Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

twani


Deleted member


Deleted member

@de Linnies, lekker bij Linn blijven dan als je trage el cheapo NASje je zo heilig is! ;D Je mist dan wel een apparaat dat al vanaf 5k rondjes rijd om je Linn en de rest van je set. Linn komt pas rond Klimax level weer om de hoek kijken, kost iets meer maar dan kun je tenminste wel lekker dat NASje blijven gebruiken.  :clapping:

weust

Quote from: Antoine on May 27, 2013, 01:00:09
@Weust bedankt voor je verslag en informatie!!  :thumbs-up:

Graag gedaan. Thierry, en zijn vrouw die er ook bij was, zijn aardige mensen.
En ze kunnen nog goed Engels ook.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Jumping Jack

Quote from: Antoine on May 27, 2013, 01:11:03
@de Linnies, lekker bij Linn blijven dan als je trage el cheapo NASje je zo heilig is! ;D Je mist dan wel een apparaat dat al vanaf 5k rondjes rijd om je Linn en de rest van je set. Linn komt pas rond Klimax level weer om de hoek kijken, kost iets meer maar dan kun je tenminste wel lekker dat NASje blijven gebruiken.  :clapping:

Wow, jouw transitie van fanboy - misnoegde klant - terug fanboy gaat wel erg snel  ;D  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted member

Haha, ik ben sowieso niet haatdragend máár ik had ook net een etentje met veel wijn achter de rug! ;)

Maar nu meer serieus bedoeld zeg ik alleen; schrijf Devialet niet af omdat je niet direct vanaf een NAS kan streamen. En uiteraard is ook dat niet meer dan een mening en moet iedereen het verder zelf weten.  :)

Martin!!!

Blijf het toch vreemd vinden dat zo'n hi-tech audio product niet via de NAS kan streamen.

Gemiste kans denk ik zo!
mainly British stuff

weust

Hardware kan het wel, software is er alleen niet.
Houd er rekening mee dat er een computer in zit die geprogrammeerd met worden.
Iets met prioriteiten waarschijnlijk.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Kingpin

Quote from: Martin!!! on May 27, 2013, 10:12:36
Blijf het toch vreemd vinden dat zo'n hi-tech audio product niet via de NAS kan streamen.

Gemiste kans denk ik zo!
Dat niet alleen, op den duur houd het op met ondersteuning, hoe leuk ze het ook brengen, en dan zit je met een alles-in-één apparaat van 12k die dan heel erg in waarde daalt, maar nog erger dat je de nieuwste formaten (voorbeeld) niet meer worden ondersteunt.

Heb het zelfde gehad met ook een duur toestel, lang geleden, een referentie tv die ook gebaseerd was op een toekomstproof platform. De achterwand kon je er makkelijk afhalen waardoor je diverse modules kon insteken zoals sat, video ondemand, pvr etc. Na dik een jaar wilde ik een geïntegreerde sat/pvr module maar werd al niet meer ondersteund vanwege het achterblijven van de decoder software, daar sta je dan met een toestel van 10k... Voor mij de reden om nooit meer een alles-in-één apparaat te kopen, of in de val te lopen van marketingtrucs, of het moet betaalbaar zijn maar niet meer voor deze bedragen.

Ga je alleen op de kwaliteit af en ben je tevreden met wat het bied in verhouding tot de prijs op dat moment, in het achterhoofd houdend dat de volgende generaties beter en goedkoper worden, dan is er niets aan de hand, daar moet je je gewoon bij neerleggen.
Ik heb wel vaker duur spul gekocht en zeker in elektronica blijkt het telkens weer dat het net wegwerpartikelen zijn, je vangt er 2ehands bijna niets voor, net dure auto's, na een paar jaar zijn ze na verhouding niets meer waard, ondanks dat ze nog heel erg goed presteren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Invader

Please, nieuwe update, please... Wil zo graag vanavond nog alle iTunes-meuk van m'n NAS verwijderen  :crazy:
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

robje24b

zou mij verbazen als die update nu nog gaat komen

Deleted member

Jammer dat Devialet wéér de belofte heeft gebroken, 3e keer al nu, niks nieuwe soft- en firmware vandaag. Wat een faalhazen!!  :-X


PS: De herkomst van de beide Devialet importeur accounts is half opgehelderd. Het 'Devialet' account is aangemaakt door de "echte" D&D Audio importeur, Hennie Dolleman liet hij me vandaag in antwoord op m'n mailtje weten. Andere account is onduidelijk maar ik zou er maar geen PB's naar toe sturen!!  :unsure:

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Deleted member


VlisChris

Dat klinkt als gepaste actie ondernemen ;)

Maar dat gezegd hebbende: een ieder die een Devialet heeft: veel plezier ermee; en hopelijk lukt het de fabrikant om toch op zo kort mogelijke termijn de updates/upgrades uit te brengen. Kan me voorstellen dat het weinig leuk is als dit gebeurd :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

Quote from: Antoine on May 27, 2013, 01:11:03
@de Linnies, lekker bij Linn blijven dan als je trage el cheapo NASje je zo heilig is! ;D Je mist dan wel een apparaat dat al vanaf 5k rondjes rijd om je Linn en de rest van je set. Linn komt pas rond Klimax level weer om de hoek kijken, kost iets meer maar dan kun je tenminste wel lekker dat NASje blijven gebruiken.  :clapping:
Wat ben je "scherp van tong" op het ogenblik Antoine, het lijkt wel of je vol opgekropte (foute) emoties zit. :o. Vind ik eigenlijk helemaal niets voor jou Antoine :nopompom:

Een Linn Akurate zit overigens niet heel ver van een Klimax niveau af en is bewézen super restwaardevast  ;).

Misschien moet je wat minder wijn drinken ;D

Verder vind ik het jammer dat Devialet zélf de mystiek van het merk naar de kl*te heeft geholpen door hun nieuwe marketing strategie. Je merkt aan alle kanten dat het "proud of ownership" ernstig is aangetast hetgeen Devialet door de beoogde doelgroep wel degelijk zwaar wordt aangerekend.

Ferrari heeft besloten aankomend jaar mínder auto's te gaan produceren om het merk exclusief en waardevast te laten blijven. Bewaking van het imago en de kernwaarden van een "Brand" noem je dat..

Zodra Devialet in iedere woonkamer komt te staan omdat ze straks €1495,- kosten zullen de early adaptors het ding allang hebben verkocht hoe goed ie ook klinkt ( want dat is natuurlijk gewoon zo).

En precies Linn gaat hier veel zorgvuldiger mee om, met het bewaken van het merkimago bedoel ik dan.

robje24b

Ik vind eerlijk gezegd beloftes maken en niet nakomen ook het meest irritante wat een bedrijf kan doen. Als je ergens het vertrouwen mee onderuit haalt is het hier wel mee.

S@m


Staaled

Quote from: twani on May 28, 2013, 07:46:17
Wat ben je "scherp van tong" op het ogenblik Antoine, het lijkt wel of je vol opgekropte (foute) emoties zit. :o. Vind ik eigenlijk helemaal niets voor jou Antoine :nopompom:

Een Linn Akurate zit overigens niet heel ver van een Klimax niveau af en is bewézen super restwaardevast  ;).

Misschien moet je wat minder wijn drinken ;D

Verder vind ik het jammer dat Devialet zélf de mystiek van het merk naar de kl*te heeft geholpen door hun nieuwe marketing strategie. Je merkt aan alle kanten dat het "proud of ownership" ernstig is aangetast hetgeen Devialet door de beoogde doelgroep wel degelijk zwaar wordt aangerekend.

Ferrari heeft besloten aankomend jaar mínder auto's te gaan produceren om het merk exclusief en waardevast te laten blijven. Bewaking van het imago en de kernwaarden van een "Brand" noem je dat..

Zodra Devialet in iedere woonkamer komt te staan omdat ze straks €1495,- kosten zullen de early adaptors het ding allang hebben verkocht hoe goed ie ook klinkt ( want dat is natuurlijk gewoon zo).

En precies Linn gaat hier veel zorgvuldiger mee om, met het bewaken van het merkimago bedoel ik dan.

Linn was idd zeer waardevast, maar in deze tijd valt nergens meer een touw/prijs aan vast te knopen.
Dat is overigens niet de schuld van Linn, alhoewel die ook veel kritiek kregen op de introductie van Klimax DSM , pal na afloop upgrade Klimax DS/0 naar DS/1.
Het blijft heikel, dit soort introducties/transities, en Linn houdt iha dan ook 100% de snater voor en na tav van klachten.
Je weet wat je koopt en dat het merk continu streeft naar verbetering over alle merklijnen.
De upgrades in DS doen ze wel altijd, zo vind ik, netjes.
Ipv een geheel nieuw apparaat , een board met evt een extra chassis voor oude board in extra zone.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

weust

Wat dat waardevast betreft, kopen jullie nou een apparaat voor wat ie kan en voor je doet, of hoe goed je het later kunt door verkopen?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Nahpets

Het komt op mij over alsof je dat een hele minderwaardige afweging vindt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Staaled

Quote from: weust on May 28, 2013, 10:23:14
Wat dat waardevast betreft, kopen jullie nou een apparaat voor wat ie kan en voor je doet, of hoe goed je het later kunt door verkopen?
Het eerste, maar om het tweede te mijden is de hobby dan afgelopen voor de meesten.

En wat aanschaf betreft, wacht jij totdat de early adopters de zaak hebben voorgefinancierd? :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

tomvbugg

Quote from: twani on May 28, 2013, 07:46:17
Wat ben je "scherp van tong" op het ogenblik Antoine, het lijkt wel of je vol opgekropte (foute) emoties zit. :o. Vind ik eigenlijk helemaal niets voor jou Antoine :nopompom:

Een Linn Akurate zit overigens niet heel ver van een Klimax niveau af en is bewézen super restwaardevast  ;).

Misschien moet je wat minder wijn drinken ;D

Verder vind ik het jammer dat Devialet zélf de mystiek van het merk naar de kl*te heeft geholpen door hun nieuwe marketing strategie. Je merkt aan alle kanten dat het "proud of ownership" ernstig is aangetast hetgeen Devialet door de beoogde doelgroep wel degelijk zwaar wordt aangerekend.

Ferrari heeft besloten aankomend jaar mínder auto's te gaan produceren om het merk exclusief en waardevast te laten blijven. Bewaking van het imago en de kernwaarden van een "Brand" noem je dat..

Zodra Devialet in iedere woonkamer komt te staan omdat ze straks €1495,- kosten zullen de early adaptors het ding allang hebben verkocht hoe goed ie ook klinkt ( want dat is natuurlijk gewoon zo).

En precies Linn gaat hier veel zorgvuldiger mee om, met het bewaken van het merkimago bedoel ik dan.
Het is toch duidelijk dat Devialet hun strategie nu is ==> zoveel mogelijk verkopen.
Ben er heilig van overtuigd dat ze met deze prijsverlaging veel nieuwe klanten bijkrijgen. Want ja wie wil dat niet heel hoge prestaties voor een lagere prijs?
En daar gaat het hen toch om. Voor mij mogen ze gerust binnen 2 jaar hun prijzen nog eens met zelfde percentage hun prijzen verlagen.  O0


weust

Quote from: Nahpets on May 28, 2013, 10:27:01
Het komt op mij over alsof je dat een hele minderwaardige afweging vindt.

Ja, dat klopt.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

weust

Quote from: Hipster on May 28, 2013, 10:30:18
Het eerste, maar om het tweede te mijden is de hobby dan afgelopen voor de meesten.

En wat aanschaf betreft, wacht jij totdat de early adopters de zaak hebben voorgefinancierd? :P

Ik ben over het algemeen een early adopter. Misschien niet perse in audio, maar toen ik nog vol op met computers aan het hobbyen was zeer zeker wel.
Door verkopen als ik upgrade doe ik toch wel, dus waarom zou ik daar over moeten nadenken voor ik ga kopen?

Je koopt toch ook een auto of huis omdat je het graag wilt hebben? Anders kun je je net zo goed het geld besparen en het überhaupt niet kopen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4