Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sirius666

#2925
Quote from: hifi-ralph on November 15, 2017, 10:23:12
Ik denk erover na om een Devialet 400 aan te schaffen. Als je de juichende reviews leest toen deze op de markt kwam dan denk je : meteen doen, zeker voor de prijs waar hij nu voor wordt aangeboden. Maar nu zie ik  reviews over de 440 waarin staat dat deze de 400 compleet "wegspeelt". Is de 440 werkelijk zoveel beter of was de 400 toch niet zo goed als men toen deed voorkomen?

Quote from: eddy135 on November 15, 2017, 11:25:14
"Opvolgers spelen altijd voorgangers weg!" Da's nou eenmaal de manier om nog wat nieuws te kunnen verkopen...

Ik zou gewoon naar die 400 gaan luisteren, en de reviews vergeten... :)

Idd. Welkom in de wereld van marketing. Het is niet voor niets dat mensen (ik iig haha) verbaasd zijn als blijkt dat oudere apparatuur (incl speakers) nog prachtig kan presteren. Zonder 'vernieuwing' geen verkoop. Ik weet inmiddels wel beter, laat mij maar in een 'vintage' vijvertje vissen

hifi-annemie

Daar ben ik me van bewust, ik gebruik nu ook hoofdzakelijk vintage apparatuur , en dit tot grote tevredenheid. Maar het concept van Devialet spreekt me aan, alles in een doosje en geen losse voor-en (buizen) eind versterkers met bijbehorende opwarmtijden ,geen phono trap, geen dac en een hoop minder kabels. Ik zou het alleen niet fijn vind om nu iets te kopen dat echt veel slechter is dan de opvolger van dit product. Dan blijft het toch knagen.

bmateijsen

Quote from: hifi-ralph on November 15, 2017, 10:56:14
Beste Bjorn,
Stuur me eens een aanbod per PM.
Groeten,

Ralph

Zie pm...

Sirius666

Quote from: hifi-ralph on November 15, 2017, 11:47:25
Ik zou het alleen niet fijn vind om nu iets te kopen dat echt veel slechter is dan de opvolger van dit product. Dan blijft het toch knagen.

Nogmaals, dit is enkel een gevolg van marketing. Bovenstaande zou impliceren dat oudere types 'veel slechter' zijn. Dat is natuurlijk niet zo maar het komt voor de fabrikanten mooi uit als mensen daar gevoelig voor zijn. Zo blijf je euro's uitgeven.

Pjotr27

Quote from: hifi-ralph on November 15, 2017, 11:47:25
Daar ben ik me van bewust, ik gebruik nu ook hoofdzakelijk vintage apparatuur , en dit tot grote tevredenheid. Maar het concept van Devialet spreekt me aan, alles in een doosje en geen losse voor-en (buizen) eind versterkers met bijbehorende opwarmtijden ,geen phono trap, geen dac en een hoop minder kabels. Ik zou het alleen niet fijn vind om nu iets te kopen dat echt veel slechter is dan de opvolger van dit product. Dan blijft het toch knagen.

Van een weergaloze Vintage set (Sun Audio voor / eindversterking) ben ik naar een Devialet 200 gegaan. Heb ik daar spijt van? Nee hoor niet bepaald. Natuurlijk klinkt de Devialet niet zo als de Sun set. Toch kan ik er heel erg van genieten zeker met bepaalde firmware versies.  Ik kreeg het aanbod om te upgraden naar een Pro 220, maar ik vind de 200 zo prima klinken en houd het geld in mijn knip.
Als je geld genoeg hebt: koop de nieuwste versie, ik zou het alleen nooit doen en lekker een vorig model kopen.
Die is zo goed dat je echt geen spijt krijgt. Koop je wel de nieuwste dan heb je over een of twee jaar alsnog een probleem. Want dan is er vast wel weer een betere nieuwere versie te koop..
Succes met het beslissen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

hifi-annemie

Kijk dit soort tips daar hebben we wat aan. Ik kan me voorstellen dat er bij een nieuw ontwikkeld product zoals Devialet er vast nog wat te verbeteren valt, maar dat de verschillen zo groot zijn dat ze een meerprijs van 6000 euro goedmaken dat kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen.

Pjotr27

Quote from: hifi-ralph on November 15, 2017, 17:01:10
Kijk dit soort tips daar hebben we wat aan. Ik kan me voorstellen dat er bij een nieuw ontwikkeld product zoals Devialet er vast nog wat te verbeteren valt, maar dat de verschillen zo groot zijn dat ze een meerprijs van 6000 euro goedmaken dat kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen.

