Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

twani

#1200
Quote from: bmateijsen on June 28, 2013, 18:46:26
De Devialet 110 hebben wij vandaag binnen gekregen..... Morgen eens aansluiten en testen! Ben heel benieuwd!

Groet,

Bjorn
Komt eindelijk de waarheid boven tafel.......  8)  Mooi ook dat jullie het "goedkoopste" type eerst beetnemen, daar zullen best veel mensen benieuwd naar zijn ;)


Invader

Als ik een zekere Haagse winkelier moet geloven dan blijft de 110 flink achter bij zowel de 170 als de D-Premier. Op basis waarvan hij deze uitspraak doet is mij een raadsel, maar we gaan hier dus snel antwoord op krijgen, zo te zien.

Daarbij wist deze winkelier ook te melden dat de 170 op het niveau van de D-Premier zit en de 240 vanaf dat punt nog weer stappen maakt. Dat iedereen het maar even weet ;) Oh ja, en je dient voor DE ideale set i.c.m. een Devialet toch ook zeker een minstens even dure cd-speler aan te schaffen met een kabel, want je weet het maar nooit met dat streamen... Ik dwaal af, maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit een aanschaf zal doen bij zo'n dealer, hoe goed de demo's daar ook zijn.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Fred Mulder

Quote from: bmateijsen on June 28, 2013, 18:46:26
De Devialet 110 hebben wij vandaag binnen gekregen..... Morgen eens aansluiten en testen! Ben heel benieuwd!

Groet,

Bjorn

Helemaal goed, ben benieuwd hoe het klinkt direct aangesloten op de NAS.

[Duck and cover]

Guido42

#1203
Quote from: Invader on June 28, 2013, 20:52:32
Als ik een zekere Haagse winkelier moet geloven dan blijft de 110 flink achter bij zowel de 170 als de D-Premier. Op basis waarvan hij deze uitspraak doet is mij een raadsel, maar we gaan hier dus snel antwoord op krijgen, zo te zien.



Daarbij wist deze winkelier ook te melden dat de 170 op het niveau van de D-Premier zit en de 240 vanaf dat punt nog weer stappen maakt. Dat iedereen het maar even weet ;) Oh ja, en je dient voor DE ideale set i.c.m. een Devialet toch ook zeker een minstens even dure cd-speler aan te schaffen met een kabel, want je weet het maar nooit met dat streamen... Ik dwaal af, maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit een aanschaf zal doen bij zo'n dealer, hoe goed de demo's daar ook zijn.

Dat over de 110 heb ik hem ook horen zeggen. Over duurdere cdspelers kopen niet. Integendeel. Hij zei dat mijn marantz cd speler van 1500 euro het net zo goed zou doen als zijn 10.000 euro kostende wadia. Je doet de man geen recht!
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

weust

Daarbij zat in de 170 prototype geen streamer module ingebouwd, en werkte alleen de digitale aansluiting. Niet veel keus dus.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Invader

Quote from: Guido42 on June 28, 2013, 21:31:13
Dat over de 110 heb ik hem ook horen zeggen. Over duurdere cdspelers kopen niet. Integendeel. Hij zei dat mijn marantz cd speler van 1500 euro het net zo goed zou doen als zijn 10.000 euro kostende wadia. Je doet de man geen recht!

Klopt, hij zei dat ook niet tijdens de recente demo, maar ik refereer naar een recent artikel, zie:
http://www.hifi.nl/artikel/20316/Chattelin-Stelt-Samen.html

Het advies dat hij jou dan gegeven heeft over cd-spelers maakt bovenstaande artikel nog ongeloofwaardiger, vind je niet?

Oh, en de Aurender die je nodig hebt is eigenlijk nog vreemder. Ik heb verder veel respect voor de man hoor, maar dit soort uitingen snap ik compleet niet. Je kunt het dan ook omdraaien, als je bij een Devialet een Aurender als streamer en een cd-speler aan raadt, dan doe je de Devialet geen recht.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Charlemagne

Ik schreef al eerder dat verstand van highend-weergave en verstand van streaming twee verschillende dingen zijn. Bij een goede dealer die met zijn tijd meegaat vallen beide samen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

#1207
Quote from: Fred Mulder on June 28, 2013, 20:55:45
Helemaal goed, ben benieuwd hoe het klinkt direct aangesloten op de NAS.

