 2013, 12:47:40
Nog een interessante test gedaan met onze 110: heb de AIR functie helemaal uitgezet en alleen gestreamed via Ethernet. Met het wireless helemaal uitgeschakeld, klinkt de 110 nog beter...
Meeste audiospul probeert radiofrequenties dan ook buiten de deur te houden...

garmtz

#1306
Quote from: AbZ on July  6, 2013, 12:49:19
Meeste audiospul probeert radiofrequenties dan ook buiten de deur te houden...

Dat is inderdaad al heel lang mijn gedachte bij de wifi functionaliteit van de Devialet... En wat blijkt? Er is dus inderdaad meer dieptestaffeling en meer rust met de wifi functie uit.

Staaled

En dan zou je ook nog eens wireless kunnen uitschakelen in de laptop. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted member

#1308
Quote from: garmtz on July  6, 2013, 12:47:40
Nog een interessante test gedaan met onze 110: heb de AIR functie helemaal uitgezet en alleen gestreamed via Ethernet. Met het wireless helemaal uitgeschakeld, klinkt de 110 nog beter...

Interessant inderdaad, ben ook benieuwd hoe dat bij de D-Premier/240 is waar de WiFi anders is geïmplementeerd (aan de bovenkant) dan bij de 110/170 (onderkant). Zelf zet ik ook altijd alles uit in de D-Premier dat ik niet gebruik, dus alle in- en outputs, RS-232, brown noise generator, HDMI etc.

In welke mate hoor je verschil met AIR uit en hoe uit zich dat, ik bedoel hoe zijn de klankverschillen, kun je dat nog ietsje toelichten? :)

edit: never mind de laatste vraag, ik zie dat deze je antwoord de vraag al gekruisd had.

Invader

Hmm, heb een raar probleem met Spotify, remoteless helper (onder Win7) en de Remoteless app op iPad i.c.m. remote desktop, waardoor de app de opdrachten niet meer doorgeeft aan Spotify op de NAS. Ik heb een admin gebruiker aangemaakt onder windows en die gebruik ik om via RDP in te loggen vanaf een laptop.

Zolang ik via RDP ingelogd blijft op de NAS kan ik prima de iPad gebruiken om Spotify via de remote helper te bedienen, maar zodra ik m'n RDP-sessie afsluit reageert Spotify niet meer op de commando's van de app. Als ik dan vervolgens echt fysiek inlog op de NAS en deze ingelogd laat, dan blijft het wel goed met de app. Maar goed, dan kan ik dus geen RDP meer gebruiken.

Iets soortgelijks had ik eerder, namelijk dat de PC/laptop waar vanaf je RDP start de resources overneemt en daarmee liep eerder Remote i.c.m. iTunes op dezelfde manier in de soep. Dit heb ik kunnen oplossen door de RDP-sessie zo te configureren dat niet de bronnen van de laptop, maar de lokale bronnen op de NAS worden gebruikt voor het afspelen van geluid. Helaas lijkt dit geen uitkomst te bieden voor wat ik nu ervaar.

@Antoine: jij hebt een soortgelijke installatie, hoe doe jij dit?
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

#1310
Je moet hier idd. eerst wat dingetjes voor wijzigen...  ;) Ik heb maar één user (met Administrator rechten) op de NAS PC en log met RDP ook in met die user. Als de PC wordt gestart wordt deze user ook automatisch ingelogd zodat alle settings van die user actief worden en alle programma's (zoals AIR, de Remoteless Helper etc. automatisch worden opgestart.

Het lijkt er op dat in jouw geval de user waar die programma's voor draaien wordt uitgelogd o.i.d.

Ik heb UAC uitgeschakeld. In je systeemeigenschappen 'externe verbindingen toestaan' en 't useraccount waarvoor je al je instellingen hebt gemaakt toevoegen (indien al niet toegevoegd). Op dat account heb ik uiteraard geen wachtwoord actief (anders logt de machine niet automatisch in), dus dan moet je via gpedit.msc 'Gebruik van blanco wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console' uitschakelen. (dus start gpedit.msc via uitvoeren -> Computer-Configuratie->Windows-instellingen->Beveiligingsinstellingen->Lokaal beleid->Beveiligingsopties)

Ook kun je 'iedereen' toevoegen in Computer-Configuratie->Windows-instellingen->Beveiligingsinstellingen->Lokaal beleid->Toewijzing van gebruikersrechten->Aanmelden via Externe bureaublad-services toestaan en ook bij 'Deze computer via het netwerk benaderen'. Doe dit alles natuurlijk alleen als je PC niet bereikbaar is via 't Internet.

Daarnaast niet afmelden in een RDP sessie maar 'verbinding verbreken' kiezen. Lokale bronnen inderdaad niet delen, althans niet 't geluid anders wordt RDP je virtuele geluidskaart ipv je Devialet!  ;)


Invader

Antoine: bedankt voor al deze tips! Het meeste had ik ook al zo ingesteld. Helaas werkt het nog steeds niet. Zodra ik de verbinding via RDP verbreek weigert direct bijna alle communicatie tussen iPad en Spotify. Heb inmiddels ook Spotimote geprobeerd voor Android. Ook die heeft exact dezelfde problemen. Overigens gaat sommige communicatie via de helper wel goed. Als ik bijv. de applicatie wil opstarten of sluiten werkt dat wel, en ook een pauze en play (eenmalig) werkt als er toevallig al een song openstaat. Maar ik krijg geen tijdsbalk te zien en ook kan ik niet een nummer vooruit of iets nieuws afspelen.

Het is trouwens zo dat zodra ik RDP opstart ik dus de user (admin) overneem die ook draait bij een fysieke login op de NAS. Nadat ik de RDP sessie verbreek, schiet de NAS weer naar het loginscherm. Pas als ik dan opnieuw fysiek daar inlog (of opnieuw RDP opstart) werkt de communicatie met Spotify weer goed. Het lijkt er dus op dat je een ingelogde status moet hebben om de communicatie goed te laten verlopen. Feitelijk is mijn NAS ook nog aangemeld nadat ik RDP heb gebruikt, maar dan met een loginscherm.

Misschien heeft het iets met de URI's te maken die worden ingeschoten door deze remote-tools. Ga het eens verder onderzoeken...
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

#1313
Grrr....het (Spotify icm Remoteless) werkt hier ook niet/of niet meer...  :devil: Ik ga even kijken of ik 't op de een of andere manier weer aan de praat kan krijgen.

edit: het werkt wel na een reboot, met RDP actief werkt het '>>' next song commando wel, na afsluiten van RDP niet meer dan werkt alleen de pauze/play knop nog en kan ik nieuwe songs laten spelen door er op te klikken. Nadat ik een keer iets heb afgespeeld met JRiver dán werkt het helemaal niet meer en komt idd. de speelbalk niet eens.
edit2: JRiver gedowngrade naar 18.0.201, maakt niet uit dus weer terug naar 18.0.206. Na 't herstarten van zowel JRiver als de Spotify client werkt 't weer. Tot je weer iets hebt afgespeeld met JRiver.
edit3: Na één keer RDP te hebben gebruikt werkt inderdaad de next knop niet meer in Remoteless. Zolang je RDP niet gebruikt blijft dit werken.
edit4: Als je JRiver ook instelt op DirectSound blijven beide werken/kun je beide door elkaar gebruiken. Maar goed dat willen we natuurlijk niet...

edit5: Issue van niet de next knoppen meer kunnen gebruiken heb ik opgelost!  :) Met deze oplossing: http://homeservershow.com/remote-desktop-session-locks-workstation-after-exit.html Goed genoeg voor mij.

edit6: Helaas, het issue dat je Spotify na JRiver niet meer kunt gebruiken treedt ook op als je niet de Devialet als soundcard kiest maar een andere soundcard. JRiver geeft de geluidskaart dus niet vrij als je op 'pauze' drukt in JRemote en ook niet wanneer je op 'stop' drukt in JRiver zelf via RDP. Je moet echt Jriver afsluiten vóór je op play drukt in Spotify of Remoteless...of dit nou de schuld is van JRiver of Spotify weet ik niet maar ik ga denk ik eerst de hulp inschakelen van JRiver, als kleiner bedrijf hoop ik dat die sneller en beter helpen. Hoewel, ik zie dat veel mensen dit issue hebben, nog even doorzoeken naar een mogelijk oplossing maar ik ben er bang voor dat die er niet is...  :( Toch vreemd, ik snap dat JRiver via WASAPI exclusieve toegang vraagt tot de geluidskaart maar waarom er geen optie is om de kaart vrij te geven wanneer je op pauze of stop drukt: beats me! Ik wil niet naar 'shared mode' of zelfs DirectSound want dan vervalt de bitperfect optie.

edit7: Fidelify wordt aangeraden voor Spotify aangezien die ook WASAPI ondersteunt echter dan hebben we geen remote control meer. :(

Charlemagne

Quote from: garmtz on July  6, 2013, 12:51:42
Dat is inderdaad al heel lang mijn gedachte bij de wifi functionaliteit van de Devialet... En wat blijkt? Er is dus inderdaad meer dieptestaffeling en meer rust met de wifi functie uit.
Interessant! Nog even een vraagje: werkt de afstandsbediening nog wel en de iDevice app van Devialet, als je de wif uitzet? De AB werkt toch ook met radiogolven, mogelijk in een ander frekwentiegebied dan de wifi?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Invader

#1315
Antoine: wellicht heb ik een oplossing voor het niet meer kunnen gebruiken van Spotify na het gebruik van JRiver of Foobar of een willekeurige andere tool die in "exclusive mode" via WASAPI de Devialet geluidskaart aanstuurt. Het is meestal zo dat je muziek via een remote-tool alleen kunt pauzeren en niet echt stoppen. Als ik bv. via Monkeymote i.c.m. Foobar de muziek pauzeer, dan blijft volgens mij Foobar nog in exclusive mode staan. Hierdoor wordt alle andere aanroep naar de geluidskaart geblokkeerd. Als ik via Monkeymote de pauzeknop langer ingedrukt hou, dan wordt het een stop-actie. Daarna kan ik wel Spotify goed gebruiken. Foobar laat volgens mij bij een stop-actie z'n exclusive mode los.

Edit: na nog een keer lezen zie ik dat je dit dus al geprobeerd hebt in JRiver. Het werkt iig met Foobar wel goed.

Ik ga eens naar jouw oplossing bij "edit5"kijken ;) "Gelukkig" ben ik dus niet de enige met genoemde problemen  :devil:
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

bmateijsen

Quote from: Charlemagne on July  6, 2013, 18:15:26
Interessant! Nog even een vraagje: werkt de afstandsbediening nog wel en de iDevice app van Devialet, als je de wif uitzet? De AB werkt toch ook met radiogolven, mogelijk in een ander frekwentiegebied dan de wifi?

Ja, dat werkt met de ethernet aansluiting prima. Immers de iPad zit in het netwerk (wi-fi) en de Devialet ook met ethernet (bedraad).

Groet,

Bjorn

Invader

Antoine: die oplossing bij edit5 werkt uitstekend. Zeer bedankt!
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

garmtz

Quote from: Charlemagne on July  6, 2013, 18:15:26
Interessant! Nog even een vraagje: werkt de afstandsbediening nog wel en de iDevice app van Devialet, als je de wif uitzet? De AB werkt toch ook met radiogolven, mogelijk in een ander frekwentiegebied dan de wifi?

Ik heb de WIFI Air streaming uitgezet in de Devialet, maar de 110 maakt via Ethernet nog steeds contact met het netwerk... Bediening blijft dus gewoon mogelijk. De a.b. blijft uiteraard altijd werken.

Deleted member

Quote from: Invader on July  7, 2013, 11:28:41
Antoine: die oplossing bij edit5 werkt uitstekend. Zeer bedankt!

Geen probleem, graag gedaan natuurlijk!  :thumbs-up:

Ik heb via PM trouwens twee mogelijke workarounds gekregen van )p( waarvoor ik 'm hartelijk heb bedankt en ik heb inmiddels wat vragen gesteld op 't JRMC 'Interact' forum. De workarounds ga ik binnenkort testen, eerst even van 't mooie weer genieten. Eventuele terugkoppeling op 't JRMC forum zal ik hier ook nog even delen aangezien we in 't zelfde schuitje zitten.  :)

Charlemagne

Quote from: garmtz on July  7, 2013, 11:49:58
Ik heb de WIFI Air streaming uitgezet in de Devialet, maar de 110 maakt via Ethernet nog steeds contact met het netwerk... Bediening blijft dus gewoon mogelijk. De a.b. blijft uiteraard altijd werken.

@Garmtz & Bjorn: dank jullie voor de info. Het is goed te horen dat de AB blijft werken als je de wifi-streaming in de Devialet 110 uitschakelt. En dat de streamer via de netwerkkabel dan kennelijk iets beter klinkt. Blijft wel het feit dat de AB toch een radiografische verbinding blijft maken met de Devialet amp. Helemaal van die radiogolven ben je dus niet af, maar dat zal, mag ik aannemen, geen effect op de weergave hebben.

@Antoine en Invader: geweldig dat beta-testing dat jullie doen om de wasapi-geluidskaart via de Air-software goed te laten klinken en functioneren. Als het op orde is mag Devialet dat wel op Devialet-For-Dummy's-achtige wijze op hun website gaan zetten, stel ik voor.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

@Karel, dit staat op zich los van de Devialet of AIR hoor. We proberen Spotify en JRiver op één machine te laten werken met/na elkaar en dat blijkt helaas lastig i.c.m. de wens om de boel te bedienen met de iPad omdat enerzijds JRiver de geluidskaart bezet houdt en anderzijds in Spotify geen WASAPI support is ingebakken.




@Invader, ik heb de eerste workaround die ik getipt kreeg door )p( getest en in de basis werkt die. :thumbs-up: Heb een paar nummertjes getest net maar krijg nog wat hikjes hier en daar waarvan ik nog niet weet waar ze vandaan komen. Reboot nu even de PC dus dacht gelijk even delen met je zodat je het eventueel ook kunt proberen.

In JRiver bestaat de optie om de output naar een soundcard af te vangen en via een loopback via de WASAPI output af te spelen. Wat je hiervoor nodig hebt is een  andere actieve geluidskaart in je systeem (zelf heb ik een onboard Realtek geluidskaartje).

Die alternatieve geluidskaart maak je in Windows eerst de 'default output ('standaard apparaat' in Afspeelapparaten van Windows) voor je systeem.
Vervolgens ga je in JRMC naar 't 'File' menu en selecteer je 'Open live...' en vervolgens de 'WASAPI loopback'. Als je dan op OK drukt zie je dat JRiver gaat staan 'luisteren' op input.
Wanneer je nu Spotify gaat laten spelen zal JRiver het geluid afvangen omdat Spotify alleen naar de default geluidskaart kan spelen.
Omdat je in JRemote de 'Live stream' niet standaard kunt openen kun je een nieuwe playlist maken en daar vanuit de 'Recently played' playlist het item 'Loopback' naar toe slepen.
Wanneer je nu Spotify wilt gaan spelen start je in JRemote de net aangemaakte playlist afspelen.
Vervolgens schakel je over naar Remoteless en start je daar je muziek.

Of dit de geluidskwaliteit raakt weet ik niet (al dacht ik even van wel want 't klonk vrij dun maar dat bleek te komen omdat m'n sub nog uitstond!  :D) maar zelf gebruik ik Spotify niet vanwege de geluidskwaliteit maar eerder voor casual listening/muziek ontdekken.

Ook bovenstaande is natuurlijk een workaround, net als het eerst afsluiten van JRiver of zelfs je PC een reboot geven vooraf maar hij lijkt redelijk te werken. Hopelijk gaat Spotify in de toekomst gewoon een optie inbakken dat je de gewenste geluidskaart kunt selecteren incl. WASAPI support.


De andere workaround die )p( me gaf heb ik ook even naar gekeken maar niet volledig uitgewerkt maar je kan binnen JRMC zones aanmaken en per zone een device/geluidskaart koppelen. Een tweede zone zou dan bijvoorbeeld je andere geluidskaart op basis van 'Direct Sound' of 'WASAPI shared' kunnen bevatten. Met 'zone switch' kun je na selectie van de andere zone JRMC 'stoppen' waarna JRMC de geluidskaart in theorie weer vrij geeft. Om de zone switch te doen moet je namelijk specifiek opgeven wanneer die switch gemaakt wordt bijvoorbeeld op 't source materiaal. Natuurlijk kun je dan ook even een 'dummy' item kiezen. Ik ga hier op een later moment ook nog even mee testen maar jij kunt hier dus eventueel al mee aan de slag.

Invader

@Antoine: mooi dat )p( (gebruiker op dit forum?) zo snel workarounds heeft. Zelf heb ik, na ook JRiver te hebben gebruikt, m'n zinnen gezet op Foobar. Deze heeft dus niet genoemd probleem; je kunt dus na het stoppen van Foobar direct spelen met Spotify en andersom, terwijl beide apps open blijven staan.

Verder vind ik Foobar eigenlijk een betere app voor mijn doeleinden. Het is namelijk zeer licht (alle extra's van JRiver gebruik ik feitelijk niet), maar veel belangrijker voor mij is dat het folder-browsing ondersteunt. Dit vind ik echt een gemis in JRiver en zo vele andere tools. En dan nog natuurlijk... het is gratis ;)
Of zie jij nog andere voordelen bij JRiver?
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

Om eerlijk te zijn heb ik als een schaap de massa gevolgd en ben ik afgegaan op de goede naam en ervaringen van anderen met JRiver.  ;) Ik had zelf dus nog niet getest met Foobar maar als ik 't zo lees is 't voorlopig gewoon een betere optie i.c.m. Monkeymote als ik je goed begrijp. Hmmm...ik heb net 50 dollar betaald voor JRiver maar als ik je zo lees was dat niet nodig geweest. Wat ik ga doen is gewoon zelf m'n mening vormen en lekker ook met Foobar testen. Ik zie namelijk voor mijzelf in deze context (dus zuiver audioplayback via de Devialet) niet direct andere voordelen, ik zet ook alles behalve datgene dat met muziek te maken heeft uit in JRMC. :)

Ik mag de JRMC licentie wel ook op m'n HTPC inzetten dus wellicht ga ik ook de HTPC functionaliteit nog even vergelijken tussen XBMC en JRMC. :) We zijn lekker van de straat zo!!  ;) ;D

NB. )p( is inderdaad een gebruiker op dit forum. Hij is in 't verleden wel eens bij me op bezoek geweest en we hebben elkaar toen ook op een andere mini-meeting/shootout gezien.

Deleted member

Inmiddels is trouwens, zoals geheel verwacht toen Devialet overging naar een virtuele geluidskaart, op 't WBF forum de discussie los gebarsten of de verschillende afspeelprogramma's nog verschil (kunnen) maken in de geluidskwaliteit. ;D

http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?1856-Has-anyone-heard-the-Devialet-D-Premier-Integrated-Amp-DAC&p=204129&viewfull=1#post204129