Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Deleted member

Quote from: Charlemagne on June 29, 2013, 23:57:22
Wow! Dat ziet er tot nu toe veelbelovend uit, Antoine! Hoop dat de andere mediaplayers ook zo goed werken als de Spotify.

Heb zojuist m'n testlog en bevindingen naar Devialet gestuurd na vandaag tot slot ook een paar uur getest te hebben met JRiver Media Center (v. 18.0.201) i.c.m. de JRemote app op de iPad. Nou dat testen was gewoon lekker muziek luisteren want ook nu werkte alles perfect! Het lijkt er op dat Devialet de issues dus gewoon heeft opgelost, perfect!!  :pompom:

Ik hoop dat de andere testers een soortgelijke ervaring hebben zodat jij en de andere eigenaren binnenkort ook kunnen gaan genieten van de nieuwe functionaliteit. :)

Ook voor de grap nog even getest op m'n HTPC. Er kan echter slechts één instance van AIR2 tegelijk actief zijn in 't netwerk. Een tweede PC 'werkt' pas op 't moment dat je in de eerste de streaming disabled binnen AIR2. In elk geval werken Youtube via de browser en XBMC via WASAPI ook prima!! Voor videogebruik is deze oplossing echter niet geschikt met de standaard instellingen (buffergrootte 1000ms) vanwege de delay die dat introduceert. Maar deze buffersettings kunnen nog worden getweakt en worden verkleind naar 50ms. Als je netwerk dan goed genoeg is zou ook videoplayback geen probleem moeten zijn. Zelf echter niet deze behoefte omdat m'n HTPC als bekabeld is aangesloten op de D-Premier.

Heb nog geen tijd gehad trouwens om met de target device buffergrootte te spelen. Ga ik nog wel doen want dit verhoogt ook de reactiesnelheid op remote control commando's als pauze, next, play, stop etc. met muziek spelen. :)

Deleted member

Quote from: Fred Mulder on June 30, 2013, 16:39:00
Interview met co founder Devialet, interessante inkijk in geschiedenis en toekomstplannen:
http://m.youtube.com/#/watch?v=9eII_XP0Alk&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D9eII_XP0Alk

In het kort: doel om -met een wereldwijde markt van 1 bln- in de toekomst mn inkomsten uit patenten te genereren, we zitten nu in fase 1 Brand building.

One day, everyone will own a Devialet?

Ps. Over een paar jaar niet teleurgesteld zijn als de nieuwe reeks weer voor de helft wordt aangeboden  :hehe:

Interessant, thanks for sharing. Ik ga ook eens kijken!  :)

NB: Hier nog de link meer geschikt is voor de PC: http://www.youtube.com/watch?v=9eII_XP0Alk

robje24b

Goed nieuws Antoine dat het nu bij jou zonder problemen werkt. Bedankt voor de tijd die je er in steekt. Hoop nu dat de nieuwe air in stabiele versie snel beschikbaar wordt. Merk jij nou nog verschil in geluidskwaliteit bij streamen met Jriver en Itunes? En zoja, zijn deze verschillen subtiel of niet?

Deleted member

#1253
Heb voor mezelf nog geen mening over de geluidskwaliteit gevormd maaaaaaaaar vandaag of morgen komt de nieuwe software als final uit heb ik doorgekregen van Devialet!  :thumbs-up: Dus iedereen kan nu ook zelf snel aan de slag en gaan luisteren.

Deleted member

O, ik lees net op Facebook dat ze mikken op woensdag voor de release.

Invader

En de nieuwe software staat er inmiddels... Firmware 6.0.7 en Air 2.1 :D
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

QuoteWaarschuwing - terwijl je bezig was met reageren is er een nieuwe reactie geplaatst. Het zou kunnen dat je je reactie nog wilt aanpassen.