De Devialet speelt niet rechtstreeks van de NAS. Je bedoelt neem ik aan via de laptop/MacBook/htpc en alles via de netwerkkabel, en dan eventueel spelend vanaf de NAS, niet via de wifi dus.

Quote from: Charlemagne on June 26, 2013, 22:43:39
<knip>
De clientstreamer van Devialet kan niet rechtstreeks streamen van een NAS, maar is afhankelijk van streaming software op een htpc of laptop. Ik stream met iTunes van Apple met Apple lossless (alac's) Dat kan ook in highres. De op de laptop geïnstalleerde software "Air" van Devialet pikt de digitale data weg van iTunes (voor dat programma de muziek vernaggelt) en stuurt de data over wifi naar de cliëntstreamer. En die maakt er dan fraaie muziek van.  :inlove:
<knip>

Met de nieuwe Airsoftware op de laptop/htpc en nieuwste firmware op de Devialet moet je kunnen streamen via de netwerkverbinding op de Devialet 110. En niet via de wifi, die nog niet stabiel is bij de laatste updates. Eventueel met andere streaming software dan iTunes. Ik hoop dat Bjorn dat gaat testen. Als ie iTunes gaat gebruiken zal hij alleen alac's kunnen laten horen. Met JRiver en/of Foobar lukt streamen ook met flac's. Da's handiger, voor Bjorn dan. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

S@m

Quote from: Invader on June 28, 2013, 21:43:16
Klopt, hij zei dat ook niet tijdens de recente demo, maar ik refereer naar een recent artikel, zie:
http://www.hifi.nl/artikel/20316/Chattelin-Stelt-Samen.html

Het advies dat hij jou dan gegeven heeft over cd-spelers maakt bovenstaande artikel nog ongeloofwaardiger, vind je niet?

Oh, en de Aurender die je nodig hebt is eigenlijk nog vreemder. Ik heb verder veel respect voor de man hoor, maar dit soort uitingen snap ik compleet niet. Je kunt het dan ook omdraaien, als je bij een Devialet een Aurender als streamer en een cd-speler aan raadt, dan doe je de Devialet geen recht.

Hij schrijft ook dat er in zijn beleving twee type luidsprekers zijn, hart en verstand. Laat nou net die Django's het allebei zijn... ::)

Fred Mulder

#1209
Quote from: Charlemagne on June 28, 2013, 21:48:55
De Devialet speelt niet rechtstreeks van de NAS. Je bedoelt neem ik aan via de laptop/MacBook/htpc en alles via de netwerkkabel, en dan eventueel spelend vanaf de NAS, niet via de wifi dus.

Het was een grapje  ;)

Aansluiten op een NAS was al meerdere keren langs gekomen in dit topic, bijna tot ergernis toe voor sommigen  :crazy: :sleepy: :confused: :eh:

Deleted member

#1210
Quote from: Charlemagne on June 28, 2013, 18:45:02
Handig van de Devialet boys om dat precies voor het weekend toe te sturen. Kunnen zij maandag weer verder klooien. Ik hoop wel dat je nog vrije weekenden gaat overhouden deze zomer. Nou ja! Het is toch rotweer.  ;)

Dat is idd. precies wat er achter zit en de testers wordt ook gevraagd dan maandag hun bevindingen terug te koppelen zodat ze idd. weer snel verder kunnen.  :) En weekenden zat hoor plus ik doe dit graag en volgende week drie weken vakantie dus dit weekend kan wel even worden "doorgewerkt"! ;)

Quote from: bmateijsen on June 28, 2013, 18:46:26
De Devialet 110 hebben wij vandaag binnen gekregen..... Morgen eens aansluiten en testen! Ben heel benieuwd!

Groet,

Bjorn

Leuk, ben benieuwd naar jouw/jullie ervaringen!  :thumbs-up: Was er voor jullie ook een 170 en wellicht nog een 240 onderweg?


