Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

VlisChris

Quote from: Bas Akkerman on June  3, 2013, 21:40:49
Theo, komt u er maar in. Haha, dat zijn de duidelijke uitspraken! :blink: :sigh:

Die ook totaal niet nodig zijn inderdaad.
Snap de hint Theo.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

Er zijn ook vast aardige bij :P

Invader

Krijg net de remote app van devialet op m'n iPad als update, versie 1.3, geschikt voor firmware 6.0. Zou vandaag dan de dag zijn? Overigens is deze app niet backwards compatible met de 5.7 firmware merk ik net...
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

garmtz


robje24b

Handig dat hij niet backwards compatible is als het nog geheel onduidelijk is wanneer firmware 6 komt, daar gaat je phone/tablet remote...

Deleted member

Zo te zien gaat 't dan idd. vandaag eindelijk gebeuren!  :)

QuotePierre Chanteclair ‏@PChanteclair 40m

@DEVIALET new version of remote controller downloaded but the Iphone app is asking for version 1.6! Need help... When is AIR 2 expected?

QuoteDEVIALET ‏@DEVIALET 23m

@PChanteclair anytime now... stay tuned!
Hide conversation

Deleted member

En je zal zien dat 't niet lukt dus ik wacht nog maar even met de upgrade van m'n iPad.  ;)

Deleted member


Invader

Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

#884
En het nieuwsbericht, daar staan ook linkjes in: http://en.devialet.com/air2-now-available-for-your-d-premier/  O0

QuoteYour D-Premier is going to love the new universal Wi-Fi streamer

As promised, D-Premier is getting even better.

With the firmware 6.0 update and the new Devialet AIR streamer, our teams have developed new software that further improves performances and the D-Premier experience.

These developments work together – to take advantage of the new Devialet AIR and the new Devialet application (iOS and Android), install the 6.0 update first.

QuoteThe new Devialet AIR universal Wi-Fi streamer is a major development that lets you wirelessly play all the content stored or played on your Mac (from OSX 10.6) or Windows (Vista) computer on your Devialet.

No matter what format or audio player you use, don't change anything. All you have to do is select your Devialet as your computer's audio output device and play your music.

QuoteWith the new Devialet AIR, you get wireless streaming with CD quality, unlike most other solutions.

Whether you listen to compressed formats or CD-quality formats, the new Devialet AIR ensures loss-free transmission.

QuoteWith the new Devialet AIR, you get wireless streaming with CD quality, unlike most other solutions.

Whether you listen to compressed formats or CD-quality formats, the new Devialet AIR ensures loss-free transmission.

The new Devialet AIR Wi-Fi streamer lets you stream at up to 192 kHz. Of course, you need a Wi-Fi network that can handle it!

Devialet AIR2.0 now also lets you adapt transmission latency to the quality of your Wi-Fi network. You can adjust latency in the application's new interface to ensure audio flow stability.

Select bit perfect mode to enjoy your high resolution files (see below).

Quote"bit perfect" mode

The new Devialet AIR Wi-Fi streamer lets you play your music in bit perfect mode. This mode is for users who play high-resolution files (superior to CD format). It avoids having your computer's operating system alter your music file's sampling frequency before transmitting it to your Devialet.

This mode depends on the audio architecture used by your computer. Access is therefore different for Mac and Windows.

With Mac, it is guaranteed automatically from iTunes when the "Bit perfect" option is enabled in the Devialet AIR application's settings.

With Windows Vista, it can also be accessed automatically from several audio players by selecting WASAPI as the audio outlet in your player's settings. These include free players such as Foobar 2000, Winamp and XBMC or commercial players such as JRiver, Adobe Audition, JPlay. This is not the case for iTunes with Windows or Windows Media Player, on the other hand.

It is always possible to play in bit perfect mode manually by adjusting the sampling frequency in the Devialet AIR application's settings as needed for the format of the files you want to play.

Deleted member

Alles draait hier inmiddels. Ik moet nu echter wel op zoek naar een ander afspeelprogramma omdat iTunes alleen niet langer gagarandeerd bit-perfect is. Althans het volume is regelbaar dus daarmee wordt bij iTunes in elk geval niet de Windows mixer omzeild. Dit is goed te zien want op 't moment dat je muziek via iTunes afspeelt kun je het volume regelen binnen Windows. Pas trouwens op want op 't moment dat je 't volume naar 100% zet gaat de D-Premier naar -12dB!  :P Voor iTunes op de Mac wordt wel bit-perfect playback gegarandeerd maar zelf speel ik met een Windows 8 64 bit PC.

Hiermee begint dus voor ons mogelijk ook de zoektocht naar de beste afspeelprogramma's zoals die er voor (HT)PC of dedicated PC/Mac based muziekstreamers al langer was. Ik zeg mogelijk omdat nog niet zeker is of dat ook bij de Devialet ook verschil maakt. De techniek (virtual soundcard als WASAPI device) suggeert dit in elk geval wel. Ook wordt nu mogelijk de PC zelf en de hardware er in een factor van belang...leuk voor de tweakers in elk geval en dit zal tot veel discussie/delen van ervaringen gaan leiden op de diverse fora gok ik!  ;)

Eddye

Jriver is volgens mij bit perfect, en heeft een grote aanhang, misschien kan je daar wat mee.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

robje24b

Antoine, kun je de bestandjes (firmware en air2) even delen? Ik ben mijn password vergeten en de 'i lost my password'  functie werkt niet binnen de site.

Deleted member

Quote from: Eddye on June  4, 2013, 19:27:36
Jriver is volgens mij bit perfect, en heeft een grote aanhang, misschien kan je daar wat mee.

JRiver is er inderdaad eentje, ik zal me nu moeten gaan verdiepen in alle opties.  :)

Quote from: robje24b on June  4, 2013, 19:28:52
Antoine, kun je de bestandjes (firmware en air2) even delen? Ik ben mijn password vergeten en de 'i lost my password'  functie werkt niet binnen de site.

Tuurlijk, geen probleem, ik ben ze nu aan 't uploaden. Ik stuur je zo een PM als de bestanden er staan (ik heb maar een 1mbit/s upstream) met de locatie.

Invader

Zojuist ook alles geinstalleerd en het werkt. Werd even op het verkeerde been gezet, maar wat belangrijk is is dat je ook even in de app je eigen D-Premier selecteert via rechtsklikken op het icoontje in de taakbalk. Standaard staat dit bij installatie op "Disable Devialet AIR".

Ook direct wat geprobeerd met JRiver en Foobar2000, deze had ik al geinstalleerd staan. Op dit moment krijg ik met JRiver hetzelfde als Antoine met iTunes, namelijk dat je het volume kan regelen via JRiver zelf, maar wellicht gaat dit wel ook de correcte wijze, omdat als ik de afstandsbediening van de Devialet zelf gebruik, de schuifbalk voor het volume in JRiver ook meeloopt. Hmm, verder mee experimenteren.

Dan Foobar2000; daar loopt de volumebalk juist weer NIET mee met de A/B van de Devialet. Sterker, daar reageert de schuifbalk helemaal niet. Goed dus lijkt mij! Let wel: om het in Foobar (goed) aan de praat te krijgen wel eerst even de WASAPI plugin downloaden en installeren van hun site. Het beste is dan om bij output te kiezen voor WASAPI (event) met de Devialet als speakers.

Dan nog iets wat ik bij beide tools heb: als je bij de WASAPI data output format (Foobar) of bitdepth (JRiver) op 24bit zet, dan begint het geluid te kraken via AIR. Geen idee of dit van invloed is, verder onderzoeken...
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

Quote from: Invader on June  4, 2013, 19:42:18
Zojuist ook alles geinstalleerd en het werkt. Werd even op het verkeerde been gezet, maar wat belangrijk is is dat je ook even in de app je eigen D-Premier selecteert via rechtsklikken op het icoontje in de taakbalk. Standaard staat dit bij installatie op "Disable Devialet AIR".

<knip>

Klopt, ik liep hier ook tegen aan. Sterker nog ik dacht dat ik elke keer na een herstart van de PC dit zou moeten doen maar wanneer je de optie 'Autoswitch' op always zet detecteert 'ie blijkbaar dat de Devialet actief is en dan gaat 't wel goed.

Ik had trouwens vijf, zes hikken per nummer dus ik zat al te vloeken maar na een reboot van de PC waar 't op draaide lijkt dat opgelost.

Aangaande de rest van je post, daar reageer ik zelf nog even niet op want ook ik moet daar nog flink mee gaan spelen!  :) Maar ik neem wel aan dat je de 'Enable WASAPI bitperfect' optie hebt aangezet (als je de Windows versie van AIR gebruikt?

Guido42

heren,

Een lekenvraag (dus dat moet eenvoudig zijn voor jullie  :eh:

Heeft het zin om een dure cd-speler te investeren als je hem aansluit op de devialet? Op zich is toch alleen het loopwerk van de cd van belangen doet de dac van de devialet het werk?

devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

robje24b

Ik heb ze er ook op staan (Mac) en het werkt goed, ook streamen vanuit spotify werkt direct.

Deleted member

Quote from: Guido42 on June  4, 2013, 20:03:22
heren,

Een lekenvraag (dus dat moet eenvoudig zijn voor jullie  :eh:

Heeft het zin om een dure cd-speler te investeren als je hem aansluit op de devialet? Op zich is toch alleen het loopwerk van de cd van belangen doet de dac van de devialet het werk?

Klopt, in theorie is alleen de kwaliteit van 't loopwerk van belang als je de CD speler digitaal aansluit. Al zou je de CD speler natuurlijk ook analoog aan kunnen sluiten. Besef je dan wel dat het analoge signaal dan bij de input weer digitaal wordt gemaakt door de A/D converter in de Devialet. Tot nog toe is de ervaring van velen dat AIR zo goed is dat je geen CD speler of loopwerk meer nodig hebt. Toch zeg ik ook nu: altijd zelf proberen.  :)

Guido42

Maar ja, die enorme kast met cd's hè!   :music:

Heb jij je cd's op je harde schijf gezet, of werk je met spotify?

Overigens is het voor mij een wonder hoe devialet uit iTunes ( verknipte bestanden toch) weer een high end geluid weet te krijgen. :lookaround:
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

garmtz

Quote from: Guido42 on June  4, 2013, 20:03:22
heren,

Een lekenvraag (dus dat moet eenvoudig zijn voor jullie  :eh:

Heeft het zin om een dure cd-speler te investeren als je hem aansluit op de devialet? Op zich is toch alleen het loopwerk van de cd van belangen doet de dac van de devialet het werk?



In ieder geval heet het (om je vraag even precies te beantwoorden) geen enkele zin om een DURE CD-speler te gaan kopen. Je wilt altijd digitaal de Devialet in, dus een transport is genoeg. Beter nog: gewoon streamen via AIR!

garmtz

Quote from: Guido42 on June  4, 2013, 20:43:03
Hoe zit dan met sacd's? Die kun je niet rippen. Kan de devialet de extra kwaliteit van een sacd opname weergeven?

Die kun je inderdaad niet (makkelijk) rippen.

Je moet dan je speler toch analoog aan gaan sluiten. Of de speler op de HDMI ingang van een D-Premier gebruiken en de SACD speler de DSD data laten omzetten naar high-res PCM.

Persoonlijk vind ik dat absoluut geen reden om een Devialet te laten voor wat het is. Ik denk dat de CD-laag digitaal afgespeeld op een Devialet mooier klinkt dan wat je in normale gevallen voor elkaar krijgt met een SACD speler op een losse versterker.

Guido42

#897
Ik zou dus mijn sacd analoog kunnen aansluiten en een loopwerk aanschaffen dat ik digitaal aansluit? En als ik jullie zo beluister moet ik vooral niet teveel uitgeven aan dat loopwerk.
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

I_Guardian_I

Merken eigenaren van de Devialet naast de bredere ondersteuning ook een geluidsmatige verbetering?
Werkt de nieuwe software trouwens goed?
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

Charlemagne

Quote from: I_Guardian_I on June  4, 2013, 21:23:47
Merken eigenaren van de Devialet naast de bredere ondersteuning ook een geluidsmatige verbetering?
Werkt de nieuwe software trouwens goed?

Ja, deze vragen branden ook op mijn lippen! Zit nu nog even lekker in het regenachtigezonnige Italië, maar moet ik na mijn vakantie gaan upgraden, of stort ik mij dan diep in de ellende, terwijl er klankmatigs niets tegenover staat? Dat is de vraag. Of bieden de andere afspeelsoftware-varianten onovertroffen voordelen t.o.v. iTunes? Ben razend benieuwd naar jullie ervaringen naar kwaliteit van geluidsweergave, bedieningsgemak van de diverse software, de kwaliteit van de weergave van highres en wel of geen hiccups hierbij. Saluti di Charlemagne
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■