Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

weust

garmtz, ah ok. Dan snap ik je nu.

Charlemagne, volgens mij speelde Peter Chattelin met een plugin voor FLAC ondersteuning in iTunes zijn flacs af op de Devialet.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Charlemagne

#26
Quote from: garmtz on November 25, 2012, 21:25:07
Mijn probleem zit in het aantal dealers dat het ding al voert. Wat zouden wij nog toevoegen?

Wat dacht je van jullie uitstekende service? En inderdaad jullie kennis op streaming gebied. Ik onderschrijf je indruk dat een aantal dealers op dat gebied nauwelijks een goed demo weet te geven met de Devialet. Gelukkig begint het nu een beetje te kantelen, maar dat is inderdaad door de klanten die er enthousiast over zijn, zowel op gebied van geluidskwaliteit als door het bedieningsgemak.

Quote from: garmtz on November 25, 2012, 21:32:58
Nee, maar dat is ook precies de twijfel met dit product (anders waren we nu al dealer). Ik vind dat werkelijk bijna alles klopt aan het ding, zeker ook de prijs. Echter, in een vergelijk vond ik toch dat het op hifi-aspecten helemaal top was ('Hij klinkt mooi'), maar ik mis een laatste stukje bezieling in het geluid. Dat is voor ons altijd de reservering geweest. Misschien is het echter wel teveel gevraagd voor een product dat verder gewoon op al de juiste knoppen drukt?

Kennelijk vinden 1400 of 1500 kopers ter wereld dat ie wel de goede bezieling heeft. Het best verkopende highend product te wereld. Dat zegt toch ook wel iets? Die klanten zijn echt niet dom en ervaren kennelijk wel bezieling. Laat ze lekker luisteren en hun eigen mening vormen zou ik zeggen.

Voor mij is dat laatste stukje bezieling trouwens gekomen met de wifi-streamer die ik superieur vind aan extern aangesloten bronnen. Ik heb het hier uitgebreid vergeleken en uitgetest. Met de wifi-streamer is de weergave gewoon het mooist. Een peperdure cd-speler, zoals een top Wadia, doet het even goed, niet beter heb ik al kunnen constateren.

Ik zeg: doen! ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

twani

 :pompom:
Quote from: garmtz on November 25, 2012, 21:25:07
Ik weet dat wij de Devialet als een van de weinigen echt als streamer aan de praat weten te krijgen en houden en dat hij mooi klinkt heb ik ook al meerdere keren ervaren. Mijn probleem zit in het aantal dealers dat het ding al voert. Wat zouden wij nog toevoegen?
Het aantal verkochte exemplaren in NL is op één hand te tellen, ik denk dus dat jullie als BB&G nog niets hebben gemist eerlijk gezegd....

Doet overigens niets af aan de kwaliteit van het prachtige ding, dat probeerde ik natuurlijk niet te zeggen.....

Mooi topic Antoine, geheel in stijl met jouw perfectionistische inslag ;D

Staaled

#28
Quote from: Charlemagne on November 25, 2012, 22:33:06
Wat dacht je van jullie uitstekende service? En inderdaad jullie kennis op streaming gebied. Ik onderschrijf je indruk dat een aantal dealers op dat gebied nauwelijks een goed demo weet te geven met de Devialet. Gelukkig begint het nu een beetje te kantelen, maar dat is inderdaad door de klanten die er enthousiast over zijn, zowel op gebied van geluidskwaliteit als door het bedieningsgemak.

Kennelijk vinden 1400 of 1500 kopers ter wereld dat ie wel de goede bezieling heeft. Het best verkopende highend product te wereld. Dat zegt toch ook wel iets? Die klanten zijn echt niet dom en ervaren kennelijk wel bezieling. Laat ze lekker luisteren en hun eigen mening vormen zou ik zeggen.

