Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Invader

Quote from: Charlemagne on November 25, 2012, 21:20:31
@Antoine: mooie start van de topic! Compimenten voor de huisvlijt, je hebt erg je best gedaan. Misschien kun je mijn review van de luistersessie met de Marten Django's nog even overzetten? Kan het zijn dat ik Invader daar heb ontmoet trouwens?

@Charlemagne: dat klopt denk ik wel, was ook bij deze show in de ochtend. Wij hebben elkaar daar even gesproken en eerder al eens bij Rhapsody. Vond het erg goed klinken die dag in Den Haag. Heb eerder bij Chattelin mogen luisteren naar combi Devialet + Avalon Idea en Devialet + Audio Physic Avantera. Niet de minste dus, maar wat mij betreft was de combi met de Marten Django's veruit de beste! Derhalve ben ik ook sterk deze speakers aan het overwegen.

Verder over het aansluiten van de Wadia cd speler. Eerder kon Chattelin eigenlijk niet geloven dat AIR en/of de interne DAC het kan opnemen tegen een ultieme bron. Bij eerdere shows speelde de Wadia daarom ANALOOG aangesloten met MIT MA-X interlinks (duurder dan de Devialet zelf!) op de Devialet, aldus Chattelin. Nu dus digitaal aangesloten en met de erkenning dat AIR daar gewoon niet op achter loopt.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

twani

Quote from: Antoine on November 27, 2012, 00:00:24
Toch nog even gezocht naar die site waar ik de dark chrome zag en dat is deze: http://stella-inc.com/002devialet/lineup.html

Glossy (Silver Chrome)


Mat (Cool black)


Brilliant (Milky white)


Chic (Dark Chrome)

Ik vind ze alle 4 erg mooi :inlove: Een week heeft trouwens toch 7 dagen? ;D

hulskof

Quote from: Invader on November 27, 2012, 07:43:23
@Charlemagne: dat klopt denk ik wel, was ook bij deze show in de ochtend. Wij hebben elkaar daar even gesproken en eerder al eens bij Rhapsody. Vond het erg goed klinken die dag in Den Haag. Heb eerder bij Chattelin mogen luisteren naar combi Devialet + Avalon Idea en Devialet + Audio Physic Avantera. Niet de minste dus, maar wat mij betreft was de combi met de Marten Django's veruit de beste! Derhalve ben ik ook sterk deze speakers aan het overwegen.

Verder over het aansluiten van de Wadia cd speler. Eerder kon Chattelin eigenlijk niet geloven dat AIR en/of de interne DAC het kan opnemen tegen een ultieme bron. Bij eerdere shows speelde de Wadia daarom ANALOOG aangesloten met MIT MA-X interlinks (duurder dan de Devialet zelf!) op de Devialet, aldus Chattelin. Nu dus digitaal aangesloten en met de erkenning dat AIR daar gewoon niet op achter loopt.

Maar als ik het goed begrijp wordt daarmee de DAC in de Devialet niet omzeild, dus dat hele analoog aansluiten schiet z'n doel voorbij, toch? Een echt vergelijk tussen de DAC van de Wadia en die van de Devialet is dus niet gemaakt/kan niet gemaakt worden?

De Django lijkt wel in één adem genoemd te kunnen worden met de Devialet en is al even hot. Overal duiken er demo´s op met die speaker en hij lijkt niet aan te slepen. (Pff, wéér off topic  ;)'

Invader

Klopt, de DAC van de Devialet wordt nooit omzeild, hoe je het ook aansluit. Maar eerder gaf Chattelin blijkbaar net de voorkeur aan het analoog aansluiten van de Wadia op de Devialet. Hoewel dit natuurlijk net een ander geluid kan geven, snap ik er de zin niet van. Het was denk ik meer een experiment en bedenk ook dat toen AIR nog niet actief was en er met de firmwares ook een en ander verbeterd is in de tussentijd.

Voor mijzelf is een bron aansluiten op de Devialet nooit een serieuze optie geweest. Daarom ben ik ook erg blij dat AIR alles wat je er op aansluit tenminste evenaart en vaak ook verslaat. Qua geluidskwaliteit dan! ;)
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

garmtz

Quote from: Antoine on November 26, 2012, 22:30:47
Kunnen we 't gewoon over 't product of het bedrijf Devialet hebben in dit topic i.p.v. waarom iemand wel of niet dealer wordt of "gelijkaardige" verhalen? :-\

Je hebt gelijk hoor... Misschien admins vragen op te schonen...? Mijn excuses...

garmtz

Quote from: Invader on November 27, 2012, 08:03:07
Klopt, de DAC van de Devialet wordt nooit omzeild, hoe je het ook aansluit. Maar eerder gaf Chattelin blijkbaar net de voorkeur aan het analoog aansluiten van de Wadia op de Devialet. Hoewel dit natuurlijk net een ander geluid kan geven, snap ik er de zin niet van. Het was denk ik meer een experiment en bedenk ook dat toen AIR nog niet actief was en er met de firmwares ook een en ander verbeterd is in de tussentijd.

Ik denk dat hij omwille van de stabiliteit koos voor een bron die hij kende en wist dat het gewoon zou doen. Maar het is absoluut zinloos om een bron analoog op de Devialet aan te sluiten als het ook digitaal kan (bij een draaitafel heb je natuurlijk geen keuze... :)).

QuoteVoor mijzelf is een bron aansluiten op de Devialet nooit een serieuze optie geweest. Daarom ben ik ook erg blij dat AIR alles wat je er op aansluit tenminste evenaart en vaak ook verslaat. Qua geluidskwaliteit dan! ;)

Onze ervaring is ook dat intern streaming altijd beter klinkt dan externe bronnen via S/PDIF. De interface zelf geeft gewoon een plafond in de performance.

weust

Garmtz, nogmaals zoals Peter het uitlegde tijdens de demo: Hij heeft beide manieren geprobeerd, en de conclusie getrokken dat in deze setup de Wadia aansluiten met digitaal op de Devialet het beste klonkt.

Dat is alles. Meer niet. Geen gedoe met stabiliteit, klonk gewoon beter.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Charlemagne

#82
Quote from: weust on November 27, 2012, 12:25:53
Garmtz, nogmaals zoals Peter het uitlegde tijdens de demo: Hij heeft beide manieren geprobeerd, en de conclusie getrokken dat in deze setup de Wadia aansluiten met digitaal op de Devialet het beste klonkt.

Dat is alles. Meer niet. Geen gedoe met stabiliteit, klonk gewoon beter.
In theorie zou je nog kunnen denken dat analoog aangesloten de A/D-converter de beperkende factor is en iets achterblijft bij de extreem goede DAC.

De conclusie is vooral dat de Wifi-streamer niet wordt overtroffen door een dure cd-speler analoog aangesloten en dat je kunt volstaan met een goed loopwerk als je beslist nog cd's wilt draaien. Maar waarom zou je? Even rippen en via de Air-streamer klinkt het even goed, of zoals bij mij thuis, beter. Invader heeft gelijk. Het heeft niet veel zin om externe bronnen aan te sluiten, als het puur om de muziek gaat.

Behalve bij een platenspeler. Die kunmoet je analoog aansluiten. De analoge ingangen zijn te configureren voor MM of MC elementen. Als je een mail stuurt met een verzoek voor een aangepaste configuratie voor jouw specifieke element dan krijg je een op maat gesneden aanpassing aan jouw element teruggemaild. Met de optimale RIAA-correctie voor jouw specifieke element. Dat mag zelfs een exoot zijn, met een niet standaard RIAA-curve. Daarin is Devialet uniek.

Ik moet zeggen dat ik meermalen bij demo's de Devialet met platenspelers heb horen spelen. En dat klonk telkens erg goed. Dus met de kwaliteit van de ADC zit het ook wel goed, denk ik.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: weust on November 27, 2012, 12:25:53
Garmtz, nogmaals zoals Peter het uitlegde tijdens de demo: Hij heeft beide manieren geprobeerd, en de conclusie getrokken dat in deze setup de Wadia aansluiten met digitaal op de Devialet het beste klonkt.

Ik neem aan dat je analoog bedoelde?

