Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

Charlemagne

Quote from: robje24b on November 28, 2012, 19:35:30
Wifi netwerk is goed, geen haperingen tijdens het afspelen, wel dus tussen de tracks. Ik heb gewoon de flacs geconverteerd naar AIFF, daar kan toch niet iets mee misgaan zou je denken? De flacs speelden altijd wel gapless en zijn oorspronkelijk geript met XLD (soort dbpoweramp voor mac) en nu weer met hetzelfde programma geconverteerd naar AIFF.

Lijkt het me toch aan de conversie liggen. Even in de settings rommelen bij het converteren lijkt me. Maar ik ken XLD niet, dus daar kan ik je niet bij helpen. Wat gebeurt er als je nieuwe (en cleane) rips maakt naar alac b.v.? Speelt ie dan wel gapless?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

robje24b

Heb even een cd'tje van aiff naar alac geconverteerd en dan doet hij het wel. Toch wel gek, maar goed, dan maar alles omzetten naar alac.

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Houd er rekening dat als je ript, wel de optie aan zet dat het gapless moet zijn.
Ik weet niet precies wat het doet binnen de file, maar het zorg er wel voor dat de files gapless afgespeeld worden.

Of het achteraf nog nut heeft heb ik nog nooit uitgeprobeerd...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Charlemagne

Bij dBPoweramp kun je bij de conversie naar een ander bestandsformaat e.e.a. corrigeren via DSP instellingen. Ik neem aan dat dat bij XLD ook kan.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

#105
Quote from: robje24b on November 28, 2012, 19:52:36
Heb even een cd'tje van aiff naar alac geconverteerd en dan doet hij het wel. Toch wel gek, maar goed, dan maar alles omzetten naar alac.

Volgens mij zijn er pluginns voor iTunes (de mac-versie) om flac's af te kunnen spelen. Hoe die heten weet ik niet, want ik ben niet zo appelig. Op die manier bespaar je je de moeite om alles te moeten converteren naar alac's.  Die flac's moeten dan wel gapless zijn geript, want anders heb je er nog niets aan.

Heeft XLD de mogelijkheid om alles in een batch te converteren? En de mogelijkheid om 'Remove gaps' aan te zetten, zoals bij dBPoweramp in een 'DSP Effect' kan?

Ik heb thuis ook de Sonos en die speelt ook gapless af. Bij de Devialet ben je (voorlopig) afhankelijk van het streamen via iTunes. Ik heb de indruk dat iTunes kritischer is t.a.v gaps. Een aantal albums dat op de Sonos als flac's werd afgespeeld en geen gaps liet horen deed dat wel in iTunes (na conversie naar alac). Die albums heb ik opnieuw geconverteerd en de 'Remove Gap' aangezet en toen was ik weer happy.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

garmtz

Vind ik nog wel het enige nadeel aan de D-Premier: het vastzitten aan iTunes. Maar zo ik lees, komt hier verandering in. Iemand al een idee wat dan precies? Upnp?

weust

Daar staat op de site nog niets over wat het gaat worden.
Maar mag aannemen in ieder geval DLNA of upnp.
Hoop het eerste. Het tweede is een misbruik van het protocol in mijn ogen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Charlemagne

Geen idee. Het kan ook zijn dat ze eerst andere media player software gaan ondersteunen. Zoals JRiver. Dan blijf je natuurlijk wel afhankelijk van een laptop.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Hoop van niet.
Snap daarom ook niet dat ze itunes ondersteunen.
Op sommige NAS'en heb je wel itunes server, maar dat is niet wat.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

tompj

Quote from: Charlemagne on November 29, 2012, 19:00:58
Dan blijf je natuurlijk wel afhankelijk van een laptop.
Is dat geluidstechnisch een nadeel?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Charlemagne

#111
Quote from: tompj on November 29, 2012, 19:34:42
Is dat geluidstechnisch een nadeel?
Nee, dat niet. Maar hij moet aan staan. Ik heb ook een NAS. Het zou lekker zijn als ik meteen van de NAS kan spelen.

