Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

weust

Dat van de audiostack weet ik niet, naast dat het natuurlijk niet in de kernel van een NAS voor komt, echter het decoding verhaal is niet noodzakelijk.
Logitech Media Server voor de Squeezebox kan immers ook decoderen en door zetten naar de Squeezebox. Dus daar zie ik geen beperking in.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

AbZ

Als 1 systeem flexibel is voor aanpassingen is het Linux wel idd.

AbZ

Quote from: Antoine on June 27, 2013, 09:27:00Wil je een Devialet dan zou je een kleine, zuinige PC neer kunnen zetten zonder keyboard, muis en toetsenbord en die 24/7 aan laten staan. Windows 8 er op, RAID controller erin of onboard RAID gebruiken et voila je hebt een "NAS" die je kunt gebruiken met de Devialets. Wil je zo'n typische Qnap/Synology etc. NAS dan moet je die kopen en niet de Devialet maar een uPnP streamer a la Linn.
Ik vind het eigenlijk sowieso flauwekul om een computer naast een streamer met ingebouwde computer te zetten.  En/of dan nog een NAS, een tablet:  dat zijn dan de derde en vierde computer.  (Da's het tegendeel van handig/efficient.  Echt iets voor IT'ers?)  Eentje zou genoeg moeten zijn.

weust

De nieuwe Devialet heeft geen ingebouwde mogelijkheid meer voor het decoderen. Einde verhaal.
We kunnen dus willen wat we willen, maar als het niet kan dan kan het niet.

We weten immers niet in hoeverre de hardware mogelijkheden verschillen tussen de nieuwe modellen ten opzichte van de D-Premier.
Ik zou het persoonlijk ook graag anders zien, maar de Air2 oplossing is wel het beste voor iedereen. En iedereen is dan ook de mensen die niet technisch zijn.

Jammer maar helaas.
Ik ga mij er in ieder geval niet druk om maken. Ik zorg dat de Mac Mini die nu bijna niets staat te doen ook mijn iTunes Library word voor de Devialet. En als er later een Software Package voor de NAS komt dan juich ik dat natuurlijk van harte toe.


Het is heel simpel: ben je het er niet mee eens, dan kijk je verder naar iets dat wel voldoet aan jouw eisen.
Dit is absoluut niet persoonlijk naar iemand bedoelt, puur algemeen.
Dit zie je namelijk ook bij alle Apple/Windows/Linux haters.
Zelf heb ik een pest hekel aan Linux (voor desktop gebruik) en Android (gebouwd op Linux) en daarom draai ik er ook niet mee.
Genoeg andere oplossingen die wel doen en kunnen wat ik eis.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

bmateijsen

Je kan Itunes natuurlijk naar je NAS laten wijzen, maar als de schijf groot genoeg is in de Mac mini, dan is dat overboden. ;)

Deleted member

Quote from: AbZ on June 27, 2013, 09:50:20
Ik vind het eigenlijk sowieso flauwekul om een computer naast een streamer met ingebouwde computer te zetten.  En/of dan nog een NAS, een tablet:  dat zijn dan de derde en vierde computer.  (Da's het tegendeel van handig/efficient.  Echt iets voor IT'ers?)  Eentje zou genoeg moeten zijn.

De Devialets zijn geen computers of streamers. Het zijn geïntegreerde versterkers met onder meer een ingebouwde WiFi streaming module. Sowieso de ene computer is de andere niet. Dit is de WiFi module in m'n D-Premier, ik heb 'm zelf geplaatst. Als je goed kijkt kun je zien welke componenten zijn gebruikt...



BTW. Je hebt niet eens een computer nodig om te streamen naar de Devialet. Dit kan direct van je iPhone of iPad. Gebruik je liever wel een computer dan kan dat ook en dan heb je er ook maar één nodig en geen draden. Je streamt dan rechtstreeks vanaf de computer (Mac of PC) via WiFi naar de Devialet.

Wil je net als ik alleen een iPad gebruiken maar je muziek bewaren op een PC waarop je ook 't library management doet dan kan dat ook. Zelf wilde ik daarbij een PC hebben die dedicated voor NAS achtige taken is (iTunes, Sickbeard, Couch potatoe, AirVideo server, backups, mailserver, webserver etc. etc.). Die staat 24/7 aan en dat werkt ook perfect.

Verder sluit ik me aan bij Weust en laat ik zelf deze hele discussie (hij is al drie keer eerder gevoerd) lekker voor wat 't is.  :)

weust

Quote from: bmateijsen on June 27, 2013, 09:59:47
Je kan Itunes natuurlijk naar je NAS laten wijzen, maar als de schijf groot genoeg is in de Mac mini, dan is dat overboden. ;)

Kan zeker, doe ik zo ook al is het alleen om mijn muziek en andere data beschermt te hebben tegen het stuk gaan van een harde schijf, maar de simpele thuis gebruikert zal dat niet zo snel doen.

Ik zit zelf wel eens te denken aan een dedicated Mac Mini als iTunes Library met een grote SSD er in (960GByte ofzo).
Aan de andere kant, of het nut gaat hebben betwijfel ik.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

AbZ

Als ik het zo lees denk ik dat ik de mogelijkheden van deze 'volledig geintegreerde' oplossing een beetje heb overschat...

weust

Ligt er aan hoe je het leest denk ik. Als het echt geïntegreerd was geweest dan was er ook geen software nodig op de client.
Air1 of Air2, want dan had de Devialet rechtstreeks een verbinding gemaakt met de client.
Het is altijd zo geweest dat de software op de client de data door stuurt naar de Devialet.

Zo zie ik het in ieder geval. Een moderne receiver of streamer die via UPnP/DLNA op een UPnP/DLNA enabled NAS of computer kan streamen is wat mij betreft geïntegreerd.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Eens. Al heb je voor streaming vanaf een iPhone/iPad dus verder niks nodig behalve natuurlijk de AIR app op dat Device. Praktisch vind ik dit zelf niet (beperkte storage) dus gebruik ik en de meeste anderen een PC of NAS voor de opslag.

Enige nadeel van de Devialet oplossing is dus dat je niet de NAS direct kunt benaderen vanaf de Devialet maar dat daar een Mac of PC tussen moet zitten. Voor mij geen nadeel, of ik nou een NAS of een PCtje neerzet is mij om 't even. Sterker nog met een PC kan ik meer, een PC is sneller, beter up to date te houden. Een PC is alleen wat duurder en wat minder energiezuinig dan de kleinste NASjes. Big deal, zeker tot voor kort kon die paar honderd euro voor dat PC'tje er ook nog wel vanaf voor een gemiddelde Devialet koper. ;)

weust

De iPad/iPhone als client gebruiken hoef ik ook niet. Leuk voor Spotify type diensten wellicht, maar meer niet.
Een iPad voor besturing van iTunes op een computer heb ik liever. Laatst even als test gedaan en dat bevalt prima. Ik vind namelijk wel de manier waarop iTunes 11 werkt erg prettig werken.

In jou geval doet de HTPC zo veel meer dan alleen HTPC dat het met een NAS lastig zal worden gok ik.
Alhoewel ik weet dat mijn Synology NAS ook web/mail/Plex/etc kan doen. (volgens mij las ik dat toch dat jij dat soort dingen met je HTPC doet?)
Het ligt er maar aan hoe ver je wilt gaan. En het nadeel is dat jij en ik veel van de techniek weten en het dus graag zelf bouwen danwel on controle houden :D
Zo gevaarlijk!
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Guido42

Even checken of ik het snap; je kunt via een (dedicated) pc/ laptop je getripte muziek naar de devialet streamen. Je kunt daarnaast ook nog via je iPad spotify naar de devialet sturen. (Want zo wil ik het gaan doen)?
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

AbZ

Quote from: Guido42 on June 27, 2013, 20:19:46je getripte muziek
getript en geflipt, kan allemaal.

Charlemagne

#1188
@Guido42: Je leverancier moet je dat allemaal haarfijn uit kunnen leggen, hoe je kunt streamen met een Devialet. En als hij dat niet kan zou ik op zoek gaan naar een leverancier die het wel kan. Verstand hebben van highend en streaming zijn twee verschillende zaken, die gaan niet altijd samen. Maar als je goed zoekt vind je vast een leverancier die van beide verstand heeft. Succes! ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Quote from: weust on June 27, 2013, 12:29:57
<knip>
In jou geval doet de HTPC zo veel meer dan alleen HTPC dat het met een NAS lastig zal worden gok ik.
Alhoewel ik weet dat mijn Synology NAS ook web/mail/Plex/etc kan doen. (volgens mij las ik dat toch dat jij dat soort dingen met je HTPC doet?)
Het ligt er maar aan hoe ver je wilt gaan. En het nadeel is dat jij en ik veel van de techniek weten en het dus graag zelf bouwen danwel on controle houden :D
Zo gevaarlijk!

M'n HTPC (staat beneden in m'n AV meubel) gebruik ik alleen voor HTPC werk, vooral films en TV series dus en al die content wordt vanaf de "NAS" PC (boven) gestreamd via gigabit ethernet. De NAS PC is echt een standalone 'headless system' dus zonder kb,muis en monitor aangesloten. Alleen power en ethernet is aangesloten. Ik vind dit ideaal, de beste software is te krijgen en te gebruiken op een PC dit i.t.t. dedicated commerciële NAS hardware. Met <35W idle valt 't verbruik ook mee en ik heb geen bijzonderde hardware gebruikt.

Geen "gevaar" hier. Computers zijn voor mij tegenwoordig eigenlijk gewoon gereedschap, middelen om iets mee te doen. Dus als 't eenmaal werkt heb ik niet meer de behoefte er aan te zitten dus dan blijft 't in de regel wel heel!  ;) En als ik dan toch eens wil klooien thuis dan gebruik ik m'n standaard PC daarvoor. :)

weust

Ik nog steeds wel voel het gewoon. Blijf er dus ver van weg.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Charlemagne was benieuwd naar 't verschil in klank met de nieuwe AIR2/firmware en ik begin steeds meer te lezen dat mensen die verbeterd vinden.  :)


QuoteI have reduced the volume of my sub by 2db, the new firmware or AIR does have a more bass heavy presentation and still more details in the mids. I like it more than the old version.

QuoteI agree the new version definitely sounds better, I feel it adresses some of the tiny issues people have had in the past with the sound being too mechanical.

QuoteWhen it is working its giving me goose bumps! Way more insight, tho may be a bit fizzy for some.

Deleted member

#1192
O ja, de nieuw configurator staat online bij Devialet. Zelf nog niet mee gespeeld. Zie: http://en.devialet.com/configurator/welcome/

www.youtube.com/watch?v=zhE9GeGqI_4

NB. Voor degenen die 't zich afvragen; ik heb nog geen nieuwe firmware/AIR ontvangen van Devialet.

Charlemagne

#1193
Quote from: Antoine on June 28, 2013, 14:37:41
Charlemagne was benieuwd naar 't verschil in klank met de nieuwe AIR2/firmware en ik begin steeds meer te lezen dat mensen die verbeterd vinden.  :)

@Antoine: dank je dat ziet er veelbelovend uit. Nog meer kippenvel en (volgens sommige zeurpieten) zelfs iets te sprankelend? Dat wordt spannend. Ik ga de nieuwe firmware er bij mij pas opzetten als jij je zegen eraan hebt gegeven, dat snap je wel!  Jij mag als eerste de 'goose bumps' krijgen.....   ;)

De configurator ga ik denk ik wel uittesten met het oog op de shootout die morgen bij me plaatsvindt. Ik zal laten weten hoe dat bevalt. Ik zie aan de hand van het YouTube filmpje dat er nu feitelijk twee configurator versies zijn. De nieuwe , speciaal voor de nieuwe firmware en - gelukkig! - ook de oude, die compatible is met de oude firmware.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

peter-s

Ik heb de nieuwe configurator even geprobeerd. Het eerste dat me opviel is dat ik niet kan vinden hoe je naam van de ingang kunt wijzigen. De wizard geeft de naam Dock aan de AES/EBU ingang. In de expert mode kan ik dat niet meer veranderen. De wizard laat je een CD speler alleen uitsluiten op een van de coax ingangen en niet op de AES/EBU.

Mis ik wat, of is de configurator niet goed uitgetest? Dat laatste zou niet moeten kunnen, want wat ik wil is eigenlijk nogal basic.

Deleted member

#1195
@Peter, ik heb heel even gekeken maar zie dat ik niet m'n bestaande (5.7) config kan inladen, althans dat werkt wel maar ik moet dan m'n settings opnieuw maken. Op zich geen probleem maar ik stel 't zelf nog even uit aangezien ik geen wijzigingen nodig heb.

De namen van in- of uitgangen kun je wijzigen door er in de 'advanced configuration' op de naam te klikken.



En algemeen: ik heb zojuist vers van de pers nieuwe beta's ontvangen. AIR 2.0.1 beta 7 en firmware 6.0.7 beta 2 RC4. Heb weer wat te testen dus dit weekend!  ;)

Charlemagne

Quote from: Antoine on June 28, 2013, 18:19:25
<knip>
En algemeen: ik heb zojuist vers van de pers nieuwe beta's ontvangen. AIR 2.0.1 beta 7 en firmware 6.0.7 beta 2 RC4. Heb weer wat te testen dus dit weekend!  ;)
Handig van de Devialet boys om dat precies voor het weekend toe te sturen. Kunnen zij maandag weer verder klooien. Ik hoop wel dat je nog vrije weekenden gaat overhouden deze zomer. Nou ja! Het is toch rotweer.  ;)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bmateijsen

De Devialet 110 hebben wij vandaag binnen gekregen..... Morgen eens aansluiten en testen! Ben heel benieuwd!

Groet,

Bjorn

Charlemagne

Quote from: bmateijsen on June 28, 2013, 18:46:26
De Devialet 110 hebben wij vandaag binnen gekregen..... Morgen eens aansluiten en testen! Ben heel benieuwd!

Groet,

Bjorn

@Bjorn: Succes! Ben wel benieuwd of de streamer erin zit en of ie bij jullie foutloos speelt via de netwerkkabel.

Ga je ook de wifi-verbinding testen?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Invader

Ben erg benieuwd naar de nieuwe beta firmware en de 110...
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack