Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 21 Guests are viewing this topic.

twani


Deleted member

"High-End smulset: Chattelin Stelt Samen"

http://www.hifi.nl/artikel/20316/Chattelin-Stelt-Samen.html

QuoteDevialet D-Premier
    Marten Django XL
    Wadia 381 i
    Aurender S10
    Shunyata Anaconda L.S kabels
    MIT Oracle MA digital interface


garmtz

Leuk, maar de Wadia en Aurender zijn overbodig IMHO...

Deleted member

Dat vond ik ook maar ik denk dat Chattelin het 'commeriële HiFi.nl podium' maar gelijk heeft ingezet om een aantal extra producten in de spotlights te zetten!  ;) Alhoewel een CD speler is voor bepaalde doelgroepen nog steeds belangrijk natuurlijk.  :)

garmtz

Quote from: Antoine on March 23, 2013, 14:17:28
Dat vond ik ook maar ik denk dat Chattelin het 'commeriële HiFi.nl podium' maar gelijk heeft ingezet om een aantal extra producten in de spotlights te zetten!  ;) Alhoewel een CD speler is voor bepaalde doelgroepen nog steeds belangrijk natuurlijk.  :)

Met alle respect voor Peter (en dat meen ik letterlijk, heb vreselijk veel respect voor die man), maar hij begrijpt (de werking van) Airstream gewoon niet... Dat is de reden.

Staaled

Quote from: garmtz on March 23, 2013, 14:28:05
Met alle respect voor Peter (en dat meen ik letterlijk, heb vreselijk veel respect voor die man), maar hij begrijpt (de werking van) Airstream gewoon niet... Dat is de reden.
Lijkt mij zaak dan om bij bezoek eens een handleiding in die ideeenbus met display te stoppen. :sigh:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

weust

Waarom zou hij de Airstream niet begrijpen als je gewoon een CD wilt afspelen?
En zo lang de Devialet nog geen hi-res audio afspeelt heb je wel een andere streamer nodig.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Dirk

er is best wel een meerwaarde bij streaming, ook bij niet hi-res  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Quote from: weust on March 23, 2013, 16:18:15
Waarom zou hij de Airstream niet begrijpen als je gewoon een CD wilt afspelen?
En zo lang de Devialet nog geen hi-res audio afspeelt heb je wel een andere streamer nodig.
omdat hij zelf aangaf daar nog in te moeten duiken... En een dure Aurender op de Wadia en dan analoog op de Devialet?? De Aurender en Wadia zijn overbodig on deze set en CD's moet je gewoon lekker rippen en streamen! Of via een loopwerk DIGITAAL op de Devialet, zodat je die extra A/D - D/A stap overslaat.

eddy135

...en kan dat omgevallen tafeltje dan ook meteen weg?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

garmtz


twani

Mooie spullen, onevenwichtige opstelling der componenten

Charlemagne

Quote from: weust on March 23, 2013, 16:18:15
Waarom zou hij de Airstream niet begrijpen als je gewoon een CD wilt afspelen?
En zo lang de Devialet nog geen hi-res audio afspeelt heb je wel een andere streamer nodig.
@weust: de Air-streamer van Devialet speelt wel highres af. Ik beluister het hier met regelmaat. Een cd draaien is volgens mij ook een vorm van streamen.

Quote from: garmtz on March 23, 2013, 14:28:05
Met alle respect voor Peter (en dat meen ik letterlijk, heb vreselijk veel respect voor die man), maar hij begrijpt (de werking van) Airstream gewoon niet... Dat is de reden.

Peter heeft al wel eens een demo gegeven met de Devialet Air-streamer gegeven. Ik was daarbij; toevallig ook met Marten Django's. Hij demo'de ook met een Wadia als loopwerk aangesloten. Die klonk even goed; niet beter. Daarover hebben we eerder in dit topic al eens een hele discussie gevoerd.

De gepresenteerde combo vind ik ook niet logisch. Alles rippen en lekker de Air-streamer gebruiken, zou ik ook denken, als je Devialet in huis hebt. De Aurender voegt hier helemaal niets toe; en de Wadia ook niet echt, tenzij je hecht aan streaming vanaf een spinning disk. De Marten Django's, die zijn wel een heel goede zet. Combineren prima met de Devialet. En dat geldt ook voor de kabels. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Ik dacht dat ie wel high-res kan afspelen, maar dit eerst downsampled naar 44.1kHz (ben kwijt of ie wel of niet 24bit aan kan).
Er nog een update kwam voor het high-res afspelen zonder downsampling.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Charlemagne

Quote from: weust on March 25, 2013, 00:03:12
Ik dacht dat ie wel high-res kan afspelen, maar dit eerst downsampled naar 44.1kHz (ben kwijt of ie wel of niet 24bit aan kan).
Er nog een update kwam voor het high-res afspelen zonder downsampling.

Met de laatste firmware update kan hij wel highres in 24 bits afspelen. Alleen 192/24 wordt gedownsampled naar 96/24. Inderdaad komt er in de toekomst nog een update waarbij hij ook de 192/24 zonder downsampling afspeelt. De vraag is natuurlijk of je dat nog gaat horen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Ah, toch wel. Nice.
Scheelt dat in een komende update ook andere mogelijkheden dan iTunes als bibliotheek ondersteund gaat worden.

Wat dat betreft jammer dat iTunes geen flac ondersteund. ALAC is verder prima, begrijp me niet verkeerd.
Sinds versie 11 vind ik iTunes erg mooi werken met de album weergave.

192kHz sampling rate hoeft voor mij ook niet, maar wel fijn als het native afgespeeld kan worden zonder eerst te moeten downsamplen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Charlemagne

#341
Quote from: weust on March 25, 2013, 00:29:18
192kHz sampling rate hoeft voor mij ook niet, maar wel fijn als het native afgespeeld kan worden zonder eerst te moeten downsamplen.

Ik heb van een of andere website wel eens een demo-opname gedownload. Zelfde muziek in highres 96/24 en 192/24. Beide samples afgespeeld met de de Air-streamer. Ik kon met met de beste wil van de wereld geen verschil horen tussen beide. De 192/24 werd natuurlijk gedownsampled. Het verschil met 44.1/16  sample van dezelfde muziek was wel duidelijk te horen. Highres is overtuigend mooier. Ik verwacht niet dat de hoogste sampling rate nog veel gaat toevoegen. Verder zijn de echte master 192/24 opnames nog uiterst schaars beschikbaar voor downloads. Alleen Linn doet het consequent.

(edit: typo)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Op hdtracks.com staat ook het een en ander.
Meeste Norah Jones albums bijvoorbeeld.
Opnieuw gesampled in beide sample rates van de originele analoge master tapes.

Althans, dat staat er bij beschreven dus mag aannemen dat het klopt.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

garmtz

Quote from: Charlemagne on March 25, 2013, 00:00:34
Peter heeft al wel eens een demo gegeven met de Devialet Air-streamer gegeven. Ik was daarbij; toevallig ook met Marten Django's. Hij demo'de ook met een Wadia als loopwerk aangesloten. Die klonk even goed; niet beter. Daarover hebben we eerder in dit topic al eens een hele discussie gevoerd.

Mea Culpa... Ik snap dan zijn reactie op facebook niet helemaal:

Garmt van der Zel Is een iTunes library en Airstream niet een meer kosteneffectieve oplossing?
Chattelin Audio Systems Kwa kosten structuur possible zou ik moeten onderzoeken.

Deleted member

@Garmt, ik wil 't niet persé voor Peter Chattelin opnemen maar ik zie je consequent 'airstream' noemen terwijl Devialet de functionaliteit 'Devialet AIR' noemt of 'WiFi streamer'. Mogelijk is daar wat verwarring ontstaan. Maar goed, als wij die vertaling automatisch maken en Peter niet dan zegt dat ook wel iets...  ;)

http://www.devialet.com/wifi-streamer.php

garmtz

Quote from: Antoine on March 25, 2013, 08:30:14
@Garmt, ik wil 't niet persé voor Peter Chattelin opnemen maar ik zie je consequent 'airstream' noemen terwijl Devialet de functionaliteit 'Devialet AIR' noemt of 'WiFi streamer'. Mogelijk is daar wat verwarring ontstaan. Maar goed, als wij die vertaling automatisch maken en Peter niet dan zegt dat ook wel iets...  ;)

http://www.devialet.com/wifi-streamer.php

Ja, ik noem het inderdaad consequent verkeerd. Laat ik er maar over ophouden dan...

garmtz

Ik vind het trouwens wel een mooie naam, Airstream... :)

Jumping Jack

Dat is zo'n coole Amerikaanse caravan  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz


Deleted member

Quote from: garmtz on March 25, 2013, 09:45:25
Ik vind het trouwens wel een mooie naam, Airstream... :)

Trademark op aanvragen!  :D ;)