Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

S@m

Misschien heb ik het volgende over het hoofd gezien, maar ik las zonet dat de specs van Devialet 6 Ohm impedantie vermelden @ versterkervermogen itt vrijwel ieder merk 8 Ohm @ versterkervermogen.

Dit zou dus eigenlijk betekenen dat vermelde versterkervermogens voor een eerlijk vergelijk dienen te worden terug gebracht?

110W @ 6 Ohm = 75W @ 8 Ohm,
240W @ 6 Ohm = 160W @ 8 Ohm, of ...?

Deleted member

Klopt ja, Devialet wijkt idd. op dat vlak nogal af van wat gebruikelijk is (max. vermogen bij 8Ohm en 1%THD dacht ik??)

Uit reviews met metingen rollen ook afwijkende waarden, deels te verklaren doordat met verschillende firmware versies wordt getest en ook de voeding en het versterkergedeelte 'streng' worden geregeld door de software in de D-Premier.


Stereophile (test op duurvermogen/continious output):
180W@8Ohm
246W@4Ohm
niet gemeten@2Ohm (omdat beveiliging ingrijpt bij duurtesten langer dan enkele seconden)

Stereo.de:
Duurvermogen 8Ohm: 162W
Duurvermogen 4Ohm: 171W
impulsvermogen@4ohm: 345W

HiFinews.co.uk (zelfde cijfers als Audio & Cinema en Casa):
165W@8Ohm
330W@4Ohm
650W@2Ohm

Wat de 110 en 170 gaan doen weet nog niemand behalve Devialet waarschijnlijk en een enkele reviewer die 'm al heeft staan. Er zijn nog geen reviews gepubliceerd.

S@m


garmtz

Quote from: Fred Mulder on June 16, 2013, 21:14:02
Je maakt het spannend..  :hehe: En hoe klonk de combinatie?

Klonk zoals een Harbeth op een Devialet! :)   Devialet klinkt eigenlijk op iedere speaker hetzelfde en de Harbeth kende ik al... ;)   Ik hoorde niets specifiek erg goed gaan of juist niet. Dat is het punt met de Devialets: je weet wat je van de klank kunt verwachten als je een aantal combinaties hebt uitgeprobeerd en dan kom je erachter dat er heel weinig karakter aan het geluid zit. Het is gewoon erg dynamisch en neutraal. Ik heb de laatste tijd wel wat lopen testen met Devialet versus andere merken en met de Devialet en externe vs interne streamer (Air).

weust

Dat dynamisch en neutraal is voor mij juist het belangrijkste.
Ik wil helemaal niet dat mijn versterker, of DAC, of streamer, of wat van combinatie dan ook, een eigen klankkleur gaat toepassen op het bronsignaal.

Neutraal betekend, voor mij, dat het zo natuur getrouw bij de opname komt.
Natuurlijk moet er rekening mee worden gehouden dat praktisch niemand van de luisteraars bij een opname, aanwezig is geweest. Laat staat de opnames zo ver voor ons geboorte jaar dat onze ouders elkaar nog niet eens hadden leren kennen ;)

Wat ik bedoel is, dat je een akoestisch gitaar kunt opnemen.
Als deze puur is opgenomen dan mag je er van uitgaan dat dat wel goed te horen is.
Maar als er ook maar het kleinste filter of effect aan word toegevoegd, dan is het niet puur meer.
En dan moet het voor mij gewoon heel goed klinken, en vooral aangenaam klinken.
Dat gevoel had ik bijvoorbeeld afgelopen zaterdag bij het tweede gedeelte van Wish you were here, van Pink Floyd vanaf mijn eigen CD.
Dat klinkt precies zoals ik het graag wil horen.

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Fred Mulder

Quote from: weust on June 17, 2013, 18:17:41
Dat dynamisch en neutraal is voor mij juist het belangrijkste.
Ik wil helemaal niet dat mijn versterker, of DAC, of streamer, of wat van combinatie dan ook, een eigen klankkleur gaat toepassen op het bronsignaal.

Neutraal betekend, voor mij, dat het zo natuur getrouw bij de opname komt.
Natuurlijk moet er rekening mee worden gehouden dat praktisch niemand van de luisteraars bij een opname, aanwezig is geweest. Laat staat de opnames zo ver voor ons geboorte jaar dat onze ouders elkaar nog niet eens hadden leren kennen ;)

Wat ik bedoel is, dat je een akoestisch gitaar kunt opnemen.
Als deze puur is opgenomen dan mag je er van uitgaan dat dat wel goed te horen is.
Maar als er ook maar het kleinste filter of effect aan word toegevoegd, dan is het niet puur meer.
En dan moet het voor mij gewoon heel goed klinken, en vooral aangenaam klinken.
Dat gevoel had ik bijvoorbeeld afgelopen zaterdag bij het tweede gedeelte van Wish you were here, van Pink Floyd vanaf mijn eigen CD.
Dat klinkt precies zoals ik het graag wil horen.

Ha Weust,

Vergeet niet naar enkele minder goede opnames te luisteren, het kan gaan storen wanneer een set 'te neutraal' / niet vergevingsgezind is. Kan bij alle opnames voorkomen, hangt ook af van studio mastering.

Mvg, Fred



weust

Dat had ik zaterdag bij de CD van Sarah Blasko.
Gewoon zonde hoe slecht die klinkt :(
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

S@m

Quote from: weust on June 17, 2013, 19:17:57
Dat had ik zaterdag bij de CD van Sarah Blasko.
Gewoon zonde hoe slecht die klinkt :(

De vraag is dan, wil je zo'n neutrale versterker waarop slechte opnames ook niet om aan te horen zijn. Cd van Sarah Blasko is tenslotte niet de enige 'niet zo beste cd'.

frank2

Ik heb 3 jaar een zeer neutrale versterker gehad, ik ben blij dat hij weg is. Een echt neutrale versterker hoeft geen probleem te zijn als de speakers bijvoorbeeld een warme tint hebben, echter zijn deze ook erg neutraal of ietswat analytisch kan dat behoorlijk verkeerd uitpakken, wat je vaak na een paar weken al kunt merken, omdat dan de blijschap van de aankoop weg is.

Als ik dan lees dat een cd slecht klinkt, zou ik meerdere cd's die "slecht' zijn meenemen. Hurricane van Ilse nr. 12 heeft bijvoorbeeld een lichte hoogsluier bij het refrein. Dat hoorde ik altijd goed bij de Belles, maar is eigenlijk behoorlijk irritant. Als dit nummer via de Devialet niet goed klinkt op de speaker zou ik zeer voorzichtig worden met aankoop. Ik weet uit ervaring dat als dat nummer niet lekker klinkt je vele cd's zult hebben die je dan niet meer draait.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

weust

Wat in vredesnaam is een "lichte hoogsluier"???
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

eddy135

Quote from: weust on June 17, 2013, 20:07:34
Wat in vredesnaam is een "lichte hoogsluier"???
Ga bij dit warme weer eens kijken bij de plaatselijke moskee, haha.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted member

Neutraliteit in een versterker is naar mijn mening goed. De Devialet is dan neutraal te noemen maar zeker niet kil of analytisch, de klank wordt ook vergeleken met zeer goede buizenversterkers.

Vergeet niet dat de meeste 'kleur' (=vervorming) wordt gegeven door de luidspreker, in een keten is dat als mechanisch werkend apparaat eigenlijk altijd de minst nauwkeurige weergever. Mijns inziens moet je daar dus het meest letten op de twee van de moeilijkst te verenigen eigenschappen 'neutraliteit' en 'muzikaliteit'. Het kan wel maar daar hangt m.i. meestal een fors prijskaartje aan.

frank2

Quote from: weust on June 17, 2013, 20:07:34
Wat in vredesnaam is een "lichte hoogsluier"???

er zit een irritant hoog in het refrein (in de zang, je hoort de stem en daarnaast hoor je de stem veels te hoog) alsof ze teveel aan de knoppen hebben gerotzooid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Charlemagne

Die "lichte hoogsluier" heb ik op mijn set (Devialet D-Premier & Dynaudio Sapphires) nooit last van. Geen luistermoeheid hier. Maar ik luister dan ook niet naar 'slechte' muziek!  ;D
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

chansig

Quote from: frank2 on June 17, 2013, 20:20:47
er zit een irritant hoog in het refrein (in de zang, je hoort de stem en daarnaast hoor je de stem veels te hoog) alsof ze teveel aan de knoppen hebben gerotzooid.