Voor mij is dat laatste stukje bezieling trouwens gekomen met de wifi-streamer die ik superieur vind aan extern aangesloten bronnen. Ik heb het hier uitgebreid vergeleken en uitgetest. Met de wifi-streamer is de weergave gewoon het mooist. Een peperdure cd-speler, zoals een top Wadia, doet het even goed, niet beter heb ik al kunnen constateren.

Ik zeg: doen! ChM
Als je het als Linn DS dealer goed doet zou ik niet zo snel een Devialet
dealerschap overwegen.
Als liefhebber zeker  :music: ,maar als bedrijf/winkel ligt het anders.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Charlemagne

#29
Quote from: twani on November 25, 2012, 22:38:26
Het aantal verkochte exemplaren in NL is op één hand te tellen, ik denk dus dat jullie als BB&G nog niets hebben gemist eerlijk gezegd....

Ik heb gehoord dat er in Nederland tot nu toe zo'n 60 zijn verkocht. Ik hoorde dat van de importeur op de beurs in Veldhoven. Dus uit de eerste hand. Meer dan 'één hand' dus! Eerder twaalf handen.  :D
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

twani

Quote from: Charlemagne on November 25, 2012, 22:58:36
Ik heb gehoord dat er in Nederland tot nu toe zo'n 60 zijn verkocht. Ik hoorde dat van de importeur op de beurs in Veldhoven. Dus uit de eerste hand. Meer dan 'één hand' dus! Eerder twaalf handen.  :D
Die zal jou echt niet gaan vertellen dat het er maar 4 zijn, slaat marketingtechnisch nooit zo best aan.....
Die staat gewoon lekker uit eerste hand te liegen :D

60x12000 euro's = dicht aan1.000.000 euro omzet. Gij gelooft het zelf?

Kan me dan ook niet voorstellen dat er van die 60 eigenaren zich hier maar 3 of 4 bekend maken op het grootste forum van NL. Het zullen toch ook liefhebbers pur sang zijn, die melden zich hier echt wel.....

Charlemagne

Quote from: twani on November 25, 2012, 23:11:55
Die zal jou echt niet gaan vertellen dat het er maar 4 zijn, slaat marketingtechnisch nooit zo best aan.....
Die staat gewoon lekker uit eerste hand te liegen :D

60x12000 euro's = dicht aan1.000.000 euro omzet. Gij gelooft het zelf?

Kan me dan ook niet voorstellen dat er van die 60 eigenaren zich hier maar 3 of 4 bekend maken op het grootste forum van NL. Het zullen toch ook liefhebbers pur sang zijn, die melden zich hier echt wel.....

Ik verzeker je dat ik persoonlijk al meer dan vier mensen in NL heb ontmoet, die hem thuis hebben staan; op diverse shows en bij demo's een praatje mee gemaakt. Dat heb je nu uit mijn hand en dat is ook een eerste hand Niet iedereen zit op een forum als dit. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

twani


Charlemagne

Quote from: weust on November 25, 2012, 22:06:13
Charlemagne, volgens mij speelde Peter Chattelin met een plugin voor FLAC ondersteuning in iTunes zijn flacs af op de Devialet.
Zou kunnen. Was erbij. Peter speelde vanaf een macbook. Voor iTunes op een Apple heb je inderdaad pluginns die het mogelijk maken om flac's via iTunes af te spelen. Ik speel vanaf een laptop pc met Windows 7(64bits). Dat ligt even anders. Suggesties om dat mogelijk te maken in mijn situatie zie ik graag tegemoet. Dus als iemand een tip heeft? ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Als iTunes voor Windows geen plugins oid ondersteund, dan is het enige wat ik mij kan voorstellen een VM met Mac OS X bouwen...
Maar dat is wel wat overdreven gok ik.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Charlemagne

#35
Quote from: weust on November 26, 2012, 01:27:35
Als iTunes voor Windows geen plugins oid ondersteund, dan is het enige wat ik mij kan voorstellen een VM met Mac OS X bouwen...
Maar dat is wel wat overdreven gok ik.
Een handig zoontje van een vriend van mij heeft dat voor elkaar gekregen: een dual boot met Windows en Apple op zijn zelf gebouwde pc. Hij noemt hem nu trots zijn "Hackintosh".  ;D. In mijn geval een beetje over de top, lijkt me.

Ach dat converteren van flac's naar apple lossless is goed te doen in de praktijk, maar het zou handig zijn als het niet hoeft. Mijn hoop is dat Devialet andere mediaplayer software gaat ondersteunen, dat wat gebruikersvriendelijker is dan iTunes. Ze zeggen daar wel mee bezig te zijn. Het moet goed, want op highend-niveau, dus het kost tijd en veel getest. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

hulskof

Quote from: twani on November 25, 2012, 23:11:55
Die zal jou echt niet gaan vertellen dat het er maar 4 zijn, slaat marketingtechnisch nooit zo best aan.....
Die staat gewoon lekker uit eerste hand te liegen :D

60x12000 euro's = dicht aan1.000.000 euro omzet. Gij gelooft het zelf?

Kan me dan ook niet voorstellen dat er van die 60 eigenaren zich hier maar 3 of 4 bekend maken op het grootste forum van NL. Het zullen toch ook liefhebbers pur sang zijn, die melden zich hier echt wel.....

Dacht je werkelijk dat elke liefhebber pur sang zich hier meldt? Verre van. En dacht je ook wérkelijk dat iedereen die een duur stuk high end apparaat koopt een liefhebber pur sang is? Ook verre van. Het is in dat opzicht niet veel anders als met dure auto's, dure kleding, dure kunst, een duur huis...

garmtz

Quote from: Charlemagne on November 25, 2012, 22:33:06
Voor mij is dat laatste stukje bezieling trouwens gekomen met de wifi-streamer die ik superieur vind aan extern aangesloten bronnen. Ik heb het hier uitgebreid vergeleken en uitgetest. Met de wifi-streamer is de weergave gewoon het mooist. Een peperdure cd-speler, zoals een top Wadia, doet het even goed, niet beter heb ik al kunnen constateren.

Ik zeg: doen! ChM

Dat vind ik goed om te horen, heb hem namelijk alleen met externe streamers (Linn Akurate) gehoord en weet dat S/PDIF altijd een plafond heeft t.o.v. intern streamen.

Nu ik het me herinner, heb ik op de High-end Munchen de Devialet wel gehoord met de interne streamer (op prachtige witte Wilson Audio Sophia's) en bij die demo had ik inderdaad niet meer het gevoel dat ik iets mistte.

garmtz

Quote from: twani on November 25, 2012, 22:38:26
:pompom:Het aantal verkochte exemplaren in NL is op één hand te tellen, ik denk dus dat jullie als BB&G nog niets hebben gemist eerlijk gezegd....

Ik denk dat je het onderschat... De importeur geeft hogere aantallen aan en eerlijk gezegd geloof ik hem direct. Ik denk dat je eerder moet denken aan tientallen...

garmtz

Quote from: hulskof on November 26, 2012, 08:14:02
Dacht je werkelijk dat elke liefhebber pur sang zich hier meldt? Verre van. En dacht je ook wérkelijk dat iedereen die een duur stuk high end apparaat koopt een liefhebber pur sang is? Ook verre van. Het is in dat opzicht niet veel anders als met dure auto's, dure kleding, dure kunst, een duur huis...

Yep...

robje24b

@Charlemagne

Ik ben niet in Den Haag geweest, dus het was iemand anders die zat te kwijlen boven de witte uitvoering.

twani

Quote from: hulskof on November 26, 2012, 08:14:02
Dacht je werkelijk dat elke liefhebber pur sang zich hier meldt? Verre van. En dacht je ook wérkelijk dat iedereen die een duur stuk high end apparaat koopt een liefhebber pur sang is? Ook verre van. Het is in dat opzicht niet veel anders als met dure auto's, dure kleding, dure kunst, een duur huis...
Er staat nergens dat ik denk dat ELKE eigenaar zich zal melden hier. 3 van de 60 is echt te weinig om dat getal van 60 stuks mee te onderbouwen.
En dan nog, hoe belangrijk is het, ik had het onderwerp zelf al lang laten rusten zoals je een paar Posts eerder kunt lezen.
Zinloze (en verkeerde energie) bij zo'n mooi apparaat.....

twani

#42
Quote from: garmtz on November 26, 2012, 09:10:50
Ik denk dat je het onderschat... De importeur geeft hogere aantallen aan en eerlijk gezegd geloof ik hem direct. Ik denk dat je eerder moet denken aan tientallen...
In de handel geloof ik niemand als het aankomt op het afgeven van aantallen en omzetten, doen jullie zelf ook niet. :D

Die vraag is jullie mbt.  het aantal verkochte exemplaren nav een Harbeth avond letterlijk gesteld een tijdje terug.
Terecht gaf je daar geen antwoord op ;)

garmtz

Quote from: twani on November 26, 2012, 17:40:33
Die vraag is jullie mbt.  het aantal verkochte exemplaren nav een Harbeth avond letterlijk gesteld een tijdje terug.
Terecht gaf je daar geen antwoord op ;)

Verkochte exemplaren van wat precies? Kan me zoiets niet herinneren.

hulskof

Quote from: twani on November 26, 2012, 17:40:33
In de handel geloof ik niemand als het aankomt op het afgeven van aantallen en omzetten, doen jullie zelf ook niet. :D

Die vraag is jullie mbt.  het aantal verkochte exemplaren nav een Harbeth avond letterlijk gesteld een tijdje terug.
Terecht gaf je daar geen antwoord op ;)

Je had het onderwerp toch laten rusten zei je?  ;)

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on November 26, 2012, 18:33:42
Verkochte exemplaren van wat precies? Kan me zoiets niet herinneren.
Hoeveel exemplaren jullie van Harbeth hadden verkocht naar aanleiding van de Harbethshow vermoed ik. Maar is de discussie rondom het mededelen van verkochte exemplaren wel op zijn plaats hier in dit topic?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

hulskof

Quote from: twani on November 26, 2012, 17:37:46
Er staat nergens dat ik denk dat ELKE eigenaar zich zal melden hier. 3 van de 60 is echt te weinig om dat getal van 60 stuks mee te onderbouwen.
En dan nog, hoe belangrijk is het, ik had het onderwerp zelf al lang laten rusten zoals je een paar Posts eerder kunt lezen.
Zinloze (en verkeerde energie) bij zo'n mooi apparaat.....

Het is voor mij niet belangrijk, voor iemand die evt dealer wil worden mogelijk wel.

Nee, je hebt het niet over ELKE eigenaar, maar je post suggereert wel zoiets, of toch veruit een meerderheid ervan. Ik trek die suggestie in twijfel, that's all. Ik zou geen dubbeltje willen geven voor elke 'audiofiel' die voor tienduizenden euro's aan apparatuur thuis heeft staan waar zelden of nooit naar geluisterd wordt.

twani

Terug on topic inderdaad ondanks dat er "Dévia" in de merknaam voorkomt ;D

Waar ik nieuwsgierig naar ben is welke techniek de Devialet nu allemaal gebruikt als het op versterken aankomt. Ik ken Klasse A,  A/B en D maar er is meer bij een Devialet toch?

Gr
Theo.

weust

Ze gebruiken A en D. Meer niet.
Staat mooie plaatjes op de site met uitleg ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

twani

#49
Van ieder merk dat we hier op het forum bespreken staan plaatjes en info op de desbetreffende website, maar goed laat maar.

PS: alsof die combinatie van A+D zo vanzelfsprekend is :o