QuoteDat is alles. Meer niet. Geen gedoe met stabiliteit, klonk gewoon beter.

O.k. Prima. Maar ik mag daar ook aan twijfelen toch? Een A/D --> D/A stap extra kan zeker zorgen voor een 'ander' geluid, maar het is eigenlijk nooit technisch gezien 'beter'. Kan het dan TOCH beter klinken? Ja. Door de A/D stap kan het wat omfloerster gaan klinken, of de kleuring van de Wadia meer over gaan nemen, wat prettig kan klinken.

Echt niet lullig bedoeld, ik heb Peter heel hoog zitten.

weust

Quote from: garmtz on November 27, 2012, 15:02:06
Ik neem aan dat je analoog bedoelde?

O.k. Prima. Maar ik mag daar ook aan twijfelen toch? Een A/D --> D/A stap extra kan zeker zorgen voor een 'ander' geluid, maar het is eigenlijk nooit technisch gezien 'beter'. Kan het dan TOCH beter klinken? Ja. Door de A/D stap kan het wat omfloerster gaan klinken, of de kleuring van de Wadia meer over gaan nemen, wat prettig kan klinken.

Echt niet lullig bedoeld, ik heb Peter heel hoog zitten.

Nee, ik bedoel echt digitaal aangesloten. Dus met topisch of coax (dat werd niet vermeld, en ik heb niet gekeken) verbonden.

En ja, je mag twijfelen. Maar dan twijfel je aan wat iemand persoonlijk vind klinken.
Als ik je goed begrijp.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Quote from: garmtz on November 27, 2012, 15:02:06
Ik neem aan dat je analoog bedoelde?


Ik snap de verwarring, in eerdere demo's is door Peter de Wadia wel analoog aangesloten geweest. De laatste demo, met de Martens, is dit dus digitaal geweest zoals Invader hieronder ook bevestigt, net als Weust:

Quote from: Invader on November 27, 2012, 07:43:23
Verder over het aansluiten van de Wadia cd speler. Eerder kon Chattelin eigenlijk niet geloven dat AIR en/of de interne DAC het kan opnemen tegen een ultieme bron. Bij eerdere shows speelde de Wadia daarom ANALOOG aangesloten met MIT MA-X interlinks (duurder dan de Devialet zelf!) op de Devialet, aldus Chattelin. Nu dus digitaal aangesloten en met de erkenning dat AIR daar gewoon niet op achter loopt.

Charlemagne

#87
@Antoine: een mooie cursus begrijpend lezen, daar houd ik wel van! Nu nog een overhoring en we leren allemaal weer bij.  :D

QuoteNee, ik bedoel echt digitaal aangesloten. Dus met topisch of coax (dat werd niet vermeld, en ik heb niet gekeken) verbonden.

Op Wadia niveau verwacht ik een symmetrische digitale aansluiting, dus de AES/EBU. Maar ik heb het niet gezien en het inleidend praatje gemist.

@Antoine & Invader: hebben jullie de hdmi-aansluiting al in bedrijf en geïntegreerd in jullie HT-setup? Ben even benieuwd naar jullie ervaringen. Ik vraag dat omdat ik nog een extra hdmi-kabel moet aanschaffen om de hdmi door te lussen naar mijn Pio. Krijgen jullie het beeld netjes door op je scherm? Devialet stelt dat de hdmi-aansluiting nog in een beta testfase zit en dat mogelijk nog niet alle apparaten compatibel zijn. Dus ben even benieuwd hoe jullie ervoor staan.

Worden er nog eisen gesteld aan het type hdmi-kabel?

Bij mij is de hdmi-ingang wel gebruikt voor aansluiting op mijn Oppo en om dan sacd's af te spelen. Dat beschreef ik al en het klinkt fantastisch. Beter dan mijn Oppo SE analoog aangesloten. Die interne DAC van de Fransozen is duidelijk beter dan de Sabre DAC van de Oppo SE. En die wordt toch alom bejubeld. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Do'h! Ik vergat de AES/EBU aansluiting. En met topisch bedoelde ik natuurlijk optisch (wilde eerst Toslink spellen) maar dat lijkt mij logisch.

AES/EBU heb ik nog niets mee gedaan. Is dat zoveel beter dan de andere twee digitale mogelijkheden?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

garmtz

Quote from: weust on November 27, 2012, 17:44:14
En ja, je mag twijfelen. Maar dan twijfel je aan wat iemand persoonlijk vind klinken.
Als ik je goed begrijp.

Nee, ik twijfelde aan de reden van het analoog aansluiten van de speler. Een winkelier kan zeggen dat dat beter klinkt, maar kan ook een andere reden hebben. Nogmaals, ik waardeer Peter, dus geloof ik wel dat dat de reden was.

Deleted member

Quote from: Charlemagne on November 28, 2012, 00:50:58
@Antoine: een mooie cursus begrijpend lezen, daar houd ik wel van! Nu nog een overhoring en we leren allemaal weer bij.  :D

Op Wadia niveau verwacht ik een symmetrische digitale aansluiting, dus de AES/EBU. Maar ik heb het niet gezien en het inleidend praatje gemist.

Haha, idd. Bij deze de overhoring voor Garmt:  ;)  ;D

Hoe was de Wadia vroeger aangesloten?
Hoe was de Wadia tijdens de laatste demo met de Martens aangesloten?

Quote from: Charlemagne on November 28, 2012, 00:50:58
@Antoine & Invader: hebben jullie de hdmi-aansluiting al in bedrijf en geïntegreerd in jullie HT-setup? Ben even benieuwd naar jullie ervaringen. Ik vraag dat omdat ik nog een extra hdmi-kabel moet aanschaffen om de hdmi door te lussen naar mijn Pio. Krijgen jullie het beeld netjes door op je scherm? Devialet stelt dat de hdmi-aansluiting nog in een beta testfase zit en dat mogelijk nog niet alle apparaten compatibel zijn. Dus ben even benieuwd hoe jullie ervoor staan.

Worden er nog eisen gesteld aan het type hdmi-kabel?

Bij mij is de hdmi-ingang wel gebruikt voor aansluiting op mijn Oppo en om dan sacd's af te spelen. Dat beschreef ik al en het klinkt fantastisch. Beter dan mijn Oppo SE analoog aangesloten. Die interne DAC van de Fransozen is duidelijk beter dan de Sabre DAC van de Oppo SE. En die wordt toch alom bejubeld. ChM

Helaas heb ik nog niet kunnen testen met HDMI. Ik mis (net als jij zie ik  ;)) nog een HDMI kabel om door te lussen naar de TV. De HDMI poort op de D-Premier is een 1.3 poort dus ik denk dat elke HDMI kabel die tegenwoordig in de winkels ligt (volgens de 1.4 standaard) voldoet. Dat 1.4 mogen ze alleen tegenwoordig niet meer op de verpakking zetten, nu heet het 'standard' of 'high speed' of 'high speed with ethernet'.

Van Wikipedia:
Quote
As of the HDMI 1.4 specification, these are the following cable types defined for HDMI in general:[118][119]

    Standard HDMI Cable – up to 1080i and 720p
    Standard HDMI Cable with Ethernet
    Automotive HDMI Cable
    High Speed HDMI Cable – 1080p, 4K, 3D and deep color
    High Speed HDMI Cable with Ethernet

Het schijnt dat de Action kabeltjes met 'High Speed HDMI Cable with Ethernet' van 2 a 3 euro prima werken dus daar zal ik er binnenkort eens eentje van ophalen. Ik geloof nog niet zo in subtiele kwaliteitsverschillen. Volgens mij werkt het, werkt het beroerd of werkt het niet met HDMI. Sowieso heb ik alleen m'n HTPC als HDMI bron dus is 't voor mij niet zo belangrijk, die is voor 't geluid namelijk analoog aangesloten op de Devialet (en Lyngdorf eindversterker voor de rears) via een Tag McLaren surround processor. Het beeld loopt wel via HDMI naar m'n TV.

garmtz

Quote from: Antoine on November 28, 2012, 14:21:12
Haha, idd. Bij deze de overhoring voor Garmt:  ;)  ;D

Hoe was de Wadia vroeger aangesloten?
Hoe was de Wadia tijdens de laatste demo met de Martens aangesloten?

