Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerkhoffd

Dat weet ik Karel, maar omdat er in mijn setup een aantal andere randvoorwaarden niet op orde waren, waaronder een iPad die te oud was om met Roon te functioneren, nooit geprobeerd. Misschien binnenkort maar eens doen. Indien het bevalt is dan hooguit een NUC nodig voor Roon Core en een netwerkkabel als ik me niet vergis. De Linn is Roon eindpunt en de Devialet 400 (niet de Pro versie) schijnbaar ook.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Charlemagne

Quote from: Kerkhoffd on February 14, 2021, 17:03:46
Dat weet ik Karel, maar omdat er in mijn setup een aantal andere randvoorwaarden niet op orde waren, waaronder een iPad die te oud was om met Roon te functioneren, nooit geprobeerd. Misschien binnenkort maar eens doen. Indien het bevalt is dan hooguit een NUC nodig voor Roon Core en een netwerkkabel als ik me niet vergis. De Linn is Roon eindpunt en de Devialet 400 (niet de Pro versie) schijnbaar ook.

Als je niet de Pro versie hebt van Devialet kun je niet het Raat protocol van Roon gebruiken, denk ik; maar wel het Air protocol van Devialet zelf. Ik weet niet of dat nog effect heeft op de geluidskwaliteit. Roon Core kun je proberen op een laptop voordat je een NUC aanschaft.

Qobuz is nu zeer fraai geïntegreerd in Roon; daarover ben ik heel tevreden. Ook met highres streamen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

KraaijCheck

Quote from: Charlemagne on February 14, 2021, 17:18:19
Als je niet de Pro versie hebt van Devialet kun je niet het Raat protocol van Roon gebruiken, denk ik; maar wel het Air protocol van Devialet zelf. Ik weet niet of dat nog effect heeft op de geluidskwaliteit. Roon Core kun je proberen op een laptop voordat je een NUC aanschaft.

Qobuz is nu zeer fraai geïntegreerd in Roon; daarover ben ik heel tevreden. Ook met highres streamen.
Volgens mij is RAAT wel gewoon te gebruiken. Alleen is D200 Roon Ready en niet Roon Certified....of andersom [emoji4] Geen idee overigens wat dit in de praktijk betekent.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

leon.

roon  ready schijnt het hoogst haalbare te zijn volgens de site.
ik heb nog 2 nucs hier liggen, wil er een met alleen audirvana  software.
zodat ik  dan een beter vergelijking heb  met roon ready , ik heb audirvana wel op de laptop gehad en zo naar de devialet en dat klinkt al goed.
maar weet alleen niet zo goed hoe dat op te stellen met de nuc, computers heb ik weinig verstand van.
dus als iemand zin heeft in een projectje voor wat hulp ik heb nog een nuc  extra liggen

hifi-annemie

Ik heb 2 jaar Roon gebruikt, en regelmatig met Audirvana vergeleken op mijn Devialet expert 400. Maar iedere keer vond ik Audirvana beter klinken. Roon heeft alleen meerwaarde in combinatie met streaming diensten en roon radio. Tenminste dat is mijn mening.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


pacific

Quote from: Kerkhoffd on February 14, 2021, 17:03:46
Dat weet ik Karel, maar omdat er in mijn setup een aantal andere randvoorwaarden niet op orde waren, waaronder een iPad die te oud was om met Roon te functioneren, nooit geprobeerd. Misschien binnenkort maar eens doen. Indien het bevalt is dan hooguit een NUC nodig voor Roon Core en een netwerkkabel als ik me niet vergis. De Linn is Roon eindpunt en de Devialet 400 (niet de Pro versie) schijnbaar ook.
De 400 is volgens mij wel Roon geschikt via Devialet Air als ik me niet vergis?

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


bmateijsen

Quote from: pacific on February 14, 2021, 18:15:08
De 400 is volgens mij wel Roon geschikt via Devialet Air als ik me niet vergis?

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk



Ja, maar fijner is het om echt een Roon endpoint te zijn en dus Expert Pro.

hifi-annemie

Quote from: bmateijsen on February 14, 2021, 19:23:32
Ja, maar fijner is het om echt een Roon endpoint te zijn en dus Expert Pro.
Wat bedoel je met 'fijner'?

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


Charlemagne

#3158
De Expert Pro gebruikt het Raat-protocol. De gewone Expert gebruikt het Devialet Air protocol in combinatie met Roon; dat is het verschil.

Het Raat-protocol is stabieler in het gebruik dan het Air-protocol waar ik met name bij highres wel regelmatig last had van hiccups. Klankmatig heb ik nooit veel verschil kunnen ontdekken.

Het Raat-protocol heeft, denk ik, ook meer opties zoals multiroom, maar die gebruik ik niet.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

MichielB

Roon ziet er gelikt uit, App steekt goed in elkaar en makkelijk in gebruik en ook superhandig voor multi room (een app waarmee je al je apparaten bedient). Ik draai zelf met de x-odos xo|one die als Roon Core en End Point draait. Als ik echt "high-end" ga luisteren verkies ik toch de eigen App. Geluidskwaliteit toch net wat beter.
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Kerkhoffd

Zelfde ervaring hier.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

leon.

 hallo
devialet liefhebbers.
ik heb de 220 pro nu ongeveer 1,8 jr
en het kriebelt weer, ik heb nu wederom  3e set  ushers mini dancers 2 dmd nieuwste type,en dat klinkt geweldig,   ze hebben het filter verbeterd en dat hoor je echt.
maar ik zou wel eens willen weten of ik beter af ben met een hegel 390 of de devialet.
heeft iemand  ze wel eens vergeleken.
leon

MichielB

Zelf niet zo weg van Hegel, vind het een beetje klinisch/en levensloos. Ik zou dan iets heel anders doen of bij Devialet blijven....
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

fietser

Ik heb ook een 220 pro en ben weer opzoek. Hegel valt af want niet Roon ready. Heb inmiddels geluisterd naar AVM met buisjes, Mola Mola Kula incl. dac en phono en een Dángostino maar die is te duur. Ben er nog lang niet uit. Kom nog steeds thuis met het gevoel dat het hier nog niet zo slecht klinkt.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Xander32

Met welke bron je speelt lijkt veel uit te maken; recent een H590 + BSN2i gehoord, idd klinisch, steriel, toen er overgestapt werd op een dt Rega P10, klonk het meer vloeiend, kwam er enig leven in de muziek 🎶

Quote from: MichielB on January  4, 2022, 23:14:02
Zelf niet zo weg van Hegel, vind het een beetje klinisch/en levensloos. Ik zou dan iets heel anders doen of bij Devialet blijven....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

scoc

Quote from: fietser on January  9, 2022, 11:26:28
Ik heb ook een 220 pro en ben weer opzoek. Hegel valt af want niet Roon ready. Heb inmiddels geluisterd naar AVM met buisjes, Mola Mola Kula incl. dac en phono en een Dángostino maar die is te duur. Ben er nog lang niet uit. Kom nog steeds thuis met het gevoel dat het hier nog niet zo slecht klinkt.

Gewoon uit interesse ... waarom ben je terug op zoek naar andere versterker? Ik heb sinds gisteren een demo Devialet Expert Pro 220 op bezoek. Ik hoor wel een paar pluspunten zoals een verdere toename in drive en strak laag en het geluid kan luider zonder dat de sound verhard. Maar aan de andere kant vind ik het geluid dan weer wat afstandelijk klinken en stemmen had iets meer body mogen hebben. Het boeit me onvoldoende lijkt het wel omdat het mischien iets te clean en smooth speelt.

En wat is dat met die Fransen en logica wat betreft gebruik. Men zet een display bovenop het toestel dat je dus niet kunt lezen als je zit te luisteren. Maar het volume kan je niet op het toestel regelen. Op de te grote remote zit een mooie draaiknop om het geluid te regelen met in het midden iets wat een display zou kunnen zijn maar het dan toch niet blijkt te zijn. Ik weet er is een app maar toch ... onlogisch.  :mellow:
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

fietser

Ben al mijn hele audiophiele (45+ jaar) leven op "zoek". Na altijd losse componenten te hebben gehad enige jaren geleden de overstap naar een alles in een. Qua versterking biedt de 220 mij alles wat ík wil. Winst denk ik te kunnen halen in de dac. Koop dan een losse dac hoor ik je denken, maar om verschillende redenen houd ik het bij eenalles in een.
Een Devialet mag in jou opinie gebruiks onvriendelijk zijn maar als je alles naar wens hebt ingesteld heb je toch alleen volumeregeling nodig en dat gaat prima met Roon.

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

scoc

#3167
Quote from: fietser on January 10, 2022, 09:21:04
Ben al mijn hele audiophiele (45+ jaar) leven op "zoek". Na altijd losse componenten te hebben gehad enige jaren geleden de overstap naar een alles in een. Qua versterking biedt de 220 mij alles wat ík wil. Winst denk ik te kunnen halen in de dac. Koop dan een losse dac hoor ik je denken, maar om verschillende redenen houd ik het bij eenalles in een.
Een Devialet mag in jou opinie gebruiks onvriendelijk zijn maar als je alles naar wens hebt ingesteld heb je toch alleen volumeregeling nodig en dat gaat prima met Roon.

Ik heb ook tot nu toe gespeeld via de ingebouwde dac van de Devialet omdat ik zo hoopte mijn aparte Mytek dac en speciale voeding niet meer nodig te hebben. Maar ik denk er nu aan om de komende dagen opniew te testen via de analoge ingang van de Devialet mits gebruik van mijn aparte dac.

Ik vrees dat wanneer je bij een all-in-one blijft je zekere consessies moeten doen in de ingebouwde dac.

En wat volume regeling betreft vind ik gewoon dat het volume duidelijk zichtbaar moet zijn op het toestel (of de volumeknop) en dit zonder app oid (ik wil niet voor zo iets basis mijn phone of tablet te moeten nemen). Ik zelf gebruik sinds 6 maanden geen Roon meer na een uitgebreide test tussen Roon en Aurender won de Aurender vrij duidelijk. Dan maar een iets mindere user interface zoals deze van Roon  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Hoe spelen de andere Devialet gebruikers hier wat betreft hun digitale bron? Maw voornamelijk via ingebouwde DAC of met aparte bron/dac en analoog in ...?
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kerkhoffd

Gebruik zelf de ingebouwde dac van de Devialet. Deze DAC is zo slecht nog niet. Bij iedere bron, laat ie de verschillen prima horen. De enige gebruiker die ik ken overigens, die de Devialet analoog aanstuurt, heeft een Naim streamer en doet dat om de Naim sound niet te verliezen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

KraaijCheck

Ik heb altijd begrepen dat je de dac van de Devialet niet kan omzijlen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kerkhoffd

Kan ook niet. Als je een bron analoog aansluit, converteert de Devialet het signaal nog een keer AD/DA. Desondanks kiest een enkeling dat om hem moverende redenen er voor om dat toch te doen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

CP010

Beste Fietser,

Even off topic maar hoe vond je de Dángostini klinken en waar heb je die beluisterd?
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

fietser

Quote from: CP010 on January 10, 2022, 19:11:50
Beste Fietser,

Even off topic maar hoe vond je de Dángostini klinken en waar heb je die beluisterd?

Bij Reference sounds in Almere.
Geef hier maar zelden aan hoe ik iets vindt klinken. Teveel persoongebonden en altijd ruimtes die je niet kent en onvergelijkbaar qua randapparatuur. Bij een thuis demo valt er pas iets zinnigs te melden en dan is het nog zeer persoonlijk.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

scoc

Gisterenavond nog even mijn set analoog aangesloten ipv USB naar de Devialet. Het klinkt best wat anders maar ook geen dag en nacht verschil. In mijn set via analoog was de sound nog net iets meer open en beetje warmer van sound maar vond de strakheid in het laag wat minder in vergelijking met rechtstreeks via USB.

Waar voor mij Devialet hoog scoort is in timing, drive, strakheid in het laag en kunnen luid spelen zonder dat sound verhard. Maar hij scoort (in mijn ruimte) mijn oren een stuk lager in betrokkenheid bij de muziek. Ik heb er geen connectie mee als het ware. Dus deze Devialet wordt het voor mij niet.

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050