Zoveel verschil? Dan hoef ik niet lang na te denken, die meerprijs kan je beter uitgeven aan een mooie NAS en een streamer om af te spelen... Voor dat geld kocht ik een Aurender X100 met een mooie kabel...

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Charlemagne

#2932
Hier een link naar nieuwe info over het nieuwe Core streamerboard:

https://help.devialet.com/hc/en-us/articles/115005657385-Core-Infinity-Log-November-15th

Wat ik het meest verheugend vind is de aandacht die er is voor de integratie met Roon. Er wordt hard aan gewerkt en samengewerkt met Roon.

Het nog uit te brengen Core streamerboard komt er alleen voor de Devialet Pro versies.

Om even aan te sluiten bij de discussie hierboven over de verschillen tussen de oude Devialet en de nieuwe Pro. Ik heb ze naast elkaar gehoord en op mijn gemak vergeleken; de D250 en de D250 Pro en tot slot de D1000 Pro. En ja de D1000 Pro is aanzienlijk beter en die heb ik nu thuis staan. Kennelijk doet de overkill aan vermogen heel veel, althans in mijn geval met mijn Dynaudio's die zich graag laten verwennen met veel vermogen. Voor andere speakers kan dat anders uitvallen misschien. Kwestie van uitproberen en luisteren. Ben er in ieder geval nu zeer over de spreken. Moest er diep voor in de buidel tasten, dat wel. In afwachting van de upgrade naar de 1000 Pro heb ik thuis nog de D 220 Pro gehad voor een week of twee. Die klonk mooi, maar had toch niet de grip op de lastige bassen van mijn Dynaudio's. De 250 Pro (en eerder nog niet Pro) deed dat aanzienlijk beter.

Wat het Core streamerboard nog gaat brengen maakt het waarschijnlijk allemaal nog veelzijdiger.

Quote from: Pjotr27 on November 15, 2017, 17:11:18
Zoveel verschil? Dan hoef ik niet lang na te denken, die meerprijs kan je beter uitgeven aan een mooie NAS en een streamer om af te spelen... Voor dat geld kocht ik een Aurender X100 met een mooie kabel...

Die prijzige Aurender heb je beslist niet nodig als je een Devialet Pro hebt. Roon is nu al geïntegreerd met het Air protocol van Devialet en speelt nu al de sterren van de hemel. En als ik de bovenstaande blog mag geloven wordt het in de toekomst nog beter.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

hifi-annemie

Ik heb momenteel een Auralic Aries, heeft iemand deze combinatie al eens gehoord?

Spijkie

In de shootout op t forum is deze meegenomen. Shootout tussen streamers op een devailet .

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Charlemagne

Quote from: Spijkie on November 18, 2017, 07:13:10
In de shootout op t forum is deze meegenomen. Shootout tussen streamers op een devailet .

Gr Spijkie

Deze link dus: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=161885.msg3019552#msg3019552
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Het nieuwe OS van Devialet is voor de Pro is uit. Verder vind je op deze link info over de huidige mogelijkheden van het Core streamerboard met demofilmpjes:

https://help.devialet.com/hc/en-us/articles/115005657385-Core-Infinity-Log-November-15th

Het doet me goed te lezen dat men hard werkt aan een goede integratie van Roon. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Zodiac

#2937
Goed dat je dat soort nieuws deelt.
Begrijp ik goed dat dit alleen voor de pro modellen is? Een eenvoudig D400 eigenaar heeft er niets aan? [emoji6]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Charlemagne

#2938
Quote from: Zodiac on December  3, 2017, 14:17:26
Goed dat je dat soort nieuws deelt.
Begrijp ik goed dat dit alleen voor de pro modellen is? Een eenvoudig D400 eigenaar heeft er niets aan? [emoji6]

Volgens mij heeft alleen de Pro een heel ander moederbord aan boord, dat geschikt is voor het nieuwe D-OS en de inbouw van het Core streamerboard.

Ik heb begrepen dat het nieuwe OS een selfupdating feature krijgt. Als je dat een keer hebt geïnstalleerd gebeuren volgende updates automatisch, mits verbonden met het www, als het goed is. Het nieuwe D-OS is overigens fors van omvang. Bij de upgrade naar de Pro en de nieuwe Core stopt Devialet er een nieuwe SD-kaart in van 64 GB. De oude kaart is meestal 4 GB. Ik vraag me af of het opstarten van de Devialet nu ook trager gaat verlopen met het nieuwe OS dat zo omvangrijk is. Heb er nog niets over gelezen overigens.

De firmware van de Core is momenteel nog in een soort van bètafase en nog niet gegarandeerd vrij van bugs en met een nog beperkte functionaliteit.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

hifi-annemie

Vraagje, ben sinds kort in het bezit van een Devialet 400. Nu heb ik(nog) hoog rendement speakers met 98DB van audio note . Ik heb SAM hiervoor ingeschakeld, maar het uitgangsvermogen blijft op 400 staan. Moet ik dit verlagen naar bv 100 watt? Heeft dit invloed op de geluidskwaliteit?

Pjotr27

Quote from: hifi-ralph on December  4, 2017, 12:22:15
Vraagje, ben sinds kort in het bezit van een Devialet 400. Nu heb ik(nog) hoog rendement speakers met 98DB van audio note . Ik heb SAM hiervoor ingeschakeld, maar het uitgangsvermogen blijft op 400 staan. Moet ik dit verlagen naar bv 100 watt? Heeft dit invloed op de geluidskwaliteit?

Ja ik zou dat zeker doen, kan je nog lager dan is dat te prevaleren. Minder watt klinkt gewoon mooier. Luister ook eens naar Firmware 7.1.3, het is eenvoudig te installeren. Voor mij nog steeds het meest natuurlijk klinkend.

By the way , mooie aankoop een D400 is echt goed!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

hifi-annemie

Waar kan ik deze firmware vinden? Ik heb nu 10.10.0 en ik zie hem bij Devialet niet staan

Charlemagne

Quote from: hifi-ralph on December  4, 2017, 16:33:17
Waar kan ik deze firmware vinden? Ik heb nu 10.10.0 en ik zie hem bij Devialet niet staan

Zie: https://drive.google.com/drive/mobile/folders/0B37I6R9WFMiANHhVLUZ6RUo5OEU?usp=sharing

Dit is een database die door iemand van het DevialetChatForum wordt bijgehouden.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

hifi-annemie

Quote from: Pjotr27 on December  4, 2017, 13:25:08
Ja ik zou dat zeker doen, kan je nog lager dan is dat te prevaleren. Minder watt klinkt gewoon mooier. Luister ook eens naar Firmware 7.1.3, het is eenvoudig te installeren. Voor mij nog steeds het meest natuurlijk klinkend.

By the way , mooie aankoop een D400 is echt goed!
Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over mijn aankoop van de D400, en de combinatie met Audio Note speakers pakt heel goed uit ondanks de overkill aan vermogen.Ik zie dat het rendement van de Grand Crescendo ongeveer gelijk is aan dat van mijn Audio-Notes, welk uitgangsvermogen heb je ingesteld voor deze luidsprekers?
Ik lees op het Devialet forum dat volgens Devialet de firmware geen enkele invloed kan hebben op de geluidkwaliteit, hoe verklaar je dan toch een beter geluid met andere firmware?

Pjotr27

Het vermogen staat nu op 50 watt... maar voorlopig speel ik met een setje WLM Stella, de Grand Crescendo staan bij onze zoon, zelf zijn wij verhuisd naar Indonesia. De Devialet is mee naar hier, de speakers is lastig. Ik wil ze nooit meer kwijt dus ze staan voorlopig best in Nederland.

Iedere versie firmware klinkt anders. Ze kunnen veel beweren maar hier op HT forum zijn er genoeg mensen die dat kunnen bevestigen. Audiofiel gezien klinkt de laatste versie het best, het strakste laag etc. Muzikaal gezien is mijn voorkeur nog steeds 7.1.3., die klinkt wat minder strak, wat ronder, maar ook wat softer. Als je even goed de instructies leest kan je het zelf eenvoudig uitproberen.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

LABO

Hoe / waar kun je het vermogen aanpassen. Ik zie deze optie niet vinden in de online configurator (maar misscien kijk ik niet goed).
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Charlemagne

Quote from: LABO on December  7, 2017, 17:40:17
Hoe / waar kun je het vermogen aanpassen. Ik zie deze optie niet vinden in de online configurator (maar misscien kijk ik niet goed).

Zie:

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

LABO

OK nu zie ik het. Je moet een nieuwe config aanmaken om het vermogen te definiëren. Ik edit mijn config altijd als ik iets wil aanpassen en daar heb je deze optie niet. Dankjewel voor de post.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Zodiac

Mag ik vragen waarom je het vermogen zou willen knijpen? De toegevoegde waarde van een d400 is toch het enorme vermogen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

hifi-annemie

Quote from: Zodiac on December  8, 2017, 18:34:48
Mag ik vragen waarom je het vermogen zou willen knijpen? De toegevoegde waarde van een d400 is toch het enorme vermogen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Nou ja, als je speakers met een hoog rendement hebt heb je dat enorme vermogen niet nodig. Of het een geluidsverbetering oplevert weet ik niet. Maar het is volgens mij wel veiliger als er bv kinderen zijn die met de afstandsbediening spelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk