Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

simsatit

Qua looks wel een hele hoge WAF, enige is dat mijn vrouw nogal vaak op de weegschaal staat, en ik de Devialet daar wel enige overeekomsten mee vind hebben..
Maar wel heel tof product! Mooi minimalistisch en alles in een oplossing, erg chique en toch ook wel vernieuwend.
Alleen niet zo neerzetten dat je vrouw er op gaat staan..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

twani

De meest eigenaren zullen hun Devialet niet op de badkamer vloer posteren.....

Deleted member

#127
Quote from: Charlemagne on December  2, 2012, 02:34:58
@Antoine: ben je op de markt voor een tweede 'poezen-warmhoudplaat'?  ChM

LOL  :D Altijd, maar eerst de loterij winnen!  ;) Nee hoor, ik denk ik deel 't voor degenen die nog voor hun eerste in markt zijn.  :)

Quote from: twani on December  2, 2012, 10:53:08
Mmmmm, dan is het geen aderlating maar meer een smaak kwestie........

Hoe bedoel je?

Quote from: simsatit on December  2, 2012, 12:07:55
Qua looks wel een hele hoge WAF, enige is dat mijn vrouw nogal vaak op de weegschaal staat, en ik de Devialet daar wel enige overeekomsten mee vind hebben..
Maar wel heel tof product! Mooi minimalistisch en alles in een oplossing, erg chique en toch ook wel vernieuwend.
Alleen niet zo neerzetten dat je vrouw er op gaat staan..

Kan geen kwaad, het is een massief blok aluminium in de basis! Maar voor 't geval ze 200 kg weegt en een aantal belangrijke IQ punten mist; daar hebben ze bij Devialet ook standaard aan gedacht; je kunt de Devialet namelijk ophangen aan een muur of wandje!  ;) Het display draait automatisch mee.




simsatit

Nu nog wifi ontvangers in je speakers en byebye kabels:-)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Deleted member

Quote from: simsatit on December  2, 2012, 13:26:20
Nu nog wifi ontvangers in je speakers en byebye kabels:-)

Yep, of zoals op de fotootjes de Devialet aan een gipsen wandje hangen en de kabels onder het klepje onzichtbaar door 't wandje doorvoeren. :)

simsatit

Is er al een oplossing die werkt met wifi ter vervanging speakerkabels?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Deleted member

Quote from: simsatit on December  2, 2012, 14:00:28
Is er al een oplossing die werkt met wifi ter vervanging speakerkabels?

Niet vanuit Devialet maar er bestaan volgens mij zeker wel wireless luidsprekers. Kwaliteit is echter....? Je zal bij bestaande luidsprekers ze eerst active moeten maken en/of versterker (en DAC plus WiFi ontvanger) in de luidspreker moeten bouwen als je echt geen kabels meer wil. Een nogal grote opgave, ik blijf dus zelf nog wel even tegen een netsnoer en luidsprekerkabels aankijken. Meer heb je in de basis niet meer nodig met de ingebouwde WiFi streamer in de Devialet.

Deleted member

Nou mannen, we kunnen weer updaten!!  ;) Firmware 5.7.1 staat op de Devialet website. Mogelijk hebben ze hier nog een laatste bugfix op toegepast die naar boven is gekomen na de release van 5.7.

Staaled

#133
Quote from: Antoine on December  2, 2012, 00:54:10


De Klimax, las ik toevallig laatst ook weer in een review van de Metrum Acoustics HEX DAC  (http://www.6moons.com/audioreviews/metrum2/2.html) heeft Lundahl LL1527XL output transformers die een wat romantischer/warmere klank dan neutraal geven. Dat kan dus best een verklaring zijn. De Devialet is zoals we weten ontworpen als een zo neutraal mogelijke weergever.
De Luhndahls zitten alleen voor de XLR outputs.
Meeste Linn DS bezitters gebruiken cinch, ook gezien het feit dat alleen de Klimax Kontrol of Kisto XLR inputs heeft.

edit:
oeps , Akurate Kontrol/1 heeft ook XLR in.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Ik denk dat je de Devialet alleen kunt vergelijken met een Linn Akurate DSM + Akurate Kontrol vanwege de prijs (zit ongeveer op de prijs van een D-Premier). De Klimax DS(M) op een Devialet aansluiten zal altijd in het nadeel zijn van de Klimax, omdat die een extra A/D stap doorloopt.

weust

Quote from: Antoine on December  2, 2012, 13:58:55
Yep, of zoals op de fotootjes de Devialet aan een gipsen wandje hangen en de kabels onder het klepje onzichtbaar door 't wandje doorvoeren. :)

Of meteen goed doen en sleuven frezen in de muur.
Dat zou ik zelf doen als ik nieuw huis kocht. En dan niet nieuw als in nieuwbouw, maar gewoon nieuw.

Vind een gips wand altijd zo goedkoop staan.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

#136
Quote from: garmtz on December  2, 2012, 15:58:06
Ik denk dat je de Devialet alleen kunt vergelijken met een Linn Akurate DSM + Akurate Kontrol vanwege de prijs (zit ongeveer op de prijs van een D-Premier). De Klimax DS(M) op een Devialet aansluiten zal altijd in het nadeel zijn van de Klimax, omdat die een extra A/D stap doorloopt.

De Devialet is naast streamer en DAC ook phono voorversterker, analoog/digitaal pre- + poweramplifier waar de Linn DSM's alleen streamer, DAC en voorversterker zijn.

Je kan natuurlijk vergelijken wat je wil, dus ook de Klimax DSM en de Devialet alleen heb je met alleen de DSM dus nog geen eindversterking.  Het zuiverste vergelijk van alleen de streamingfunctionaliteit heb je echter alleen als je beiden op dezelfde vv-/eindversterkercombi zet. Je kunt echter prima van Linn een Klimax of Akurate set opbouwen en die naast de Devialet zetten, waarom niet? En een eindgebruiker zal juist ook op prijs/kwaliteit verhouding vergelijken.




Devialet D-Premier €11900


Linn Akurate DSM: €6534
Linn Akurate Kontrol voorversterker: €5336
Linn Akurate 2200 2ch eindversterker: €4235


Linn Klimax DSM €18150
Linn Klimax Kontrol €10430
Linn Klimax 500 Twin (2ch eindversterker): €9075
(of 2x Linn Klimax 500 Solo (mono eindversterker): €20860)

UIteraard heb je bij de Linn systemen nog wel een aantal kabeltjes nodig en de Kontrol heb je nodig als je ook je platenspeler wilt gebruiken!  ;)

Deleted member

Quote from: weust on December  2, 2012, 16:20:05
Of meteen goed doen en sleuven frezen in de muur.
Dat zou ik zelf doen als ik nieuw huis kocht. En dan niet nieuw als in nieuwbouw, maar gewoon nieuw.

Vind een gips wand altijd zo goedkoop staan.

Een gipswand kun je natuurlijk net zo afwerken als een betonwand maar ik snap je punt!  ;)

Charlemagne

De DSM is altijd een streamer/voorversterker, dus logischer DS en een of andere Kontrol en dan nog eindbakken. Of DSM met eindbakken. Het eerste is altijd duurder en kwalitatief net een beetje beter, zegt Linn zelf.

Ik denk wel dat de Linn combie's, zeker de Klimax combie op het niveau van de Devialet presteert.

Gewoon gaan luisteren dus als je een ruime beurs hebt. De WAF kiest wel voor Devialet (en de poes ook)  :D

Quote from: simsatit on December  2, 2012, 14:00:28
Is er al een oplossing die werkt met wifi ter vervanging speakerkabels?

Er zijn meerdere merken met draadloze aansturing, zoals o.a. de Dynaudio Xeo's. Niet helemaal het niveau van de Devialet, die je overigens wel zou kunnen gebruiken in het systeem. Gewoon configureren als voorversterker. Wel beetje zonde om dat zo te doen. De Xeo's hebben een transmitter, voor de aansluitingen, en in de speaker klasse D eindversterkers, zelfs per speakerunit. Je hebt altijd nog een snoer nodig, nu voor in het stopcontact. Dus dat schiet ook niet op.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Quote from: Antoine on December  2, 2012, 14:24:01
Nou mannen, we kunnen weer updaten!!  ;) Firmware 5.7.1 staat op de Devialet website. Mogelijk hebben ze hier nog een laatste bugfix op toegepast die naar boven is gekomen na de release van 5.7.

Op de website geen enkele info hierover? Misschien maar eens informeren bij Thierry Massoubre naar het verschil en de eventuele bugfixes.

Ik had trouwens wel een mailtje verwacht over de updates van Devialet zelf. Tot nu toe helemaal niets gehoord van hun kant. Sta keurig geregistreerd met emailadres en al. Mijn dealer was wel attent en vlot (maar niet zo snel als dit forum).
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Quote
Kan geen kwaad, het is een massief blok aluminium in de basis! Maar voor 't geval ze 200 kg weegt en een aantal belangrijke IQ punten mist; daar hebben ze bij Devialet ook standaard aan gedacht; je kunt de Devialet namelijk ophangen aan een muur of wandje!  ;) Het display draait automatisch mee.

Zo gaat ze hem als make-up spiegel gebruiken natuurlijk!  :D



■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

garmtz

Quote from: Antoine on December  2, 2012, 17:40:49
De Devialet is naast streamer en DAC ook phono voorversterker, analoog/digitaal pre- + poweramplifier waar de Linn DSM's alleen streamer, DAC en voorversterker zijn.

De Akurate DSM is exact wat jij zegt dat de Devialet is, inclusief een waanzinnig goede phono pre en echte voorversterking dus. Alleen inderdaad geen eindversterker, maar daar heb je de Akurate 2200 voor. Klopt, 1 doosje meer. Het ging me echter om het punt dat je een Klimax DS(M) niet kunt vergelijken met een Devialet, maar een compleet Linn DSM systeem (Akurate DSM + 2200) dus wel. Ook wat betreft prijs. De Klimax DSM heeft overigens inderdaad geen phono-trap.

QuoteJe kan natuurlijk vergelijken wat je wil, dus ook de Klimax DSM en de Devialet alleen heb je met alleen de DSM dus nog geen eindversterking.  Het zuiverste vergelijk van alleen de streamingfunctionaliteit heb je echter alleen als je beiden op dezelfde vv-/eindversterkercombi zet. Je kunt echter prima van Linn een Klimax of Akurate set opbouwen en die naast de Devialet zetten, waarom niet? En een eindgebruiker zal juist ook op prijs/kwaliteit verhouding vergelijken.

Wat wil je precies zeggen?

QuoteDevialet D-Premier €11900


Linn Akurate DSM: €6534
Linn Akurate Kontrol voorversterker: €5336
Linn Akurate 2200 2ch eindversterker: €4235


Linn Klimax DSM €18150
Linn Klimax Kontrol €10430
Linn Klimax 500 Twin (2ch eindversterker): €9075
(of 2x Linn Klimax 500 Solo (mono eindversterker): €20860)

UIteraard heb je bij de Linn systemen nog wel een aantal kabeltjes nodig en de Kontrol heb je nodig als je ook je platenspeler wilt gebruiken!  ;)

Wat Charlemagne zegt: de DSM produkten zijn streamer/phono/voorversterker ineen. De Kontrol is dus overbodig, tenzij je gaat voor de separates route met een DS+Kontrol. Een Akurate DSM + 2200 is dus wat betreft functionaliteit en prijs goed vergelijkbaar.

Kabels zijn alleen (Linn Silver) interconnects van 330 Euro. Of de bijgeleverde (!) Linn Blacks.

Is al teveel off-topic over gezegd nu in dit topic eigenlijk... Ging me er alleen om dat welke analoge bron dan ook te combineren met de Devialet altijd een minder resultaat op zal leveren dan digitaal. Je kunt dus niet zeggen dat een Klimax DS bijv. 'minder' is, tenzij je er een geschikt systeem 'omheen bouwt'. Genoeg erover...! :)

Deleted member

Quote from: Charlemagne on December  2, 2012, 18:31:43
Op de website geen enkele info hierover? Misschien maar eens informeren bij Thierry Massoubre naar het verschil en de eventuele bugfixes.

Ik had trouwens wel een mailtje verwacht over de updates van Devialet zelf. Tot nu toe helemaal niets gehoord van hun kant. Sta keurig geregistreerd met emailadres en al. Mijn dealer was wel attent en vlot (maar niet zo snel als dit forum).

Niks gevonden over de update. Het zal wel iets heel kleins zijn. In de ZIP file is alleen het IHM firmware bestand gewijzigd. Ik weet eigenlijk niet welk onderdeel dit van de versterker is. Heb 'm er in elk geval maar opgezet, kleine moeite.  :)

De nieuwe iTunes en Remote 3.0 werken hier ook prima na wat tests vandaag. Ben blij met de nieuwe Remote! Ik speel eigenlijk nooit playlists af maar miste af en toe wel om simpel een volgend nummer in de queue te zetten en dat heeft Apple nu ook ingebouwd. Dus naast dat Remote onthoud waar je was gebleven als je even een andere app hebt gebruikt nog een waardevolle functie (in elk geval voor mij). :)


@Garmt, we probeerden allebei ongeveer hetzelfde te zeggen dus never mind!  :)

Charlemagne

Voor jullie de firmware gaan updaten: er komt nog een nieuwere versie aan op heel korte termijn.

Omdat ik, qua pass trough van het beeld, de hdmi niet goed aan de praat kreeg, even gemaild met Thierry Massoubre. Hij wist me te melden dat er nog een update van de firmware op komst is: de versie 5.7.2 wordt dat. Deze bevatten verbeteringen rond hdmi. Ik citeer uit de brief:

QuoteTo your question, please note that we will issue a new firmware version by Friday latest that should solved quite some issues we have been experiencing with the HDMI activation. Would you be so kind to wait until the release of the version 5.7.2 and tell me if you still experience the same problem then?

Even een toelichting: ondanks de door Antoine geadviseerde hdmi-kabel, "highspeed with ethernet" wilde het beeld niet doorkomen op mijn Pio (zie signature), doorgelust vanuit de Devialet. Ik heb daarover vragen gesteld aan Devialet. Ik hoop dat met de update die er aankomt, dat wel lukt.

Bij het uitbrengen van de 5.7 firmware update werd door Devialet al verkondigd dat de hdmi nog een beta testfase verkeerde. Dat blijkt nu ook wel. En hun service gerichtheid is groot, dat blijkt ook wel uit het zeer spoedige antwoord op mijn mailtje. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Hey Karel, goede en snelle service weer van Devialet!!  :thumbs-up: Uiteraard zit de firmware er hier al in maar ik update later deze week gewoon nog een keer.  ;)

Zojuist heb ik online toch ergens de goedkoopste Audioquest HDMI (Pearl) besteld gewoon eens om te kijken of HDMI kabels voor mij verschil maken onderling of niet en natuurlijk om 't doorlussen te testen. Wordt vervolgd dus!

Oh ja, vergat nog te zeggen; ik heb op 23/11 een mail gekregen van Devialet over de nieuwe firmware. Volgens mij hebben ze deze als nieuwsbrief verstuurd, dus mocht je je daar nog niet op hebben ingeschreven ligt 't daar mogelijk aan.

Charlemagne

Quote from: Antoine on December  3, 2012, 15:27:28
Zojuist heb ik online toch ergens de goedkoopste Audioquest HDMI (Pearl) besteld gewoon eens om te kijken of HDMI kabels voor mij verschil maken onderling of niet en natuurlijk om 't doorlussen te testen. Wordt vervolgd dus!

Oh ja, vergat nog te zeggen; ik heb op 23/11 een mail gekregen van Devialet over de nieuwe firmware. Volgens mij hebben ze deze als nieuwsbrief verstuurd, dus mocht je je daar nog niet op hebben ingeschreven ligt 't daar mogelijk aan.

@Antoine: ben wel ingeschreven op de nieuwsbrief; toch even in mijn spambox gekeken. En ja hoor! Daar zat het mailtje van Devialet keurig in. Heeft meer met de overijverigheid van gmail te maken in het uitfilteren van spam. Je hebt gelijk: de service van Devialet is uitstekend.

Ben benieuwd naar je ervaringen met hdmi. Qua geluid heb ik in elk geval een heel positieve indruk gekregen via de hdmi-ingang. Daarover schreef ik al eerder. Daarom wil ik het dolgraag embedden in mijn HT-setup. Ik kreeg de indruk dat ik te winnen heb bij de Oppo via hdmi aangesloten boven analoog aangesloten voor wat betreft de frontkanalen. Gebruik de OppoBDP83SE.

Ik zit me wel af te vragen hoe het zit met het 'front Channel'. Nu reroute ik dat in de Oppo naar de fronts L&R, want ik heb slechts een 'simpele' 4.0 setup. Gaat dat verhaal ook nog op als ik via hdmi aansluit? Of ben ik de rerouting naar de fronts L&R dan kwijt? M.a.w. werkt de rerouting alleen via de analoog uitgang van de Oppo? Iemand een idee hierover?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

robje24b

#146
Zit er enige logica in het aanschaffen van een wat betere HDMI-kabel om op de HDMI-in van de Devialet aan te sluiten en een eenvoudige van de HDMI-uit naar de televisie? Dit met de redenatie dat geluidskwaliteit nog enigzins afhankelijk kan zijn van de kwaliteit van de HDMI kabel, maar video minder tot niet (iets wat audioquest beweert)?

Deleted member

@Charlemagne, de spamfilters zijn ook nog door m'n hoofd gegaan inderdaad, maar je hebt 'm gevonden dus da's mooi!

Aangaande de rerouting van de kanalen die je niet gebruikt; ik denk dat 't niet uitmaakt en dat zowel over HDMI als analoog hetzelfde signaal wordt uitgestuurd wanneer je de processing door de Oppa laat doen. Echt zeker weet ik 't echter niet, het hangt van de implementatie van/binnen de Oppo af.

@Robje24b, volgens mij heb ik 't zelfde verhaal gelezen als jij op de Audioquest site. Het is denk ik een moeilijke 'discussie'. Geluid is onderdeel van dezelfde datastream als video en dus is de vraag of we echt gevoeliger zijn voor jitter in de audiostream dan in de videostream en wat de invloed van de kabel hierop is. Je ne sais pas! ;)

Hier nog een interessante presentatie over geluid over HDMI: http://www.aes-media.org/sections/uk/Conf2011/Presentation_PDFs/14%20-%20john%20dawson%20-%20Audio%20Transport%20over%20HDMI%20-%20AES%202011.pdf

Charlemagne

Ik zie allang door de hdmi-bomen het bos niet meer. Heel verwarrend al die verschillende standaarden. Ik meen dat ik gelezen heb dat de Devialet voldoet aan de 1.3 standaard, maar dat mag tegenwoordig eigenlijk niet meer zo heten? Hoe zat het ook al weer? Wat belangrijker is: kan het te maken hebben met het niet doorkomen van het beeld als je kabels met verschillende Standaarden aan elkaar knoopt? In dit geval: doorlust? ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

eric_audio

Quote from: Charlemagne on December  1, 2012, 18:26:48
Op welke luidsprekers luister je nu? Invader is al aan het sparen voor de Marten Django's toch? Wel aangesloten met shunyata anaconda zitron luidsprekerkabels. Beter heb ik de Devialet niet gehoord. En de Django's zijn nog enigszins betaalbaar.

Ik had de Devialet nog nooit ergens anders op gehoord. Maar deze set vond ik erg goed. Ik heb anderhalf uur met erg veel plezier geluisterd. Toen het erg rustig was in de luister ruimte heb ik zelf een stukje Stravinsky gedraaid (de Sacre), klonk overtuigend goed hoor  :)
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini