Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: Dynky on May 26, 2013, 07:48:35
dat van die NAS streaming optie zou ik ook wel willen weten, want ik heb gewoon geen zin om via iTunes oid te gaan werken (dus enkel opslag op een NAS is niet voldoende, ik wil de Devialet rechtstreeks aan de NAS, zonder tussenkomst vd PC)

Ik weet niet of ze dit gaan doen, momenteel loopt alles via iTunes, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat in de toekomst gewoon upnp streaming ook te implementeren is.


garmtz

Quote from: bmateijsen on May 26, 2013, 09:17:46
Ik weet niet of ze dit gaan doen, momenteel loopt alles via iTunes, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat in de toekomst gewoon upnp streaming ook te implementeren is.

Ik hoop het van harte...

B.J.

Ik ben flabbergasted dat het niet kan. Ik neem toch aan dat het merendeel van de mensen die willen graan streamen dit via een Nas willen doen? Alle andere streamers die er bestaan kunnen gewoon upnp streamen

Deleted member

Op dit moment heb je een computer (PC of Mac) nodig om te streamen. De huidige Devialet AIR applicatie (v1.5) moet op die PC worden geïnstalleerd en vangt de bestanden af (via iTunes API) die normaliter op die PC zouden worden afgespeeld door iTunes. Op die manier heeft de computer zelf geen enkele invloed op de afspeelkwaliteit.

In de nieuwe versie van AIR (versie 2) die eigenlijk al beschikbaar had moeten zijn (nu hopelijk maandag as.) blijft deze applicatie nodig, dus ook de PC of Mac. Wel kun je nu een virtuele geluidskaart gebruiken zodat je ook andere afspeelprogramma's dan iTunes kunt gaan gebruiken. iTunes zelf is dan dus ook niet langer een voorwaarde. Ongetwijfeld kun je dan ook afspeelprogramma's gaan inzetten die gebruik maken van uPnP en op die manier dus vanaf een NAS gaan streamen maar, inderdaad, je blijft een PC/Mac nodig hebben dus dit is slechts een workaround.

Wie weet heeft Devialet er bewust voor gekozen om geen uPnP in te zetten en i.p.v. daarvan hun eigen streaming protocol in te zetten. uPnP is niet perfect. Jij zegt iedereen wil dit, dat is maar de vraag denk ik dan, zelf mis ik uPnP in elk geval totaal niet. Maar goed, ik heb dan ook m'n NAS de deur uit gedaan en die vervangen door een zuinig Windows 8 PC'jte zonder keyboard/muis/en scherm die nu dienst doet als NAS.

Grappig is dat ook een review zat te lezen van de Marantz NA11S1 streamer en de reviewer daar ook uPnP hekelde en liever een eigen door Marantz ontwikkeld protocol had gezien:

http://www.hifi.nl/artikel_pagina2/20400/Reviewprimeur-Marantz-NA-11S1-Streaming-Voor-Fijnproevers-We-Doen-Het-Goed-Of-We-Doen-Het-Niet.html
QuoteHet idee achter UPnP is uitstekend, maar het protocol is mijn inziens nogal onflexibel en voldoet niet meer op alle punten aan de wensen van moderne gebruikers. Bovendien lopen bezitters van een zeer grote digitale muziekcollectie de kans dat het systeem traag en onstabiel wordt. In de praktijk zullen de meeste nieuwe gebruikers daar weinig last van hebben, maar ik had toch graag een door Marantz zelf ontwikkeld bedieningsprotocol gezien. Enfin, het zijn kleine persoonlijke ergernissen die er maar weinig toe doen. Tijd voor muziek!

Wil je echt meer weten dan zou ik je vraag gewoon stellen aan Devialet. Naar mijn ervaring helpen ze graag en wie weet staat 't toch gewoon in de planning. Contact leggen kan via: https://help.devialet.com/anonymous_requests/new

Deleted member

Quote from: Bas Janssen on May 26, 2013, 07:31:51
Twee importeurs?