Ik kan er geen wijs meer uit... :)  Wel weet ik dat analoog aansluiten op de D-Premier het paard achter de wagen spannen is en ik vermoed dat intern streamen het mooiste resultaat geeft, maar zou goed kunnen dat AES/EBU vanaf een toptransport NOG mooier is. Zo goed? :)

Deleted member

Quote from: garmtz on November 28, 2012, 14:29:41
Ik kan er geen wijs meer uit... :)  Wel weet ik dat analoog aansluiten op de D-Premier het paard achter de wagen spannen is en ik vermoed dat intern streamen het mooiste resultaat geeft, maar zou goed kunnen dat AES/EBU vanaf een toptransport NOG mooier is. Zo goed? :)

Haha, de juiste antwoorden waren:

1. analoog
2. digitaal

Je gaat niet door voor de koelkast!  ;) En nog even serieus, ik ben 't met je eens zoals ik ook eerder in 't topic schreef. :)

robje24b

#93
Nou, de mijne is binnen :headbanging: Nog weinig tijd gehad om te beluisteren, maar voor zover ik het nu al kan beoordelen werkt het allemaal vlekkeloos. Ik heb een toslink kabel via tv naar de devialet voor het geluid van tv kijken en films kijken via een dune streamer. Die laatste ga ik nog wel via hdmi proberen.
Verder een sonos met een goede digitale kabel op de devialet aangesloten en dit klinkt beter dan verwacht met spotify. Ik heb eerder de Devialet gehoord met 2 streamers digitaal aangesloten en ik vond dat er nog wel wat verschil zat in kwaliteit van het geluid afhankelijk welk apparaat eraan hing (majik ds of widealab aurender). De verschillen waren in mijn ogen echter niet heel groot, maar de beperkende factor kunnen ook wel mijn luidsprekers zijn. Ik kon destijds niet vergelijken met de wifi streamer aangezien deze niet in het demo-model was ingebouwd. Ik ga denk ik maar eens het apparaat een beetje leren kennen en in een latere fase misschien nog experimenteren met streamer aansluiten op de devialet. Weten jullie nog opties behalve deze (liefst 'pure' streamers, dus geen ingebouwde dac)?
- linn ds (heeft wel een dac)
- naim unitiserve
- widealab aurender
- moon 180mind

En wat hebben jullie ervaren als 'burn-in' tijd van de devialet?

Deleted member

Leuk Robje24b!! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel plezier! O0

Aan streaming devices op de markt geen gebrek, heb er zelf geen hands on ervaring mee opgedaan maar ik kan naast wat je al noemt in de 'high-end sfeer' nog de Meridian/Sooloos, PS Audio PWD met bridge en Resolution Audio Cantata verzinnen.

Charlemagne

Proficiat robje24b! Veel luisterplezier.

Om je vragen te beantwoorden:

De mooiste streamer heb je in al huis, denk ik. En dat is de ingebouwde wifi-streamer van Devialet zelf. Ik zou zeggen, probeer hem aan de praat te krijgen en test hem uit en ik voorspel je: je zult niet teleurgesteld worden. Die is gelijkwaardig aan een dure Wadia digitaal en zeker analoog aangesloten. En ik heb al hele discussies op een Linn forum gelezen waarop men hem op het niveau acht van een Linn Klimax DS.

Als je de ingebouwde streamer wilt overtreffen zal hij van zeer goede moeten komen. Invader schreef al dat hij de Linn Majik DS digitaal had aangesloten, maar dat hij de Air-streamer superieur vond. Ikzelf heb, net als jij, de Sonos 'voor erbij en spotify'. Kan dus makkelijk vergelijken met de interne streamer en die wint. Nu is de Sonos natuurlijk geen highend gedoe, dus de vergelijking gaat een beetje mank. Wel vind ik dat het geluid van de Sonos erg is opgeknapt door hem via de DAC van de Devialet af te spelen.

Garmtz schreef al dat hij de indruk heeft dat een interne streamer altijd superieur lijkt te zijn aan een externe die via spdif (en mogelijk ook AES/EBU) wordt aangesloten. En dat hij de indruk heeft dat er een 'plafond' zit aan weergave via spdif. Het asynchrone protocol waarmee de interne klok van de Devialet de data uitleest zou altijd superieur zijn. Ik zou zeggen probeer het lekker uit. Je hebt er al voor betaald, want hij is inbegrepen.

Over de burn-in: ik had de indruk dat de Devialet hooguit de eerste dag wat stug klonk, vooral het eerste uur was dat zo. Nu maakt hij bij mij alleen nog maar muziek. Ook 's morgens, als ik hem 'wakker kus' (ja, ben nog steeds hevig  :inlove:) dan klinkt ie meteen in topvorm. Dat was met eerdere versterkers van mij wel anders. Die hadden altijd een lang voorspel nodig.

Mocht je hulp nodig hebben bij het aan de praat krijgen van de wifi-streamer, aarzel dan niet te PM'en (Links in de kantlijn, onderaan). Op de website van Devialet vind je al heel nuttige info daarover. Verder schreef ik al dat men bij Devialet zeer servicegericht is. Een mailtje (via de website) en je krijgt prompt en adekwaat antwoord.

Veel plezier en succes! ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

robje24b

#96
Wifi streamer heb ik aan de praat maar hij speelt niet gapless in itunes. Dat zou hij wel moeten kunnen toch? Of kan het een instelling zijn in itunes? Ik speel nu aiff af in itunes via een externe schijf die ik heb hangen aan mijn laptop.

Charlemagne

Quote from: robje24b on November 28, 2012, 19:06:13
Wifi streamer heb ik aan de praat maar hij speelt niet gapless in itunes. Dat zou hij wel moeten kunnen toch? Of kan het een instelling zijn in itunes?
Met 'gapless' bedoel je dat er een korte pauze zit tussen elk nummer neem ik aan. Ligt denk ik niet aan iTunes. Mogelijk wel aan de rip. Ik had enkele cd's geript die niet gapless wilde afspelen. Bijvoorbeeld een opera met in elkaar overlopende scènes. Het bleek te liggen aan de rip. Na een instelling bij de rip (of conversie naar alac) in dBPoweramp, waarbij via een DSP instelling 'verborgen pauzes' werden verwijderd was het probleem opgelost.

Als je haperingen hebt tijdens het afspelen zelf, dan zal het eerder liggen aan de kwaliteit van je wifi-netwerk. Die moet aan bepaalde minimum eisen voldoen. De sterkte van de wifi ontvangst kun je kontroleren door lang op de 'invert' knop van de AB te drukken. En daarna door het menu te surfen. Op de website van Devialet staat daarover veel nuttige info.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

robje24b

Wifi netwerk is goed, geen haperingen tijdens het afspelen, wel dus tussen de tracks. Ik heb gewoon de flacs geconverteerd naar AIFF, daar kan toch niet iets mee misgaan zou je denken? De flacs speelden altijd wel gapless en zijn oorspronkelijk geript met XLD (soort dbpoweramp voor mac) en nu weer met hetzelfde programma geconverteerd naar AIFF.

Charlemagne

Quote from: robje24b on November 28, 2012, 19:06:13
Wifi streamer heb ik aan de praat maar hij speelt niet gapless in itunes. Dat zou hij wel moeten kunnen toch? Of kan het een instelling zijn in itunes? Ik speel nu aiff af in itunes via een externe schijf die ik heb hangen aan mijn laptop.

Aiff is net zoiets als wav, dus dat vraagt een grotere data stream. Mag op zich geen probleem zijn. Want de air-streamer kan ook met highres en dus grote data bestanden overweg. Ik zou zeggen: maak een paar rips naar b.v. Apple lossless op je laptop zelf, meld die aan in iTunes en probeer even of het beter gaat. Misschien ligt het aan de communicatie tussen iTunes en de externe HD. Ikzelf heb mijn muziekbibliotheek op een NAS staan en daar vandaan aangemeld bij iTunes. Speelt gapless en zonder haperingen. Dus extern moet wel kunnen.

Rippen naar Apple lossless kan met iTunes zelf (ik weet het: niet de beste ripper, maar voor 'The time being' even) om even te experimenteren.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■