Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Deleted member

#900
Ik ben trouwens na de eerste avond testen nog niet tevreden met de nieuwe oplossing. Ik heb alleen nog maar met iTunes getest en dit geeft korte hikken tijdens het afspelen, meermaals in een nummer. Eerst dacht ik dat 't was opgelost met een reboot van m'n PC maar 't kwam toch weer terug. Nu werk ik met de nieuwste iTunes (op Windows 8 Pro 64bit) die zoals bekend problemen geeft maar diezelfde versie werkte met 1.5 wel prima. Ik heb gespeeld met de buffergrootte maar of ik die nu vergroot of verklein het maakt niet uit. WiFi sterkte is perfect met 22dBm en een ping naar de Devialet is eigenlijk ook keurig (geen drops en latency max. 14ms maar gemiddeld veel lager).

Op Whatsbestforum las ik ook mensen problemen noemen. Hoe is jullie ervaring tot nog toe?

Later ga ik nog testen met Foobar, JRiver en misschien ook JPlay, gisteren niet aan toegekomen.

Deleted member

Quote from: Charlemagne on June  5, 2013, 01:02:14
Ja, deze vragen branden ook op mijn lippen! Zit nu nog even lekker in het regenachtigezonnige Italië, maar moet ik na mijn vakantie gaan upgraden, of stort ik mij dan diep in de ellende, terwijl er klankmatigs niets tegenover staat? Dat is de vraag. Of bieden de andere afspeelsoftware-varianten onovertroffen voordelen t.o.v. iTunes? Ben razend benieuwd naar jullie ervaringen naar kwaliteit van geluidsweergave, bedieningsgemak van de diverse software, de kwaliteit van de weergave van highres en wel of geen hiccups hierbij. Saluti di Charlemagne

Lekker genieten van je vakantie!!  :thumbs-up:

Voor mij persoonlijk is 't nog te vroeg om conclusies te trekken maar vlekkeloos werkt 't nog niet zoals je kunt zien in m'n vorige post. Ben nog geheel niet zeker wat de oorzaak is alleen.

garmtz

Ik zal ook gaan testen zodra ik weer op de zaak ben (donderdag).

Deleted member

#903
Quote from: Invader on June  4, 2013, 19:42:18
<knip>
Ook direct wat geprobeerd met JRiver en Foobar2000, deze had ik al geinstalleerd staan. Op dit moment krijg ik met JRiver hetzelfde als Antoine met iTunes, namelijk dat je het volume kan regelen via JRiver zelf, maar wellicht gaat dit wel ook de correcte wijze, omdat als ik de afstandsbediening van de Devialet zelf gebruik, de schuifbalk voor het volume in JRiver ook meeloopt. Hmm, verder mee experimenteren.

<knip>
Dan nog iets wat ik bij beide tools heb: als je bij de WASAPI data output format (Foobar) of bitdepth (JRiver) op 24bit zet, dan begint het geluid te kraken via AIR. Geen idee of dit van invloed is, verder onderzoeken...

Ik denk dat deze review, met tips handig is om eens door te lezen. Zo las ik onder meer voor bit-perfect dat je de volume controls uit moet zetten:

edit: de link naar de review (van versie 17 maar 't gaat om 't idee): http://www.computeraudiophile.com/content/436-jriver-media-center-17-detail/

QuoteRecapping what's necessary for bit perfect playback.

    Required - Exclusive Mode within Windows Sound Control Panel when using WASAPI or WASAPI - Event Style

    Required - An audio output mode within JRiver Media center that communicated directly with the hardware such as WASAPI, WASAPI - Event Style, ASIO, or Kernel Streaming.

    Required - Set JRiver volume to Disabled or set the JRiver Internal Volume to 100%.

Ook zag ik dat J river updates heeft naar 18.0.194 waarbij er is gesleuteld aan WASAPI in de voorgaande releases. Mogelijk helpt dit ook nog issues te voorkomen. De 24 bit problemen die je ervaart baren me zorgen maar mogelijk is dit op te lossen met het spelen met de buffersizes.

Deleted member

Quote from: garmtz on June  5, 2013, 11:05:18
Ik zal ook gaan testen zodra ik weer op de zaak ben (donderdag).

:thumbs-up:

garmtz

Wat ik nog even miste in de specs: gaat de nieuwe wireless hardware ook de 5 GHz band ondersteunen?

Deleted member

Quote from: garmtz on June  5, 2013, 11:49:45
Wat ik nog even miste in de specs: gaat de nieuwe wireless hardware ook de 5 GHz band ondersteunen?

De nieuwe hardware kan 't dacht ik maar of 't direct en officieel supported is weet ik niet zeker. Heb net even zitten zoeken maar ik heb 't niet meer terug kunnen vinden op de Devialet site. Ik heb zoveel gelezen dat ik niet altijd meer weet waar.  ;) Ik denk dat je dit aan Devialet/importeur moet vragen.

robje24b

Nieuwe air werkt bij mij trouwens zeer onbetrouwbaar, continu uitval iig bij spotify

Invader

robje24b: dat heb ik inderdaad ook. Eerder leek het goed te werken, nu niet meer. Heel veel stotterend geluid. Ga het eens onderzoeken.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Invader

Ok, een workaround gevonden voor mijn Win7 systeem. Als ik na eerst gebruik te hebben gemaakt van Foobar wil switchen naar Spotify dan moet ik eerst alles afsluiten (ook de AIR-app) en dan de apps opnieuw opstarten. Pas dan werkt Spotify goed.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

#910
Helaas ik dus ook zoals ik vanochtend al schreef. Dit is voor mij niet werkbaar, ik heb meermaals per nummer een korte hik (minder dan een halve seconde). Gelukkig geen pop of clicks, de hik is 'stil' zeg maar.

Vandaag m'n iTunes gedowngrade naar 11.0.2 en weer getest: geen verbetering t.o.v. 11.0.3.

Ook de trial versie van J River Media Center (18.0.194) geïnstalleerd en de JRemote aangeschaft voor op de iPad. Binnen J River zelf alle functionaliteit die ik niet nodig heb uitgezet etc. Ook netjes de Devialet geconfigureerd als WASAPI event style output device (default buffer van 100ms). Ik zie dat JRiver alle audio netjes bit-perfect output als 24 bit in dezelfde sample rate. Afspelen van 44.1kHz, 88.2 en 96kHz werkt op zich allemaal (hoger nog niet getest) vlekkeloos, máár helaas ook in JRiver dezelfde hikken. Ik heb niet de ruis die Invader meldde met 24 bit.


Beide tests vandaag trouwens gedaan met de buffer in de AIR software op 1000ms. Later zal ik nog kijken of 't met hogere buffers beter gaat werken maar gisteren was dat niet 't geval dus ik ben bang dat 't niet veel uitmaakt. Edit: ook alleen getest met CD rips of high res downloads.

Tot nu toe is mijn conclusie dus dat het totaal niet stabiel is. Na het testen ga ik waarschijnlijk terug naar AIR 1.5 als dat uberhaupt nog werkt. Dit tot Devialet de boel verbetert en/of een workaround aandraagt. Ook zal ik binnenkort m'n bevindingen delen met Thierry. Ik hoop dat jullie dat ook willen doen zodat bij Devialet duidelijk wordt dat er doorontwikkeld moet worden.

PS: J River met JRemote kan een blijvertje worden. Werkt goed!  :thumbs-up:

Deleted member


Invader

Antoine: precies wat jij omschrijft had ik ook met JRiver. Heb toen eens de bitdepth van automatisch op 16bit gezet en toen werkte het wel goed, maar dan is de output wel bijv 96khz/16bit of 192khz/16bit. Vraag me daarmee af of het dan nog wel bitperfect is. Er gebeuren iig rare dingen. Nog iets: als ik in JRiver en flinke library heb en ik scroll tijdens het afspelen door deze lijst, dan ontstaat er veel gekraak.

Verder heb ik op dit moment betere resultaten met Foobar2000 met de WASAPI plugin en op WASAPI event mode.

Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

@Invader, bij mij zie ik dat 'automatic' zorgt voor een bit depth van 24 bit. Dit zal dus voor meer netwerkverkeer zorgen en de WiFi verbinding dus zwaarder belasten. Ik zal 't binnenkort ook eens proberen op 16 bit. Vanavond en morgenavond moet ik helaas weg maar wellicht kan ik 't tussendoor nog even doen. Het kraken heb ik niet opgemerkt tijdens scrollen door m'n library, maar ik heb JRemote daarvoor gebruikt en jij wellicht JRiver zelf.


@Devialet (Hennie), ik zie je regelmatig online en actief in dit topic maar je hebt nog geen reacties gegeven. Kun je reageren op de issues die wij nu ervaren en/of e.e.a. terugkoppelen naar Devialet? Bij voorbaat dank!  :)

Charlemagne

Quote from: Antoine on June  5, 2013, 10:53:28
Lekker genieten van je vakantie!!

Doe ik ook volop! Da 's beter dan balen van een Devialet die niet naar behoren werkt. Ik denk dat ze de problemen, die ieder ervaart, toch heel gauw moeten gaan oplossen, anders dreigt een flinke imago-schade. En dan gaan ze die mooie nieuwe versterkers ook niet verkopen. Het heeft er nu alle schijn van dat ze een product, à la Windows, maar op de markt dumpen met mooie praatjes, zonder eerst gedegen te testen of het in alle omstandigheden goed werkt. Ik vind dat in deze prijsklasse niet kunnen.

Op zijn minst moet er snel help-pagina's komen op hun website, waarin ze duidelijk uitleggen wat de settings zijn in de diverse programma's om het streamen goed te laten functioneren.

Ik wacht maar met updaten tot de storm is uitgeraasd.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

robje24b

Misschien is dit (slecht werkende air-functie) wel de manier van Devialet om D-premier gebruikers te motiveren straks te upgraden naar de ethernet module.  :sly:

Dirk

Quote from: Antoine on June  5, 2013, 18:14:07
@Devialet (Hennie), ik zie je regelmatig online en actief in dit topic maar je hebt nog geen reacties gegeven. Kun je reageren op de issues die wij nu ervaren en/of e.e.a. terugkoppelen naar Devialet? Bij voorbaat dank!  :)
@Antoine : onze interpretatie vwb een "actieve" Devialet importeur verschilt blijkbaar :D



ik vind dit eigenlijk te gek voor woorden, terwijl hij zowat dagelijks lijkt te "passeren" om wel ff mee te lezen.

gelukkig zijn er nog zaken als (oa) een BB&G, die zich wel wat aantrekken van de Devialet klant (en al z'n vragen) en wel actief mee posten in deze behoorlijk actieve thread ;)
ik weet in elk geval waar ik hem koop, mocht ik daartoe beslissen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bmateijsen

Ik ga zo begin met de software upgrade en testen, dus zal straks de bevindingen posten.

Groet,

Bjorn

bmateijsen

Update net uitgevoerd en AIR2 geinstalleerd (is een must met 6.0 software), ik draai met Itunes 11.0.3 en momenteel draait het hier goed.

bmateijsen

Iets te vroeg gejuicht... ook hier een glitch. Nog even verder experimenteren... Ga nu even terug naar 11.0.2

robje24b

Ik ben altijd op Itunes 11.0.2 gebleven en het probleem is ontstaan na installatie van air2. Daarvoor werkte hij altijd zonder problemen. Vraag me dus ernstig af of het iets met Itunes te maken heeft. Vandaag is overigens Itunes 11.0.4 uitgekomen. Die heb ik nog niet getest.

bmateijsen

Quote from: robje24b on June  6, 2013, 10:33:07
Ik ben altijd op Itunes 11.0.2 gebleven en het probleem is ontstaan na installatie van air2. Daarvoor werkte hij altijd zonder problemen. Vraag me dus ernstig af of het iets met Itunes te maken heeft. Vandaag is overigens Itunes 11.0.4 uitgekomen. Die heb ik nog niet getest.

Ik had met software 6 en AIR1.5 gewoon geen geluid, dus vandaar upgrade naar AIR2. Ik merkte overigens bij de eerst 5 nummers niets.. De Glitch kwam bij nummer 6.

Draai nu vanaf de mac mini die we hier hebben staan en die heeft 11.0.2. erop.

Groet,

Bjorn

BuSpu

Quote from: Dynky on June  6, 2013, 07:29:53
@Antoine : onze interpretatie vwb een "actieve" Devialet importeur verschilt blijkbaar :D

Misschien voegt hij zich naar de nieuwe Devialet strategie, veel radiostilte.... :P

Maar de onzichtbaarheid van deze importeur geeft weinig hoop voor wat betreft meedenken van zijn kant. Hij kan een voorbeeld nemen aan sommige dealers !!!

bmateijsen

Even een update, ook wij hebben met 11.0.2 die glitches. Ik ga het via de officiele route neerleggen.

Groet,

Bjorn

peter-s

Ik speel op dit moment via een MacAir met iTunes 11.0.4 en het probleem met 11.0.3 is opgelost. Bij elk volgende track gaat de track indicator van iTunes mee de muziek stopt niet meer na 2 tracks.

Ik heb Air 2.0 en firmware 6.0.6 geladen en de eerste 5 tracks gingen perfect. Daarna begonnen de glitches; een paar keer per track valt de muziek even weg.

De volume regeling vaniTunes en van de Devialet lopen synchroon. Als ik het volume regel op het toetsenbord van de MacAir gaat de indicatie op de Devialet mee. Andersom ook, regelen met de Devialet laat de volumeregeling van de MacAir meelopen. Geen idee of iTunes of de Devialet het volume regelt.

Ik denk dat ik toch uitkijk nar de netwerk en USB aansluiting later dit jaar (of volgend jaar  :unhappy: )

Peter