Quote from: Fred Mulder on June 28, 2013, 20:55:45
Helemaal goed, ben benieuwd hoe het klinkt direct aangesloten op de NAS.

[Duck and cover]

Hahaha grapjas!!  :clapping: :D

Quote from: Invader on June 28, 2013, 20:14:26
Ben erg benieuwd naar de nieuwe beta firmware en de 110...

Goed nieuws!!!!!  :pompom:

Ik heb vanavond na m'n eerdere laatste post gelijk de nieuwe AIR2.0 geïnstalleerd na eerst de vorige versie te hebben gedeïnstalleerd, vervolgens op de D-Premier de nieuwe firmware geïnstalleerd en om 18:46 zette ik de eerste CD aan.

In eerste instantie was ik erg voorzichtig en heb ik niet tegelijk geinternet via de iPad of van nummers verwisseld. Gewoon het heerlijke Angus & Julia Stone - Down The Way album aangezet en laten spelen. Vorige keer kreeg ik bij nummer drie op 4:41 de eerste hiccup, bij nummer vier al vier hiccups en bij nummer 5 vijf! Was dus even spannend bij nummer 3 maar niks aan de hand!  :smile: Sterker nog de hele CD heeft zonder een enkele hiccup afgespeeld.

Hoe langer de muziek speelde hoe meer vertrouwen ik er in kreeg en ik ben ook tegelijkertijd gaan internetten op de iPad, geen enkel probleem. Uiteindelijk was 't 21:55 en toen had ik ondertussen drie complete albums geluisterd en ook nog een aantal losse songs die in de vorige beta (reproduceerbaar) problemen gaven maar ook dat ging nu goed.

Conclusie dik drie uur muziek gespeeld zonder één hiccup, pop of click, OH YEAH!! O0

Máár, vanavond heb ik alleen nog maar gebruik gemaakt van iTunes en m'n iPad 3 als remote (met de Apple Remote app) en muziek op 16 bit/44.1kHz. Morgen en/of zondag ga ik verder testen en switch ik naar JRiver Media Center om WASAPI te testen en de streaming op 24 bit. Ook zal ik wat high-res gaan testen en natuurlijk Spotify, XBMC en Youtube. Wordt vervolgd!

weust

Antoine, goed om te horen.

Is het mogelijk voor jou om een hi-res AIFF af te spelen met de Devialet?
Ik heb hier recentelijk hi-res FLAC omgezet naar AIFF met XLD, en dat vind de Squeezebox Touch niet leuk.
Ben dus benieuwd hoe dat nu gaat met de Devialet.

Het antwoord kan ik wel raden, maar ben gewoon benieuwd.
En met hi-res bedoel ik alles boven de 16 bit en 44.1kHz.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

twani

Dat klinkt veelbelovend voor jullie ;)

Invader

Wow Antoine, dat klinkt zeer veelbelovend! Dank ook voor al dit voorwerk. Hopelijk is hiermee nu snel het probleem de kop ingedrukt. Kan niet wachten op de final versie van de firmware...
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Charlemagne

Als het zo door gaat heb je toch gauw je vrije weekenden. Goed nieuws!
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

#1215
Quote from: weust on June 28, 2013, 22:22:40
Antoine, goed om te horen.

Is het mogelijk voor jou om een hi-res AIFF af te spelen met de Devialet?
Ik heb hier recentelijk hi-res FLAC omgezet naar AIFF met XLD, en dat vind de Squeezebox Touch niet leuk.
Ben dus benieuwd hoe dat nu gaat met de Devialet.

Het antwoord kan ik wel raden, maar ben gewoon benieuwd.
En met hi-res bedoel ik alles boven de 16 bit en 44.1kHz.

Ga ik gelijk even doen!  :) Ik heb een free sampler met 24bit/96kHz muziek. Deze is van Sound+Vision & HDtracks.com (The Ultimate HiDef Music Download Experience). Zojuist heb ik nummer 4 daaruit, Marvin Gaye, Let's Get It On geconverteerd met dBPoweramp naar AIFF. Ben zo terug!  :thumbs-up:

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Quote from: weust on June 28, 2013, 22:33:13
Excellent

Geen enkel probleem, speelt probleemloos af!  :thumbs-up:


weust

Nice :-) Had wel zo'n vermoeden dat het goed zou gaan hoor.
iTunes draait mijn omgebouwde FLACs wel af, en AIR2 is immers maar een geluidskaart.

Dank voor de test in ieder geval!
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Geen probleem Weust!


En ik kwam er toen ik net naar beneden ging trouwens achter dat ze nog een bug hebben gefixed die ik had gemeld. De versterker stond uit, zoals het hoort want ik heb auto power safe bij 30 minuten geen signaal ingesteld staan en die 30 minuten waren idd. al voorbij. :) Met 6.0.6 en de vorige beta was dat niet het geval en bleef hij net zo lang aan tot je 'm zelf uitzette. Well done Devialet!  :thumbs-up:

weust

Ook leuk :)

Had ook niet anders ban ze verwacht in een goed tempo releases uit te brengen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Quote from: Invader on June 28, 2013, 22:24:40
Wow Antoine, dat klinkt zeer veelbelovend! Dank ook voor al dit voorwerk. Hopelijk is hiermee nu snel het probleem de kop ingedrukt. Kan niet wachten op de final versie van de firmware...

Hopelijk vind ik bij latere testen dit weekend ook geen issues meer en als dat dan voor de andere testers ook geldt (en dus ook voor de andere platforms zoals de Mac en de 32 bit Windows versies) dan staat er niet veel meer in de weg voor een final lijkt me. :)

Quote from: Charlemagne on June 28, 2013, 22:29:05
Als het zo door gaat heb je toch gauw je vrije weekenden. Goed nieuws!

Haha inderdaad! :) De streaming had ongetwijfeld meer prio maar helaas zie ik wel dat de HDMI firmware nog ongewijzigd is t.o.v. de vorige beta, die hoef ik dus niet te testen dit keer maar ik zal 't wel nogmaals doorgeven dat 't nog niet werkte bij mij. Kunnen ze daar straks ook weer verder mee. Voor mij persoonlijk is HDMI niet belangrijk maar ik weet dat jij 't wel graag gaat gebruiken.

Charlemagne

#1222
Zo langzamerhand wordt het tijd voor de champagne, geloof ik.

@Antoine: dank dat je de hdmi onder de Franse neuzen blijft wrijven. Ik zou dat inderdaad graag op orde hebben die passthrough van het beeld in de hdmi-out. Je hebt wel gelijk dat de prioriteit nu elders ligt.

Heb je nu al de "goose bumps" van de nieuwe firmware of vergeet je in de opwinding naar de kwaliteit van de weergave te luisteren? Kan ik me voorstellen. Ik krijg ondertussen gewoon kippenvel van de oude firmware...
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bmateijsen

De 110 staat te spelen.. heb wat foto's gemaakt met uitpakken, dus dat komt later. Heel fijn ook de ethernet poort, dan heb je geen wi-fi meer nodig ;). En dus ook geen technische issues met 6.0.

Alleen... ik heb een probleem met de nieuwe configurator, kan het bestand gewoon niet opslaan. :-/

De 170 is voor ons ook onderweg, maar blijkbaar hebben ze eerst 110's uitgeleverd. 240 hebben wij nog niet besteld. Misschien dat de D-Premier straks een upgrade krijgt, of dat een klant nog steeds gelukkig gemaakt kan worden met de D-Premier ;)

AbZ

Quote from: bmateijsen on June 29, 2013, 11:40:37
De 110 staat te spelen.. heb wat foto's gemaakt met uitpakken, dus dat komt later. Heel fijn ook de ethernet poort, dan heb je geen wi-fi meer nodig ;). En dus ook geen technische issues met 6.0.

Alleen... ik heb een probleem met de nieuwe configurator, kan het bestand gewoon niet opslaan. :-/
Altijd fijn als je nieuwe spullen gewoon goed werken...

of iig binnenkort.  Goede zaak dat dit ook bij Devialet bijna gelukt is.