Once Upon a time in America [Sergio's originele visie] release 4 Dec 2012

Started by avatar, November 23, 2012, 22:37:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

avatar

Voor de liefhebbers: De film "C'era Una Volta in America - Edizione Integrale, aka Edizione Estesa" komt 4 december, in italie, op Blu-Ray uit.  :pompom:

Het is niet de versie die al eerder op Blu-Ray verscheen, deze cut is maar liefst 26mins langer en meer in lijn met wat Sergio Leone oorspronkelijk voor ogen had.


Mediasluis

Zo blijf je uitgebuit worden.
Ik had deze versie op DVD.
Een zeer luxe box.
Ik bestel hem op Blu-Ray en kom erachter dat hij korter is.
Nu nog een keer bestellen?

Ik hoop ten zeerste dat hij enorm flopt, en dat ik hem dan uit een €5 bak kan kopen.
Dan zal ik er over nadenken.

Wel leuk te zien dat er meer zijn die dit soort films wel kan waarderen.
Ik heb alleen een schurft hekel aan die hele marketing eromheen.
George Lukas en Peter Jackson hebben daar ook een houtje van.

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

gerard1

Quote from: avatar on November 23, 2012, 22:37:15
Voor de liefhebbers: De film "C'era Una Volta in America - Edizione Integrale, aka Edizione Estesa" komt 4 december, in italie, op Blu-Ray uit.  :pompom:

Het is niet de versie die al eerder op Blu-Ray verscheen, deze cut is maar liefst 26mins langer en meer in lijn met wat Sergio Leone oorspronkelijk voor ogen had.

Tja, wie zegt dat Sergio Leone dit oorspronkelijk voor ogen had.
30 april 1989 is Sergio Leone overleden.

Kjelt

Quote from: gerard1 on November 24, 2012, 22:53:33
Tja, wie zegt dat Sergio Leone dit oorspronkelijk voor ogen had.
30 april 1989 is Sergio Leone overleden.
Omdat er destijds documentaires zijn gemaakt die dit bevestigen. De oorspronkelijke directors cut (wel op dvd verschenen) is de door hem bedachte film. Helaas is ie toen door de te korte bioscooptijden (commercie) helemaal kapot gesneden en door elkaar gegooid. Waardoor hij destijds flopte terwijl het een geweldige film is (ik vind het persoonlijk in de volledige versie tenminste mijn nummer 1) oa ook door de geweldige soundtrack, historische beelden, drama en volledig beeld van het leven van diverse mensen ook al is het fictie. Als deze uit komt bestel ik hem meteen als hij tenminste wel een engelse soundtrack heeft.

Quote from: Mediasluis on November 24, 2012, 22:40:48
Zo blijf je uitgebuit worden.
Ik had deze versie op DVD.
Een zeer luxe box. Ik bestel hem op Blu-Ray en kom erachter dat hij korter is.
Nu nog een keer bestellen? Ik hoop ten zeerste dat hij enorm flopt, en dat ik hem dan uit een €5 bak kan kopen.
Ik begrijp je reactie maar het zou eerlijker zijn dat de eerste gesneden versie zou floppen  ;)
Ik kan het juist zeer waarderen dat de uiteindelijke versie door andere partijen alsnog op bluray in top kwaliteit uit wordt gebracht.

QuoteIk heb alleen een schurft hekel aan die hele marketing eromheen.
+1

gerard1

oke, ik dacht dat in nederland gewoon de voledige versie in de bioscoop was geweest.

micave

Waar kan ik deze bemachtigen? Dit is namelijk voor mij de beste film aller tijden en ik kan me nog herinneren dat hij op 2 videobanden stond. Ik was flabberguested toen ik deze film gezien had en nog steeds kan ik ervan genieten.

De muziek past ook zo geweldig bij deze film, die panfluiten _O_


avatar

@micave: In Italie. :smile: Als je een internet search op "C'era Una Volta in America - Edizione Integrale blu-ray" doet dan zul je snel genoeg een plek vinden die 'm verkoopt.

Quote from: MediasluisIk had deze versie op DVD.
De versie die je op DVD had was een andere versie van de film, denk ik. De versie die 4 december uitkomt is nog nooit op schijf uitgegeven. Na een 2-jarige 4k restauratie, waar de 'verloren' elementen/scenes terug zijn gezet in de film, is de film pas dit jaar op het Cannes festival in premiere gegaan afaik.

Er zijn verschillende versies van de film maar de belangerijkste zijn:

  • De oorspronkelijke versie van Sergio (die, bij mijn weten, tot nu toe nooit is uitgebracht en 4 dec verschijnt)
  • De europese release (Degene die de afgelopen jaren op DVD en Blu-ray is verschenen. Lang maar toch nog een stuk ingekort t.o.v. de release van 4 dec.)
  • De amerikaanse biosrelease (een mishandeling van Leone's film, veel korter, hele film is omgegooid, chronologisch ipv mixed etc)

Quote from: MediasluisIk heb alleen een schurft hekel aan die hele marketing eromheen.
George Lukas en Peter Jackson hebben daar ook een houtje van.
Normaal zou ik ook zeggen +1, maar hier steekt de vork toch iets anders in de steel dan bij SW of LOTR.

In grote lijnen:
Deze versie is er enkel door de jarenlange inzet van de nabestaande van Leone. Deze wilde de oorspronkelijke film tonen. Ze beschikte echter niet over de rechten, en de studios zagen geen geld in het repareren van de film... Dus geen interesse, en zodoende kon niemand iets met de film doen. Na jaren doorzetten is het uiteindelijk gelukt de rechten voor Italie over te kopen. En zo is dit balletje gaan rollen tezamen met ook wat hulp van o.a. Quentin Tarantino,  Martin Scorsese en Gucci.

Off-topic: Met de overname van SW door Disney heb ik goede hoop dat de originele SW eindelijk er gaat komen.  :satisfied: