Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

Hier stond achterhaalde info, achterhaald na de introductie van de 110/170 modellen.

Deleted member

#1
Foto's doen 't niet meer.

Deleted member

#2
Achterhaalde info

Deleted member

#3
Achterhaalde info

Deleted member

#4
Achterhaalde info

Deleted member

#5
Achterhaalde info

Deleted member

#6
Achterhaalde info

Deleted member

#7
Achterhaalde info

tompj

Leuk topic, mooie plaatjes en mooie reviews! Ga ik zeker volgen hier. Zou ik graag eens horen ook in mijn set...
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Deleted member

Quote from: tompj on November 25, 2012, 13:41:13
Leuk topic, mooie plaatjes en mooie reviews! Ga ik zeker volgen hier. Zou ik graag eens horen ook in mijn set...

Thanks! Pas wel op als je 'm gaat beluisteren, er zijn niet de minste versterkers op ingeruild!  ;) ;D

Deleted member

Nog een nieuwtje; Devialet heeft deze maand ruim 15 miljoen euro aan investeringsgeld uit de markt opgehaald om nieuwe producten te gaan ontwikkelen en het merk verder wereldwijd uit te breiden. Zo wordt er naast nieuwe uitbreidingen op de bestaande D-Premier ook gewerkt aan compleet nieuwe producten die binnen vier jaar het levenslicht gaan zien/op de markt komen.

Bron: http://www.devialet.com/news.php?id=103&page=1

Invader

Leuk! Ga dit zeker volgen. Inmiddels ook firmware 5.7 geinstalleerd en alles werkt als beschreven, zoals Charlemagne al aangaf. Op dit moment mis ik nog wel, als ex Linn DS gebruiker, de interface-flexibiliteit met Upnp.

Overigens onlangs een test gedaan met een Majik DS digitaal (optisch) aangesloten op de Devialet. Vrijwel direct viel mij op dat dit het absoluut niet haalt bij Devialet AIR. Goed, de interface met Kinsky natuurlijk wel...  ;) Als de Fransen dit nog eens gaan aanpakken, zie ik eigenlijk geen reden meer om nog een bron aan te sluiten.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

CZ79

Leuk topic, mooie foto's.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

robje24b

Heb inmiddels gehoord dat ik hem dinsdag krijg, besteld in de witte uitvoering. Ik kan niet wachten!

garmtz

Hebben hem ook uitgeprobeerd en destijds niet geïnvesteerd... Heb soms het idee dat we een beetje de boot hebben gemist. Maargoed, we kunnen altijd alsnog dealer worden natuurlijk... :)   Zijn we sinds de High End Milaan in 2010/2009 (?) al over aan het twijfelen. Ik vind dat er erg veel dealers al zijn in NL voor zo'n high-end product.

Bas Akkerman

Volgmodus aan. Dat is me nog eens een inleiding Antoine!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

hulskof

Top topic, Antoine. En weer lekker uitgebreid, welhaast volledig. Ik heb 'm afgelopen week voor het eerst gehoord op Marten Django's en op de Sonus Faber Cremona M. De laatste heb ik al redelijk wat keren gehoord en zelden echt tot leven horen komen. Met Naim lukte het voor 30 K aan versterking en voedingen. En met de Devialet lukte het dus ook. Lang ben ik op zoek geweest naar iets wat de Cremona's puik weet aan te sturen, maar nu ik de Django's ernaast heb horen spelen... pff, moeilijk hoor. Dat laag is een behoorlijk stuk beter en zoveel meer detail. Maar goed, da's off topic. Even wat praktische vragen over dingen die me niet duidelijk zijn.

- Hoeveel analoge inputs zitten erop de Devialet en zitten daar gebalanceerde inputs bij? Ik wil eigenlijk een cd-speler/loopwerk aansluiten, een Blu Rayspeler, m'n digibox voor TV... en in de nabije toekomst een squeezebox en platenspeler. Past dat allemaal wel op de D-premier?

- Heb je voor het streamen per se een I-pad of I-phone nodig of kan de bediening ook met een Android smartphone worden gedaan?

- Gebeurt het afspelen van een gestreamde cd waarvan de nummers in elkaar overlopen foutloos, dus zonder korte gap tussen de nummers?

- Moet je nog altijd per se in Apple lossless streamen of zijn andere formaten ook al mogelijk?

- Kunnen bepaalde knoppen van de remote geprogrammeerd worden en kun je zo b.v. met één druk op de knop meteen de juiste input kiezen?

Zomaar wat vragen van een Devialet-geïnteresseerde. De remote vond ik echt heerlijk relaxed werken trouwens. Gewoon naast je op de bank leggen en draaien maar. Geen gedoe met richten, heerlijk.

weust

Ik ben vorige week zaterdag bij Chattelin wezen luisteren op de demo dag.
In combinatie met Marten Django luidsprekers.
Machtig mooie combinatie om te horen en zien.

Helaas gaat 12.000 Euro mij te ver op dit moment, sparen zou er te lang voor duren vrees ik.
Maar zou het geen probleem vinden er één thuis te hebben :)


Trouwens, dat het muziek spelen met de iPad uitvalt als je van app wisselt ligt aan de iPad.
Dat "multi-tasking" betekend in dit geval niet dat een app door draait op de achtergrond.
Er worden hoog uit notificaties en toasts door gezet.
Kan Devialet dus niets aan doen.

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Charlemagne

@Antoine: mooie start van de topic! Compimenten voor de huisvlijt, je hebt erg je best gedaan. Misschien kun je mijn review van de luistersessie met de Marten Django's nog even overzetten? Kan het zijn dat ik Invader daar heb ontmoet trouwens?

Quote from: garmtz on November 25, 2012, 17:40:44
Hebben hem ook uitgeprobeerd en destijds niet geïnvesteerd... Heb soms het idee dat we een beetje de boot hebben gemist. Maargoed, we kunnen altijd alsnog dealer worden natuurlijk... :)   Zijn we sinds de High End Milaan in 2010/2009 (?) al over aan het twijfelen. Ik vind dat er erg veel dealers al zijn in NL voor zo'n high-end product.
Het is het best verkopende highend product te wereld van dit moment, daar moet je aansluiting niet bij missen lijkt mij. Ik heb al gehoord van klanten met duurdere spullen die 'downgraden' naar de Devialet. En die vinden dat ze er op vooruit gaan, wat klank en functionaliteit betreft. Ik zie niet in waarom de Devialet niet zou passen in jullie modellen-scala en bij de uitstekende service die jullie bieden.

Quote from: robje24b on November 25, 2012, 17:04:30
Heb inmiddels gehoord dat ik hem dinsdag krijg, besteld in de witte uitvoering. Ik kan niet wachten!

@Robje24b: welkom in de club! Jou heb ik denk ik ook gezien in den Haag. Jij was toch aan het kwijlen over die witte? Heel mooi vind ik die inderdaad! We verwachten natuurlijk wel een review. Met foto's natuurlijk!

Gr. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

garmtz

Quote from: Charlemagne on November 25, 2012, 21:20:31
Het is het best verkopende highend product te wereld van dit moment, daar moet je aansluiting niet bij missen lijkt mij. Ik heb al gehoord van klanten met duurdere spullen die 'downgraden' naar de Devialet. En die vinden dat ze er op vooruit gaan, wat klank en functionaliteit betreft. Ik zie niet in waarom de Devialet niet zou passen in jullie modellen-scala en bij de uitstekende service die jullie bieden.

Ik weet dat wij de Devialet als een van de weinigen echt als streamer aan de praat weten te krijgen en houden en dat hij mooi klinkt heb ik ook al meerdere keren ervaren. Mijn probleem zit in het aantal dealers dat het ding al voert. Wat zouden wij nog toevoegen?

tompj

Quote from: garmtz on November 25, 2012, 21:25:07
Ik weet dat wij de Devialet als een van de weinigen echt als streamer aan de praat weten te krijgen en houden en dat hij mooi klinkt heb ik ook al meerdere keren ervaren. Mijn probleem zit in het aantal dealers dat het ding al voert. Wat zouden wij nog toevoegen?
Ik heb je eerder, op een ander forum, minder lovend over de Devialet gehoord Garmt. Ben je tot inkeer gekomen?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

weust

En hoezo zijn jullie de enigen die het ding als een streamer aan de praat weten te krijgen?
Het is een streamer, dus wat meer wil je er aan doen dan?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

garmtz

Quote from: tompj on November 25, 2012, 21:29:01
Ik heb je eerder, op een ander forum, minder lovend over de Devialet gehoord Garmt. Ben je tot inkeer gekomen?

Nee, maar dat is ook precies de twijfel met dit product (anders waren we nu al dealer). Ik vind dat werkelijk bijna alles klopt aan het ding, zeker ook de prijs. Echter, in een vergelijk vond ik toch dat het op hifi-aspecten helemaal top was ('Hij klinkt mooi'), maar ik mis een laatste stukje bezieling in het geluid. Dat is voor ons altijd de reservering geweest. Misschien is het echter wel teveel gevraagd voor een product dat verder gewoon op al de juiste knoppen drukt?

garmtz

Quote from: weust on November 25, 2012, 21:30:09
En hoezo zijn jullie de enigen die het ding als een streamer aan de praat weten te krijgen?
Het is een streamer, dus wat meer wil je er aan doen dan?

Ik zeg niet 'enigen', ik zeg 'weinigen'. Van de importeur weet ik dat meer dan de helft van de dealers (ik ben voorzichtig) de streaming functionaliteit niet gebruikt. Ik heb het niet over eindgebruikers, die ik soms hoger heb zitten dan sommige dealers.

Charlemagne

#24
Quote from: hulskof on November 25, 2012, 20:49:36
Even wat praktische vragen over dingen die me niet duidelijk zijn.

- Hoeveel analoge inputs zitten erop de Devialet en zitten daar gebalanceerde inputs bij? Ik wil eigenlijk een cd-speler/loopwerk aansluiten, een Blu Rayspeler, m'n digibox voor TV... en in de nabije toekomst een squeezebox en platenspeler. Past dat allemaal wel op de D-premier?

- Heb je voor het streamen per se een I-pad of I-phone nodig of kan de bediening ook met een Android smartphone worden gedaan?

- Gebeurt het afspelen van een gestreamde cd waarvan de nummers in elkaar overlopen foutloos, dus zonder korte gap tussen de nummers?

- Moet je nog altijd per se in Apple lossless streamen of zijn andere formaten ook al mogelijk?

- Kunnen bepaalde knoppen van de remote geprogrammeerd worden en kun je zo b.v. met één druk op de knop meteen de juiste input kiezen?

De Devialet heeft twee paar analoge ingangen, die ook geprogrammeerd kunnen worden voor phono-elementen. Een paar van die ingangen kun je omtoveren in twee spdif ingangen. De Devialet heeft geen symmetrische analoge ingang. Wel een digitale AES/EBU, waarop je cd-speler als loopwerk kunt aansluiten.

Al je apparaten kun je aansluiten, volgens mij. De Blu-ray via hdmi. De squeezebox & digibox met spdif of optisch. De platenspeler natuurlijk en je cd als loopwerk op dig/symm.-ingang. Op de website van Devialet (zie start van de topic) vind je een configurator waarop je het - online - allemaal kunt uittesten en visualiseren. De namen van de ingangen kun je ook nog aanpassen. Erg handig.

De AB kun je beperkt omprogrammeren. Kan ook via die configurator. De ingang kun je alleen kiezen door langs de ingangen te zappen. Of rechtstreeks met de Devialet app voor je iDevice. Dat laatste doe ik nu meestal. Voor mij was het uitbrengen van die app zelfs een voorwaarde om de Devialet te kopen. Nu heb je controle over volume (je ziet hoe hard hij precies staat), ingangen rechtstreeks kiezen, en hij kan ook als zelfs als player dienen voor de muziek die je vanaf je iSpul streamt. Zie mijn review over de update. Ik gebruik in de praktijk de fysieke AB en de app door elkaar.

De streamer speelt inderdaad geheel gapless. Wel ben je voorlopig nog afhankelijk van iTunes met de beperking van Apple lossless en aanverwanten. Converteren doe je in een batchprogramma van b.v. dBPoweramp. Dat is een nachtje rekenen voor je multicore chip. Maar dat is goed te doen. iTunes bedien je met de remote app voor iTunes op je iPad.

Devialet weet heel goed dat de wens bij zijn clientèle leeft om flac's te kunnen streamen. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze dat gaan ontwikkelen. Het heeft tijd, en zorgvuldig testen nodig. Ik vind dat juist een sterk punt van het merk: ze blijven hun product doorontwikkelen, ze nemen er de tijd voor, testen het goed uit en als het dan uit komt is het ook goed.

Zo heb ik de commercieel directeur van Devialet, Thierry Massoubre, horen zeggen dat ze werken aan een android app. Komt wel goed. Je kunt het hem trouwens zelf vragen. Email hem via hun website en je krijg keurig en meestal snel antwoord. Ze zijn heel service gericht is mijn ervaring.

ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■