Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

twani

Quote from: Antoine on May 18, 2013, 09:22:58
Hee maar dat is niet mijn uitspraak, hij staat tussen quotes; het is 't nieuwe motto van Devialet!  ;)

Oké maar blijft grootheidswaanzin ;D

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

S@m


robje24b

Zie op het net dat firmware 6.0 nu de 24e mei komt. Ben benieuwd, AIR2 klinkt veelbelovend, zou nog mooier zijn als je ook vanaf tablet of phone kan streamen zoals bij apple airplay of linn songcast. Dat zou het allemaal nog wat mobieler maken in gebruik van bv spotify.

Deleted member

Ik las vanmiddag (op Whatsbestforum) onderstaande, maar goed ergens dus deze week voor 't einde van vrijdag!  ;)

QuoteDear Howard,

The next firmware/software pack should be released any day this week.

Best regards,

Thierry

Thierry Massoubre
Area Sales & Marketing Manager

DEVIALET
Siège social - 10 Place Vendôme - 75001 Paris - France
La Maison - 126 rue Réaumur - 75002 Paris - France
Tel: +43 664 414 7303

robje24b

Hebben jullie nog adviezen wat betreft luidsprekers die goed matchen met de devialet en niet heel kritisch zijn wat betreft plaatsing dichtbij wanden. Prijs  max 8 a 10.000 euro en 2e hands mag. Luidsprekers staan bij een 4.20 meter brede wand en aangezien ik een 3 meter breed tv meubel heb komen ze max 40 cm van de zijwanden en max 50 a 60 cm van de achterwanden.

weust

Ik heb ze nog niet gehoord (komt komend weekend) en geen idee hoe ver ze van de muur moeten staan, maar anders zou ik zeggen de Marten Design Django L.
Introductie prijs van 6690 en daarna 7000 Euro.

Niet te groot, en heb zo het idee prima plaatsbaar.
En mijn toekomstige tijdelijke favoriet. Hopelijk ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Joris1971

Quote from: robje24b on May 21, 2013, 20:23:00
Hebben jullie nog adviezen wat betreft luidsprekers die goed matchen met de devialet en niet heel kritisch zijn wat betreft plaatsing dichtbij wanden. Prijs  max 8 a 10.000 euro en 2e hands mag. Luidsprekers staan bij een 4.20 meter brede wand en aangezien ik een 3 meter breed tv meubel heb komen ze max 40 cm van de zijwanden en max 50 a 60 cm van de achterwanden.

pm

weust

Waarom nou een PM? Gooi het gewoon in het topic ter discussie.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Joris1971

Quote from: weust on May 21, 2013, 20:36:41
Waarom nou een PM? Gooi het gewoon in het topic ter discussie.

alhoewel ik je geen antwoord schuldig ben wees ik hem op mijn von Schweikerts.

ook omdat Antoine met devialet speelt in cominatie met Von Schweikert.

robje24b

Zat ook al naar die Django's te kijken. In de user manual van alle Marten's zie ik echter dat ze niet graag dichtbij zijmuren staan. Ze kunnen wel relatief dicht bij achterwanden (min 50 cm). Zou je eens aan Peter kunnen vragen wat zijn mening hierover is? Ik ben zelf niet in de gelegenheid te gaan dit weekend.

weust

Quote from: robje24b on May 21, 2013, 20:38:43
Zat ook al naar die Django's te kijken. In de user manual van alle Marten's zie ik echter dat ze niet graag dichtbij zijmuren staan. Ze kunnen wel relatief dicht bij achterwanden (min 50 cm). Zou je eens aan Peter kunnen vragen wat zijn mening hierover is? Ik ben zelf niet in de gelegenheid te gaan dit weekend.

Zal ik doen.

De handleiding had ik nog niet gelezen.
Over heen gekeken denk ik.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

robje24b

Handleiding van de Django L kan ik ook niet vinden, wel die van de XL en andere Marten modellen. Iemand al ervaring met de Magico S1 op de Devialet? Wel erg aan de prijs, maar wellicht het waard?

Joris1971


Invader

Audio Physic Virgo 25+ nieuw / Audio Phyisc Avantera (2e hands) of Marten Django XL of wellicht de L.

Zelf speel ik met de Avantera's en dat is voor mijn ruimte eigenlijk ook te groot kwa afstanden tot de muren. Maar je kunt met de Devialet prima de bass onder controle krijgen door deze iets terug te schroeven. Alles in het digitale domein en wat mij betreft heeft dat geen gehoormatige impact op de kwaliteit van het geluid.

Wat heb je nu voor speakers, robje24b?

Overigens denk ik dat er vele speakers goed combineren met de Devialet. Ook de Avalon Idea's gehoord op Devialet en klonk ook prima, maar wel iets minder dan Avantera en Django XL.


Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Invader

Wie gaan er trouwens allemaal naar Chattelin dit weekend? Ga zelf op zaterdag een kijkje nemen en de nieuwe firmware maar eens persoonlijk ophalen ;)
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

weust

Lynch1979 en ik gaan iig zondag vanaf 12 uur.
Misschien dat ik elf zaterdag nog even ga als dat uit komt.
Denk dan wel voor twaalf uur al. Wil even rustig alleen bij Devialet langs.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

robje24b

Heb nu nog audio physic sitara's, gekocht 3 jaar terug samen met een naim nac202 en nap200 / sonos. Toen een klimax ds gekocht en even later alles weer verkocht en een devialet aangeschaft. Luidsprekers zijn tot nu toe ondergeschoven kindje geweest. Bedankt voor de adviezen tot dusver.

garmtz

Ik denk dat je niet speaker moet zoeken die bij de Devialet passen, maar speaker die bij JOU passen. Als je die gevonden hebt, doe een check of de match met de Devialet goed is. Speakers zijn zo bepalend en persoonlijk, dat adviezen van anderen over 'passende' speakers niet zo heel veel zeggen.

robje24b

Begrijp ik, misschien zoek ik ook meer een speaker die past in de ruimte met de beperkingen die ik op dit moment heb wat betreft plaatsing dichtbij wanden. Of is alles te corrigeren met de devialet en relatief eenvoudige akoestische aanpassingen? Indien dit het geval is, zijn mijn keuzemogelijkheden natuurlijk een stuk groter.

Charlemagne

Quote from: robje24b on May 21, 2013, 16:25:00
Zie op het net dat firmware 6.0 nu de 24e mei komt. Ben benieuwd, AIR2 klinkt veelbelovend, zou nog mooier zijn als je ook vanaf tablet of phone kan streamen zoals bij apple airplay of linn songcast. Dat zou het allemaal nog wat mobieler maken in gebruik van bv spotify.
Streamen kan nu al direct vanaf de iDevice. Vanuit de map 'My Music'. Niet met Spotify, dat niet.
Quote from: Invader on May 21, 2013, 20:57:51
Wie gaan er trouwens allemaal naar Chattelin dit weekend? Ga zelf op zaterdag een kijkje nemen en de nieuwe firmware maar eens persoonlijk ophalen ;)
had er graag heen gegaan, maar ik zit nu lekker in Umbrië/Italië; ook niet verkeerd! Ik mis een leuke Meet & Greet. Had best wat vragen voor Thierry, maar die moeten jullie nu maar stellen. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Ik heb al weer maandag 27/5 gelezen voor de nieuwe software. Schiet lekker op!  :dozingoff:

Invader

Het is vrijdag!!! Laatste kans voor "any day this week"  :devil:
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

Nou ik ben bang dat ze de belofte 'deze week' alweer gaan breken, ook al omdat ik iemand anders zag schrijven maandag 27/5. Net even gekeken en idd. nog steeds niks te vinden, ook niet achter de login. In 't helpdesk gedeelte is er wel een topic bijgekomen vandaag over issues met AIR1.5 en de nieuwe versie van iTunes (ik heb nog geen issues opgemerkt trouwens). Zie hieronder, ook dat doet vermoeden dat 't nog even kan duren, ben benieuwd of maandag ze gaat lukken.  :-X


QuoteDevialet AIR 1.5 may have compatible problem with iTune 11.0.3

The 11.0.3 update of iTunes may cause some problems with the Devialet AIR 1.5. We are aware of this. It will be solved by the release of Devialet AIR 2.

Please keep tuned in.