Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Guido42

Ben ik nu zo gek of....
Ik zat in het gehuurde zaaltje aan de overkant bij chattelin. Ik luisterde naar de 170. Er werd wat lichte jazz gespeeld. Klonk erg mooi, licht, muzikaal en ook nog eens "diep laag". Lastig te omschrijven, maar de bas(gitaar) klonk zoals hij moet klinken. Totdat iemand een cd aanreikte met een complex orkestraal stuk: het orgelconcert van saint- saens. Ik constateerde dat de set daar niet lekker ( weer zo'n kwalitatieve opmerking) mee omging. Het orgel, dat in dit stuk heel laag gaat, leek verdwaald. Ik vond het niet natuurlijk klinken. Ik schrok daarvan, omdat ik hoop dat de devialet de versterker is die ik zoek. Ben nu benieuwd of het aan de boxen of de versterker ligt, want voor een installatie van bij elkaar meer dan 20.000,-- die daar stond te spelen, vond ik het niet goed genoeg.
Ik ben nieuw in dit forum en beheers niet het audiofiele audioom dat ik af en toe hier lees. Maar zou het wel prettig vinden als mijn inbreng met enig mededogen zou worden behandeld. Ik geef maar weer wat ik waarneem.
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

S@m

Waar je eerst dit schrijft

Quote from: Guido42 on May 28, 2013, 21:42:06
Vandaag bij chattelin de devialet 170 gehoord. Echt mooi. Heel natuurlijk en transparant. Muzikaal. Diep laag, dynamisch. Ik was niet zo enthousiast over de luidsprekers waar hij op stond aangesloten: Marten django l.

En de schuld bij de luidsprekers legt.

Schrijf je nu dit

Quote from: Guido42 on May 29, 2013, 21:16:01
Ik vond het niet natuurlijk klinken. Ik schrok daarvan, omdat ik hoop dat de devialet de versterker is die ik zoek.

Ben nu benieuwd of het aan de boxen of de versterker ligt, want voor een installatie van bij elkaar meer dan 20.000,-- die daar stond te spelen, vond ik het niet goed genoeg.

En dat lijkt me een stuk eerlijker.

Wat mij betreft zij het je vergeven...  ;)


Guido42

Had overigens niet in mijn overwegingen meegenomen dat het aan de ruimte en/of de niet ingespeelde set kan liggen. Daarom ga ik binnenkort nog een keer luisteren. En met deze "zegeningen"stapt het wat lichter bij chattelin naar binnen....
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

garmtz

Quote from: Guido42 on May 29, 2013, 21:16:01
Ben ik nu zo gek of....
Ik zat in het gehuurde zaaltje aan de overkant bij chattelin. Ik luisterde naar de 170. Er werd wat lichte jazz gespeeld. Klonk erg mooi, licht, muzikaal en ook nog eens "diep laag". Lastig te omschrijven, maar de bas(gitaar) klonk zoals hij moet klinken. Totdat iemand een cd aanreikte met een complex orkestraal stuk: het orgelconcert van saint- saens. Ik constateerde dat de set daar niet lekker ( weer zo'n kwalitatieve opmerking) mee omging. Het orgel, dat in dit stuk heel laag gaat, leek verdwaald. Ik vond het niet natuurlijk klinken. Ik schrok daarvan, omdat ik hoop dat de devialet de versterker is die ik zoek. Ben nu benieuwd of het aan de boxen of de versterker ligt, want voor een installatie van bij elkaar meer dan 20.000,-- die daar stond te spelen, vond ik het niet goed genoeg.
Ik ben nieuw in dit forum en beheers niet het audiofiele audioom dat ik af en toe hier lees. Maar zou het wel prettig vinden als mijn inbreng met enig mededogen zou worden behandeld. Ik geef maar weer wat ik waarneem.

Excuses als het zo overkwam, was niet mijn bedoeling...

Het is geen van beide: dus niet de versterker en ook niet de speakers. Je luisterde puur naar een nogal waardeloze akoestiek. Dat het met lichte jazz wel goed ging en niet met orgel en orkest, is alleen maar meer bewijs dat dat zo is. Want hoe slechter de akoestiek, hoe minder goed complexere muziek gaat klinken, zeker op wat hogere niveaus. Het laag gaat zwabberen door een enorm lange nagalm van zo'n ruimte, wat iedere kwaliteit die de set potentieel in het laag heeft, om zeep helpt. Over zo'n sessie kun je dus niets zinnigs zeggen. Als je echt wilt horen wat de speakers kunnen, zou je Peter moeten vragen de combi fatsoenlijk in zijn demo-ruimte op te stellen, of zelfs thuis te laten plaatsen. Pas dan kun je wat meer zinnig zaken beoordelen.

garmtz

Quote from: Guido42 on May 29, 2013, 21:42:58
Had overigens niet in mijn overwegingen meegenomen dat het aan de ruimte en/of de niet ingespeelde set kan liggen. Daarom ga ik binnenkort nog een keer luisteren. En met deze "zegeningen"stapt het wat lichter bij chattelin naar binnen....

Ik denk dat het niet ingespeelde ook geen rol heeft gespeeld. Goed om inderdaad nog eens binnen te stappen bij Chattelin. En als je benieuwd bent naar combi's met andere speakers, loop gerust ook eens bij ons (Beter Beeld & Geluid) binnen! Wel wat verder weg dan om de hoek... ;)

Guido42

No hard feelings! Ik lees met plezier jullie bijdragen en leer een hoop van jullui.
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

garmtz

Quote from: Guido42 on May 29, 2013, 22:21:02
No hard feelings! Ik lees met plezier jullie bijdragen en leer een hoop van jullui.

Goed om te horen!

eric_audio

Quote from: Guido42 on May 29, 2013, 21:42:58
Had overigens niet in mijn overwegingen meegenomen dat het aan de ruimte en/of de niet ingespeelde set kan liggen. Daarom ga ik binnenkort nog een keer luisteren. En met deze "zegeningen"stapt het wat lichter bij chattelin naar binnen....

Ik heb dat thuis ook. Als ik erg hard speel, wordt het een rommeltje. Dus weet ik ook dat ik aan de akoestiek zou moeten werken om het geluid echt te verbeteren. Een andere set kopen helpt niet zoveel....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

tompj

Quote from: Guido42 on May 29, 2013, 21:42:58
Had overigens niet in mijn overwegingen meegenomen dat het aan de ruimte en/of de niet ingespeelde set kan liggen. Daarom ga ik binnenkort nog een keer luisteren. En met deze "zegeningen"stapt het wat lichter bij chattelin naar binnen....
Je gaat naar mijn mening pas echt weten of je wat aan die versterker hebt wanneer je die in je eigen ruimte op je eigen speakers beluistert Guido. Je hebt topspeakers die het waard zijn om aan een zorgvuldig geselecteerde set gekoppeld te zijn. En mijn persoonlijke mening is dat de invloed van een versterker sterk overdreven wordt. Dat zullen overigens weinigen hier met me eens zijn....Uiteraard moet er wel een 'technische match' zijn (voldoende vermogen/stroom).
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Deleted member

Ter info; er staat nieuwe firmware op de Devialet website, versie 5.7.3. Waarom ze nog een tussenrelease net voor 6.0 uitbrengen geen idee, er staat geen informatie bij. In de ZIP zie ik aanpassingen in de HDMI, WiFi en IHM firmware t.o.v. de 5.7.1 versie.

weust

Wellicht dat de 5.7/5.x versie blijft bestaan voor de met HDMI module uitgevoerde D-Premiers die niet worden geupgrade naar de 240?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Nope, de D-Premier zal de V6 software/AIR2 volledig supporten is al eerder verteld door Devialet:

QuoteD-Premier will be everything BUT obsolete and we are not dropping any support. D-Premier will benefit from Firmware V6 / AIR2 for free and HDMI will still be configurable via our online tool.

weust

Ah, toch wel. Meende al wel dat ik dat gelezen had.
Beetje apart dan, maar zal vast een reden voor zijn.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Zal Devialet vandaag dan de nieuwe software gaan vrijgeven of gaan ze voor de derde of al vierde keer de belofte breken? Over een paar uur weten we 't, ik heb een bang voorgevoel!  :confused:

edit: ik heb Thierry maar even een korte mail gestuurd met de vraag of 't ze gaat lukken!  ;)

Invader

Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

Haha, me too. Wel ligt nu de 'Helpdesk' pagina plat dus dat kan een goede voorbode zijn! ;)

edit: Vals alarm! Site is er weer, no changes.

Deleted member

Zucht.........  :devil:

QuoteThanks for your message. We have some issues with our new Web-platform that blocks us from publishing the software pack.

Sorry to keep you waiting. You will get the complete information-set on our website as soon as it is available.

Have a nice week-end.

S@m


Deleted member


weust

Scheelt wel dat zodra de web-platform (hun CMC dus) weer werkt, de update meteen te downloaden is.
Heerlijk dat CMS. Notepad ftw! :D
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

S@m

Quote from: weust on May 31, 2013, 15:42:50
Scheelt wel dat zodra de web-platform (hun CMC dus) weer werkt, de update meteen te downloaden is.
Heerlijk dat CMS. Notepad ftw! :D

Heerlijk dat je zo goed van vertrouwen bent...   ;D ;)

Deleted member

Ik geloof er ook niks van natuurlijk maar ik dacht laat ik 't maar bij smiley's houden anders krijg ik Dokter Twani weer over mee heen!  ;) :D

weust

Site werkt weer, en update (5.7.1) is te downloaden.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member


weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4