Nu is het zo dat de AIR software op de laptop de ruwe data van iTunes wegpikt, voor iTunes het vernaggelt, en het dan via wifi naar de Devialet stuurt. De ruwe data worden met de interne klok van de Devialet uitgelezen en in muziek omgezet. iTunes zelf heeft zo geen invloed op het geluid en dat is ook maar beter zo. Ook iTunes-verbeter-software, zoals Amarra, hebben geen invloed meer op deze manier, en hebben dus ook geen zin. Als de AIR software op soortgelijke manier data wegpikt bij b.v. JRiver, zal dat ook geen invloed hebben.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

#112
Quote from: garmtz on November 29, 2012, 17:33:30
Vind ik nog wel het enige nadeel aan de D-Premier: het vastzitten aan iTunes. Maar zo ik lees, komt hier verandering in. Iemand al een idee wat dan precies? Upnp?
Je kunt nu ook direct vanaf een iPad/iDevice naar de Devialet streamen met het AIR protocol. Kan ook met Apple lossless. Ik kan je - uit eigen ervaring - verzekeren: dat klinkt erg goed. Dus helemaal afhankelijk van itunes ben je al niet. Een nadeel: de app moet op de voorgrond blijven, anders is het uit met de pret. De oorzaak lijkt meer bij de iPad te liggen, die niet echt multitasking is.

Ik zou me heel goed kunnen voorstellen dat Devialet nog een zelfstandige device gaat ontwikkelen dat je aansluit op je wifi-netwerk met de geripte muziek erop. En dat je met een soort remote app gaat bedienen vanaf je iPad. Technisch moet zoiets haalbaar zijn. Of ingebouwd in het volgende model, waarom niet?

Je zou trouwens nu al een aparte iPod vol kunnen stouwen met een alac muziek bibliotheek en met de Devialet app naar je grote liefde streamen. Zo'n iPod kost je de kop niet. En dan op je iPad de Volkskrant lezen of je roeren op het forum. Nu gaat dat op de iPad alleen niet samen. Dat is meer een appelig probleem.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Arend | Homestudio

Ik heb de Devialet enkele weken geleden bij Multifoon aangehoord in combinatie met een set Tannoy DC10T's, daar kan je denk ik heel lang naar luisteren zonder moe te worden maar ook zonder het beu te worden. De ontwerper is ook grensverleggend  perfectionistisch...

Deleted member

Nieuwe versie van Apple's Remote (3.0) is beschikbaar. Deze nieuwe versie "onthoudt" eindelijk waar je in je lijst van artiesten/albums etc. zat. Dus als je even iets anders op de iPad doet en weer terug gaat naar Remote ben je weer waar je was. Het is een idioot simpele verbetering maar voor mij wel een waardevolle.  :)

Remote 3.0 is trouwens uitgekomen vanwege de nieuwe 11.0 versie van iTunes. Morgen ga ik eens kijken of AIR nog goed werkt met de nieuwe versie maar ik verwacht van wel.

Charlemagne

@Antoine: goed nieuws. Ben benieuwd naar je ervaringen. Ook op het gebied van hdmi-implementatie. En heb je mogelijkheid om rechtstreeks van je iPad te streamen al uitgeprobeerd? Ingang 'My Music' op de Devialet-app is dat.

ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Invader

De nieuwe Remote werkt inderdaad een stuk prettiger dan de vorige versie. Leuk detail is dat de kleuren van de achtergrond en het lettertype bij het openklappen van een album meekleuren met de kleuren van de cover.

Verder merk ik bij firmware 5.7 helaas dropouts, die ik met 5.6 niet had. Vaak zelfs en altijd ongeveer op hetzelfde moment, namelijk zo tussen de 12 en 15 seconden na het starten van een nieuw nummer. Het gebeurt met name als ik opeens een ander nummer afspeel, die niet in de playlist staat. Als de playlist eenmaal loopt dan speelt alles (ook gapless) meestal prima af. Vreemd detail, bij hi-res bestanden (bv. 24/96) gebeurt het weer veel minder. De wifi-sterkte schommelt bij mij tussen de -60db en -55db. Heb alle apparatuur al eens opnieuw opgestart, dus ik weet niet goed waar het aan ligt. Ga het eens verder onderzoeken. Mogelijk een combi van wifi-sterkte en een nieuwe manier van bufferen die Devialet toepast in hun nieuwe protocol?
Laat ik er nog bij zeggen dat het niet aan de nieuwe iTunes 11 of Remote ligt. Hiervoor ook al deze dropouts...

