Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Charlemagne

Quote from: eric_audio on December  3, 2012, 22:43:56
Ik had de Devialet nog nooit ergens anders op gehoord. Maar deze set vond ik erg goed. Ik heb anderhalf uur met erg veel plezier geluisterd. Toen het erg rustig was in de luister ruimte heb ik zelf een stukje Stravinsky gedraaid (de Sacre), klonk overtuigend goed hoor  :)
Dat stukje Stravinsky heb ik ook gehoord, was erbij. Het klonk inderdaad fantastisch mooi op de Marten Django's. Klassieke muziek op zijn mooist. En ik ben een groot liefhebber. :wub: Reference Recording staat me bij? ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

#151
Nog even een tip: linnrecords heeft als 'Christmas Gift' dagelijks tot aan de Kerst elke dag een nieuwe gratis download; beschikbaar ook in highres en zowel als flac of als alac. Geknipt voor de Air-streamer van Devialet. Kun je mooi highres even uittesten. Zit prachtige muziek bij. Het gaat telkens om een complete track van enkele minuten. Zometeen laat ik 'De mars naar het schavot' van Berlioz in highres door de kamer daveren. Pop en klassiek wisselen per dag af.

ChM

Bron:
http://christmas.linn.co.uk/
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Quote from: Charlemagne on December  3, 2012, 19:46:45
Ik zie allang door de hdmi-bomen het bos niet meer. Heel verwarrend al die verschillende standaarden. Ik meen dat ik gelezen heb dat de Devialet voldoet aan de 1.3 standaard, maar dat mag tegenwoordig eigenlijk niet meer zo heten? Hoe zat het ook al weer? Wat belangrijker is: kan het te maken hebben met het niet doorkomen van het beeld als je kabels met verschillende Standaarden aan elkaar knoopt? In dit geval: doorlust? ChM

Nieuwe HDMI versies zijn altijd 'downwards compatible' met de voorgaande versie maar de kabels moeten hierdoor wel aan de steeds strengere eisen voldoen en worden dus steeds "beter" als in ze moeten hogere bandbreedtes aankunnen en daardoor strakkere specs hebben. Vandaar dat ik al schreef neem een high-speed kabel met ethernet en je moet goed zitten. Fabrikanten van HDMI apparatuur mogen geen HDMI versienummers meer op de verpakking zetten sinds 1-12-2012. Voor kabels gold dat al sinds october 2008.

Zie ook:
http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/hdmi_1_4_faq.aspx
http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI

Deleted member

Hee een followup review van de Devialet D-Premier door Alan Sircom in HiFi+ van september 2012. Die stond nog niet op de Devialet site. :)

Zelf nog niet gelezen maar linkje is: http://www.ultrahighendreview.com/uploads/documents/devialet_dpremier.pdf

hulskof

Hmm, beter maar niet lezen die review, of je wilt zo een tweede erbij voor een dual mono-opstelling.  ;D Als ik de reviewer mag geloven is dat Devialet in het kwadraat!  :pompom:

eric_audio

Quote from: Charlemagne on December  3, 2012, 23:06:39
Dat stukje Stravinsky heb ik ook gehoord, was erbij. Het klonk inderdaad fantastisch mooi op de Marten Django's. Klassieke muziek op zijn mooist. En ik ben een groot liefhebber. :wub: Reference Recording staat me bij? ChM

Reference Recordings ja.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Deleted member

#156
De Audioquest Pearl HDMI kabel (1.4/high speed with ethernet) kwam binnen vandaag maar ook bij mij geen beeld. De Devialet herkent m'n bron (HTPC) wel want de bronnaam wordt grijs en het LEDje geel ipv rood maar geen beeld op de TV (Panasonic TX-P50ST50). Maar even wachten op de eerste HDMI update dus.  ;)


Nog een klein nieuwtje, er zijn sinds vandaag twee nieuwe Devialet dealers in Nederland: Art's Excellence en AudioXperience. Dat brengt 't totaal nu op 9! Niet slecht voor een merk dat volgens Twani slechts vier apparaten heeft verkocht in Nederland!  :D (sorry Twani, grapje!  ;))

Invader

Nou, ik heb vermoedelijk de boosdoener van de door mij eerder ervaren hiccups gevonden. ITunes!
Wat wil nou, bij een enorme hoeveelheid muziek in de database van iTunes raakt deze de kluts kwijt. Ik heb het hier over >50000 files. Niet eerder had ik al deze muziek in iTunes staan (een deel moest nog geconverteerd worden) en daarom heb ik deze ervaring ook niet eerder gehad. Vervolgens wat rondgezocht en het blijkt dat meerdere gebruikers stabiliteits/performance problemen ondervinden bij zeer grote muziekcollecties.

Na wat verder onderzoeken blijkt dus dat op het moment dat ik de hiccup ervaar iTunes op mijn nas een enorme CPU load genereert. Nu maar eens gaan zoeken naar de sweetspot van het aantal files waarmee het nog goed gaat.

Het heeft me al met al flink wat tijd gekost, want hier denk je niet direct aan. Extra reden voor Devialet om UPNP o.i.d. te gaan ondersteunen. Ga ze hier maar eens over mailen... en ondertussen heerlijk genieten van de muziek via AIR... zonder hiccups!  :headbanging:
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

twani

Ik kan 'm hebben, :D waarschijnlijk zit ik er ook gruwelijk naast ;). Het zal mijn bekrompen denkwijze zijn dat ik veronderstel dat als iemand trots eigenaar van een Dévialet is, hij hier ook actief wil méébabbelen over het apparaat.

Ik redeneer teveel vanuit mijn eigen zienswijze denk ik :blush:

PS. een merk als Saab had ook best veel dealers..., moest even een flauw grapje terug doen Antoine ;D

Charlemagne

#159
Quote from: Invader on December  4, 2012, 20:39:18
Nou, ik heb vermoedelijk de boosdoener van de door mij eerder ervaren hiccups gevonden. ITunes!
Wat wil nou, bij een enorme hoeveelheid muziek in de database van iTunes raakt deze de kluts kwijt. Ik heb het hier over >50000 files. Niet eerder had ik al deze muziek in iTunes staan (een deel moest nog geconverteerd worden) en daarom heb ik deze ervaring ook niet eerder gehad. Vervolgens wat rondgezocht en het blijkt dat meerdere gebruikers stabiliteits/performance problemen ondervinden bij zeer grote muziekcollecties.

@invader: complimenten dat je er uit gekomen bent. En interessant om te weten. Nu je het noemt, meen ik in een of andere review wel eens gelezen te hebben dat er bij iTunes beperkingen zijn aan het aantal albums/files. De aantallen herinner ik me niet meer.

Is het een idee je collectie te splitsen en meerdere bibliotheken aan te maken in iTunes? Antoine heeft me eens uitgelegd dat dat kan. Shift ingedrukt houden tijdens het opstarten van iTunes, en dan kom je in een soort startscherm waarin je een nieuwe bibliotheek aanmaakt of van bibliotheek wisselt. Als het lukt is je probleem met kunst en vliegwerk opgelost. Ook met de Remote app voor iTunes kun je van bibliotheek wisselen volgens mij.

Thuis nog even een proefje gedaan, speciaal met alleen highres files, dus grote bestanden, Ik heb er zo'n 100. Die allemaal in een playlist gezet. En dan telkens - tijdens het spelen - wisselen van track. Geen hiccups hier; en ook keurig gapless als ik de files laat uitspelen. Ik speel ze vanaf mijn NAS. Die raakt gelukkig niet in de stress. Mijn wifi ontvangst in de Devialet wordt aangegeven op een niveau van -55 dB. Zoiets als bij jou dus. Moet dus voldoende zijn. Maar het kan beter, schreef Antoine al.

Als je toch naar Devialet gaat mailen kun je ook aan Thierry Massoubre vragen wat de max is voor iTunes aan aantal te behappen files. Houd ons op de hoogte.

Succes! ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Invader

Dank Charlemagne voor de tips. Inmiddels geen problemen meer met hiccups. Zojuist met SHIFT-opstarten een nieuwe library aangemaakt. Dit werkt inderdaad, maar helaas reageert Remote op de iPad er niet op. Deze kijkt, voor zover ik het nu kan zien, alleen naar de actieve library die iTunes heeft openstaan. Je kunt wel meerdere libraries selecteren in Remote, maar dan vermoedelijk alleen als er ook meerdere instanties van iTunes open staan. Voor nu ben ik tevreden...
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

weust

Die meerdere libraries zal komen door het Home Sharing binnen iTunes, en dan de iTunes op de diverse machines die je hebt draaien in dat netwerk.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Charlemagne

Quote from: weust on December  5, 2012, 18:02:36
Die meerdere libraries zal komen door het Home Sharing binnen iTunes, en dan de iTunes op de diverse machines die je hebt draaien in dat netwerk.

Denk het ook. Je zou dus kunnen overwegen een tweede netbookje of zo aan te schaffen, met iTunes erop en een andere library met het deel van de muziek dat je in de eerste machine niet kwijt kunt. Dan ziet Remote beide libraries en kun je switchen, mits je 'homesharing' hebt geactiveerd.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

garmtz

Veel dealers zegt niet zoveel over succes of geen succes van een merk. Gewoon een overijverige importeur... :)  Goed voor de gebruikers, die hebben meer kans op een lokale dealer...

Deleted member

Quote from: garmtz on December  5, 2012, 21:43:59
Veel dealers zegt niet zoveel over succes of geen succes van een merk. Gewoon een overijverige importeur... :)  Goed voor de gebruikers, die hebben meer kans op een lokale dealer...

Goed om te horen Garmt, ik ben ook heel ijverig en als dat 't enige is wordt ik ook gewoon importeur van een merk!  ;)

Deleted member

#165
Quote from: Invader on December  5, 2012, 17:42:05
Dank Charlemagne voor de tips. Inmiddels geen problemen meer met hiccups. Zojuist met SHIFT-opstarten een nieuwe library aangemaakt. Dit werkt inderdaad, maar helaas reageert Remote op de iPad er niet op. Deze kijkt, voor zover ik het nu kan zien, alleen naar de actieve library die iTunes heeft openstaan. Je kunt wel meerdere libraries selecteren in Remote, maar dan vermoedelijk alleen als er ook meerdere instanties van iTunes open staan. Voor nu ben ik tevreden...

Klopt, je kan maar een library actief hebben tegelijkertijd en moet dus echt wisselen. Overigens zou je als je een beetje een krachtige PC hebt met VMWare Player of Oracle VirtualBox (beide gratis) meerdere virtual machines kunnen draaien met verschillende iTunes library's actief maar dat gaat wellicht wat ver als je al een andere oplossing hebt gevonden. :)

Charlemagne

Quote from: Invader on December  4, 2012, 20:39:18
Nou, ik heb vermoedelijk de boosdoener van de door mij eerder ervaren hiccups gevonden. ITunes!
Wat wil nou, bij een enorme hoeveelheid muziek in de database van iTunes raakt deze de kluts kwijt. Ik heb het hier over >50000 files. Niet eerder had ik al deze muziek in iTunes staan (een deel moest nog geconverteerd worden) en daarom heb ik deze ervaring ook niet eerder gehad. Vervolgens wat rondgezocht en het blijkt dat meerdere gebruikers stabiliteits/performance problemen ondervinden bij zeer grote muziekcollecties.

@Invader: hier nog een interessante discussie over track limitations in iTunes. Men spreekt erover dat de grens ligt bij 25K tracks. Met jouw >50.000 heb je dus een probleem. Zul je ze in verschillende libraries moeten onderbrengen lijkt me.

https://discussions.apple.com/thread/3579741?start=0&tstart=0
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Quote from: Charlemagne on December  6, 2012, 04:49:01
@Invader: hier nog een interessante discussie over track limitations in iTunes. Men spreekt erover dat de grens ligt bij 25K tracks. Met jouw >50.000 heb je dus een probleem. Zul je ze in verschillende libraries moeten onderbrengen lijkt me.

https://discussions.apple.com/thread/3579741?start=0&tstart=0

Dat gaat over een andere limiet namelijk die van iTunes Match, een specifieke (betaalde) dienst van Apple.

Charlemagne

Op Marktplaats staat sinds kort een Devialet te koop voor € 8500. Dat iemand er weer vanaf wil, onbegrijpelijk! Iets voor jou, twani? Jij zoekt toch een goede streamer?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

jvanhambelgium

Quote from: hulskof on November 26, 2012, 08:14:02
Dacht je werkelijk dat elke liefhebber pur sang zich hier meldt? Verre van. En dacht je ook wérkelijk dat iedereen die een duur stuk high end apparaat koopt een liefhebber pur sang is? Ook verre van. Het is in dat opzicht niet veel anders als met dure auto's, dure kleding, dure kunst, een duur huis...

Ja, kan het me al voorstellen ; eigenaar van (minstens 1) van deze speelgoedjes, met 50k aan speakers erbij en dat zootje staat dan opgesteld in een mooie loft (lees : galmbak) of een trendy design-woning met overal glazen wanden en betonnen wanden en vloeren ;-)
Héél mooi design om naar te kijken etc, maar klinkt denkelijk voor geen zak... :popcorn: :popcorn:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

twani

Quote from: Charlemagne on December  7, 2012, 01:38:47
Op Marktplaats staat sinds kort een Devialet te koop voor € 8500. Dat iemand er weer vanaf wil, onbegrijpelijk! Iets voor jou, twani? Jij zoekt toch een goede streamer?
:laugh:  stond de "bieden" functie áán bij deze advertentie? :D. Hoe hoog ik de Devialet ook heb zitten, ik zoek geen streamer meer, doe bijna alles vanaf de laptop. Mijn streamer is te koop en zal worden vervangen door een Mac Mini.

Tja, welke idioot doet zo'n ding nu weer weg.... :o

Mordante

Quote from: Invader on December  4, 2012, 20:39:18
Nou, ik heb vermoedelijk de boosdoener van de door mij eerder ervaren hiccups gevonden. ITunes!
Wat wil nou, bij een enorme hoeveelheid muziek in de database van iTunes raakt deze de kluts kwijt. Ik heb het hier over >50000 files. Niet eerder had ik al deze muziek in iTunes staan (een deel moest nog geconverteerd worden) en daarom heb ik deze ervaring ook niet eerder gehad. Vervolgens wat rondgezocht en het blijkt dat meerdere gebruikers stabiliteits/performance problemen ondervinden bij zeer grote muziekcollecties.

Na wat verder onderzoeken blijkt dus dat op het moment dat ik de hiccup ervaar iTunes op mijn nas een enorme CPU load genereert. Nu maar eens gaan zoeken naar de sweetspot van het aantal files waarmee het nog goed gaat.

Het heeft me al met al flink wat tijd gekost, want hier denk je niet direct aan. Extra reden voor Devialet om UPNP o.i.d. te gaan ondersteunen. Ga ze hier maar eens over mailen... en ondertussen heerlijk genieten van de muziek via AIR... zonder hiccups!  :headbanging:

Misschien iTunes er uit doen en jRiver gebruiken?

Charlemagne

Quote from: Mordante on December  7, 2012, 09:21:17
Misschien iTunes er uit doen en jRiver gebruiken?

De streamer van de Devialet werkt - voorlopig - alleen in combinatie met iTunes. "Men moest ergens beginnen", en dan lag iTunes voor de hand, omdat het al een veelgebruikt media-programma was. De heren van Devialet zeggen wel te werken aan implementaties voor andere software, b.v. JRiver, Spotify etc. De huidige weergave via iTunes heeft enige beperkingen, maar is wel zeer hoogwaardig.

Nu is het zo dat de ruwe data van iTunes door een programma op de achtergrond (AIR geheten) worden weggepikt, en naar de wifi-streamer worden gestuurd. In de amp wordt het dan - met behulp van de interne klok - verwerkt en in muziek omgetoverd. Ten aanzien van ander mediaplayer software zal iets dergelijks ontwikkeld moeten worden, en dat kost tijd en zorgvuldig uittesten. Verder hopen we dat er andere type streamer oplossingen worden ontwikkeld door Devialet, zoals UPnP implementatie.

iTunes is de laatste tijd wel aardig verbeterd, maar het heeft zo zijn beperkingen wat betreft de omvang van de muziekbliotheek. En het werkt het liefst met appelachtige geluidsbestanden. Daar valt mee te leven.

We zullen geduld moeten hebben. Intussen klinkt hier prachtige muziek, zonder hiccups en in highres, via iTunes... :inlove:
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Dat iTunes alleen overweg kan met Apple achtige formaten ben ik het niet mee eens.
Het enige echt Apple formaat is ALAC. De rest zijn formaten die iTunes gewoon ondersteund.

En AAC is gewoon MPEG Layer 4 Audio wat ze anders noemen. Wat mij betreft ook niets Apple specifieks aan.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

twani