Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifi-annemie

Weet iemand of je de line ingang op de Devialet slave ook kunt gebruiken en hoe je dit moet configureren?

bmateijsen

Quote from: hifi-ralph on January 31, 2018, 12:45:33
Weet iemand of je de line ingang op de Devialet slave ook kunt gebruiken en hoe je dit moet configureren?

Zeker.. dan moet er naast de digitale kabel ook een trigger kabel tussen de devialet's zitten.

hifi-annemie

Quote from: bmateijsen on January 31, 2018, 13:04:28
Zeker.. dan moet er naast de digitale kabel ook een trigger kabel tussen de devialet's zitten.
Hallo Bjorn, bedankt voor de informatie maar wat is dat voor een kabel en waar moet ik hem aansluiten?

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


bmateijsen

Quote from: hifi-ralph on January 31, 2018, 13:07:33
Hallo Bjorn, bedankt voor de informatie maar wat is dat voor een kabel en waar moet ik hem aansluiten?

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Gewoon een 12v trigger kabel, met mini-jack aansluiting. Vanaf de RS232 master naar de slave.

hifi-annemie

Quote from: bmateijsen on January 31, 2018, 13:17:43
Gewoon een 12v trigger kabel, met mini-jack aansluiting. Vanaf de RS232 master naar de slave.
Ok bedankt

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


hifi-annemie

Is het niet vanaf de trigger output van  de master naar de Rs232 van de slave??

bmateijsen

Als je de config maakt, dan kan je het gelijk zien ;). Zie bijgevoegd!

hifi-annemie

Quote from: bmateijsen on January 31, 2018, 17:30:07
Als je de config maakt, dan kan je het gelijk zien ;). Zie bijgevoegd!
Beste Bjorn,

Gelukt, bedankt voor je hulp.
Heb nu een extra ingang voor sacd's te spelen met mijn oppo, dat ging voorheen niet meer via digitale uitgang.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


Gsike

Hallo, ik wil de units van de 400 iets verder uit elkaar zetten. En zoek hiervoor een goede kabel van minimaal 1,5 meter. Welk merk en type kabel kan ik hiervoor het beste gebruiken ?

Zodiac

Jan Knol maakt ze voor je op bestelling. Kost niet veel en is uitstekend.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Sirius666

Quote from: Zodiac on January 31, 2018, 21:07:42
Jan Knol maakt ze voor je op bestelling. Kost niet veel en is uitstekend.

JKE hifi. Beetje lastig zoeken anders ;)

Gsike

Ga ik opzoeken, bedankt.👍🏻

Zodiac

#2987
Zoiets raars...
Met mijn pc (windows 8.1 stream ik met air over ethernet naar de devialet.
Ging altijd goed.
Als ik mn pc nu opstart werkt air niet meer en moet deze nu steeds opnieuw installeren. Dan werkt t weer. Tot de volgende opstart.
Wat is er veranderd in de tussentijd: 2 dingen.
1 : nieuwe router
2: nieuwe ssd harde schijf met 1:1 kopie van de oude schijf.
Iemand n idee? Het is vast iets kleins...
Dank!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Rusher

Quote from: Zodiac on March 15, 2018, 16:48:29
Het is vast iets kleins...
Bij mij is het iets groters, heb namelijk nog steeds geen Devialet durven aanschaffen. Heb daarom jouw genoemde tijdelijke gekkigheid niet en kan je helaas niet helpen [emoji26].

Zodiac

Hoi Rush,
Met die Devialet is niks mis. Integendeel.
Mijn issue zit hem denk in de software van 'air' dat nu ergens mee conflicteert. Dat zal denk ik met de nieuwe interne ssd te maken hebben. Van alles al geprobeerd. Het speelt nu, maar als de pc opnieuw opgestart wordt, dan draait air niet meer. Aan laten staan dus.....[emoji1]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Rusher

Quote from: Zodiac on March 16, 2018, 08:02:44
Hoi Rush,
Met die Devialet is niks mis. Integendeel.
Nee, weet ik, niks mis mee! Ik bedoelde meer op mijn besluiteloosheid, want stiekem wil ik ook zo'n Devialet. Staat standaard in mijn Marktplaats zoekopdrachten. Maar het blijft geld... Daarom nog geen keuze gemaakt, daarom geen issue welke je benoemt, daarom kan ik je niet helpen [emoji26][emoji2].

Ik hoop dat snel iemand reageert zodat het probleempje uit de wereld wordt geholpen.

Fijn weekend maestro!

hifi-annemie

Hebben alle apparaten een vast ip adres? Anders zou ik denken dat het toegewezen IP adres steeds wijzigt.

LABO

Quote from: hifi-ralph on March 19, 2018, 11:17:23
Hebben alle apparaten een vast ip adres? Anders zou ik denken dat het toegewezen IP adres steeds wijzigt.
Mijn Devialet heeft een vast door mijzelf toegekend IP. Als je dat niet zelf regelt zal je router die waarschijnlijk toekennen en dan kan hij idd wisselen.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Rusher

Waarom wel/niet kiezen voor D Premier t.o.v. D 200?
Zijn er punten waar ik echt op moet letten?

Rusher

Quote from: Rusher on March 20, 2018, 13:27:52
Waarom wel/niet kiezen voor D Premier t.o.v. D 200?
Zijn er punten waar ik echt op moet letten?
Geen verschil?

Is de op Marktplaats geplaatste Premier echt een "buitenkans"?

Pjotr27

Misschien qua prijs een buitenkans... ik heb zelf een 200 maar ik kan niet echt zeggen welke beter is.
Bedenk wel dat deze aanmerkelijk ouder is als een 200. Helaas zijn veel mensen uit de topic verdwenen van Htforum. Dat zie je ook terug aan de minimale reacties.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

LABO

Daar ik veel HighRes muziek stream vanaf een aan mijn router verbonden NAS was voor mij de overweging om voor een D200 te gaan i.p.v. voor de Premiere het gebrek van een ethernet aansluiting op laatstgenoemde. WiFi / AIR is mijns inziens minder betrouwbaar c.q. stabiel. Verder is de Premiere gewoon een prachtig apparaat.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Kerkhoffd

Als je wilt upgraden naar de 1000 Pro (zeer de moeite waard) lijkt me dit een mooie optie. Ik verwacht dat de upgrades in de toekomst weer kunnen worden gedaan. Als dat gebeurt is alle electronica weer nieuw en heb je weer vijf jaar volle garantie. Maar garanties zijn er op dat vlak helaas niet. Ik vond de 200/400 overigens wat transparanter klinken dan de D-Premier.

De chrome afwerking van de Premier schijnt daarnaast wat kwetsbaarder te zijn dan de dark chrome van de latere modellen. Dus indien geïnteresseerd even checken of de chrome laag de jaren goed doorstaan heeft.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rusher

#2998
Dank voor jullie reacties! In mijn hoofd zat een tijd lang de D200, maar wilde open blijven staan voor andere types (of merken). Toch lijkt de D200 een goede keuze, al is het maar omdat ik ook een ethernet-fan ben; alles bedraad aansluiten in plaats van wifi.
Tevens heb ik begrepen dat een slave 200 bestaat zodat het een 400 wordt!? Dan kan het genoeg billekoek geven aan m'n C2's. Of is eentje al ruim voldoende?

eddy135

Eet 't en je weet 't!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN