Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

chansig

Ik weet niet helemaal zeker of het aan mij ligt...maar een merk van deze prijzen hoort toch gewoon direct uit de doos goed te functioneren. Of zijn het gebruikersfouten die ik allemaal lees ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on June 29, 2013, 12:05:30
Ik weet niet helemaal zeker of het aan mij ligt...maar een merk van deze prijzen hoort toch gewoon direct uit de doos goed te functioneren. Of zijn het gebruikersfouten die ik allemaal lees ?

Gr Hans
Nee het is een geslaagd gevalletje high end marketing.

chansig

Ws als het een veeeeeeel goedkoper merk was geweest was het helemaal afgebrand beetje alla Buckler.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

weust

chansig, als je die illusie hebt. Geen enkel bedrijf, hoe duur ze hun spullen ook verkopen, is perfect laat staan dat ze dingen in één keer goed doen.

Als Windows systeembeheerder pak je de meeste dingen niet eens aan van Microsoft voor er een Servicepack of Release update over heen is geweest.
En dan heb ik het alleen maar over software die tot enkele duizenden euro's per licentie gaat, tot software die rond de 10K per licentie ligt.
En dan nog komt er bijna ieder jaar wel een nieuwe versie uit van de software.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

chansig

Ik weet niet precies op welke illusie je nu doelt...maar zoals Abz al aangeeft: een gevalletje van geslaagde marketing.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Software maakt het wel makkelijker voor ontwikkelaars
om hun werk niet goed te doen.

Deleted member

Quote from: chansig on June 29, 2013, 12:05:30
Ik weet niet helemaal zeker of het aan mij ligt...maar een merk van deze prijzen hoort toch gewoon direct uit de doos goed te functioneren. Of zijn het gebruikersfouten die ik allemaal lees ?

Gr Hans

Uiteraard, daarom zijn er ook zo veel klanten boos nu. Groeipijn noem ik de recente historie. Bij de introductie van de D-Premier hadden ze 't zéér goed voor elkaar. Gelukkig wordt er hard gewerkt aan oplossingen, wordt er stiekem geluisterd naar de klant en lopen ze de achterstand nu alsnog in. Wat de meeste klanten nog 't meest in 't verkeerde keelgat schoot is de initieel volledig uitgebleven communicatie naar de klant en die is nog steeds niet volledig zoals 'ie zou moeten zijn vind ik. Maar ik denk dat dit een zeer wijze les is (geweest) voor Devialet. Vergeet niet het is een kleine nieuwkomer, paar jaar terug begonnen met een paar man. Inmiddels zijn er geloof ik tussen de 35 en 50 man aan 't werk daar maar 't is nog steeds geen Harman of Sony!  ;)

Deleted member

#1232
Quote from: Charlemagne on June 28, 2013, 23:58:02
Zo langzamerhand wordt het tijd voor de champagne, geloof ik.

@Antoine: dank dat je de hdmi onder de Franse neuzen blijft wrijven. Ik zou dat inderdaad graag op orde hebben die passthrough van het beeld in de hdmi-out. Je hebt wel gelijk dat de prioriteit nu elders ligt.

Heb je nu al de "goose bumps" van de nieuwe firmware of vergeet je in de opwinding naar de kwaliteit van de weergave te luisteren? Kan ik me voorstellen. Ik krijg ondertussen gewoon kippenvel van de oude firmware...

Charlemagne, champagne!!  ;)

Eigenlijk werk ik nu eerst m'n testplan af. Heb gisterenavond alleen getest met iTunes (uitgezonderd 't korte testje voor Weust) die op Windows natuurlijk niet gegarandeerd bit-perfect is en via DirectSound speelt (beperking iTunes op Windows. Op Mac wel bitperfect). Zometeen ga ik verder met JRiver en daar verwacht ik natuurlijk wel de audiofiele prestaties op hoog niveau van!  :) Maar zelf op iTunes klonk het goed en 't klinkt inderdaad iets anders maar ik kan er nog steeds mijn vinger niet op leggen, hoe wat precies. Dat moet ik nog even laten bezinken dus.

bmateijsen

Eerste foto's van de 110....

bmateijsen

Nog een...

Deleted member

Quote from: bmateijsen on June 29, 2013, 11:40:37
<knip>
Alleen... ik heb een probleem met de nieuwe configurator, kan het bestand gewoon niet opslaan. :-/

De 170 is voor ons ook onderweg, maar blijkbaar hebben ze eerst 110's uitgeleverd. 240 hebben wij nog niet besteld. Misschien dat de D-Premier straks een upgrade krijgt, of dat een klant nog steeds gelukkig gemaakt kan worden met de D-Premier ;)

Heb je net als ik dat 'ie blijft hangen op 'Your config file is being generated'? Het gekke is dat 't me gistereavond laat nog lukte, toen maakte ik daarna een paar kleine wijzigingen en toen lukte het opeens niet meer. Ik denk dat de server of 't proces dat de conversie van de instellingen in de webapp naar de config voor de Devialet op z'n gat ligt nu. Ik ga er na 't weekend wel verder mee testen maar voor jou is 't vervelender als je nog geen goede config kunt maken. Hopelijk kun je uit de voeten met de factory config.

Ik zag gisteren trouwens ook dat Devialet de USB driver voor de nieuwe modellen heeft geupload op de website.

Aangaande de 170 ik dacht al gelezen te hebben dat jullie die ook zouden krijgen. Devialet kan de vraag nog even niet aan maar lijkt zo snel als mogelijk wel te leveren dan en niet te wachten tot een complete order kan worden uitgeleverd.

bmateijsen

Ik heb de config inmiddels kunnen maken, blijkbaar als je het vanuit advanced doet, dan gaat het niet goed. Ga je terug en klik je op de link save naar SD file, dan gaat het wel goed...

Deleted member

Top! Mooie foto's ook weer, al moet je nog wel even de swiffer uit de kast halen en over de remote vegen!  ;)

bmateijsen

Quote from: Antoine on June 29, 2013, 12:41:02
Top! Mooie foto's ook weer, al moet je nog wel even de swiffer uit de kast halen en over de remote vegen!  ;)

Ach, paar stofjes ;)

Charlemagne

Ik begrijp dat die 110 dus de streaming module aan boord. Ben benieuwd naar de tests.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Quote from: Antoine on June 29, 2013, 12:30:41
Charlemagne, champagne!!  ;)

Ik wil je wel een mooie fles komen brengen! Maar eerst moet je huiswerk af...  ;)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bmateijsen

Quote from: Charlemagne on June 29, 2013, 13:03:35
Ik begrijp dat die 110 dus de streaming module aan boord. Ben benieuwd naar de tests.

Correct.. zowel ethernet of wifi (AIR). Waarbij ethernet nu al mijn voorkeur heeft, simpelweg omdat de nadelen van wifi direct weg zijn ;).

bmateijsen

Soms is het gewoon leuk om naar het uitpakken van een mooi product te kijken! Devialet 110 uitpakken

Invader

Mooi hoor! En hoe klinkt het?
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

#1244
Quote from: Guido42 on June 27, 2013, 20:19:46
Even checken of ik het snap; je kunt via een (dedicated) pc/ laptop je getripte muziek naar de devialet streamen. Je kunt daarnaast ook nog via je iPad spotify naar de devialet sturen. (Want zo wil ik het gaan doen)?

Ik wilde 't eerst testen voor dit te beantwoorden, zojuist gedaan en ook Spotify werkt en speelt prima!  :headbanging:

Op m'n NAS PC heb ik de officiële Spotify client geïnstalleerd en een klein programma'tje genaamd The Remoteless Helper (http://remoteless.no/). Op de iPad de bijbehorende app 'Remoteless for Spotify' geïnstalleerd (€2,69, https://itunes.apple.com/nl/app/remoteless-for-spotify-spotify/id353392482?mt=8) en spelen maar. Werkt perfect!!  :worship:

Antwoord op je andere vraag is trouwens ook 'ja', bijvoorbeeld JRiver Media Center is een goed afspeelprogramma voor op de PC ($49,98 http://www.jriver.com). In combinatie met JRemote (€8,99, https://itunes.apple.com/nl/app/jremote/id486222633?mt=8) kun je dan JRiver bedienen met de iPad. Werkt ook perfect en zelfs beter en completer dan de Apple Remote voor iTunes.

Hier wat screenshots van Remoteless for Spotify:


Deleted member

Quote from: Charlemagne on June 29, 2013, 13:09:37
Ik wil je wel een mooie fles komen brengen! Maar eerst moet je huiswerk af...  ;)

Haha working on it!  :) En die champagne is niet nodig hoor, drink maar lekker zelf op straks. Er speelt hier duidelijk bij mij ook een eigen belang zoals je weet dus ik test me gek! :D ;)

Deleted member

#1246
Quote from: bmateijsen on June 29, 2013, 13:31:55
Soms is het gewoon leuk om naar het uitpakken van een mooi product te kijken! Devialet 110 uitpakken

Leuk om te zien Bjorn!! Zag trouwens net op Facebook dat Chattelin vandaag naast de 110 ook de 170 binnen heeft gekregen..discriminatie!!  ;)

edit: Audiofile (NL dealer) ook zie ik op Twitter:

QuoteAudiofile ‏@audiofile_nl

We're happy! Today we received the brand new Devialet 110 & 170 all in one amps!! http://en.devialet.com/home-en-us/
---
First impression of the Devialet 110 (in combination with Audio Physic Sitara 25)....Great control,punch and definition in the bass!
---
Great feature on the remote of the Devialet. You can adjust bass, treble and balance. Especially useful with older (bad sounding) records!
---
Devialet 110 nu aan het testen met Sonus Faber Liuto monitor. Mijn god, wat een snelheid en instrument echtheid! pic.twitter.com/dMGk4chbOq
---
Devialet nu met usb ingang. Uitstekende combinatie nu hier in de winkel: Mac mini met audioquest usb kabel rechtstreeks op Devialet. KLAAR
---

Audio-Life krijgt 'm/ze volgende week:

QuoteAudio-Life ‏@audio_life

Nieuwe Devialet komt eindelijk volgende week!

Charlemagne

Wow! Dat ziet er tot nu toe veelbelovend uit, Antoine! Hoop dat de andere mediaplayers ook zo goed werken als de Spotify.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bmateijsen

Ach.... wij krijgen de 170 ook binnenkort, dus we zien het wel. ;).

Fred Mulder

Interview met co founder Devialet, interessante inkijk in geschiedenis en toekomstplannen:
http://m.youtube.com/#/watch?v=9eII_XP0Alk&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D9eII_XP0Alk

In het kort: doel om -met een wereldwijde markt van 1 bln- in de toekomst mn inkomsten uit patenten te genereren, we zitten nu in fase 1 Brand building.

One day, everyone will own a Devialet?

Ps. Over een paar jaar niet teleurgesteld zijn als de nieuwe reeks weer voor de helft wordt aangeboden  :hehe: