Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Deleted member

Quote from: robje24b on May 24, 2013, 19:58:00
Ik begrijp de frustratie en voel hem ook aardig. Heb mijn Devialet pas een maand of 5 en die 240 watt heb ik natuurlijk niet nodig. Het geld wat ik over had gehouden had ik mooi in nieuwe luidsprekers kunnen stoppen, maar goed. Ik probeer me er niet te veel over op te winden en wacht maar even af wat een upgrade gaat kosten en hoeveel meerwaarde deze gaat hebben. Als dat niet een zeer gering bedrag is (rond de 1000 euro) dan ga ik het waarschijnlijk niet doen. Wat al eerder gezegd is, het is investeren in een product wat zijn 2e hands waarde al grotendeels verloren heeft en rond de 15000 euro gaan neerleggen (aankoop + upgrade) en dan dezelfde geluidskwaliteit hebben als een apparaat van 5000 euro dat voelt niet goed. Dan zou ik nog eerder mijn huidige devialet verkopen en voor dat geld een 110 kopen. Of wie weet weer een heel ander product (had ik mijn klimax ds toch maar gehouden denk ik nu).

Ik chargeer uiteraard (weer eens) behoorlijk in dit topic maar sta er eigenlijk net zo in als jij. Ik heb net de mail gestuurd naar Devialet, daarin "m'n hart uitgestort" en min of meer gevraagd of ze 't upgrade aanbod nog eens willen heroverwegen. Bijvoorbeeld door een inruilactie te starten of de leeftijd/aankoopdatum van de D-Premier mee te laten wegen in een upgradeprijs zodat mensen die 'm zoals jij pas 5 maanden hebben minder betalen dan de mensen die 'm al drie jaar hebben staan. Op Facebook reageerden ze niet, of half of niet eerlijk (naar mijn mening) dus ik hoop dat een antwoord op die mail me een beter gevoel geeft en weer wat vertrouwen herstelt.

Komt er nog wat interessants uit die mail dan zal ik vragen of ik dat mag delen hier desnoods in mijn eigen woorden.

Deleted member

Ik heb maar weer een "normale" topictitel ingesteld. Toch maar weer terug naar een meer volwassen houding dus!  ;)

Deleted member

Devialet heeft trouwens eerder nog het volgende gedeeld op Facebook dus wie weet "komt 't nog goed".

QuoteDear Peter, We won't abandon our adorable clients like you. We surely will have arrangement for clients who purchased the D-Premier recently. Meanwhile, the D-Premier will continue to evolve in the time.

robje24b

Quote from: weust on May 24, 2013, 15:26:11
Net even kort wezen luisteren bij Chattelin.
170 met de Marten Django L en bekabeling van Crystal nogwattes.

Klonk erg lekker moet ik zeggen. Ook even met de importeur van Marten gepraat over de plaatsing in een woning als de mijne (kleine woonkamer, niet ver van de muur kunnen zetten enzo) en dat lijkt nog wel mee te vallen.
Marten geeft aan 50cm van de muur, maar de importeur die met Coltrane speelt heeft ze 30cm (iirc) van de muur en dat gaat ook prima.
Er zit bij de Django's een opening aan de onderkant ipv de voor of achterkant. Dat schijnt dan ook veel te schelen bij de plaatsing.

Oh, en de 170 ziet er mooi uit :D Het display is subitel verwerkt.
Heel mooi gedaan.


Dank voor de terugkoppeling. Weet je of deze afstanden ook gelden voor zijwanden of alleen achterwanden?

Fred Mulder

Ik kan me de teleurstelling wel voorstellen, maar vind de reacties wat overdreven/emotioneel:
- het is nog niet bekend wat de less then xxx upgade prijs wordt
- sinds aanschaf heb je ook al kunnen genieten van het product, hoe lang of kort ook
- de 110 vergelijken met de D premier is appels met peren, ik kan me niet voorstellen dat alle teleurgestelden alleen de 110 functies gebruiken..?
- welke nieuwe versie is een achteruitgang?? Een willekeurige DAC van 3 jaar geleden zal ook worden outclassed door de nieuwste generatie
- een productlifecycle van 3 jaar is aardig gebruikelijk, dus ook dit had kunnen worden voorzien.
- Gezien het beperkte assortiment (1 product) lag het -zeker gezien het succes van de D Premier- in de lijn ver verwachting dat er op een later moment duurdere én goedkopere uitvoeringen zouden verschijnen.
- computertechnologie (wat toch een belangrijk onderdeel is van deze 'versterker') is sneller verouderd dan een reguliere versterker.
- stel: je hebt een glazen bol en weet dat er over 3 jaar een aanzienlijk voordeligere en betere versie van de 110 komt, wat doe je dan?

Als je geen risico wilt lopen, moet je niets kopen. Of alleen de nieuwste uitvoering direct na de release, al zijn er dan ook weer tegenargumenten (bugs, onzekerheid overbetrouwbaarheid, aftersales, etc)

Zo.. Genoeg voer voor discussie, I'll get my coat..  :popcorn: :D

robje24b

#730
Ik denk dat mijn voornaamste bezwaar is de geringe verschillen tussen de modellen met wel een enorm prijsverschil. Ik denk dat velen die een d-premier hebben het vermogen niet nodig hebben en ook niet van plan zijn over te gaan op dual mono/daisy-chaining. Als ik het goed lees zijn dat de enige/belangrijkste verschillen tussen de 240 en 170 (buiten de handgepolijste afwerking en dat er 2 batterijen in de AB gaan ipv 3). Nu blijken we achteraf zo'n 5000 euro te hebben betaald voor deze 'extra's' en zullen we, als we Devialet mogen geloven, 1000-3500 euro moeten bijbetalen om op het niveau van een 110 te komen.
Ik heb vaker een apparaat gekocht dat kort daarop werd opgevolgd door een beter model (bv klimax ds/klimax ds1). Deze bleef echter na upgrade wel qua geluidskwaliteit superieur aan de opvolger in de lijn (in dit geval akurate ds/1). Bij devialet lijkt dat niet het geval te zijn en dat vind ik vreemd en enigzins lastig te verteren.

Fred Mulder

Dat begrijp ik, aan de andere kant kan ook worden gezegd dat Devialet juist een eerlijke en moderne bedrijfsvoering heeft:
- het is niet niks om als nieuwe speler een verzaadigde markt te betreden, met onzekerheid of continuiteit kan worden geborgd
- mede dankzij het (ongekende en waarschijnlijk onverwachte) succes, hebben ze middelen gekregen om een bredere markt te bedienen
- het siert ze juist dat ze de verbetere techniek voor alle modellen toepassen, ipv bewust een slap aftreksel ontwerpen.
- de propositie is klip en klaar:
1) In de tijd bieden zij het best mogelijke van dat moment, ongeacht concurrentie/vorige generatie. 2) De geluidskwaliteit is gelijk, je betaald alleen voor extra opties. Hierdoor profiteert elke koper (ongeacht het model) van uiterst doelgerichte/efficiente r&d en productiekosten.
misschien moeten de klanten nog even aan deze verfrissende aanpak wennen. Ik kon het aanbod ook niet geloven, zie eerdere post. Eenmaal bekend, zal de teleurstelling minder groot zijn.

Ik hoop dat andere leveranciers hierdoor worden getriggerd: Er zijn al te veel fabricanten die de boel beduvelen, neem Naim als voorbeeld. Voeding is een belangrijk ontwerpprincipe: toch wordt in een DAC bewust een kleine versie geplaatst, lachertje. Mi om de toegevoegde waarde van een (nieuw aN te schaffen!) externe voeding te stimuleren. Zie foto: http://forums.naimaudio.com/topic/new-naim-dac-1?reply=1566878605811205#1566878605811205

weust

Quote from: robje24b on May 24, 2013, 20:27:25

Dank voor de terugkoppeling. Weet je of deze afstanden ook gelden voor zijwanden of alleen achterwanden?

Volgens mij geld dat ook voor de zij-wanden.
Wat de importeur mij uitlegde, met betrekking tot Marten luidsprekers, is dat ze goed kunnen weergeven in bijvoorbeeld een hoek.
Doordat de reflex poort aan de onderkant zit is er minder druk naar voren, maar word het daardoor juist versterkt als het in een hoek staat. Of iig dichter bij de muur.

Bij mij thuis heb ik ruimte genoeg aan de zijkanten, en geld het meer voor de achterkant dat ik goed moet opletten.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

#733
@Fred, je hebt gelijk dat (in elk geval bij mij) er emoties meespelen of anders gezegd: het klopt dat ik eerder vandaag uiting gaf aan 't gevoel dat ik ook heb.

Rationeel gezien ben ik 't met de meeste argumenten die je geeft eens. Devialet geeft absoluut een frisse kijk op de high-end wereld of de uitvoering daarin, een wereld waar alles altijd alleen maar duurder wordt als 't beter wordt of beter word voorgesteld. Wat dat betreft is wat Devialet doet, bijvoorbeeld het bewust niet verkreupelen van goedkopere modellen, absoluut lovenswaardig.

Maar de huidige praktische uitvoering is waar Devialet m.i. de plank mis slaat. En daar verschillen we dan ook van mening. De enigen die hier sowieso echt wat mee opschieten zijn de nieuwe klanten/eigenaars maar los daarvan; de communicatie is slecht, het voorlopige upgradeaanbod is voor huidige eigenaars gewoon niet aantrekkelijk en bovenal onderscheiden de nieuwe modellen zich onderling compleet onvoldoende van elkaar. Als mensen zonder veel kennis van HiFi hier op 't forum vragen naar advies naar welke versterker of luidsprekers ze zouden moeten kopen en daarbij dan vooral letten op vermogen (de Watt's) dan is een van de eerste adviezen die ze vaak krijgen dat ze zich niet te veel moeten fixeren op vermogen en dat andere zaken in een versterker of in de match met een luidspreker belangrijker zijn. Juist het vermogen is nu de voornaamste factor waarop de nieuwe 110,170 en 240 (+500) zich onderscheiden. Hell, zelfs de typenummers verwijzen hier rechtstreeks naar. Ik kan dit, zeker met de grote prijsverschillen, gewoon niet serieus nemen, hoe rationeel ik 't ook bekijk.

Het wordt inderdaad verder afwachten wat de upgradekosten en -voorwaarden gaan worden. Dan zal voor mij blijken of en hoeveel Devialet van 't vertrouwen bij mij terugwint. En ik denk niet alleen bij mij maar ook bij andere early adopters gezien de vele reacties. Zonder die eerste klanten had Devialet, inderdaad die startup in een verzadigde markt met slechts 1 product in de schappen, niet gestaan waar ze nu staan en daar wordt tot nog toe wel in woorden maar te weinig in daden waardering voor uitgesproken.

(edit: 'niet bewust' moest zijn 'bewust niet')

Deleted member

#734
Ik lees net dat in 't juninummer van Stereophile de geplande follow-up review staat van de phono stage van de D-Premier. Best jammer voor Devialet dat de review handelt over een feature uit een versterkermodel dat ze inmiddels niet meer maken...  ;)

edit: Oh, de conclusie:

Quote"The Devialet D-Premier's phono stage sounds and measures up to the superb standards set by the amplifier's performance with line-level analog and digital signals..."

eddy135

Quote from: Antoine on May 24, 2013, 23:48:50
Ik lees net dat in 't juninummer van Stereophile de geplande follow-up review staat van de phono stage van de D-Premier. Best jammer voor Devialet dat de review handelt over een feature uit een versterkermodel dat ze inmiddels niet meer maken... :sarcasm: (eigenlijk te gek voor woorden, compleet lachwekkend!)

edit: Oh, de conclusie:

Dat doet de tweedehands-prijzen dan wel weer goed, natuurlijk... :smile:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted member

Haha, ja ware het niet dat Devialet zegt dat ze ook de phonostage hebben vernieuwd! :D

QuoteWith the new Devialet 110, 170 and 240 range, Devialet has improved a million details to perfect the product experience and offer new development options in the future. Outside of the ADH unit, which has not changed, the mother board has been entirely rerouted. New USB and Ethernet inputs, improved jitter control for digital inputs, new line and phono inputs, new signal processing unit, ever more reactive and more powerful (peak) power supply, support to integrate room correction in the future, and an operating temperature reduced yet again, by 10°C, ensuring enhanced reliability and lower electrical consumption.

Dirk

fwiw, een "new phono input" is niet hetzelfde als een "new phono stage", dus ik lees (in het door jou ge-quote stukje) niks van een nieuwe phonotrap, enkel van nieuwe inputs
maar één ding staat voor mij (en voor velen denk ik) wel vast, qua duidelijke communicatie hebben ze nog een boel te leren  ;D

ik blijf wel halsreikend uitkijken naar een demo met de 170 bij BB&G, wat me (hoop ik) ook de kans zou geven hem eens 1-on-1 te vergelijken met de 818.2 die ik hier nu gebruik, om één en ander uit te sluiten ;)
de 170 heeft nl. zijn interne versterker, die ik niet persé zoek in mijn setup, maar als hij voldoende goed presteert tov de Hypex UCD (binnenkort misschien zelfs NCore) of als de interne phonostage m'n Nagra BPS kan evenaren, dan ga ik er wel eens serieus over nadenken voor dat geld.
btw ; ik vind de behuizing vd nieuwe serie veel mooier dan die van de premier, ook dat speelt voor mij aardig mee (en is ook de reden waarom ik de vorige versie nooit serieus heb beluisterd)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Dynky, Sammy van Alpha heeft normaal gezien ook Devialet in huis (de laatste keer dat ik er was toch)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

Quote from: Jumping Jack on May 25, 2013, 08:47:26
Dynky, Sammy van Alpha heeft normaal gezien ook Devialet in huis (de laatste keer dat ik er was toch)...
ik ben alweer een tijdje niet meer bij hem geweest, maar 'k weet niet of Sammy ook een 818.2 heeft staan om er rechtstreeks mee te vergelijken...da's voor mij wel cruciaal (door +- zo'n vergelijk ben ik ook bij de 818.2 terechtgekomen)

maar los daarvan ben ik erg trouw tov goede leveranciers uit het verleden, dus ik zak met veel plezier af naar Hilversum of Zevenbergen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted member

#740
Quote from: Dynky on May 25, 2013, 06:50:39
fwiw, een "new phono input" is niet hetzelfde als een "new phono stage", dus ik lees (in het door jou ge-quote stukje) niks van een nieuwe phonotrap, enkel van nieuwe inputs
maar één ding staat voor mij (en voor velen denk ik) wel vast, qua duidelijke communicatie hebben ze nog een boel te leren  ;D
<knip>

Goed punt, we weten inderdaad niet precies wat er is aangepast.  :) Mij maakt 't persoonlijk ook niet zo uit, ik gebruik de phono inputs niet, althans ik heb ze geconfigureerd als line inputs voor m'n surround pre!  ;)

edit: en uiteraard was m'n post lichtelijk sarcastisch, de onderliggende techniek is zeker niet veel gewijzigd dus de review blijft ook valide voor de nieuwe modellen (vanaf de 170) waar deze phono stage in zit.

Deleted member

#741
Ik heb trouwens gisteravond om (!) 23:01 al een antwoord terug ontvangen van Devialet (Thierry). Dat is dus een antwoord binnen 3,5 uur op een vrijdagavond. De proactieve communicatie rond de nieuwe modellen naar bestaande klanten mag dan in mijn ogen onder de maat zijn maar ik moet Devialet wel nageven dat de persoonlijke aandacht/service desgevraagd van een bijzonder hoog, ongekend niveau was en tot nog toe ook is gebleven.

In een reply zojuist heb ik gevraagd of ik zijn mail mag delen. Er staat niet heel veel opzienbarends in maar de toon is eerlijk, wordt vervolgd dus.

Fred Mulder

Quote from: Antoine on May 24, 2013, 23:29:47
@Fred, je hebt gelijk dat (in elk geval bij mij) er emoties meespelen of anders gezegd: het klopt dat ik eerder vandaag uiting gaf aan 't gevoel dat ik ook heb.

Rationeel gezien ben ik 't met de meeste argumenten die je geeft eens. Devialet geeft absoluut een frisse kijk op de high-end wereld of de uitvoering daarin, een wereld waar alles altijd alleen maar duurder wordt als 't beter wordt of beter word voorgesteld. Wat dat betreft is wat Devialet doet, bijvoorbeeld het bewust niet verkreupelen van goedkopere modellen, absoluut lovenswaardig.

Maar de huidige praktische uitvoering is waar Devialet m.i. de plank mis slaat. En daar verschillen we dan ook van mening. De enigen die hier sowieso echt wat mee opschieten zijn de nieuwe klanten/eigenaars maar los daarvan; de communicatie is slecht, het voorlopige upgradeaanbod is voor huidige eigenaars gewoon niet aantrekkelijk en bovenal onderscheiden de nieuwe modellen zich onderling compleet onvoldoende van elkaar. Als mensen zonder veel kennis van HiFi hier op 't forum vragen naar advies naar welke versterker of luidsprekers ze zouden moeten kopen en daarbij dan vooral letten op vermogen (de Watt's) dan is een van de eerste adviezen die ze vaak krijgen dat ze zich niet te veel moeten fixeren op vermogen en dat andere zaken in een versterker of in de match met een luidspreker belangrijker zijn. Juist het vermogen is nu de voornaamste factor waarop de nieuwe 110,170 en 240 (+500) zich onderscheiden. Hell, zelfs de typenummers verwijzen hier rechtstreeks naar. Ik kan dit, zeker met de grote prijsverschillen, gewoon niet serieus nemen, hoe rationeel ik 't ook bekijk.

Het wordt inderdaad verder afwachten wat de upgradekosten en -voorwaarden gaan worden. Dan zal voor mij blijken of en hoeveel Devialet van 't vertrouwen bij mij terugwint. En ik denk niet alleen bij mij maar ook bij andere early adopters gezien de vele reacties. Zonder die eerste klanten had Devialet, inderdaad die startup in een verzadigde markt met slechts 1 product in de schappen, niet gestaan waar ze nu staan en daar wordt tot nog toe wel in woorden maar te weinig in daden waardering voor uitgesproken.

(edit: 'niet bewust' moest zijn 'bewust niet')

Ik duim voor jullie dat de upgrade prijs meevalt

Ter relativering: wellicht dat het helpt om de tijd als bepalende factor te zien (was het even erg als de nieuwe reeks over 5 jaar op de markt zou zijn gekomen, wanneer ook de concurrentie wat meer is ingelopen)

Fred Mulder

En, heeft vandaag al iemand naar de nieuwe reeks geluisterd?

VlisChris

DenDAudio: welkom op het forum. Het is verstandig om een test post even in het test gedeelte van het forum te plaatsen ;)
Nu je gezien hebt dat je registratie werkt en je een post kunt plaatsen ben ik zo vrij om je post weg te halen om het topic niet tot een testtopic te laten verworden ;)
Maar nogmaals: welkom op het forum, en hopelijk vind en geef je veel nuttige informatie!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

DenD Audio


robje24b

Ben wel erg benieuwd Hennie wat je als importeur vindt van de recente ontwikkelingen binnen het bedrijf Devialet en dan met name de keuze om de onderlinge modellen weinig van elkaar te laten verschillen wat betreft toegepaste technologieën. Als je daar niks over kan/wil zeggen ben ik ook wel benieuwd wat je beweegt om je in dit topic aan te melden. 

B.J.

Quote from: Devialet on May 17, 2013, 23:50:15
Geen probleem. Ik ben importeur van Devialet.

Quote from: DenD Audio on May 25, 2013, 22:09:30
Geen probleem. Ik ben importeur van Devialet.

Twee importeurs?

Misschien kan er eentje vertellen of er plannen zijn om een NAS streaming optie aan te gaan bieden in de toekomst? De meeste nassen bieden wel een optie om een software package (bv qpkg bij qnap) te installeren.


Dirk

dat van die NAS streaming optie zou ik ook wel willen weten, want ik heb gewoon geen zin om via iTunes oid te gaan werken (dus enkel opslag op een NAS is niet voldoende, ik wil de Devialet rechtstreeks aan de NAS, zonder tussenkomst vd PC)

btw ; als ik wat Google blijkt DenD Audio wel degelijk de importeur te zijn (Hennie Dolleman), dus ik gok dat hij zich eerst onder de veel nietszeggende naam "Devialet" had ingelogd, maar dat nu doet via deze account, om één en ander wat duidelijker te maken.
de naam van de eerste account wijzigen naar DenD Audio leek me in dat geval de slimmere weg, maar wie ben ik ;D

het zou pas echt duidelijk worden als hij zich ff kort voorstelt als importeur in het topic in kwestie, maar da's natuurlijk maar de mening van een oprecht geïnteresseerde (potentiële) klant die toch al z'n bedenkingen heeft bij de verwarrende manier van communiceren ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

S@m