Haha, Invader je was me net voor!  :clapping:

Ik schreef: mannen, net gecheckt en de nieuwe firmware 6.0.7 en AIR 2.1 staan op de Devialet site, achter de inlog!  :thumbs-up: Ik ga zelf ook even upgraden natuurlijk.  :)

Invader

Hehe, nou lijkt het vast net alsof ik de al de hele dag op F5 aan het rammen ben. Logde toevallig net even in  :angel:
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

bmateijsen

Mooi! Morgen maar weer eens testen ;-D

Deleted member

Quote from: Invader on July  3, 2013, 15:39:15
Hehe, nou lijkt het vast net alsof ik de al de hele dag op F5 aan het rammen ben. Logde toevallig net even in  :angel:

Haha ik ook! Al had ik vandaag al wel twee keer eerder gekeken beken ik. ;)

Deleted member

Quote from: bmateijsen on July  3, 2013, 15:52:13
Mooi! Morgen maar weer eens testen ;-D

Ik zie nog verschillen in deze versie voor zowel de firmware als AIR2 qua time-/datestamps en filesizes t.o.v. de vorige beta's. Ben lekker vrij dus ga zelf direct "aan de slag", lees: lekker muziekje luisteren en hopen dat 't nog steeds goed werkt!  :)

Invader

#1261
Snel een en ander getest en lijkt prima te werken tot dusver!
Nog een tip voor mensen die Spotify willen gebruiken i.c.m. Remoteless: bij mij werden de standaard playlists die je in z'n geheel kunt spelen met 1 druk op de knop niet afgespeeld. Even zoeken op internet leert dat Remoteless met speciale URI's werkt en dan is het dus blijkbaar belangrijk dat je eerst je PC/NAS (in mijn geval met Windows 7) deze URI's laat toestaan. In kwam hierop door de URI aan te klikken die in onderstaand topic van de maker staat:

http://support.remoteless.no/customer/portal/questions/1216042-the-app-will-not-play-the-songs-i-want

Na het aanklikken van deze URI kreeg ik een waarschuwings popup en daarin kun je aanvinken dat dat soort aanroepen voortaan toegestaan zijn. Nadat ik dat had bevestigd kon ik opeens wel goed playlists afspelen!
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

robje24b

Hier vooralsnog ook geen probleem, gehele cd via spotify zonder dropouts en 24/192 via Itunes.  :headbanging:

robje24b

#1263
Wederom te vroeg gejuicht denk ik. Youtube audio streamen werkt bij mij niet goed, geluid stopt er na toenemende haperingen na een minuut of wat mee. Daarna problemen met afspelen via itunes en spotify (air reageert niet meer) waarna reboot nodig is om air weer aan de praat te krijgen. Mijn wifi-signaal is verre van optimaal (-55db) maar vind het toch gek dat 24/192 materiaal dan wel goed afspeelt via Itunes terwijl het data pakket mij bij Youtube een stuk kleiner lijkt. Itunes en Spotify zijn verreweg het belangrijkst voor me en die werken gelukkig vooralsnog goed, maar helemaal all-round werkt het bij mij dus nog niet.

Edit: Met Itunes en Spotify volledig afgesloten lijkt het nu wel goed te gaan. Ga ook nog maar eens wat spelen  met router plaatsing en bufferinstellingen e.d.

peter-s

#1264
Ik heb ook de upgrade naar 6.0.7 en 2.1 gedaan, maar ik krijg nog steeds onderbrekingen. Ze zijn anders dan met Air 2.0. De drop-outs zijn minder in aantal, maar duren wat langer (een fractie van een seconde langer). Het lijkt wel of de naald een eindje over de plaat schuift, zo een soort effect lijkt het.

Het wordt niet steeds erger, maar af en toe stopt de muziek even.

Ik speel 24b-88k muziek en het wifi niveau is -48 dBm.
Met 24b-192k files is het helemaal slecht. Die lijken in eerste instantie het helemaal niet te doen.

Als ik dan vervolgens een 'gewone' CD afspeel (16b-44.1k) dan lijkt het wel goed te gaan.

......
Ik heb iets gevonden.... het blijkt dat ik het wifi kanaal deel met mijn buurman. Ik heb kanaal 2 (automatisch toegewezen) gewijzigd in kanaal 4 dat vrij is en het gaat meteen een heel stuk beter; ook met 24b-192k muziek. Het niveau is gestegen van -50 dBm naar -45 dBm. Kennelijk is de wifi verbinding heel kritisch.

Ik heb een tijd geleden op aanraden van Devialet een Airport Express gekocht, via kabel aan m'n oorspronkelijke wifi station aangesloten en de Airport Express ligt in m'n audio rack, op 30cm van de DP.

Ik hoor graag ervaringen van anderen.

Charlemagne

#1265
Devialet heeft ineens een hele zwik beta-testers!
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

#1266
@Peter, hmmm als ik 't zo lees denk ik eerder aan een niet toereikend WiFi netwerk. Hoe zit je netwerk eruit (welke WiFi router, hoe bedien je de Devialet, waar staat je muziek en als dat een PC/Mac is hoe is die verbonden? Heb je je WiFi router/AP een keer uit- en aangezet? (dat wil ook nog wel eens helpen omdat niet alle routers even stabiel zijn)

edit: Ik zie jouw edit, en inderdaad een zo schoon als mogelijk WiFi kanaal is zéér belangrijk. Hoe hoger de bitrate hoe belangrijker dat wordt. Probeer op z'n minst een kanaal te vinden waar niet je directe buren op zitten want dan gaat 't geheid mis als er slechts een betonnen muur tussen jou en je buren zit.

Zie ook het artikel op de Devialet site: https://help.devialet.com/entries/24093291-The-new-Devialet-AIR-help

Bij voorkeur gebruik je kanaal 1, 6 of 11, het beste kanaal (met de minste actieve maar vooral minst sterke conncurrerende accesspoints) kun je bepalen door op een PC een tool als InSSIDer te gebruiken of op de Mac 'istumbler'.

Je setup lijkt me verder in elk geval prima (zolang je oorspronkelijk WiFi accespoint ook bekabeld is verbonden met de PC waar je muziek staat).

Deleted member

#1267
Quote from: Charlemagne on July  3, 2013, 22:33:42
Devialet heeft ineens een hele zwik beta-testers!

:D

Wanneer ga jij "testen"?  ;)

Charlemagne

Quote from: Antoine on July  3, 2013, 23:09:03
:D

Wanneer ga jij "testen"?  ;)

Ik durf niet! Bang dat ik de boel en de iPad app niet meer teruggedraaid krijg. Bovendien ben ik hier de tweede Bluesound Node nog aan het testen en aan het vergelijken met de Air-streamer vooral met 24 bits. Dan kan ik echt geen hiccups gebruiken. Dan moet ik de Bluesound Node nog tot winnaar verklaren in de aanvullende shootout!  ;D
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Oh ja da's waar ook, jij bent nog aan 't out shooten!  :) Nee, dan inderdaad: don't fix it if it aint broke.  :)

evilniek

Een kabeltje is altijd het beste. :)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

peter-s

Ok, wat meer details over de setup:
De Airport Express ligt in mijn audio rack op de plank boven de DP. De Express is via een ethernet kabel aangesloten op het wi-fi access point van Ziggo, maar daar heb ik de (Ziggo) wifi op 2,4GHz uit gezet. Ik stream met een MacAir die ik bij me heb en ik zit dan ergens in de buurt van het audio rack. De muziek komt van een NAS op zolder en gaat via kabel naar dezelfde Airport Express.

Ik neem aan dat ik een data stream heb vanaf Express naar MacAir om de muziek naar de MacAir te krijgen, dan van MacAir terug naar de Express via de Air2.1 'geluidskaart' en dan vanaf Express naar DP. Wellicht zijn 3 data streams wat veel.

Tijdens de 3-daagse show bij Chattelin zat de D-170 met een kabel aan de Express; dat was om geen bandbreedte te hoeven delen tussen de Express-DP en Mac-Express vertelde Thierry me. Dat was waarschijnlijk gewoon bittere noodzaak. Dat maakt het idee van "Cut the cord" wat bedenkelijk, want ik heb mijn Express op 30 cm van mijn DP liggen. Die 30 cm hadden er wel bij gemogen en dan via RJ-45 de DP in. Streamen vanaf de Express naar de DP of via een kabel? Gezien de huidige problemen zou ik stellen: Geef mij maar een kabel. Het is natuurlijk wel interessant om vanaf de MacAir te streamen; daar moet natuurlijk geen kabel aan zitten als ik op m'n luisterstoel zit.

Ik krijg heel af en toe nog korte onderbrekingen en ik zal eens de max recall delay en buffer size vergroten.

Deleted member

Quote from: evilniek on July  4, 2013, 11:41:52
Een kabeltje is altijd het beste. :)

Voor een gegarandeerde en foutloze dataoverdracht heb je natuurlijk gelijk. Al werkt 't hier met 42 (!) verschillende actieve accesspoints in de buurt momenteel perfect. Die Asus 'Dark Knight' router van me 'duwt' alles weg. WiFi noise -88 tot -94dBm en ontvangst op de D-Premier -20dBm! >:D :D

Voor de beste geluidskwaliteit en ethernet weet ik 't nog niet: "the best cable is no cable". Zonder kabel geen vooraf onbekende EMI/RFI zooi de versterker in en de D-Premier is natuurlijk geengineered op/met de WiFi module aan boord. Ben wel benieuwd naar de eerste reviews die de ethernet en WiFi inputs vergelijken. Wellicht maak ik ooit ook nog de upgrade wanneer het op beter klinkt of vergelijkbaar klinkt.

bmateijsen

Ik heb lichte voorkeur voor de ethernet versie bij de 110.

Deleted member

#1274
Quote from: peter-s on July  4, 2013, 12:59:23
Ok, wat meer details over de setup:
De Airport Express ligt in mijn audio rack op de plank boven de DP. De Express is via een ethernet kabel aangesloten op het wi-fi access point van Ziggo, maar daar heb ik de (Ziggo) wifi op 2,4GHz uit gezet. Ik stream met een MacAir die ik bij me heb en ik zit dan ergens in de buurt van het audio rack. De muziek komt van een NAS op zolder en gaat via kabel naar dezelfde Airport Express.

Ik neem aan dat ik een data stream heb vanaf Express naar MacAir om de muziek naar de MacAir te krijgen, dan van MacAir terug naar de Express via de Air2.1 'geluidskaart' en dan vanaf Express naar DP. Wellicht zijn 3 data streams wat veel.

Tijdens de 3-daagse show bij Chattelin zat de D-170 met een kabel aan de Express; dat was om geen bandbreedte te hoeven delen tussen de Express-DP en Mac-Express vertelde Thierry me. Dat was waarschijnlijk gewoon bittere noodzaak. Dat maakt het idee van "Cut the cord" wat bedenkelijk, want ik heb mijn Express op 30 cm van mijn DP liggen. Die 30 cm hadden er wel bij gemogen en dan via RJ-45 de DP in. Streamen vanaf de Express naar de DP of via een kabel? Gezien de huidige problemen zou ik stellen: Geef mij maar een kabel. Het is natuurlijk wel interessant om vanaf de MacAir te streamen; daar moet natuurlijk geen kabel aan zitten als ik op m'n luisterstoel zit.

Ik krijg heel af en toe nog korte onderbrekingen en ik zal eens de max recall delay en buffer size vergroten.


Hoi Peter, helder! Het pad dat je schetst voor de datastreams klopt. Je hebt met de MB Air dus inderdaad drie concurrent WiFi streams, één van je NAS over de AP Express naar de MB AIR, één van je MB Air naar de AP Express en één van de AP Express naar de D-Premier. Het is zeer belangrijk dat je het beste WiFi channel selecteert en dus even kijkt met iStumbler in welke kanalen de minste/minst sterke access points actief zijn. Met een 96kHz/24 bit track zit je al op 4mbit/s en in jouw geval maal die (want drie WiFi streams) voor je bedrade netwerk dat waarschijnlijk gigabit is (zit er een gigabit switch in de Ziggo router?) maakt dat niet zo veel uit.

De max recall delay is verwijderd uit AIR2.1 maar de buffer size is nog aanwezig, die wordt voor high res op minimaal 3s. (3000ms) aanbevolen. Zelf heb ik nog weinig high res muziek en ik speel voorlopig nog met de default buffer size van 1s.

Mocht iStumbler abracadabra uitspugen voor je, deel dan maar een screenshot dan kijk ik even met je mee.

Aangaande de demo bij Chattelin, toen was AIR nog buggy en zou hoe goed 't WiFi netwerk ook geweest zou zijn een probleemloze playback niet mogelijk zijn geweest. Nu met AIR2.1 is dat anders.

NB. Mocht je trouwens een écht goede WiFi router/access point willen hebben en 't geld er voor over hebben dan zou ik je absoluut de Asus RT-N66U aan kunnen raden. Omdat die vervangen/opgevolgd is door de RT-AC66U is deze steeds voordeliger te krijgen (al vanaf 119 euro nu). Die van mij staat zo'n 3 meter bij de Devialet vandaan en m'n ontvangst is -20dBm, hoeft dus niet eens persé in je kastje te staan direct boven/naast de D-Premier al is een 'clear line of sight' wel aan te bevelen (in elk geval geen metalen objecten tussen AP en DP.)