WTF!  :blink: Volgens mij worden we in de maling genomen, het zou mij niet verbazen als beide accounts van een grappenmaker zijn en niet van/door D&D Audio. Sowieso hebben beiden nog niets zinvols gepost. Ik zal eens kijken of ik D&D Audio een mail kan sturen om om opheldering te vragen.

edit: ik kreeg een foutmelding via de contactpagina op HiFi.nl maar heb nog een emailadres gevonden van Hennie Dolleman. Wordt vervolgd!  :)

---
Geachte heer, mevrouw,

Op het HTForum loopt een door mij gestart topic (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128497) over Devialet. Daarin zijn momenteel twee gebruikers (Devialet en DenD Audio) actief die beiden in het Nederlands claimen Devialet importeur te zijn. Bent u als bedrijf hier van op de hoogte en eigenaar van (een van) deze accounts?

Met vriendelijke groet,

Antoine

Deleted member

Quote from: Fred Mulder on May 25, 2013, 20:13:41
En, heeft vandaag al iemand naar de nieuwe reeks geluisterd?

Hmmm, geen reactie. Is er niemand naar Chattelin geweest gisteren of houden we alle informatie liever voor ons zelf?  ;)

I_Guardian_I

Ik ben er vandaag, nu onderweg nog...
Zal mijn bevindingen zeker mededelen!
Hoop dat meerdere dit zullen doen!
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

Deleted member

Top, veel plezier! :thumbs-up: En mocht je los kunnen peuteren wanneer de nieuwe software/firmware komt dan hoor ik (en ongetwijfeld de rest van de 'al eigenaren') 't graag!  ;)

Invader

Gisteren ben ik bij Chattelin geweest voor de demonstratie van de nieuwe Devialet 170 i.c.m. Marten Django L en Crystal Cable en heb ook even gesproken met Thierry Massoubre van Devialet. Hij bevestigde dat de nieuwe software morgen (maandag) uitgebracht wordt, zoals meerderen al ergens gelezen hadden.

Zelf heb ik ook even kunnen kijken naar de de nieuwe AIR app en deze lijkt best op de huidige app. Wel biedt het mogelijkheden om te kiezen tussen wifi AIR en Ethernet "AIR" en zijn er mogelijkheden om de buffer zelf in te stellen. Dit is handig om de kwaliteit van je wifi-netwerk te compenseren. Als je bijv. een heel goed netwerk hebt kun je deze buffer verkleinen en daarmee start de muziek sneller en ook kun je denken aan minder lipsync problemen als je ook video afspeelt i.c.m. streamen naar de Devialet. Verder is het dus mogelijk om bitperfect af te spelen van meerdere spelers binnen Windows, maar op MacOS volgens mij alleen bitperfect via iTunes.

Verder nog even gehad over de kwaliteitsverschillen kwa geluid tussen de D-Premier en bv. de 240 en hierover zegt Thierry dat het een evolutie is en niet zozeer een revolutie. De PSU is iets verbeterd, waardoor deze wat sneller reageert; of dit ook echt iets toevoegt bleef in het midden. Verder een veel krachtiger DSP-chip, waarmee zoals gezegd in de toekomst dus meer mogelijkheden zijn voor room-correction. Of je dit wil is natuurlijk een tweede. Dan uiteraard nog de andere aansluitingen (USB/ETH) en wat andere interne tweaks waardoor de temp gedaald is. Al met al kreeg ik niet de indruk dat het klankmatig nou echt veel gaat verschillen.

De upgrade-mogelijkheden zijn volgens mij nog niet helemaal duidelijk bij Devialet. Hij noemde de eerder omschreven upgrademogelijkheden maar ook dat dit nog wel eens in andere samenstellingen zou kunnen komen, zonder daar verder op in te gaan. Prijzen kunnen daarmee ook nog flink varieren.

Dan de set zelf, deze vond ik persoonlijk niet helemaal uit de verf komen in een ruimte tegenover de winkel van Chattelin. Ik vind het dus ook onmogelijk om er iets zinnigs over te zeggen. De bass was voor mij te overheersend in deze setup, waardoor het midden en hoog niet helemaal uit de verf kwam. De set in de winkel van Chattelin zelf klonk daarentegen grandioos. Ook niet verwondelijk gezien de prijs van de set en de uitgebreide tuning met maar liefst zo'n 9! daads en 2 basstraps.

Tenslotte nog even een praatje gemaakt met een aanwezige Audiac-verkoper over de Wadia Intuition 01. Helaas kon deze niet gedemonstreerd worden, maar dat volgt zeer binnenkort elders. Afgaande op de specs en uiterlijk is het echt een bewuste concurrent van de Devialet, maar dan met een andere filosofie. Mijn mening is dat Wadia het toch erg moeilijk gaat krijgen met Devialet, zeker nu met de nieuwe modellen. Met name het ontbreken van een interne streamer (onderdeel van de Wadia-filosofie) lijkt mij een gemis. Wel werd er verteld dat er waarschijnlijk op korte termijn een bijpassende streamer van hun gaat komen. Maar eens de reviews afwachten...

Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

Wow, bedankt voor je uitgebreide en verhelderende verslag Invader!  :thumbs-up:

Thierry was er zelf bij dus, netjes! Ik heb nog geen antwoord gekregen van Thierry of ik zijn email mag delen (al had ik al aangegeven dat een reactie op een werkdag ook prima zou zijn ;)) maar hij deelde mij over 240 vs. D-Premier ongeveer 't zelfde mee als jij opschrijft en stelde 't zelfs nog wat sterker. Als ik de reactie en 'toestemming' alsnog krijg zal ik de mail hier plaatsen. Nog beter vind ik 't om te lezen van jou dat ze -mogelijk- de upgrades van de D-Premier anders gaan doen dan nu voorgesteld, dat geeft mij althans de indruk dat ze goed naar bestaande klanten willen luisteren. Hoe het dan werkelijk gaat uitpakken is natuurlijk even afwachten!  ;)

Goed nieuws dat de updates morgen komen! Zo ben ik zelf erg benieuwd of 't mogelijk blijft op de bestaande manier te blijven streamen met iTunes, oftewel dat de bestanden worden gestreamd buiten de nieuwe 'virtuele geluidskaart' om direct via 't bestaande protocol. Als de geluidskwaliteit hetzelfde is via de geluidskaart dan is dat natuurlijk ook prima maar ik ging hier een beetje over twijfelen na Garmt zijn opmerking over Linn Songcast wat op een soortgelijke manier -lijkt- te werken. De nieuwe functionaliteit vind ik wel reuze handig, zeker als je de AIR client op meerdere PC's kunt installeren. Zo kan ik dan zelf straks rechtstreeks ook draadloos Youtube of vanuit XBMC (TV series) vanaf m'n HTPC gaan streamen en natuurlijk diensten als Spotify optimaal gaan gebruiken.

Ik zag wat foto's van de setup op de Facebook pagina van Chattelin en de opstelling/ruimte leek mij ook niet helemaal ideaal maar ik begrijp dat Peter de Wilson's en de rest van die monsterlijk brute set in zijn hoofdruimte heeft geplaatst.  :)

Deleted member

De genoemde foto's:

VlisChris

Ik heb overigens ook pm contact gezocht over de beide importeurs accounts. Even afwachten wat daar uitkomt.
Ben ook erg benieuwd wat het antwoord bij jou is.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Deleted member


VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

weust

Was er vrijdag al kort even geweest, en vandaag langer samen met lynch1979.
Eerst de Alexia demo die wederom ontzettend goed was. Klinkt toch wel heel erg goed.

De Devialet/Marten/Crystal set maakte bij mij ook erg veel indruk.
Het laag kon inderdaad overheersen, maar waar ik zat viel het mee en klonk het echt goed.

Na wat lieve muziek waren er even weinig mensen in de ruimte, en vroeg Thierry of iemand nog iets wilde horen naar eigen keuze.
Daarop twee nummers gedraaid naar mijn keuzen. Maria Mena - I was made for loving you, en Led Zeppelin - No Quarter (live uit 2007).
Beviel mij heel erg wat ik er hoorde. En ondanks dat de O2 Arena akoestiek ruk is, kwam het wel precies zo over via de set.

Ik heb Thierry nog gevraagd naar de NAS software package, en hij vertelde dat er veel vraag naar is en kreeg het idee dat ze er wel naar willen kijken/onderzoeken.
"Who knows" was het antwoord uiteindelijk :)

Wat mij persoonlijk een leuke setup lijkt voor de software, is iTunes als bibliotheek, Audirvana voor de proxy integratie van FLAC in iTunes, en dan de Air2 virtual soundcard.
Dit ook besproken m te Thierry, en hij vond het ook een interessante setup. Nog niet geprobeerd, maar zou volgens hem gewoon moeten werken.
Het geen wat ik er interessant aan vind is dat ik de iTunes weergave van albums gewoon mooi vind, en mooi vind werken. En via mijn iPad dan dus ook.
Niet ideaal zoals via een NAS, maar werkbaar.

Wat betreft het UPnP/NAS verhaal, dat betekend dat volgens Thierry dan dat de Devialet een computer word. Er komt dan meer bij kijken. Het is maar de vraag of je dat moet willen, zo ver met een versterker. Heb het idee dat ze dat liever niet doen namelijk.

Voor mij zelf heb ik in ieder geval de keuze gemaakt om voor de combinatie Devialet en Marten Django L te gaan.
Zal er zeker niet snel komen, maar is gewoon mijn huidige keuze.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

BJF

Quote from: Antoine on May 26, 2013, 14:32:09
De genoemde foto's:

(...plaatjes...)

Heeft Devialet geen eigen stoelen? :o

NAD M10 V2
Elac FS247

Fred Mulder

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

Nu wel puzzled of het ook zonder pc op een NAS kan worden aangesloten. :D Ben geen iTunes fan, en ben happy met NAS indeling. Als het via een telefoon/tablet gaat prima, maar voel er niets voor om hiervoor een pc aan te zetten. 

Zojuist nog even op de site van J River, het lijkt alsof ze overal een oplossing voor hebben. Maar werd er helaas nog niet veel wijzer van, laat staan of het uberhaupt met AIR2 werkt.

BuSpu

Quote from: DenD Audio on May 25, 2013, 22:09:30
Geen probleem. Ik ben importeur van Devialet.
Verder redelijk onvindbaar op het net

weust

Quote from: Fred Mulder on May 26, 2013, 21:10:05
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

Nu wel puzzled of het ook zonder pc op een NAS kan worden aangesloten. :D Ben geen iTunes fan, en ben happy met NAS indeling. Als het via een telefoon/tablet gaat prima, maar voel er niets voor om hiervoor een pc aan te zetten. 

Zojuist nog even op de site van J River, het lijkt alsof ze overal een oplossing voor hebben. Maar werd er helaas nog niet veel wijzer van, laat staan of het uberhaupt met AIR2 werkt.

Voorlopig blijf je een computer nodig hebben.
iTunes is niet meer nodig, het is puur een afspelen/bibliotheek voor je muziek.
De Air2 virtuele geluidskaart vangt het geluid af, en zet dat door naar de Devialet.
Een NAS is dus ook niet perse nodig.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

eddy135

Quote from: weust on May 26, 2013, 21:25:27

Een NAS is dus ook niet perse nodig.

Nee, alleen hebben de meeste streaming liefhebbers hun muziek al op een NAS staan... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

weust

Quote from: eddy135 on May 26, 2013, 21:33:34
Nee, alleen hebben de meeste streaming liefhebbers hun muziek al op een NAS staan... ;)

En dus heb je bij Devialet voorlopig pech als je puur via een NAS wilt streamen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

eddy135

Quote from: weust on May 26, 2013, 21:34:38
En dus heb je bij Devialet voorlopig pech als je puur via een NAS wilt streamen.

Zoooo blij met Linn! :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Fred Mulder

Quote from: eddy135 on May 26, 2013, 21:33:34
Nee, alleen hebben de meeste streaming liefhebbers hun muziek al op een NAS staan... ;)

Inderdaad, bevalt goed.
Ben benieuwd of er nog een oplossing voor komt..  :confused:

twani


BuSpu