Maar dat ligt dan aan de versterker...zoals bv een Belles ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

weust

Quote from: Charlemagne on June 17, 2013, 23:14:01
Die "lichte hoogsluier" heb ik op mijn set (Devialet D-Premier & Dynaudio Sapphires) nooit last van. Geen luistermoeheid hier. Maar ik luister dan ook niet naar 'slechte' muziek!  ;D

Slechte muziek zegt natuurlijk niets over de opname kwaliteit ;)
Frans Bauer kan super zijn opgenomen, maar blijf er niets aan vinden.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Pjotr27

Speelt een Devialet ook op 16 ohm luidsprekers?
In alle meetstaatjes zie ik alleen maar dit:
Stereo.de:
Duurvermogen 8Ohm: 162W
Duurvermogen 4Ohm: 171W
impulsvermogen@4ohm: 345W

Ben daar een beetje benieuwd naar....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

BuSpu

Quote from: Pjotr27 on June 18, 2013, 02:20:32
Speelt een Devialet ook op 16 ohm luidsprekers?
In alle meetstaatjes zie ik alleen maar dit:
Stereo.de:
Duurvermogen 8Ohm: 162W
Duurvermogen 4Ohm: 171W
impulsvermogen@4ohm: 345W

Ben daar een beetje benieuwd naar....

De impedantie van een luidspreker wordt alleen maar een probleem als hij heel laag bv in de buurt van 2 ohm komt. Hogere impedantie dan 8 ohm geeft geen problemen maar wel andere vermogens getallen, voor wat het waard is.

Invader

Pjotr: heb tijdje geleden eens een Devialet gehoord i.c.m. met de Avantgarde Duo Omega (18ohm) hoornluidsprekers. Klonk subliem en geen enkel probleem voor de Devialet.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Pjotr27

Quote from: Invader on June 18, 2013, 10:04:08
Pjotr: heb tijdje geleden eens een Devialet gehoord i.c.m. met de Avantgarde Duo Omega (18ohm) hoornluidsprekers. Klonk subliem en geen enkel probleem voor de Devialet.

Mooi, bedankt voor de info, uiteraard moet je dit altijd proberen. Over het algemeen vinden mijn speakers een normale transistor versterker niet prettig. Dit komt met name door de 16 ohm belasting, wie weet doet een Devialet het beter....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

garmtz

Ik denk dat je geen stap vooruit maakt met de Devialet...

Pjotr27

Quote from: garmtz on June 18, 2013, 10:57:49
Ik denk dat je geen stap vooruit maakt met de Devialet...

Nee weet dat wel zeker, mijn versterkers ( Sun Audio voor + mono eindblokken) zijn geweldig.
Maar misschien een 2e setje erbij...
En dan is een Devialet wel heel mooi  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

garmtz

Quote from: Pjotr27 on June 18, 2013, 12:08:42
Nee weet dat wel zeker, mijn versterkers ( Sun Audio voor + mono eindblokken) zijn geweldig.
Maar misschien een 2e setje erbij...
En dan is een Devialet wel heel mooi  ;D

Tja, best leuk 'voor erbij'... :D

S@m

#1048
Quote from: Invader on June 18, 2013, 10:04:08
Pjotr: heb tijdje geleden eens een Devialet gehoord i.c.m. met de Avantgarde Duo Omega (18ohm) hoornluidsprekers. Klonk subliem en geen enkel probleem voor de Devialet.

Lijkt me logisch...

Quote from: BuSpu on June 18, 2013, 09:41:22
De impedantie van een luidspreker wordt alleen maar een probleem als hij heel laag bv in de buurt van 2 ohm komt. Hogere impedantie dan 8 ohm geeft geen problemen maar wel andere vermogens getallen, voor wat het waard is.

Pjotr27

Quote from: S@m on June 18, 2013, 12:30:59
Lijkt me logisch...

Nee helaas niet... heb mijn luidsprekers weleens op de Marantz set van Fritz de With ( Marantz reference set) gehoord en dat ging helemaal niet.... raar geluid, je merkte dat de Marantz de belasting niet fijn vond...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.