@Charlemagne: HDMI nog niet geprobeerd, maar heb hier nog ergens een mediaspeler liggen. Zal deze binnenkort eens aansluiten.

Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

robje24b

#117
Net even een netsnoer verwisseld van standaard belden afgeschermd naar shunyata ztron cobra. Dat maakt nog wel een verschil merk ik. Meer controle, snelheid en betere plaatsing van het geluid. Ik merk dat de devialet ook erg gedetailleerd weergeeft, misschien nog wel gedetailleerder dan de linn klimax ds. Weergave met de klimax was wel met meer rust, mogelijk ook wat natuurlijker bij bv vocalen. Toch erg tevreden met de overstap, meer eenvoud, duidelijk betere versterking dan de naim voor/eind die ik had. 
Nu op naar nieuwe luidsprekers  :pompom:

Charlemagne

Quote from: robje24b on December  1, 2012, 14:50:36
Net even een netsnoer verwisseld van standaard belden afgeschermd naar shunyata ztron cobra. Dat maakt nog wel een verschil merk ik. Meer controle, snelheid en betere plaatsing van het geluid. Ik merk dat de devialet ook erg gedetailleerd weergeeft, misschien nog wel gedetailleerder dan de linn klimax ds. Weergave met de klimax was wel met meer rust, mogelijk ook wat natuurlijker bij bv vocalen. Toch erg tevreden met de overstap, meer eenvoud, duidelijk betere versterking dan de naim voor/eind die ik had. 
Nu op naar nieuwe luidsprekers  :pompom:
Interessant dat het netsnoer nog iets toevoegt. Devialet claimt dat de amp er niet zo gevoelig voor is. Past zo'n shunyata wel onder de afdekklep?

Op welke luidsprekers luister je nu? Invader is al aan het sparen voor de Marten Django's toch? Wel aangesloten met shunyata anaconda zitron luidsprekerkabels. Beter heb ik de Devialet niet gehoord. En de Django's zijn nog enigszins betaalbaar.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

twani

#119
Quote from: robje24b on December  1, 2012, 14:50:36
Net even een netsnoer verwisseld van standaard belden afgeschermd naar shunyata ztron cobra. Dat maakt nog wel een verschil merk ik. Meer controle, snelheid en betere plaatsing van het geluid. Ik merk dat de devialet ook erg gedetailleerd weergeeft, misschien nog wel gedetailleerder dan de linn klimax ds. Weergave met de klimax was wel met meer rust, mogelijk ook wat natuurlijker bij bv vocalen.

Tjee, dat is dan toch een aderlating van belang :o

Overigens vond ik het "timbre" van de vocalen ook een van de sterke punten van de Linn DS ;)

Deleted member

#120
Quote from: Charlemagne on December  1, 2012, 13:36:47
@Antoine: goed nieuws. Ben benieuwd naar je ervaringen. Ook op het gebied van hdmi-implementatie. En heb je mogelijkheid om rechtstreeks van je iPad te streamen al uitgeprobeerd? Ingang 'My Music' op de Devialet-app is dat.

ChM

Het is er allemaal nog niet van gekomen helaas. Weet ook niet of ik gebruik ga maken van de directe streaming vanaf de iPad/iPhone want ik heb geen muziek op beiden staan. Wellicht dat ik een deel van mijn 'oude' MP3 library naar de iPad kopieer, heb de 32GB versie en er praktisch niets op staan dus ruimte zat. Wel makkelijk om dat dan direct af te kunnen spelen zonder iTunes opnieuw op te starten met die library waar ze in staan. HDMI kabel ook nog niet gehaald maar de HDMI ingang echt gebruiken heb ik eigenlijk geen plannen voor op dit moment dus dat kan wel even duren, zal wel een keertje een kabeltje kopen als 't uitkomt.

Quote from: Invader on December  1, 2012, 13:50:19
De nieuwe Remote werkt inderdaad een stuk prettiger dan de vorige versie. Leuk detail is dat de kleuren van de achtergrond en het lettertype bij het openklappen van een album meekleuren met de kleuren van de cover.

Verder merk ik bij firmware 5.7 helaas dropouts, die ik met 5.6 niet had. Vaak zelfs en altijd ongeveer op hetzelfde moment, namelijk zo tussen de 12 en 15 seconden na het starten van een nieuw nummer. Het gebeurt met name als ik opeens een ander nummer afspeel, die niet in de playlist staat. Als de playlist eenmaal loopt dan speelt alles (ook gapless) meestal prima af. Vreemd detail, bij hi-res bestanden (bv. 24/96) gebeurt het weer veel minder. De wifi-sterkte schommelt bij mij tussen de -60db en -55db. Heb alle apparatuur al eens opnieuw opgestart, dus ik weet niet goed waar het aan ligt. Ga het eens verder onderzoeken. Mogelijk een combi van wifi-sterkte en een nieuwe manier van bufferen die Devialet toepast in hun nieuwe protocol?
Laat ik er nog bij zeggen dat het niet aan de nieuwe iTunes 11 of Remote ligt. Hiervoor ook al deze dropouts...

Opmerkelijk dat je dropouts hebt met de nieuwe versie, ik zou 't even melden bij Devialet. Gezien wat ze schrijven zou je 't tenslotte eerder bij 5.6 verwachten. Ik vermoed trouwens wel dat het ook met je WiFi netwerk te maken heeft. -55/-60dBm is op 't randje. Zelf heb ik met een Belkin N750 DB WiFi router een signaal van ca. -42dBm en werkelijk nooit dropouts, ik kan ook gewoon blijven surfen op m'n iPad terwijl ik muziek luister. (edit: ter info een verschil van 10dB is een factor 10 en 20dB is een factor 100 sterker!)

Misschien is 't een idee om de WiFi router dichterbij de Devialet te zetten. Heb je een 802.11n router? Als je een laptop hebt is een aanrader ook om eens te kijken met een programma als InSSIDer welke 2.4gHz accesspoints er bij je in de buurt actief zijn op welke kanalen. Zie je met dit programma relatief sterke accesspoints actief op 't zelfde kanaal dan het meest 'vrije' kanaal zoeken/het kanaal met de minst sterke concurrenten. Zie voor InSSIDer (gratis): http://www.metageek.net/products/inssider/

Als je in een drukke WiFi buurt zit kun je ook 't beste een kanaal van 20MHz instellen dus geen bonding doen naar 40MHz las ik.

Deleted member

#121
Quote from: robje24b on December  1, 2012, 14:50:36
Net even een netsnoer verwisseld van standaard belden afgeschermd naar shunyata ztron cobra. Dat maakt nog wel een verschil merk ik. Meer controle, snelheid en betere plaatsing van het geluid. Ik merk dat de devialet ook erg gedetailleerd weergeeft, misschien nog wel gedetailleerder dan de linn klimax ds. Weergave met de klimax was wel met meer rust, mogelijk ook wat natuurlijker bij bv vocalen. Toch erg tevreden met de overstap, meer eenvoud, duidelijk betere versterking dan de naim voor/eind die ik had. 
Nu op naar nieuwe luidsprekers  :pompom:

Eigenlijk verbaast 't me niet dat een ander powercord andere resultaten geeft. Lyngdorf gaf ook altijd aan dat z'n apparatuur ongevoelig was voor kabels en wellicht is dat net als bij Devialet relatief gezien ook waar/meer waar dan bij andere componenten. Verschil merkte ik zelf bij de Lyngdorf in elk geval wel op. Bij Devialet nog niet geprobeerd maar ik heb 't al vaker gelezen dat 't ook bij de Devialet verschil maakt, net als powerfilters. Gewoon lekker tweaken dus!  :)

De Klimax, las ik toevallig laatst ook weer in een review van de Metrum Acoustics HEX DAC  (http://www.6moons.com/audioreviews/metrum2/2.html) heeft Lundahl LL1527XL output transformers die een wat romantischer/warmere klank dan neutraal geven. Dat kan dus best een verklaring zijn. De Devialet is zoals we weten ontworpen als een zo neutraal mogelijke weergever.

Deleted member

Twee Devialets te koop trouwens via Audio Markt, een nieuwe in Duitsland voor €10k en een gebruikte voor €8400 in Zwitserland. :)

http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=5105613488&
http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=8624572694&;

Charlemagne

#123
Quote from: Antoine on November 30, 2012, 23:59:45
Nieuwe versie van Apple's Remote (3.0) is beschikbaar. Deze nieuwe versie "onthoudt" eindelijk waar je in je lijst van artiesten/albums etc. zat. Dus als je even iets anders op de iPad doet en weer terug gaat naar Remote ben je weer waar je was. Het is een idioot simpele verbetering maar voor mij wel een waardevolle.  :)

Remote 3.0 is trouwens uitgekomen vanwege de nieuwe 11.0 versie van iTunes. Morgen ga ik eens kijken of AIR nog goed werkt met de nieuwe versie maar ik verwacht van wel.

De nieuwe iTunes en de bijpassende Remote app zijn (in combinatie) inderdaad een verbetering. De app die eindelijk onthoudt waar je was gebleven en niet telkens opnieuw hoeft in te loggen op je bibliotheek als je even iets anders hebt gedaan op je iPad, dat is gewoon een verademing. En iTunes dat nu eindelijk de optie heeft om een album of track als volgende af te spelen of in de lopende speellijst op te nemen. De zoekfunctie lijkt ook iets sneller. In het overzichtscherm zijn de bijzaken Naar de achtergrond verdwenen en wordt de albumart net iets groter weergegeven; dan kun je de albums beter herkennen. De kameleonachtige kleuraanpassing als je op een album tikt is aardig gevonden. Kortom: minder moppers op iTunes! Een wens heb ik nog wel: dat je de 'lopende speellijst' makkelijk zichtbaar kan maken en daarin ook weer kunt manipuleren.

AIR werkt hier goed samen met de nieuwe iTunes. Hier gelukkig zonder haperingen.

@Invader: jouw probleem lijkt me een wifi probleem. Misschien interferentie op het wifi kanaal of zo. In mijn modem (Fritxbox) kun je - na inloggen - zien welk kanaal gebruikt wordt , welke vrij zijn en welke mogelijk interferentie geven. Verder kun je een vast kanaal instellen. Dat kanaal moet je dan wel ook in de configuratie van de Devialet aanpassen in de setup van de AIR verbinding. Misschien heeft je modem nog de optie een maximaal sterk wifi uit te sturen? Succes!

@Antoine: ben je op de markt voor een tweede 'poezen-warmhoudplaat'?  ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

twani

Quote from: Antoine on December  2, 2012, 00:54:10
Eigenlijk verbaast 't me niet dat een ander powercord andere resultaten geeft. Lyngdorf gaf ook altijd aan dat z'n apparatuur ongevoelig was voor kabels en wellicht is dat net als bij Devialet relatief gezien ook waar/meer waar dan bij andere componenten. Verschil merkte ik zelf bij de Lyngdorf in elk geval wel op. Bij Devialet nog niet geprobeerd maar ik heb 't al vaker gelezen dat 't ook bij de Devialet verschil maakt, net als powerfilters. Gewoon lekker tweaken dus!  :)

De Klimax, las ik toevallig laatst ook weer in een review van de Metrum Acoustics HEX DAC  (http://www.6moons.com/audioreviews/metrum2/2.html) heeft Lundahl LL1527XL output transformers die een wat romantischer/warmere klank dan neutraal geven. Dat kan dus best een verklaring zijn. De Devialet is zoals we weten ontworpen als een zo neutraal mogelijke weergever.
Mmmmm, dan is het geen aderlating maar meer een smaak kwestie........