Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Invader

#950
Zo, weer teruggegaan naar 5.7.3 en AIR 1.5. Vanavond een feestje en wil niet voor aap staan ;)
iTunes is wel weer even wennen...
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Guido42

Het was echt de 170! :music:

Over een paar weken gaik het zwikkie thuis beluisteren. Mijn woonkamer heeft een goede akoestiek, daar maak ik me niet zoveel zorgen over. Het gaat me om de chemie met mijnluidsprekers.
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

robje24b

#952
blablabla, niet relevant (ik had hier iets gepost maar kan volgens mij niet de gehele post weghalen)

robje24b

#953
Goed, ik heb er genoeg van, ben ook weer terug naar 5.7.3 en air 1.5. Kan nu tenminste weer onafgebroken muziek luisteren. Is het trouwens nog mogelijk om de oude controller voor phone/tablet te downloaden? Ik kan de Devialet namelijk niet meer bedienen behalve met de reguliere AB.

twani

Quote from: Invader on June  8, 2013, 09:50:09
Zo, weer teruggegaan naar 5.7.3 en AIR 1.5. Vanavond een feestje en wil niet voor aap staan ;)
iTunes is wel weer even wennen...
Een "Deviaware" party :pompom:

robje24b

Itunes 11.0.4 geeft trouwens ook problemen met de oude firmware/air versie van Devialet bij mij. Na een paar nummers stopt het geluid er mee. Kan je wel gewoon weer aanzetten door een nummer te selecteren maar toch. Gaat lekker... not!

twani

#956
Quote from: robje24b on June  9, 2013, 12:46:41
Itunes 11.0.4 geeft trouwens ook problemen met de oude firmware/air versie van Devialet bij mij. Na een paar nummers stopt het geluid er mee. Kan je wel gewoon weer aanzetten door een nummer te selecteren maar toch. Gaat lekker... not!
Ik heb dat momenteel ook met iTunes internetradio (zónder omleidingsversterker welliswaar :D) In eerdere versies van iTunes kon je de buffer dan van small of medium naar groot zetten, die functie bestaat helaas niet meer :nopompom:

Ik weet overigens niet of het hier iets mee te maken heeft, de Devialet moet hier toch bufferen? :o

Deleted member

Mijn vertrouwen in Devialet heeft nu echt een dieptepunt bereikt. Fora vol met soortgelijke problemen van anderen, net als op de Facebook pagina van Devialet. Nul komma nul support, geen enkele reactie op Facebook of emails.

Vandaag ben ook ik terug gegaan naar AIR 1.5 en firmware 5.7.3. AIR2.0 heb ik volledig verwijderd inclusief 't driverpack en de 'verborgen apparaten' in device manager in Windows. Nu geen issues meer, 1,5 uur ongestoord naar muziek geluisterd i.p.v. een hikkende streamer.

Merde Devialet!  :-X


twani

Quote from: Antoine on June  9, 2013, 15:25:22
Mijn vertrouwen in Devialet heeft nu echt een dieptepunt bereikt. Fora vol met soortgelijke problemen van anderen, net als op de Facebook pagina van Devialet. Nul komma nul support, geen enkele reactie op Facebook of emails.

Vandaag ben ook ik terug gegaan naar AIR 1.5 en firmware 5.7.3. AIR2.0 heb ik volledig verwijderd inclusief 't driverpack en de 'verborgen apparaten' in device manager in Windows. Nu geen issues meer, 1,5 uur ongestoord naar muziek geluisterd i.p.v. een hikkende streamer.

Merde Devialet!  :-X
Straks krijgt Garmt toch nog gelijk met zijn stelling dat "Wifi niet een een dergelijk "highend" apparaat thuishoort"

Staaled

Quote from: twani on June  9, 2013, 15:48:51
Straks krijgt Garmt toch nog gelijk met zijn stelling dat "Wifi niet een een dergelijk "highend" apparaat thuishoort"
Probleem heeft niets met wifi van doen.

Het is de makke afhankelijk te zijn van 3 rd party software.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

tomvbugg

Precies zoals bij Windows, gelieve te wachten tot er een service pack uit is.  ;)

eddy135

Quote from: tomvbugg on June  9, 2013, 16:52:05
Precies zoals bij Windows, gelieve te wachten tot er een service pack uit is.  ;)
...en tot die tijd maar cd'tjes draaien!  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted member

#962
Quote from: twani on June  9, 2013, 15:48:51
Straks krijgt Garmt toch nog gelijk met zijn stelling dat "Wifi niet een een dergelijk "highend" apparaat thuishoort"

"Devialet, everyday highend pricing, low service"  :sneaky2:

Maar zoals ik al schreef niks aan de hand met de vorige versie en dat is ook WiFi. De nieuwe software is gewoon k#t!


Quote from: tomvbugg on June  9, 2013, 16:52:05
Precies zoals bij Windows, gelieve te wachten tot er een service pack uit is.  ;)

Haha, inderdaad!  ;D

peter-s

Ik heb een paar dagen geleden geschreven over de update naar 6.0.6, AIR2 en iTunes 11.0.4 en het inmiddels beruchte drop-out probleem.
Ik heb een mailtje geschreven naar Devialet en kreeg snel antwoord (doen ze trouwens meestal wel; snel antwoorden).
- Dat de volumeregeling van iTunes synchroon loopt met de volumeregeling op de Devialet is zoals bedoeld.
- Om van de drop-outs af te komen moest ik experimenteren met de buffer en recall delay. Dat helpt een beetje. In plaats van na een kwartier gaat het nu pas aan het einde van een CD mis. De hoeveelheid drop-outs is dan zo groot dat het onbruikbaar wordt. Op het Duitse Audio forum lees ik da ik dan de driver moet herstarten. (Ik zit nu te luisteren en heb nog geen drop-outs; even wachten dus..)

peter-s

Nog even wat..
Bij Chattelin, tijdens de 3-daagse, was de Devialet 170 verbonden met de Airport Express via een ethernet kabel. Thierry streamde via wifi met de Airport Express. Ik vroeg hem waarom die kabel daar zat en hij geen wifi gebruikte voor de verbinding tussen de Airport Express en de D-170. Hij vertelde dat de reden was dat hij op deze manier geen bandbreedte hoede te delen. Anders zou de ene helft worden gebruikt voor de Mac-Express en de andere helft voor de Express-D170. Toen wist ik uiteraard nog niets van het drop-out probleem met AIR2. Tijdens de demo ging er niks mis; geen enkele drop-out. Zou dat alleen maar komen door die kabel?

robje24b

#965
Ben nu terug van Itunes 11.0.4 naar 11.0.2 en eindelijk is het weer zoals het was. Op de een of andere manier kon ik vanuit Itunes niet meer scrollen door een nummer (geluid via air volgde het scrollen niet) en stopte het geluid er gewoon mee na een paar nummers. Nu met 11.0.2 is het weer goed. Lijkt me toch ook een compatibiliteitsprobleem terwijl Devialet zegt dat de problemen die met 11.0.3 ontstonden opgelost moesten zijn bij installatie van 11.0.4. Het hele Air2 gebeuren daargelaten. Ik vind het trouwens te gek voor woorden dat veel gebruikers nu uren bezig zijn om de problemen met de software van Devialet te achterhalen, op te lossen en te denken dat het aan hun eigen netwerk, etc ligt. Ik lees al dat mensen een nieuwe router willen aanschaffen! Het moet toch gewoon werken! En als het niet werkt (wat duidelijk het geval is) moeten ze zeggen: het werkt niet, we werken aan een oplossing, ga maar even terug naar de oude firmware en we houden jullie op de hoogte.

Invader

#966
Dag Peter, was zelf ook op zaterdag aanwezig bij de demo van Thierry bij de Chattelin driedaagse. Ik merkte juist dat er wel geregeld drop-outs waren. Thierry schreef dit toe aan een tegenwerkend wifi-netwerk op dat moment. Ik weet niet of toen ook een kabel naar de airport express gebruikt werd. Misschien is dit dus later gedaan om de dropouts tegen te gaan.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Charlemagne

Na alles troubles wat betreft de streamer en de desillusies die er mee te maken hebben, heb ik nog steeds niet gehoord of de Devialet na de update beter klinkt. Is daar nog iets zinnigs over te zeggen? Of waren jullie te teleurgesteld om daar nog kritisch naar te kunnen luisteren? En kan ik maar beter nooit meer updaten?

Ik heb begrepen dat de iPad app moet worden geüpdatet, als je met de nieuwe firmware en Air 2.0 wilt werken. Bij een downgrade van de firmware en Air-software, werkt die iPad app niet meer, toch? En die app is dan niet meer te downgraden. Of heb ik dat mis? Gaat Devialet nu de oude versie van de app ook weer aanbieden, om dat mogelijk te maken? Beaucoup de questions! C'est une catastrophe! Charlemagne
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Quote from: Guido42 on June  7, 2013, 20:16:38
Mannen, ik  ben om!  :)
Ik was vanmiddag bij Chatellin en heb opnieuw geluisterd naar de devialet 170. Ik had dat 2 weken geleden ook gedaan op de luisterdagen. Toen was ik aarzelend. Ik vond het weliswaar allemaal mooi klinken maar bij een ingewikkeld klassiek stuk ging het geluid de mist in. Het laag leek niet meer bij de rest van de muziek te horen. Ik dacht dat aan de speakers lag. Wijze forumleden spraken mij vermanend toe: te snel conclusies getrokken!
Vandaag dus een luistersessie bij Chatellin. Precies dezelfde installatie: de devialet 170, de Marten Django L speakers en een wadia cd-speler. De sessie was in de winkel van Peter en niet in het gehuurde zaaltje waar ik 2 weken geleden was.
Peter Chatellin had de devialet deze midddag ontvangen (als eerste in Nederland). Dus nog niet ingespeeld. Hij sloot hem aan waar ik bij stond. En toen een cd erin. In één woord geweldig. Het is ongelooflijk om een versterker met het formaat van een moderne weegschaal, zo'n krachtig geluid te horen voortbrengen. Het klonk alsof er kasten van Krell of ML speelden.
Ik besloot Wish you were here van Pink Floyd op te zetten. Die plaat (toen nog lp) heb ik al 35 jaar. En nu hoorde ik dingen die ik nog nooit eerder heb gehoord. Details, 'tingeltjes', diepte, en een ruimtelijkheid die ik persoonlijk nog nooit eerder in een muziekinstallatie heb gehoord (behoudens de out-off-my-leage installaties die je wel eens op beursen ziet). Zoveel beter dan ik thuis heb staan, en daar was ik toch altijd erg blij mee. En omdat het hier om (op de kabels na) om dezelfde installatie ging als twee weken geleden, moet het dus aan akoestiek hebben gelegen, dat het misging in de vorige sessie.
Daarna heb ik een ingewikkeld klassiek stuk opgezet: het requiem van Verdi olv Gardiner. Het is een topuitvoering door het Monteverdi Choir en het Orchestre revolutionaire et Romantique. Het dies irae uit dit stuk is een ongekend complex stuk muziek: het orkest en koor ontploffen als het ware, terwijl er harde paukenslagen klinken. Bij mij thuis verwordt dit gedeelte van de cd in een brij, een "blur" van geluid. Ik heb stuk voor de zekerheid thuis nog een keer afgespeeld om het goed te kunnen vergelijken. En het verschil was spectaculair: de devialet had er geen enkele moeite mee. Voor het eerst kon ik de sopranen van de tenoren onderscheiden, ik hoorde separaat de violen, bassen, blazers in het orkest. Heren, het was eigenlijk een ontroerend moment. Zo'n fantastisch geluid en ... financieel bereikbaar.
Ik heb daarna nog wat andere muziek gespeeld: Neil Young, Eagles. Hartstikke mooi allemaal, hoewel deze minder complexe muziek bij mij thuis ook heel goed klinkt. Maar hoe dan ook, ik ben dus om.
Peter zei dat hij over drie weken een partij devialets krijgt. Het schijnt storm te lopen. Als je er een wilt kopen moet je opschieten (maar wellicht kwam hier de handelaar in Peter boven...)
Jammer genoeg had hij de streamer nog niet binnen. Over een week of drie nog één keer terug. Ik denk dat ik het al weet...

:)

Guido, wij hebben elkaar toevallig vrijdag gezien toen ik even langs was.
Geloof me, die Wish you were here klonk vooraan in de winkel ook erg goed ;)

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Eindelijk wordt Devialet 'wakker' en beginnen ze te communiceren...beter laat dan nooit zeg ik dan maar.


Op Facebook:
QuoteThierry just got back to me and confirmed what the members of this page and other forums have confirmed; that users are experiencing issues with the new Air/FW updates.

Thierry also stated that "In most of the cases Air works brilliantly." However, for Devialet Thierry said "most is not enough for us and we want to have a robust transmission in all cases."

A note will be posted shortly on the devialet website.

En ook naar mij:

Quote
Dear Antoine,
Thanks for your message. We appreciate any constructive feedback.
We are aware that in some cases there are drops occurring despite a good network. We are investigating what the cause of that can be and we will keep the community posted through the various mediums: website, facebook etc....

To your question, when you use WASAPI bit perfect mode, the mixer is completely bypassed. Setting the volume changes the Devialet's volume because the virtual/software controls are mapped to the hardware controls of the Devialet. So when you set the volume in Windows, it is as if it would be done using the remote. This is really as "Bit Perfect" as "Bit Perfect" can be!
You can install AIR on multiple PC. Of course, only one can access the D-Premier at a time.

Thanks again,
Thierry

---
Dear Devialet,
Initially I was running iTunes 11.0.3 on Windows 8 Pro 64 bit and while it worked perfectly with AIR1.5 I got multiple short hiccups while playing a song using the 6.0.6 firmware and AIR2. My WiFi strength is very good (22dBm) and a continuous ping to the Devialet IP address shows no dropped packets or high latency. I've then downgraded iTunes to 11.0.2 and tested again but no improvements compared to 11.0.3. (same silent hiccups). When iTunes 11.0.4 became available I upgraded to that version but same issue.I've also tried a trial version of J River Media Center (18.0.194). Configured it properly and set it to WASAPI event style. Same issue: silent hiccups.

I'm reading a lot of people are experiencing the same issues on different Internet forums. I also know three other Dutch owners and they too experience this issue. I've done everything I could think of (including experimenting with both low and high buffer sizes) to fix/ameliorate the issues with AIR2 but nothing worked so my conclusion is the problem is in the firmware/software. This conclusion is strengthened by the fact that the other users also report that initially everything's fine but after a few songs the hiccups start and increase in frequency the longer you play. Restart everything and it works again until you've played a few songs again.

I'd like to know Devialet's point of view on these issues and if you are aware of them and are working on a resolution. Today (Sunday) I've downgraded my D-Premier to 5.7.3 and AIR 1.5, this resolved the issue: no more hiccups!

Another question: since I can adjust the volume in Windows I don't think the output is fully bitperfect as the Windows mixer is not bypassed. Am I correct?

One last question, is or will it be possible to install the AIR2 client on multiple PC's in my network and use it with one D-Premier? (multiple PC's powered on but only one PC playing at a time of course)

Best regards,
Antoine.

Invader

Klinkt enigszins positief deze reacties, Antoine.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

Zeker! :) Als er zo'n grote groep is die de issues heeft dan is niets doen gewoon geen optie, levert alleen maar ontevreden klanten op. Ik ben dus blij dat ze niet ontkennen/wegkijken maar aangeven dit momenteel te onderzoeken.

garmtz

Overigens regelt het volume in iTunes van onze Mac Mini NIET het volume van de Devialet. Of moet daar weer de laatste iTunes voor worden geïnstalleerd (11.0.4)?

Deleted member

#973
De implementatie op Apple is anders dan op Windows vanwege de verschillen in de werking van iTunes. Ik vermoed dus dat 't puur een Windows driver feature is. Persoonlijk vind ik 't verwarrend (gewoon alles op 100 en het volume regelen in de Devialet zou mijn voorkeur hebben) maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit als een pluspunt zien. Extra verwarrend is dat ik op m'n iPad ook 't volume kan regelen maar dan op een manier die geen invloed heeft op 't volume van de driver in Windows (of 't "fysieke volume" van de Devialet). Dit lijkt dus weer een zuiver softwarematige volumecontrol te zijn die bij mij dus altijd maximaal staat.

edit: ik moet bij dat laatste nog opmerken dat iTunes in Windows niet gegarandeerd bitperfect is (geeft Devialet ook keurig aan) en dat ik 't volume binnen de 'Remote' app van Apple bedoelde. Ik bediende dan dus iTunes. Bij J River had ik de volume controls uitgezet zoals J River adviseert voor bitperfect playback.

garmtz