Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Rusher

#3126
Ik ben zelf niet zo van het piemelzwaaien (lukt niet eens met zo'n klein kaboutertje die ik heb), maar ben wel blij dat ik over Devialet en Wadia wat (technische) achtergrond via dit topic kan/mag ophalen. Daarom ben ik altijd dankbaar voor eenieders input.

J.A.F._Doorhof

misschien handig om elkaar een beetje in elkaars waarde te laten ?

Iedereen heeft een andere manier van keuzes maken. Dat hoeft niet jouw manier te zijn maar laat dat niet een topic verpesten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KraaijCheck

#3128
Graag de marktsectie hiervoor gebruiken.

scoc

Daar is een apart verkoop topic voor.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

pacific

Nieuwe firmware is er inclusief 9 bands room equalizer tevens bugfixes met Roon.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Charlemagne

#3131
Quote from: pacific on October  6, 2020, 20:08:13
Nieuwe firmware is er inclusief 9 bands room equalizer tevens bugfixes met Roon.

Vandaag kreeg ik een mail binnen over de nieuwe firmware voor de Expert Pro. De room equalizer optie heet “Sweet Room”.

http://m.email.devialet.com/rest/head/mirrorPage/@kI7mPljD3YxaLg86s2erLMvrzGKtIcm6iExYXe6xkFvPkBSBgAQi9_R5Tq1FnRk6iN-coVFxC6dTcKGd0XSW0HJC4NMzZYDjRt3W2xI1vQJLoWov.html

In de bovenstaande link vind je alle info hierover. De equalizer optie in de nieuwe firmware werkt alleen op de Expert Pro versie met de Core upgrade.

Hier vind je meer info over “Sweet Room”: https://help.devialet.com/hc/en-us/articles/360016719679-Introduction-to-Expert-Pro-Sweet-Room

Ik zie nergens iets staan over Dirac. Wel kun je na een betrouwbare meting aan de hand van de frequentiecurve zelf hier en daar hobbels gladstrijken. Het heeft geen invloed op SAM. Mensen met een dual mono versterker kunnen zelfs per kanaal een correctie in de equalizer doen. Uiteraard na een aparte meting per kanaal van de frequentiecurve. De nieuwe firmware is te downloaden op de configuratie pagina van de Expert Pro.

Op het Devialetchat forum las ik dat sommigen goede ervaring hebben met app REW. Dat kun je instellen op een 9-bands equalizer; die is compatible met die in de firmware van de Expert Pro; de settings kun je dan overzetten naar de Expert Pro.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

pacific

Wie heeft het verschil gehoord tussen een 140 en 220 Pro en ook het verschil tussen de Phono pre van beide?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

leon.

 zijn er nog devialet    liefhebbers.
ik heb de   220 pro nu een half jaartje schat ik, en wat een super ding .
maar ik heb soms toch wat uitval met muziek, met spotify dat standaard er op zit perfect  is het perfect , alleen dan heb je minder kwaliteit,
ik heb  de martinlogan  electromotion x, samen met sam, en dat klink   heel goed.
mijn vraag zou ik met een  node  2i streamer het  geluid nog verfijnder kunnen krijgen , dus dan gebruik ik niet devialet air.
mvgr

pacific

Ik ben van een 140 naar een 220 Pro gegaan en erg happy. Ik gebruik het als een ALL-IN-ONE. Ik gebruik Roon voor streaming met Qobu, Tidal en mijn eigen NAS en dat werkt super via AIR wat ik beter vind klinken dan RAAT. Daarnaast ook een Yamaha GT-2000 platenspeler met een Step Up Trafo aangesloten op de Devialet en ook daar erg happy mee en zie niet echt een reden om naar een node 2i te gaan.

Kerkhoffd

Nog steeds zeer tevreden met de D400. Door een aparte bron (Linn Akurate DS) hier geen drop-outs. Lang geleden dat ik de Devialet als all-in-one via WiFi geprobeerd heb. Toen ook wat stabiliteitsproblemen. Achteraf bleek Ziggo debet aan de slechte wifistabiliteit.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

KraaijCheck

Hier een D220 en nooit problemen met streamen via Roon RAAT. Ook niet op de hele hoge resoluties.
Ben ervan overtuigd dat een goed netwerk (goede router, switch) echt key is. Vwb Roon is een goede Roon Core ook essentieel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Charlemagne

#3137
Nog steeds superblij met mijn Devialet D1000 pro. Mijn “versterker voor het leven”. Streamen met Roon lifetime en Raat. Alleen sporadisch een hiccup in de allerhoogste hires-resolutie als ik stream met Qobuz hires. Mijn Qobuz Studio stel nu in op maximaal 24/96; dan gaat het probleemloos. Alles met ethernet.

Voor het streamen gebruik ik een aparte HTPC met Roon Core, in een stille behuizing met passieve koeling.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

leon.

  ik denk inderdaad dat het ook aan   de router van ziggo ligt. ik ga binnenkort over naar kpn ze leggen hier glasvezel aan, maar ik weet wel dat de devialet heel kritisch is  ivm het internet gebeuren.
ja en met roon hoor ik inderdaad  weinig klachten,maar wil liever toch een streamer.vandaar de vraag of het geluid dan nog wat mooier kan worden.

pacific

Quote from: leon. on December 11, 2020, 16:40:25
  ik denk inderdaad dat het ook aan   de router van ziggo ligt. ik ga binnenkort over naar kpn ze leggen hier glasvezel aan, maar ik weet wel dat de devialet heel kritisch is  ivm het internet gebeuren.
ja en met roon hoor ik inderdaad  weinig klachten,maar wil liever toch een streamer.vandaar de vraag of het geluid dan nog wat mooier kan worden.
Ik denk dat je serieuze investering moet doen voor een betere streamer. Dat is mijn ervaring.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Charlemagne

Ik heb hier een 'betere' streamer, de Sonos Connect met Magna mod. Die klinkt heel fraai, maar de Roon/Raat combi wint het als streamer, zowel qua klank als wat betreft bedieningsgemak.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

pvanderlinden

Een jaar geleden ben ik van een D200 naar een D1000 gegaan en dan valt er weinig meer te wensen. Zoveel controle en power.
Ik wil misschien nog eens een aparte streamer ernaast proberen. Ben wel benieuwd wat een DCS network bridge of een Auralic Aries G2 brengen. Op de D200 heb ik kort een Aries G1 gehad en dat was wel een mooie combi. Gaf een betere soudstage dan Roon direct via de Devialet. Maar wel weer een extra (prijzig) apparaat op de kast.
Devialet D1000, Vivid Audio B1, Roon, Cambridge CXUHD, Pioneer 5090

leon.

 ik wacht nog even af op mijn nieuwe aansluiting    glasvezel via kpn , en hoop dat het uitval minder of weg is.
de node2 i ga ik maar niet doen ik denk inderdaad dat het geen verbetering geeft wel meer stabiliteit , maar geen   upgrade met de muziek.
en om er weer een duur extra product er bij te zetten  ja daar word de vrouw ook weer niet bij van.
ik verander nogal eens  van product, alleen dit is wel, en ik heb echt veel gehad het mooiste wat ik heb gehad.
dus ik  wacht eerst op de nieuwe aansluiting is dat ook niet goed dan kan ik altijd nog beslissen om er dan toch een ander streamer er bij te zetten, of uitkijken naar iets anders, bv  hegel



leon.

 toch nog maar weer  een vraagje.
zijn er gebruikers die zowel  audirvana en roon ready hebben geprobeerd, op de expert pro.
En dan alleen kijkend naar geluidskwaliteit, wat zou de beste optie zijn.

Kerkhoffd

Hoop voor je dat je de stabiliteitsproblemen inmiddels achter je hebt kunnen laten. Dat was voor mij destijds de reden om de Linn Akurate DS te houden. Alhoewel ik geen Pro versie gebruik, toch even een reactie. Misschien heb je er wat aan. In het begin heb ik namelijk even Audirvana geprobeerd via de MacBook Pro. Dat klonk fraai, maar niet beter dan de Linn en bij de Linn is de bediening via de iPad een stuk eenvoudiger dan met een laptop in de keten, dus daar ben ik om die redenen snel weer van af gestapt. Daarna nooit meer iets anders geprobeerd dan de Linn.

Er is ondertussen wel heel veel veranderd en ook de technische ontwikkelingen hebben niet stil gestaan. Het netwerk draait inmiddels zo stabiel als een huis (aparte router), en ook Devialet heeft een aantal mogelijkheden gecreëerd om direct zonder extra streamer muziek af te spelen (heb ik overigens nog nooit geprobeerd). De Linn uit ik enkel als renderer, maar ook op dat vlak zal het inmiddels beter moeten kunnen. Dus eigenlijk moet ik ook maar weer eens wat experimenteren. Wie weet kan het dan nog mooier dan met de Linn.

Grootste sprong (en dan meen ik echt een serieuze verbetering) die ik recent gemaakt heb echter was een aanpassing in de audiogroep, waar ik de Siemens zekeringhouder heb vervangen door een GigaWatt dubbele zekeringautomaat. Als het je om een geluidsverbetering gaat is dat een relatief goedkope verandering, waarbij er geen extra apparaat hoeft te worden aangeschaft, maar (bij mij) wel zo'n groot effect had. Wellicht voor jou ook een optie. De stroomvoorziening voor de Devialet is belangrijker dan dat ik voorheen had ingeschat.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

leon.

een aparte audiogroep heb ik ook aan laten leggen, en heb inderdaad een ander powercord  aangeschaft , alle beetjes helpen.
zoals op de martin logan electromotion x  s boosters en iso acoustics dempers.
vreemde is ik ben nog niet over naar kpn, gaat wel gebeuren, maar nu werkt  devialet air perfect als ik kijk naar dropouts.
vandaar dat ik dacht  geen aparte streamer,(voorlopig).
En eerst even wat info opdoen wat ivm audirvana en roon ready,want roon ready is toch weer wat anders dan dat je de software op een computer plaatst,denk ik.

Kerkhoffd

Ik heb nog niet met Roon geëxperimenteerd. In eerste instantie omdat Roon toen Qobuz nog niet ondersteunde en in tweede instantie vanwege de extra kosten (Roon lifetime + aanschaf NUC + aanschaf nieuwe iPad omdat de oude niet voldeed aan de eisen die Roon stelt). Inmiddels is de nieuwe iPad er al wel, maar twijfel ik nog wel of het vinden van nieuwe muziek zoveel extra kosten legitimeert.

Kan je echt aanraden om in de audiogroep zo'n GigaWatt automaat te proberen. De verbeterde stroomvoorziening zorgt voor meer autoriteit, een krachtiger weergave en een geraffineerder mid en hoog.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

leon.

Dank voor je tip ik had eerst inderdaad zo'n ouderwetse groep met zekeringen laten plaatsen dat was  het beste ipv de nu electrische  ik heb heb een nieuwe electrische groepenkast voor de audio ivm renovatie
Maar ga dat toch nog zeker proberen

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk


pacific

Ik gebruik de 220Pro nu voor alles. Roon wordt gestreamd en mijn platenspeler is ook aangesloten op de Phono ingang alleen mm aangesloten omdat er teveel ruis was. Ik gebruik een AQ 1200 voor stroomvoorziening samen met de AQ Blizzard  voedingskabels. Nu tijdelijk geen aparte groep meer maar dat is zeker een aanrader. Roon draait op een zelfbouw nuc.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Charlemagne

Quote from: Kerkhoffd on February 14, 2021, 10:21:13
Ik heb nog niet met Roon geëxperimenteerd. In eerste instantie omdat Roon toen Qobuz nog niet ondersteunde en in tweede instantie vanwege de extra kosten (Roon lifetime + aanschaf NUC + aanschaf nieuwe iPad omdat de oude niet voldeed aan de eisen die Roon stelt). Inmiddels is de nieuwe iPad er al wel, maar twijfel ik nog wel of het vinden van nieuwe muziek zoveel extra kosten legitimeert.

Kan je echt aanraden om in de audiogroep zo'n GigaWatt automaat te proberen. De verbeterde stroomvoorziening zorgt voor meer autoriteit, een krachtiger weergave en een geraffineerder mid en hoog.

Ik dacht dat je Roon gratis uit kunt proberen. Als het bevalt betaal je de lifetime door de verkoop van je fraaie streamer. Zo kost het je niets. Zo maar een gedachte.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■